Nooh, oon käyttänny lasista (mutta peltikansista) kolmenlitran kurkkupurkkia. Sekä reilut pätkät 4 mm muoviletkua tarvii myös. Joka letku sopii siis ilmausnippaan. Toinen pää kurkkupurkin kannen läpi sinne purkkiin, sikafleksillä tmv. tiiviiksi. Sitten tarvitaan kannen läpi toinenkin letku, sekin tiiviiksi ja pölynimurilla imetään vakuumia kurkkupurkkiin. Sitten vain vähän ilmausruuvia auki jotta vanha neste lähtee virtaamaan ja kaatelemaan uutta nestettä jarrunestesäiliöön, kunnes purkkiin tulee kirkasta jarrunestettä. Jos sopivan pituiset letkut, ei tarvitse juosta ympäri autoakaan, sammuttaapi vieressä olevan imurin vain ennen kuin menee kiertämään ilmaruuvin kiinni. Vähän vaatii kokeilua ja tuumailua tosin tuo systeemi...
Toisinaan ilmausruuvin tyvestä hankkii vetää ilmaa sekaan (hienosäätöä ja letku tiiviisti liki) muttei se mitään, jos ei päästä jarrunestesäiliötä vajaaksi että hörppäisi ilmaa itse putkistoon, tämä alipaine ikäänkuin vain nopeuttaa hommelia.
Olen vaihtanut jarrunesteet niin, että ilmausnipasta menee letku johonkin purkkiin tai pulloon.
Nippa auki ja rauhallisesti polkee jarrupoljinta kunnes neste on melkein loppu. Sitten lisäys ja kerran vielä sama juttu.
Työn alla olleeseen pyörään on nyt neste vaihdettu.
Harri126 kirjoitti:Olen vaihtanut jarrunesteet niin, että ilmausnipasta menee letku johonkin purkkiin tai pulloon.
Nippa auki ja rauhallisesti polkee jarrupoljinta kunnes neste on melkein loppu. Sitten lisäys ja kerran vielä sama juttu.
Työn alla olleeseen pyörään on nyt neste vaihdettu.
Ainakin EX lankussa piti huolehtia että j-nestesäiliö oli lähes täynnä kun takajarrujen nesteitä vaihtoi.
[/quote]Ainakin EX lankussa piti huolehtia että j-nestesäiliö oli lähes täynnä kun takajarrujen nesteitä vaihtoi.[/quote]
Ai, miksi?
Taannoin pumppasin sellin takapiirin tahallani tyhjäksi. Ei ollut mitään ongelmaa ilmaamisessa.
Ainakin EX lankussa piti huolehtia että j-nestesäiliö oli lähes täynnä kun takajarrujen nesteitä vaihtoi.[/quote]
Ai, miksi?
Taannoin pumppasin sellin takapiirin tahallani tyhjäksi. Ei ollut mitään ongelmaa ilmaamisessa.[/quote]
Ihmettelin tovin kun alun jälkeen nesteen vaihto tyssäsi siihen kun tuntui että pääsylinteri ei saa nestettä vaikka säiliö ei todellakaan ollyt lähskään tyhjä. Nesteen tulo taakse myös loppui. Lopulta äkkäsin että säiliö täytyy pitää lähes täynnä. EX lankun säiliön "väliseinässä" on 2mm reikä josta neste ilmeisesti pääsee takapiirille? Muistelen että joku muukin foorumilla oli törmänny samaan ongelmaan tässä taannoin.
ite vaihdellut välillä niinkin hankalasti että suoraan jarrunestekiposta imaissut ja uutta tilalle, vähän ajan päästä sama homma niin eiköhän tullut tuoretta kiertoon.