
MB w124 200d -88 turbotus
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 16.05.2009 18:53
MB w124 200d -88 turbotus
eli tuli tollane värkki hommattua ja pitäs turbottaa se,paljonko tollanen kone+tehonsiirto kestää vakiona ahtoja ja ylipäänsä tehoo? mitä muutoksia joutuu tekee esim jakajapumppuu ym? kertokaa kokeneemmat kaikki mahdollinen tollasen koneen turbotuksesta ja katsastuksesta et saa leiman,ensimmäine mersu ja ja ylipäänsä kiisseli alla nii ei mitää tietoo 

Kiertokanki noista hajoaa. Kanki halkeaa männäntapin voitelukanavan kohdalta. Seurauksena lohkon täystuho, kun katkennut kanki tekee itselleen tilaa. Lukuisia koneita tiedän mitkä on hajonnut juuri noin. Pienillä syötöillä ja kohtuullisilla ahdoilla tulee toki mukava käyttölaite.
Oho, menipä vähän aiheen vierestä. Tiedät kuitenkin mihin varautua
Oho, menipä vähän aiheen vierestä. Tiedät kuitenkin mihin varautua

" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 16.05.2009 18:53
Om603 turbomoottorista männät, kiertokanget ja sitten lohkoon tehdään öljyruiskut. Samasta värkistä kiertokangen laakerit. OM606:sta metallinen kannentiiviste.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 16.05.2009 18:53
on vielä vähä hakuses noi moottorityypit mut googletin vähä ja jos oikee ymmärsin nii om603 on siis w124 korimalli 300 td kone ja om606 se uudemma korimalli 300 td,ymmärsinkö oikeen?
sit vie sellane jatkokysymys et tollasee konversioo pitäs sit varmaa laittaa myös 300 loota ja perä vetareinee? meneekö suoraan vai joutuuko tekee kuinka muutostöitä?


-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 16.05.2009 18:53
No kai sitä saksia ihmiset osaa käyttääMatKa kirjoitti:Voi olla pikkusen liian pitkä

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 16.05.2009 18:53
Voimansiirtoon ei tarvitse tehdä välttämättä mitään. Kytkin voi olla liian pieni, mutta suurin ongelma on saada kone kestämään. Siis jos puhutaan 200 hepan tehoista, jotka aika herkästi saa 7mm tapeilla sopivalla turbolla. Vehkeillä on kuitenkin ajettu PALJON ennen viritystä.
Kestävin ratkaisu on ajaa säädetyllä vakiopumpulla ja pienillä ahtopaineilla. joku 0,6-0,7 riittää ihan hyvin. Tai sitten tyytyy vaan pelkkään viripumppuun. PP-diesel ainakin saa ihan pirteän vehkeen 200d:stäkin pelkällä pumpun säädöllä. Vakioon verrattuna.
Katsastukseen hoitaa savulaput valmiiksi ja tehomittauslaput vaikkapa 200 bensan tehoilla, niin ei ongelmia katsastuksessa.
Kestävin ratkaisu on ajaa säädetyllä vakiopumpulla ja pienillä ahtopaineilla. joku 0,6-0,7 riittää ihan hyvin. Tai sitten tyytyy vaan pelkkään viripumppuun. PP-diesel ainakin saa ihan pirteän vehkeen 200d:stäkin pelkällä pumpun säädöllä. Vakioon verrattuna.
Katsastukseen hoitaa savulaput valmiiksi ja tehomittauslaput vaikkapa 200 bensan tehoilla, niin ei ongelmia katsastuksessa.
Tuosta saa siihen juuri oikeanlaisen pumpun, tuon voi säätää siten, että tekniikka kestää
ja sitten myöhemmin voi säätää vielä lisääkin 
0.3 on ollut yleensä mulla savulapun lukema


