Melkoinen probleema w126 -88 5.0se
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 11.10.2006 13:27
- Paikkakunta: Kotka
Melkoinen probleema w126 -88 5.0se
Terve kaikille pitkästä aikaa. Olisi taas visainen ongelma autoni kanssa. Auto on sesonut kaksi vuotta tallissa. Käynnistin auton ja huomasin että sen 4 pytty ei käy. (mekaaninen monipisteruisku)
1. paikansin vian ruiskuun, 4 pytyn putkesta ei tule bensaa, jonka jälkeen avasin ja putsasin ruiskun ja suuttimet.
2. mittasin paineet ja tarkistin että putsauksen jälkeen bensaa tulee joka putkelle.
3.auto käynnistyi hyvin (kävi hetken kaikilla) mutta sammui hetken perästä. jonka jälkeen ei käynnisty kuin kaasu pohjassa sekä toimii vain kierrätellessä konetta yläkierroksilla. tyhjäkäynnille päästettäessä sammuu tai käy vajailla. saa mielestäni liikaa eli kastelee moottoria
Korjatut paikat: virranjakajan kansi, johdot sekä pyöriä, tulpat 1.suutin
tarkistetut asiat: puristukset koneesta, bensan paineet ruiskulta sekä pumpulta, kipinä ja suutimien toimiminen sekä ilma vuodot ja lisäilmaluisti.
alkaa olla sormi siellä kun ei vikaa tunnu löytyvän. tietääkö kukaan mitä se ilmamassamittari tekee ruiskun kylessä ja voisiko vika olla jossain siellä tai releissä?
Jollain on pakko olla ollut saman tyyppisiä vikoja itse en topikesta löytänyt vihjeitä.
1. paikansin vian ruiskuun, 4 pytyn putkesta ei tule bensaa, jonka jälkeen avasin ja putsasin ruiskun ja suuttimet.
2. mittasin paineet ja tarkistin että putsauksen jälkeen bensaa tulee joka putkelle.
3.auto käynnistyi hyvin (kävi hetken kaikilla) mutta sammui hetken perästä. jonka jälkeen ei käynnisty kuin kaasu pohjassa sekä toimii vain kierrätellessä konetta yläkierroksilla. tyhjäkäynnille päästettäessä sammuu tai käy vajailla. saa mielestäni liikaa eli kastelee moottoria
Korjatut paikat: virranjakajan kansi, johdot sekä pyöriä, tulpat 1.suutin
tarkistetut asiat: puristukset koneesta, bensan paineet ruiskulta sekä pumpulta, kipinä ja suutimien toimiminen sekä ilma vuodot ja lisäilmaluisti.
alkaa olla sormi siellä kun ei vikaa tunnu löytyvän. tietääkö kukaan mitä se ilmamassamittari tekee ruiskun kylessä ja voisiko vika olla jossain siellä tai releissä?
Jollain on pakko olla ollut saman tyyppisiä vikoja itse en topikesta löytänyt vihjeitä.
- TuohkaRacing
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 26.05.2009 19:49
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
Kävikös auto ennen ruiskujen putsausta muuten hyvin eli kävi tyhjäkäyntiä, ym., paitsi 4 sylinteri ??
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 11.10.2006 13:27
- Paikkakunta: Kotka
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 11.10.2006 13:27
- Paikkakunta: Kotka
Re: Melkoinen probleema w126 -88 5.0se
Siis mitvit sää menit tekemään?matiasheinonen kirjoitti: 1. paikansin vian ruiskuun, 4 pytyn putkesta ei tule bensaa, jonka jälkeen avasin ja putsasin ruiskun ja suuttimet.
Aukasitko sinä koko määräjakajan levälleen? Et kai...ethän...

Vai irroititko vaan ruiskuputken molemmista päistä ja puhdistit sen putken jotenkin?
Ja mitäkö ilmamassamittari tekee. No se on periaatteessa "vedenjakaja", joka virtaavan imuilman mukaan määrittää sen, että kuinka paljon polttoainetta ohjataan määräjakajassa suuttimille, ja kuinka paljon sitä ohjataan takaisin paluuletkuun kohti tankkia.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Sitten ei voi muuta kuin katsoa peiliin. Jäikö joku letku tai johto irti tai meni ristiin ?? Puritko tosiaan sen määränjakajan ?? Kasasitko oikein ??juu auto kävi hyvin ennen ruiskun avausta (paitsi 4 pytty)
Joskus kuullut juttua ettei sitä varsinaista määrän jakajaa (osa josta suutinputket lähtevät) sais enää säätöihin jos sen aukaisee, ei saa sitä kumikalvoa joka siellä on sisässä enää oikein. Oisko kalvo jäänyt nyt löysemmälle kun alkujaan ja saa nyt liikaa soppaa ?? Vika on nyt jossain mitä puhdistit.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 11.10.2006 13:27
- Paikkakunta: Kotka
Tuntuu vähän tietysti oudolta, ettei sitä sopisi itse purkaa...sama vähän kuin vanhassa mekanisessa kellossa...muutama hassu ratas ja jousi... vaan ei sitten toimi asennuksen jälkeen....
