R170 SLK230 -00 facelift (automaatti) - Kiihtyvyys kateissa
R170 SLK230 -00 facelift (automaatti) - Kiihtyvyys kateissa
Homman nimi on seuraava:
Kun lyö kaasun pohjaan, vaihteisto vaihtaa kaksi pykälää alemmaksi niin kuin sen kuuluukin, mutta auto ei vaan liiku. Normaalissa toiminnassa tuolla koneellahan selkä liimautuu jo vähän penkkiin, nyt kiihtyvyys on hyvinkin kevyttä (vastaa ehkä 1.6 Opel Astran kiihtyvyyttä). Kierrokset nousevat sinne +6000 kierrokseen ennen kuin vaihtaa isommalle (ihan niin kuin pitääkin). Aika kuvaava sanonta tähän vikaan on "Paljon melua tyhjästä."
Mitään tavallisuudesta juurikaan poikkeavia ääniä en ole mielestäni havainnut.
Autoa on huollettu liiankin kanssa.
- Vaihteisto tarkastettu ja sen öljyt on vaihdettu.
- Moottorin öljyt ja filtteri vaihdettu
- Sähköt tarkastettu
- Ilmamassamittari vaihdettu
- kaikkea muuta pientä jota en ulkoa muista
Missä voisi olla vika? Kompurassa tms? mitä/miten voisin tarkistaa?
Suurkiitos avusta! Olen epätoivoinen!
Kun lyö kaasun pohjaan, vaihteisto vaihtaa kaksi pykälää alemmaksi niin kuin sen kuuluukin, mutta auto ei vaan liiku. Normaalissa toiminnassa tuolla koneellahan selkä liimautuu jo vähän penkkiin, nyt kiihtyvyys on hyvinkin kevyttä (vastaa ehkä 1.6 Opel Astran kiihtyvyyttä). Kierrokset nousevat sinne +6000 kierrokseen ennen kuin vaihtaa isommalle (ihan niin kuin pitääkin). Aika kuvaava sanonta tähän vikaan on "Paljon melua tyhjästä."
Mitään tavallisuudesta juurikaan poikkeavia ääniä en ole mielestäni havainnut.
Autoa on huollettu liiankin kanssa.
- Vaihteisto tarkastettu ja sen öljyt on vaihdettu.
- Moottorin öljyt ja filtteri vaihdettu
- Sähköt tarkastettu
- Ilmamassamittari vaihdettu
- kaikkea muuta pientä jota en ulkoa muista
Missä voisi olla vika? Kompurassa tms? mitä/miten voisin tarkistaa?
Suurkiitos avusta! Olen epätoivoinen!
M-B SLK 230K facelift -00
Varma juttu...
Nokka-akselin tunnistin vuotaa öljyä johtosarjaan. Otat läppäkoteloon tulevan johdinnipun irti ja puhdistat sen huolellisesti jollakin puhdistus sprayllä niin, että johdotkin puhdistuvat. Sen jälkeen käyt hakemassa uuden tiivisteen nokka-akselintunnistimeen.
Se ei ollu arvaus...
Mitä muuta haluaisit tietää?
No, kun nyt kerran kysyit niin voit vastata myös toiseen autoani (ja minua) piinaavaan vikaan.
Voivat toki olla samaa vikaakin. Jos saat molemmat viat ja niiden korjaukset oikein, voitat minulta Universumin MersuGuru- tittelin ikuisiksi ajoiksi.
Tässä toisesta viestiketjusta kopioitu ja vähän täsmennetty vikakuvaus:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=r170

Tässä toisesta viestiketjusta kopioitu ja vähän täsmennetty vikakuvaus:
Lisää viasta ja jo ehdotetuista korjauksista voit lukea täältä (tästä viasta puhutaan ajoittain viestin sisällä):vika joka ilmenee ajoittain ajamaan lähtiessä. Kun laittaa vaihteen silmään ja lähtee liikkeelle(kyseessä on siis automaattilaatikko), kaasu hyppii ehkä noin 15 sekunttia. Sen jälkeen tasaantuu eikä ilmene enään ajettaessa. Sillon kun tämä ilmenee, starttauksen jälkeen tyhjäkäyntikin nykii rajusti hetken. Vika ei ilmene joka kerta autoa käyttäessä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=r170
M-B SLK 230K facelift -00
No tota en tiedä varmasti...
...mutta veikkaisin, että öljyä voi löytyä muistakin liitoksissta. Jostain kumman syystä tunnen vain sun SLK:n sielunelämää, enkä todellakaan ole minkään sortin tietäjä.
tutulta kuulostaa
Moi,
En ole ihan varma että olisiko pitänyt tehdä tästä uusi viesti, mutta kirjoitan nyt tänne ensin kun vika kuulostaa suhteellisen tutulta.
Oletko joopi jo saanut oman autosi kohdalla vian selville?
Olen suurinpiirtein samantyyppisen ongelman kanssa paininut alkukesästä lähtien jonka takia auto on ollut "muutamaan" otteeseen huollossa, vikaa ei ole vieläkään saatu kuntoon ja korjamot alkavat nostamaan käsiä pystyyn..
Oma autoni on myös R170/SLK230 automaatti, vuosimalli vain -97
Itselläni vika on hieman samantyyppinen, mutta auto tekee todella useasti sen että kun kaasun laittaa pohjaan niin auto lähtee kyllä kiihtymään, mutta 4-5000rpm kohdalla kone tukehtuu täysin, "booaa" ja tuntuu että auto sammuu mikäli kaasua vain pitäisi pohjassa, kierrokset laskevat pikkuhiljaa.