0.3 on ollut yleensä mulla savulapun lukema

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 16.05.2009 18:53
JP74 kirjoitti:Voimansiirtoon ei tarvitse tehdä välttämättä mitään. Kytkin voi olla liian pieni, mutta suurin ongelma on saada kone kestämään. Siis jos puhutaan 200 hepan tehoista, jotka aika herkästi saa 7mm tapeilla sopivalla turbolla. Vehkeillä on kuitenkin ajettu PALJON ennen viritystä.
Kestävin ratkaisu on ajaa säädetyllä vakiopumpulla ja pienillä ahtopaineilla. joku 0,6-0,7 riittää ihan hyvin. Tai sitten tyytyy vaan pelkkään viripumppuun. PP-diesel ainakin saa ihan pirteän vehkeen 200d:stäkin pelkällä pumpun säädöllä. Vakioon verrattuna.
Katsastukseen hoitaa savulaput valmiiksi ja tehomittauslaput vaikkapa 200 bensan tehoilla, niin ei ongelmia katsastuksessa.
Mikäs sitten olisi sopiva turbo vakiopumpun kaveriksi?
Tai sitten Blan B, eli homma lähtee taas lapasesta.
Mitä suunnilleen kustantaa tuollainen Mynäpumppu? Olisko jossain kuvia/ohjeita noista öljyruiskuista? Paljon olette laittaneet välystä männille? Onko toi OM606 kansipahvi paras mahdollinen? Onko kukaan tehnyt sylinterikanteen mitään muutoksia? Mites nokka-akseli? Kellään VNT-ahdinta, ja miten ohjattu? Paljon kestää ahtoja tällainen muokattu kone?
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Soita ja kysyosamyyjä kirjoitti:
Tai sitten Blan B, eli homma lähtee taas lapasesta.
Mitä suunnilleen kustantaa tuollainen Mynäpumppu? Olisko jossain kuvia/ohjeita noista öljyruiskuista? Paljon olette laittaneet välystä männille? Onko toi OM606 kansipahvi paras mahdollinen? Onko kukaan tehnyt sylinterikanteen mitään muutoksia? Mites nokka-akseli? Kellään VNT-ahdinta, ja miten ohjattu? Paljon kestää ahtoja tällainen muokattu kone?
606tbo ruutat saat vaikka kl varaosista, sitä en tiejä misä on käestäpitäen ohjeita.
Eipä noille moottoreille yleensä tehä muutaku hoonataan, rengastetaan ja laakeroidaan. Vaparin männistä itellä otettu siivu pois.
606 teräs tiiviste kestää ok.
Kansiin on teheny moniki muutoksia.
Monesti noisa nokka akseliki on.
Vnt ahtimiaki jokku käyttää ja ohjaus tapahtuu DTA:n boxilla ja teetetyllä softalla Kallishan tuollanen on, mutta on kuulemma joka sentin arvonen.
Jotku hurjat on tehny ohjauksen itekki, mutta apuja ei tästä maasta saa ku latomalla taaloja pöytään.
Ei kai ne ahot sitä hajota?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Kiitos selventävästä vastauksestasijeemu kirjoitti: Soita ja kysy
606tbo ruutat saat vaikka kl varaosista, sitä en tiejä misä on käestäpitäen ohjeita.
Eipä noille moottoreille yleensä tehä muutaku hoonataan, rengastetaan ja laakeroidaan. Vaparin männistä itellä otettu siivu pois.
606 teräs tiiviste kestää ok.
Kansiin on teheny moniki muutoksia.
Monesti noisa nokka akseliki on.
Vnt ahtimiaki jokku käyttää ja ohjaus tapahtuu DTA:n boxilla ja teetetyllä softalla Kallishan tuollanen on, mutta on kuulemma joka sentin arvonen.
Jotku hurjat on tehny ohjauksen itekki, mutta apuja ei tästä maasta saa ku latomalla taaloja pöytään.
Ei kai ne ahot sitä hajota?

