Terve,
Kävin tuossa eilen koeajamassa w201 2.5DT:tä ja koeajolla heräsikin muutama kysymys (lähinnä että ei tule ihan täyttä pommia ostettua);
Perä pitää ääntä, kun nostaa jalan kaasulta (yli 2000rpm?). Onko tämä jokin tyyppivika, vai onko perä irtisanoutumassa?
Kierrosluku mittari ei toiminut, mikäs tässä yleisin syy, onko helppo korjata?
ASD-Valo palaa, tämä ilmeisesti perän merkkivalo? Onko perä päässyt tiensä päähän?
Autolla oli ajettu n. 250tkm. Kiitos jo etukäteen!
W201 asiaa (kossun jarrut?)
W201 asiaa (kossun jarrut?)
Viimeksi muokannut nj^, Ma 03.05.2010 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W201 asiaa
nj^ kirjoitti:Terve,
Kävin tuossa eilen koeajamassa w201 2.5DT:tä ja koeajolla heräsikin muutama kysymys (lähinnä että ei tule ihan täyttä pommia ostettua);
Perä pitää ääntä, kun nostaa jalan kaasulta (yli 2000rpm?). Onko tämä jokin tyyppivika, vai onko perä irtisanoutumassa?
Kierrosluku mittari ei toiminut, mikäs tässä yleisin syy, onko helppo korjata?
ASD-Valo palaa, tämä ilmeisesti perän merkkivalo? Onko perä päässyt tiensä päähän?
Autolla oli ajettu n. 250tkm. Kiitos jo etukäteen!

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Peräkö?
Tuntuu aika epätodennäköiseeltä, että perä ääntäisi noilla kilometreillä.
Kannattaa tarkistaa ennen perän vaihtoa rättinivelet ja kartaanin kannatinlaakeri. Perän öljyn vaihtokin saattaisi olla asiaa,jos ei tietoa milloin vaihdettu, vai onko vielä jopa alkuperäiset sisällä.
Kannattaa tarkistaa ennen perän vaihtoa rättinivelet ja kartaanin kannatinlaakeri. Perän öljyn vaihtokin saattaisi olla asiaa,jos ei tietoa milloin vaihdettu, vai onko vielä jopa alkuperäiset sisällä.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Tuosta perän häiriövalosta, mihin se yleensä viittaa? Tuleeko jokaisesta laakeriviasta? Osaako joku veikata mistä tuo kierroslukumittariston toimimattomuus johtuu? Onko vika yleensä mittaristossa, vaihteistossa, vai siltä väliltä?
Kiitos vastauksista!
edit:
Niin ja mikä olisi sopiva ET kun vanteet olisi takana 9" ja edessä 8"? 18 tai 19 tuumaiset löisin alle, sekä pientä sopivaa madallusta ajattelin.. 40mm? onko jollakin näyttää kuvaa ylläolevilla kokoonapanoilla?!

edit:
Niin ja mikä olisi sopiva ET kun vanteet olisi takana 9" ja edessä 8"? 18 tai 19 tuumaiset löisin alle, sekä pientä sopivaa madallusta ajattelin.. 40mm? onko jollakin näyttää kuvaa ylläolevilla kokoonapanoilla?!
nj^ kirjoitti:Tuosta perän häiriövalosta, mihin se yleensä viittaa? Tuleeko jokaisesta laakeriviasta? Osaako joku veikata mistä tuo kierroslukumittariston toimimattomuus johtuu? Onko vika yleensä mittaristossa, vaihteistossa, vai siltä väliltä?Kiitos vastauksista!
edit:
Niin ja mikä olisi sopiva ET kun vanteet olisi takana 9" ja edessä 8"? 18 tai 19 tuumaiset löisin alle, sekä pientä sopivaa madallusta ajattelin.. 40mm? onko jollakin näyttää kuvaa ylläolevilla kokoonapanoilla?!

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Morjes!
Eli en viitsinyt alkaa tekeen uutta topickia.
Auto -84vm 2.0d automaatti.
Vika:
Käytin mittariston irti kun vaihdoin polttimot ja nyt purkaa akun täysin.
Autossa haisi vähän kärähtänyt eletroniikka.
Samalla hehkun merkkivalo sammu. Apua tarttis todella nopeesti!
Kiitos jo etukäteen!
Eli en viitsinyt alkaa tekeen uutta topickia.
Auto -84vm 2.0d automaatti.
Vika:
Käytin mittariston irti kun vaihdoin polttimot ja nyt purkaa akun täysin.
Autossa haisi vähän kärähtänyt eletroniikka.
Samalla hehkun merkkivalo sammu. Apua tarttis todella nopeesti!
Kiitos jo etukäteen!

Raato W202 200Cdi
Tarkista heti ensalkuun että ei mikään johto ota kiinni johonkin, mihin sen ei pitäisi. Sitten voi alkaa katsomaan että onnistuitko hajottamaan juotoksia
Ja tämä kun näköjään on minun tekemä threadi niin kysäsempäs sitten tässä:
Sopiiko kossutenavan jarrut tähän 2.5DT:hen ihan bolt-on?
EDIT:
Aloitusviestiin viitaten voisin sanoa muutaman asian; perä kolisi kardaanin tukikumi/laakerin takia

Ja tämä kun näköjään on minun tekemä threadi niin kysäsempäs sitten tässä:
Sopiiko kossutenavan jarrut tähän 2.5DT:hen ihan bolt-on?
EDIT:
Aloitusviestiin viitaten voisin sanoa muutaman asian; perä kolisi kardaanin tukikumi/laakerin takia
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84