Tuo määränjakaja on samanlainen hienomekaninen laite....jo alle 0.1 bar:n väärä paine-ero saa vekottimen käymään miten sattuu... ja sen taitaa saada aikaan jo väärillä kiristysmomenteilla...niitten pienten jousten on tarkoitus saada aikaan se tarvittava n. 0.2 barin paine-ero...mikäli nyt jousi on väärässä asennossa....ruuvit liian tiukalla /löysällä saadaan aikaan 0.3 baarin ero.... tämä taas aiheuttaa 30% virheen syötössä...pienillä kierroksilla... ja homma saletti...
kuten aikanaan eräs Boschin kouluttaja (samainen jolta Mesedesi tuon uhkauksen kuuli) kertoi, että hän oli kuullut 30v. aikana erään huhun yhdestä määränjakajasta joka oli kotikonstein purettu ja saatu vielä toimimaan...muttä hän kyllä korosti, että kyseessä oli huhu...
Eli onnea matkaan, toivottavasti määränjakaja rupeaa toimimaan.
Tuo määränjakaja on samanlainen hienomekaninen laite....jo alle 0.1 bar:n väärä paine-ero saa vekottimen käymään miten sattuu... ja sen taitaa saada aikaan jo väärillä kiristysmomenteilla...niitten pienten jousten on tarkoitus saada aikaan se tarvittava n. 0.2 barin paine-ero...mikäli nyt jousi on väärässä asennossa....ruuvit liian tiukalla /löysällä saadaan aikaan 0.3 baarin ero.... tämä taas aiheuttaa 30% virheen syötössä...pienillä kierroksilla... ja homma saletti...
kuten aikanaan eräs Boschin kouluttaja (samainen jolta Mesedesi tuon uhkauksen kuuli) kertoi, että hän oli kuullut 30v. aikana erään huhun yhdestä määränjakajasta joka oli kotikonstein purettu ja saatu vielä toimimaan...muttä hän kyllä korosti, että kyseessä oli huhu...

Eli onnea matkaan, toivottavasti määränjakaja rupeaa toimimaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
asiaa voi tietysti vielä valaista hieman laskuesimerkin valossa.
jos ajatellaan ,että moinen v8 vie n. litran bensiiniä tyhjäkäynnillä tunnissa...eli siis 1000 cc. Tämä tarkoittaa 0.027 cc sekunnissa...siis 0.25 millilitraa sekunnissa....no tuohan on nyt silmin nähtävä määrä, mutta kun se jaetaan 8:lle sylinterille... siis 0.034cc sekunnissa eli 34 kuutiomillimetriä sekunnissa...eli siis tilavuuden joka on hieman yli 3 mm. kanttiinsa... no nyt jos paine-ero jakajassa yhdessä sylinterissä on 0.1 baria väärä... muuttuu tuon tilavuuden sivun mitta vain hieman alle millin...mutta tuon sylinterin seossuhde sitten muuttuukin lähes (edit ,prosentit väärin kirjattu) 30% ja sillä muutoksella ei tuo sylinteri enää tyhjäkäyntiä käy...
Olen muuten tutkinut erästä tuollaista tapausta... käytimme autoa ilman määränjakajan kahta suihkuputkea:viallista ja ehjää. Auton ollessa tyhjäkäynnillä käymättömmän sylinterin määränjakajan kohta ei kastunut reunoiltaan n. 5 sekunnissa kun taas toimivan sylinterin kohta kastui juuri ja juuri... eli ero on todella minimaallinen. Mutta tuo määräero riitti tyhjäkäynnillä. Kaikki osat vaihdettiin ristiin, jotta olimme täysin varmoja, että vika oli jakajassa....suihkuputket, suuttimet, tulpanjohdot tulpat...aina sama sylinteri oli "hiljaa" Määränjakajan vaihdolla vika korjautui.
jos ajatellaan ,että moinen v8 vie n. litran bensiiniä tyhjäkäynnillä tunnissa...eli siis 1000 cc. Tämä tarkoittaa 0.027 cc sekunnissa...siis 0.25 millilitraa sekunnissa....no tuohan on nyt silmin nähtävä määrä, mutta kun se jaetaan 8:lle sylinterille... siis 0.034cc sekunnissa eli 34 kuutiomillimetriä sekunnissa...eli siis tilavuuden joka on hieman yli 3 mm. kanttiinsa... no nyt jos paine-ero jakajassa yhdessä sylinterissä on 0.1 baria väärä... muuttuu tuon tilavuuden sivun mitta vain hieman alle millin...mutta tuon sylinterin seossuhde sitten muuttuukin lähes (edit ,prosentit väärin kirjattu) 30% ja sillä muutoksella ei tuo sylinteri enää tyhjäkäyntiä käy...