Kun nostaa kaasua sen verran että ajaa pintakaasulla niin mitään ongelmaa ei ole vaan auto kúlkee suh normaalisti.
Mitään vikakoodia ei jää muistiin niin että testeri jotain näyttäisi, myöskään ajon aikana kun vika on päällä, eli auto tukehtuu ja meinaa sammua, ei testeri näytä mitään jos on kiinni(vehon testerit).
Huolloissa on nyt mm vaihdettu/tarkastettu...
- bensan suodatin vaihdettu
- ilmamassamittari vaihdettu(reilu vuoden sisällä 2kertaa)
- happitunnistin vaihdettu
- nokka-akselin tunnistimen tiiviste vaihdettu(oli vuotanut)
- tarkistettu katit/putkisto tukkeutumien varalta
- polttoainejärjestelmä puhdistettu
- tulpat vaihdettu
- kiertoilmanlämmönvaihdin(vai mikä se nyt oli..) vaihdettu
- tarkistettu softa sen osalta että sen pitäisi olla alkuperäinen
- reilu vuosi sitten lambda vaihdettu
Kuin myös alkaa itselleni tulla suh epätoivoinen olo kun vikaa ei millään meinaa löytyä. Seuraava vaihtoehto on viedä auto pääkaupunkiseudulle sähköspecialistin tms tutkittavaksi, jonka veloitus taisi olla luokkaa 120€/h. Olen sen verran joutunut maksamaan käytännössä jo turhasta vian takia, ettei kauheasti houkuttele suoraan viedä autoa minnekkään turhaan huoltoon, varsinkaan tuollaisella hinnalla.
Itselläni alkaa kohta loppumaan rahat, usko ja mielenkiinto, joten jos tulee mitään mieleen niin kaikki vinkit, ehdotukset ja yhteystiedot oikeasti osaavalle korjaamolle tku-hki akselilla ovat enemmän kuin tervetulleita.
Erittäin suuri kiitos jo etukäteen, kaikesta mahdollisesta tiedosta.
En ole ihan varma että olisiko pitänyt tehdä tästä uusi viesti, mutta kirjoitan nyt tänne ensin kun vika kuulostaa suhteellisen tutulta.
Oletko joopi jo saanut oman autosi kohdalla vian selville?
Olen suurinpiirtein samantyyppisen ongelman kanssa paininut alkukesästä lähtien jonka takia auto on ollut "muutamaan" otteeseen huollossa, vikaa ei ole vieläkään saatu kuntoon ja korjamot alkavat nostamaan käsiä pystyyn..
Oma autoni on myös R170/SLK230 automaatti, vuosimalli vain -97
Itselläni vika on hieman samantyyppinen, mutta auto tekee todella useasti sen että kun kaasun laittaa pohjaan niin auto lähtee kyllä kiihtymään, mutta 4-5000rpm kohdalla kone tukehtuu täysin, "booaa" ja tuntuu että auto sammuu mikäli kaasua vain pitäisi pohjassa, kierrokset laskevat pikkuhiljaa.
Kun nostaa kaasua sen verran että ajaa pintakaasulla niin mitään ongelmaa ei ole vaan auto kúlkee suh normaalisti.
Mitään vikakoodia ei jää muistiin niin että testeri jotain näyttäisi, myöskään ajon aikana kun vika on päällä, eli auto tukehtuu ja meinaa sammua, ei testeri näytä mitään jos on kiinni(vehon testerit).
Huolloissa on nyt mm vaihdettu/tarkastettu...
- bensan suodatin vaihdettu
- ilmamassamittari vaihdettu(reilu vuoden sisällä 2kertaa)
- happitunnistin vaihdettu
- nokka-akselin tunnistimen tiiviste vaihdettu(oli vuotanut)
- tarkistettu katit/putkisto tukkeutumien varalta
- polttoainejärjestelmä puhdistettu
- tulpat vaihdettu
- kiertoilmanlämmönvaihdin(vai mikä se nyt oli..) vaihdettu
- tarkistettu softa sen osalta että sen pitäisi olla alkuperäinen
- reilu vuosi sitten lambda vaihdettu
Kuin myös alkaa itselleni tulla suh epätoivoinen olo kun vikaa ei millään meinaa löytyä. Seuraava vaihtoehto on viedä auto pääkaupunkiseudulle sähköspecialistin tms tutkittavaksi, jonka veloitus taisi olla luokkaa 120€/h. Olen sen verran joutunut maksamaan käytännössä jo turhasta vian takia, ettei kauheasti houkuttele suoraan viedä autoa minnekkään turhaan huoltoon, varsinkaan tuollaisella hinnalla.
Itselläni alkaa kohta loppumaan rahat, usko ja mielenkiinto, joten jos tulee mitään mieleen niin kaikki vinkit, ehdotukset ja yhteystiedot oikeasti osaavalle korjaamolle tku-hki akselilla ovat enemmän kuin tervetulleita.
Erittäin suuri kiitos jo etukäteen, kaikesta mahdollisesta tiedosta.
onko kuvassa oleva nokka-akselin asentotunnistin?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6882969.jpg
ei ainakaan näykä kovin vuotaneen?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6882969.jpg
ei ainakaan näykä kovin vuotaneen?