Mikä harrasteautoksi? W114 Coupe/W124 E500/W126 500/560 SEC?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

JarkkoN kirjoitti:Skånessa olisi tällainen punainen 280 C:

http://www.blocket.se/hassleholm/Merced ... w=3&last=1

Vähän ajettu, hyvä ryhti ja siisti kuin mikä. Eikä ole hinnalla pilattu.
Ja kaunis kuin...

Kauneushan on katsojan silmissä ja minua tuo kyllä miellyttää.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2811
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Hauskaa sinänsä, että mm. W108 ja W115 -mallien taustalla taas on fransmani Paul Braq!

http://www.autoevolution.com/cars/merce ... -1968.html
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jo on hulppeassa kunnossa ainakin kuvan perusteella tuo 280C. Hinta on lähinnä viitteellinen, jos laitos on muuten soiva peli. Moinen pitäisi kyllä joutuin pelastaa tälle puolen lahtea.
Omaan silmään, siis siihen jonka päälle en istu, tämä 114-koppa on kylläkin hieman epäsuhtainen, persaus on armotta liian pitkä ja massiivinen varsinkin livenä. Tuossa naapurilla sellainen on sinisenä.
Pystulamppu ei coupena muutenkaan ole parhaimmillaan etupäänsäkään puolesta. Siksipä en ymmärrä, että pystylamppucoupe W111 on mielestäni viiden kauneimman Mersun joukossa, ellei jopa ykkönen :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ja turvallisuusekspertin nimi kuulosti puolalaiselta tms... :lol:

Aika kauan kesti kun hain sitä että kuka oli w124:n suunnittelija, ei se ilmeisesti ollut niin onnistunut muotoilullisesti kuin tenutahti (w201 vai mikä hän ny on?) joka oikein erityisesti mainittiin Ruunosakon aikaansaannoksissa. Mun mielestä se pikkumersu oli vielä huonomman näkönen.

Eiks se Brakki menny sitikalle?

Edit: tarvii tosiaan korjata että Bela Barenyi tietystikkin oli unkarilaista ja itävaltalaista sukujuurta. Sanoivat että tämä ilmeisestikin nero patentoi keksintöjä puolet enemmän kuin Edison...
Viimeksi muokannut nyffikaakoo, Ti 08.09.2009 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kyllä se 114/115 sarja on paremman näkönen kuin yksikään niistä 123/124/201 malleista.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2811
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Bracq meni Bemaria suunnitteleen jossain välissä.
http://de.wikipedia.org/wiki/Paul_Bracq
http://www.idcenter.co.jp/en/bracq/paul.htm

Ja siittä Pösölle. Aika uskomatonta on, että pystärin ihanan sisustuksen taustalla piilee sama sälli, jolla on soppansa pelissä huonoimman omistamani auton, eli Pösö 505sen sisustuksessa.. C´est la vie!

Ja Bemarista puheenollen, tuohan mukiinmenevää toi iso coupe on, ihan saatanan hieno suorastaan, mutta samanikäinen 500-sarjalainen on mielestäni ankeahko.

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ai mä luulin että bemari osti noitten mallien suunnittelut ulkoa - siis italiasta?

Joo, ei se mitään sitikka tai pösö, kai nekin palkan on maksaneet. Ja onhan niillä ollu joskus nättejä autoja. Ei tosin nykyään.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

115 coupehan tehtiin sedanin alustalle ja siksi se on hieman "erikoisen" näköinen... W123 oli ilmeisesti ensimmäinen coupe missä oli oma alusta ja myöskin edellisestä poiketen, madallettu kattolinja sedaniin verrattuna :D
Sakemannicäbi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kaapo kirjoitti:Jo on hulppeassa kunnossa ainakin kuvan perusteella tuo 280C. Hinta on lähinnä viitteellinen, jos laitos on muuten soiva peli. Moinen pitäisi kyllä joutuin pelastaa tälle puolen lahtea.
Omaan silmään, siis siihen jonka päälle en istu, tämä 114-koppa on kylläkin hieman epäsuhtainen, persaus on armotta liian pitkä ja massiivinen varsinkin livenä. Tuossa naapurilla sellainen on sinisenä.
Pystulamppu ei coupena muutenkaan ole parhaimmillaan etupäänsäkään puolesta. Siksipä en ymmärrä, että pystylamppucoupe W111 on mielestäni viiden kauneimman Mersun joukossa, ellei jopa ykkönen :shock:
Kyllä tuo itsellekin tuli mieleen, että auto kannattaisi hakea heti pois tuohon
hintaan, mutta päätin jättää sen enemmän autokuumeisille. Hinta nousee
varmasti tulevaisuudessa. Toivottavasti auto ei osoittaudu huijaukseksi, se
vaikuttaa suorastaan liian hyvältä ollakseen totta.

Minulla on ollut pystylamppusedan ja se oli niin kassakaapin tuntuinen
että 123 ja varsinkin 124 tuntuvat ihan pahvilta siihen verrattuna.
Vastaa Viestiin