Olen muuten tutkinut erästä tuollaista tapausta... käytimme autoa ilman määränjakajan kahta suihkuputkea:viallista ja ehjää. Auton ollessa tyhjäkäynnillä käymättömmän sylinterin määränjakajan kohta ei kastunut reunoiltaan n. 5 sekunnissa kun taas toimivan sylinterin kohta kastui juuri ja juuri... eli ero on todella minimaallinen. Mutta tuo määräero riitti tyhjäkäynnillä. Kaikki osat vaihdettiin ristiin, jotta olimme täysin varmoja, että vika oli jakajassa....suihkuputket, suuttimet, tulpanjohdot tulpat...aina sama sylinteri oli "hiljaa" Määränjakajan vaihdolla vika korjautui.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Minen oo insinööri, enkä osaa laskea muuta kun koirat ulos ovesta, mutta eikös tuo 0,034cc ole 3,4 kuutiomillimetriä eikä 34?unski kirjoitti:siis 0.034cc sekunnissa eli 34 kuutiomillimetriä sekunnissa...
Ja sitten vielä toinen varoituksen sana ihan rautalangasta väännettynä.
Sinne määräjakajaan ei saa ampua myöskään paineilmaa, siitäkin se härveli möksähtää.
On erittäin harvinaista että määräjakajassa itsessään olisi oikeaa vikaa. Oikeastaan K-jetin kohdalla kaikkea muuta voi epäillä mahdollisen ongelman lähteeksi, mutta ei sitä määräjakajaa. Jos sen nyt jättää 2 vuotta meriveteen seisomaan, tai työntää sulaa pikeä suutinreiästä sisään niin sitten voi olla jo, että jakajakin on menny huonoks, mutta ei juuri muuten.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 11.10.2006 13:27
- Paikkakunta: Kotka
no nyt on laatikko avattu ja kasattu uudelleen auto toimi hetken kuin enkeli mutta hetken kuluttua taas samat ongelmat toistui. paljos toi määränjakaja maksaa vai olisko jollain käytettyä. tuntuu silti oudolta toi kasaus homma koska jokainen osa menee paikoilleen vain yhdessä asennossa ja pulttien kiristys ei vaikuta kuin kannen ja pohjan väliseen tiiveyteen ei muuta mielestäni paine arvoja. eli uuden ostoa suunnittelemaan. pitäis oppia ensin kysymään ennenku sorkkii mitään.
Käytettynä joitain satasia, uutena jopa tuhansia.matiasheinonen kirjoitti:no nyt on laatikko avattu ja kasattu uudelleen auto toimi hetken kuin enkeli mutta hetken kuluttua taas samat ongelmat toistui. paljos toi määränjakaja maksaa vai olisko jollain käytettyä. tuntuu silti oudolta toi kasaus homma koska jokainen osa menee paikoilleen vain yhdessä asennossa ja pulttien kiristys ei vaikuta kuin kannen ja pohjan väliseen tiiveyteen ei muuta mielestäni paine arvoja. eli uuden ostoa suunnittelemaan. pitäis oppia ensin kysymään ennenku sorkkii mitään.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Serkku poika teknikon/auto asentajan koulutuksella aukas ja kasas fordin v6 2.8 koneen jetin ja sai toimimaan.
Muistelin että kasauksessa oli ainut ongelma että sitä ei saisi tiiviiksi?????Jonka takia sitä ei suositella.
Kun ole jo sen aukonut niin pura taas ja koeta vaihdella muös kumien ja jousten paikkoja,oliko kaikki muuten ehjät.Voihan olla vikaa muuallakin myös.Itse viesti ketjun lukiessani ekan kerran tuli mieleen tulpat olisiko aika vioittanut niitä.
Oliskohan käytettynä miten jakajia tarjolla kun ei 5.0 ole niin yleinen kone.
Muistelin että kasauksessa oli ainut ongelma että sitä ei saisi tiiviiksi?????Jonka takia sitä ei suositella.