No onhan tosa vastattu sun jokaiseen kysymykseen.osamyyjä kirjoitti:Kiitos selventävästä vastauksestasijeemu kirjoitti: Soita ja kysy
606tbo ruutat saat vaikka kl varaosista, sitä en tiejä misä on käestäpitäen ohjeita.
Eipä noille moottoreille yleensä tehä muutaku hoonataan, rengastetaan ja laakeroidaan. Vaparin männistä itellä otettu siivu pois.
606 teräs tiiviste kestää ok.
Kansiin on teheny moniki muutoksia.
Monesti noisa nokka akseliki on.
Vnt ahtimiaki jokku käyttää ja ohjaus tapahtuu DTA:n boxilla ja teetetyllä softalla Kallishan tuollanen on, mutta on kuulemma joka sentin arvonen.
Jotku hurjat on tehny ohjauksen itekki, mutta apuja ei tästä maasta saa ku latomalla taaloja pöytään.
Ei kai ne ahot sitä hajota?Ilmeisesti apuja ei tässä maassa saa ainakaan tän merkin foorumilta vastauksista päätellen. Ainii, mut menithän "vahingossa" paljastamaan että sopivat öljyruutat löytyy OM606 moottorista.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
ei se nyt niin vaikea rojekti ole mitä täällä on annettu ymmärtää, jos ei siis hae jotain 300hv:n tehoja.. ite en ainakaan raaski puskea euroja hirveää läjää tuommoseen 200d mottiin kun se vakionakin näkyy jonkinverran kestävän ja noitahan saa jo kiittelemällä jos leviää..
mutta ei nyt ainakaan mitään jakajapumppuja mersuun..
vanha pumppu vaan diesel pajalle ja siihen 7mm elementit sun muut tarvittavat..
omalle ei oo tehty muuta ku kankien laakerit uusiksi ja kansipahvi uus vakio ja noilla on menty kohta parikymppiä..
ahtoja ollu semmosta 1.3bar(ei kestä enempää liian pienen hyrrän takia) parhaimmillaan ja vähintään 1bar aina..
kytkin piti vahvistaa myös.. muuten vakio voimansiirto..
mutta ei nyt ainakaan mitään jakajapumppuja mersuun..

vanha pumppu vaan diesel pajalle ja siihen 7mm elementit sun muut tarvittavat..
omalle ei oo tehty muuta ku kankien laakerit uusiksi ja kansipahvi uus vakio ja noilla on menty kohta parikymppiä..
ahtoja ollu semmosta 1.3bar(ei kestä enempää liian pienen hyrrän takia) parhaimmillaan ja vähintään 1bar aina..
kytkin piti vahvistaa myös.. muuten vakio voimansiirto..
Luultavasti rakennan vakiomyllystä, ja jos hajoaa niin vaihdetaan moottori. Jos saisi tuplattua alkuperäisen tehon ja auto kestää nipussa, niin hyvä. Kuitenkin kone saisi herätä mahd. alhaalta ja siksi kyselin käyttäjien kokemuksia mikä ahdin olisi hyvä vakiopumpun kanssa. Tietoa toki löytyy muualtakin, jos kukaan ei halua kertoa kokemuksiaan täällä.h.hartikainen kirjoitti:ei se nyt niin vaikea rojekti ole mitä täällä on annettu ymmärtää, jos ei siis hae jotain 300hv:n tehoja.. ite en ainakaan raaski puskea euroja hirveää läjää tuommoseen 200d mottiin kun se vakionakin näkyy jonkinverran kestävän ja noitahan saa jo kiittelemällä jos leviää..
mutta ei nyt ainakaan mitään jakajapumppuja mersuun..
vanha pumppu vaan diesel pajalle ja siihen 7mm elementit sun muut tarvittavat..
omalle ei oo tehty muuta ku kankien laakerit uusiksi ja kansipahvi uus vakio ja noilla on menty kohta parikymppiä..
ahtoja ollu semmosta 1.3bar(ei kestä enempää liian pienen hyrrän takia) parhaimmillaan ja vähintään 1bar aina..
kytkin piti vahvistaa myös.. muuten vakio voimansiirto..
Toisaalta kun noita OM601 moottoreita on kertynyt nurkkiin, niin voisi rakentaa yhdestä hieman suurempia tehoja kestävän koneenkin. Käyttöauton konetta ei vaan kehtaisi montaa kertaa räjäyttää jotta riittäisi aikaa järkevämpiin projekteihin. Ton takia kyselin neuvoja, mutta en vaivaa palstalaisia enempää kysymyksilläni.
Ei todellakaan sovi 606 öljyruiskut mitenkään om601:een. Mulla on 601 tehtynä öljyruiskuillaosamyyjä kirjoitti:Kiitos selventävästä vastauksestasiIlmeisesti apuja ei tässä maassa saa ainakaan tän merkin foorumilta vastauksista päätellen. Ainii, mut menithän "vahingossa" paljastamaan että sopivat öljyruutat löytyy OM606 moottorista.

