Eli oikeestaan tosta sopivuus onkelmasta johtuvasta riskistä ei pääse eroon(edes rahalla)kun kokeilemalla(ja aina kun kokeile on riski että menee pahasti pieleen mutta, niinhän se on ihan jo tavalisten hylsyjen kanssa et pitää tietää mikä käy vaikka 10mm kannalla olevaan mutteriin niisä onneks yleensä se mitä niisä lukee pitää paikkansa)dera kirjoitti: Toi sama juttu on kaikkien työkalujen kanssa. Pitää vain tietää että minkä kanssa sitä käyttää ja minkä ei. CMD:llä on paras ja tarkin autolista. En oo löytänyt vielä autoja listalta joiden kanssa sitä ei voi käyttää.
OptiCanilla kaikkein huonoin lista. Siellä on paljon autoja joita ei ole olemassakaan, ja vieläkään Optican ei toimi MED17 PSA, Trionic 8 Saab, ME9.6 Saab/Opel jne ecujen kanssa.
Volvo S60 D5 EDC15C11 et voi lukea OBD kautta millään työkalulla. Se pitää tehdä boot modessa, joka toimii 100% varmasti myös MPPS:llä.
CMD ongelma on noi vanhat ECUt. VAG EDC15/ME7.5 se ei ole kamalan hyvä kalikka. Mutta niiden kanssa MPPS on aika pomminvarma.
OptiCan on ihan kuraa, sen voi tiputtaa listasta suoraan. Toimii hyvin vaikka ovikiilana.
BS tuppaa saamaan uusimmat päivitykset vähän muista jäljessä, muuten on ihan ok laite. Toimii hyvin nykyisin myös vanhempien ME7/EDC15 kaluston kanssa. Pelaa myös pyöreän mersun töpselin kanssa
Frieling on vähän kuriositeetti, ihan jo tuon hintansa puolesta. Lisäksi jokainen moduuli maksaa erikseen, joten jos uusia päivityksiä tulee, se maksaa paljon rahaa.
BDM on lähinnä varakapine jolla elvyttää kuolleetkin Motorolan MPC-prossuiset ECUt (siis EDC16, ME/D9), lisäksi W204 nelipyttyiset (eli Delphi DCM-ecuiset) pitää tehdä BDM:llä.
Tässä taas hyvä puoli CMD:ssä, BDM tulee mukana. EVC:n BDM on laadultaan paras mutta kyllä tällä CMDnkin kapineella pärjää.
Summa summarum: Osta kaikki, vain se on oikeasti hyvä vaihtoehto.
Kuorma-autot on vähän hankalia. Byteshooter truck taitaa olla aika toimiva, mutta en itse koske noihin joten en osaa varmaksi sanoa. Joka tapauksessa kuorma-autojen kanssa hyvin toimivat laitteet ovat aina lähempänä kymppitonnia hinnaltaan.
Toi kaikkien ostaminen on aivan varmasti paras vaihtoehto...(jos kerralla site joutus lopettamaan harrastamisen ja tekemään työkseen) ehkä vähitellen onhan tätä kaikenlaista kamaa kertynyt jo nyt(EDC15 mb 38, sprinteri14 liitimiin sopivat halpis vekotimet ym)
Volvo D5(kaikki) bootmodessa mites se on pitääkö siinä kirjoitus vaiheesa olla se CHK luku laskettuna vai laskeeko toi MPPS sen kirjoitaessa tai jotenkin muuten?
Onkohan toi Byteshooter/truck sama mutta truck vaan laajennetu eli pystyyköhän tolla truck mallilla tekemään myös kevyen puolen tai toisinpäin?
joka tapauksessa Byteshootertruck ja siihen tarvittavat kamat menee aikka liki 10000€ jos molemmat pystyis hoitaamaan samalla
pääsis kunnolla noitten kuorma autojen kanssa harrastamman
mutta kevyt puoli on kuitenkin se pää harrastus kohde
Toi CDM vaikutta siihen hyvältä ja sille tosiaan+monikäytöisyydestä(BDM)
joutuuko siihen ostamaan vielä jotain moduleita tms vai onkohan
valmis paketti käytettäväksi niihin kaikkin mihin se sopii?
mitähän hinta lienne ja mistä kannatas ostaa?
mitähän ton bdm laitten omistajat otta ecun palautksesta per ecu?
ECW:en pelkkä BDM purkki näytti olevan vähän toista tonnia+alv tuolla mpps:sä myyvässä paikassa
sitten vissin siihen tarvii vielä erilaisia sovittimia, telineen ja toimiikohan muuten kun WinOlsin kautta jos oikeen ymmärsin?
Samassa paikassa oli Allientechin BDM 2000€+alv
Toi Optican:nin lista sisältää lähes kaiken, mihin kaikkin noista olet testannut toimivuuta/muita kokemuksia xr5 ?
joutuuko siihen ostamaan lisäksi jotain moduleita tms?
jos noi kaikki oikeesti toimii tolla noin 4000€ hinnalla,se tekis ratkaisuta helppon
Kiitos dera ja xr5 tiedoista käytön kautta tullut tietto on paljon parempaa
kun myynti esitteissä olevat lupaukset(kaikki lupaa kaikken kunhan ostat meiltä)