Kun ole jo sen aukonut niin pura taas ja koeta vaihdella muös kumien ja jousten paikkoja,oliko kaikki muuten ehjät.Voihan olla vikaa muuallakin myös.Itse viesti ketjun lukiessani ekan kerran tuli mieleen tulpat olisiko aika vioittanut niitä.
Oliskohan käytettynä miten jakajia tarjolla kun ei 5.0 ole niin yleinen kone.
Jossain tällä foorumilla näin ulkomaan kielellä jakajan purku ja kasaus ohjeen,haulla vois löytyä.
Älähän vielä tilaile mitään ,olis mun neuvo.Pura ja fundeeraa järjen kanssa ja kessua ja kaljaa niin jos sen henki löytyis vielä.
Muuten eihän ilmamassa mittarin potikkaakaan saisi irroitella ja etenkään kun takaisin laittoon pitäis olla bosch korjaamon nykytarkka 5000e hintanen kompuutteri joka säätää sen oikein.Moni on vaihtanut itse ja jokaisella varsin pelaa.
Älähän vielä tilaile mitään ,olis mun neuvo.Pura ja fundeeraa järjen kanssa ja kessua ja kaljaa niin jos sen henki löytyis vielä.
Muuten eihän ilmamassa mittarin potikkaakaan saisi irroitella ja etenkään kun takaisin laittoon pitäis olla bosch korjaamon nykytarkka 5000e hintanen kompuutteri joka säätää sen oikein.Moni on vaihtanut itse ja jokaisella varsin pelaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %E4njakaja
Oiskohan tästä lohtua .Lue myös jutut haulla MÄÄRÄNJAKAJA niin tiedät enemmän.Ja muista vastailla tänne jos ja kun auto tulee kuntoon!
Oiskohan tästä lohtua .Lue myös jutut haulla MÄÄRÄNJAKAJA niin tiedät enemmän.Ja muista vastailla tänne jos ja kun auto tulee kuntoon!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 11.10.2006 13:27
- Paikkakunta: Kotka
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
tahtoopi olla tuhat suhdelukuna noissa tilavuuksissa... pinta-aloissa on se sata... 1 kuutiosentti on tuhat kuutiomilliä... 10x10x100,034cc ole 3,4 kuutiomillimetriä eikä 34

"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
K-Jetin sielunelämä on ihan toisenlainen kuin KE:n...K:ssa on metallinen kalvo, kun taas KE:ssä on kuminen...Serkku poika teknikon/auto asentajan koulutuksella aukas ja kasas fordin v6 2.8 koneen jetin ja sai toimimaan.
Muistelin että kasauksessa oli ainut ongelma että sitä ei saisi tiiviiksi?????Jonka takia sitä ei suositella.
Vanhemmissa K-Jeteissä oli jopa peineensäädöt jokaiselle sylinterille erikseen, KE:ssä noita ei löydy. Itse ainakin etsisin käytetyn määränjakajan toimivasta moottorista...tahtoopi olla ihottava, jos sattuu käyntivika sitten tienpäällä...silloin yleensä miettii:"miksei ostanut sitä osaa silloin"...

"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Kuten sanoin. Pitää lähteä laskemaan se minkä osaa, kun raapiivat jo kyynärpäätä.unski kirjoitti:tahtoopi olla tuhat suhdelukuna noissa tilavuuksissa... pinta-aloissa on se sata... 1 kuutiosentti on tuhat kuutiomilliä... 10x10x100,034cc ole 3,4 kuutiomillimetriä eikä 34

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Ilmamäärämittari pitäisi kalibroida aina kaikenlaisen asentelun jälkeen, jotta EHA-venttiili saadaan 0-asentoon... kalibrointi tehdään siitä seossäätöruuvista joko pakokaastanalysaattorilla, taikka sitten testerillä...no nyt on laatikko avattu ja kasattu uudelleen auto toimi hetken kuin enkeli mutta hetken kuluttua taas samat ongelmat toistui.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 11.10.2006 13:27
- Paikkakunta: Kotka
Tere pitkästä aikaa
Moron tuli laitettua "uusi määränjakaja paikoilleen sekä ilmamassamittari"(Käytetyt).auto lähtee hyvin käymään mutta sammuu kun lämpenee hieman. mikähän nyt olisi paikka josta vikaa voisi etsiä. Lamda? Koht laitan paaliin ton auton jos ei ala pelittämään. Öljyt pitäis vaihtaa ku taitaa olla ton käynti homman takia enemmän bensaa ku öljyä tuol öljytilas heh he. Palais koko auto ni sais rahat vakuutuksesta