Lisää tietoa: www.skg.fi
No ei sovi mikkää muukkaa bolt on. Tuo 606 suutinha on vai tappi, eli helepompi se o laittaa ku kapiakantisen.veskola kirjoitti:Ei todellakaan sovi 606 öljyruiskut mitenkään om601:een. Mulla on 601 tehtynä öljyruiskuillaosamyyjä kirjoitti:Kiitos selventävästä vastauksestasiIlmeisesti apuja ei tässä maassa saa ainakaan tän merkin foorumilta vastauksista päätellen. Ainii, mut menithän "vahingossa" paljastamaan että sopivat öljyruutat löytyy OM606 moottorista.
Noita muutoksia ei ole tehnyt kuin muutama tässä maassa, joten tietoa ei ole tällä forumilla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
jaa laitappa kuva siitä. Oletko mitannut yletääkö se putki männän reikään ? Niin ja sopiiko muutoin pyörivien limppujen sekaan, nelosessa.jeemu kirjoitti:No ei sovi mikkää muukkaa bolt on. Tuo 606 suutinha on vai tappi, eli helepompi se o laittaa ku kapiakantisen.
(Vitosta löytyy kanssa semmonen tappihärdelli, en tiedä onko sama kuin 606:n)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä se varmaan tuplatehot kestää vakio-osilla, mutta siihen vaatii jo pumppuun isommat tapit. Ite oon räjäyttäny 2 konetta 1.2 barin paineilla (18 tkm ja 13 tkm), vaikka käyttö ei oo ollu mahottoman kovaa. Huonoa tuuria kai. Tai sitte sata heppaa per litra on liikaa.
Nyt löyty sitten tuurilla orkkis 601 öljyruutalohko, johon tulee turbokoneen osat sisälle.
Nyt löyty sitten tuurilla orkkis 601 öljyruutalohko, johon tulee turbokoneen osat sisälle.
S210 220 CDI A -02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
"om603 motin turbo hilppeet" vaatii sitten juuri ne öljyruiskut sinne voitelemaan männän tappia. Muuten ollaan vähän heikoilla jäillä...ettei sitten tule suuri POX yllätyksenä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Niin joo...mä kun olen seurannut forumia vuodesta -04 ja silloin noi asiantuntijat vielä jaksoi yrittää noiden om601 vapareiden turbotuksia ja ne kaikki hajosi sitten loppujen lopuksi aina kun lykättiin sinne ne 7 elementit ja säädettiin syötöt täysille...tai ainakin siinä 200 hp kohdalla.
Niin tarkoitin, että jotain vahvennusta ne koneet kaipaa muutakin kuin pakosarjaa ja ahdinta.
Niin tarkoitin, että jotain vahvennusta ne koneet kaipaa muutakin kuin pakosarjaa ja ahdinta.

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
[quote="veskola"]Niin joo...mä kun olen seurannut forumia vuodesta -04 ja silloin noi asiantuntijat vielä jaksoi yrittää noiden om601 vapareiden turbotuksia ja ne kaikki hajosi sitten loppujen lopuksi aina kun lykättiin sinne ne 7 elementit ja säädettiin syötöt täysille...tai ainakin siinä 200 hp kohdalla.
no joo eihän ne älyttömiä kestä ja vahvistushan ei ainakaan haitaksi ois..
mutta kyllä kai se kohtuudella tuplatehot kestää, on tietysti tuurista ja järjestä kiinni..
no joo eihän ne älyttömiä kestä ja vahvistushan ei ainakaan haitaksi ois..
mutta kyllä kai se kohtuudella tuplatehot kestää, on tietysti tuurista ja järjestä kiinni..