E320cdi alavääntö hukassa
E320cdi alavääntö hukassa
Mikähän mahtaa olla vikana kun auton laittaa käyntiin niin alavääntö on ok ja toimii hyvin. Sitten kun on ajellut vähän aikaa niin alavääntö häviää, kierroksilla menee edelleen. Jos autolla kiihdyttelee kokoajan niin alavääntöä riittää niin kauan kun lopettaa sen kiihdyttelyn.
Ostin vasta auton ja vika ollut kokoajan.
Ostin vasta auton ja vika ollut kokoajan.
Re: E320cdi alavääntö hukassa
Tomppa11 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun auton laittaa käyntiin niin alavääntö on ok ja toimii hyvin. Sitten kun on ajellut vähän aikaa niin alavääntö häviää, kierroksilla menee edelleen. Jos autolla kiihdyttelee kokoajan niin alavääntöä riittää niin kauan kun lopettaa sen kiihdyttelyn.
Ostin vasta auton ja vika ollut kokoajan.



MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: E320cdi alavääntö hukassa
Automaatti on joo ja vuosimalli 00. Mutta kesäasento on päällä ja vika tulee senjälkeen kun on ajanut vähän aikaa. Kun pysäyttää vian ollessa päällä niin ei se kyllä mihkään kiihdy, auto alkaa kiihtyä vasta kun kierroksia on lähelle 4000. Mulla oli samanlainen vika toisen merkkisessä autossa juuri ennen turbon hajoamista, mutta siinä ei vika korjaantunut missään tilanteessa. Tässähän ei ole vikaa kun auton laittaa käyntiin. Otin MAF:in piuhan irti, mutta tuli vielä laiskemmaksi.tempera kirjoitti:Tomppa11 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun auton laittaa käyntiin niin alavääntö on ok ja toimii hyvin. Sitten kun on ajellut vähän aikaa niin alavääntö häviää, kierroksilla menee edelleen. Jos autolla kiihdyttelee kokoajan niin alavääntöä riittää niin kauan kun lopettaa sen kiihdyttelyn.
Ostin vasta auton ja vika ollut kokoajan.![]()
![]()
Siinähän on ahdin mikä menee päälle kun iskee tallan pohjaan ja puhaltaa noet mäkeen. Sulla on tossa vielä älykäs vaihteisto olettaen että on automaattiloota. Silloin sattuu että kiihdyttäessä ei ahdin mene päälle lainkaan vaan auto tuntuu laiskalta mutta ei siinä silti mitään vikaa ole. Onko siinä automaatti + Vaihdekepissä D4321. Jos on niin siinä on myös W ja S nappula. W= talviasento eli lähtee kakkosella ja vaihtelee muutenkin rauhallisemmin. S= kesäasento. Jos sulla on jäänyt W asento vashingossa päälle.
Re: E320cdi alavääntö hukassa
Sulla on just sama auto kun mullakin. Mun toimii kun enkeli vaikka ajettu on jo 266000 km. Vuosimallikin on 2000. Sun kannattaa varmaan käyttää se piuhan päässä niin siellä se vika selviää. Toi 320 on jo niin mutkikas auto että ei sitä vikaa varmaan osaa täällä kukaan neuvoa. Saattaa kyllä olla ahdinkin jossa on vikaa.Tomppa11 kirjoitti:Automaatti on joo ja vuosimalli 00. Mutta kesäasento on päällä ja vika tulee senjälkeen kun on ajanut vähän aikaa. Kun pysäyttää vian ollessa päällä niin ei se kyllä mihkään kiihdy, auto alkaa kiihtyä vasta kun kierroksia on lähelle 4000. Mulla oli samanlainen vika toisen merkkisessä autossa juuri ennen turbon hajoamista, mutta siinä ei vika korjaantunut missään tilanteessa. Tässähän ei ole vikaa kun auton laittaa käyntiin. Otin MAF:in piuhan irti, mutta tuli vielä laiskemmaksi.tempera kirjoitti:Tomppa11 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun auton laittaa käyntiin niin alavääntö on ok ja toimii hyvin. Sitten kun on ajellut vähän aikaa niin alavääntö häviää, kierroksilla menee edelleen. Jos autolla kiihdyttelee kokoajan niin alavääntöä riittää niin kauan kun lopettaa sen kiihdyttelyn.
Ostin vasta auton ja vika ollut kokoajan.![]()
![]()
Siinähän on ahdin mikä menee päälle kun iskee tallan pohjaan ja puhaltaa noet mäkeen. Sulla on tossa vielä älykäs vaihteisto olettaen että on automaattiloota. Silloin sattuu että kiihdyttäessä ei ahdin mene päälle lainkaan vaan auto tuntuu laiskalta mutta ei siinä silti mitään vikaa ole. Onko siinä automaatti + Vaihdekepissä D4321. Jos on niin siinä on myös W ja S nappula. W= talviasento eli lähtee kakkosella ja vaihtelee muutenkin rauhallisemmin. S= kesäasento. Jos sulla on jäänyt W asento vashingossa päälle.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: E320cdi alavääntö hukassa
Savuttaako?Tomppa11 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun auton laittaa käyntiin niin alavääntö on ok ja toimii hyvin. Sitten kun on ajellut vähän aikaa niin alavääntö häviää, kierroksilla menee edelleen. Jos autolla kiihdyttelee kokoajan niin alavääntöä riittää niin kauan kun lopettaa sen kiihdyttelyn.
Ostin vasta auton ja vika ollut kokoajan.
Pienillä kierroksilla oleva vika voisi viitata EGR:ään.
Luulis tulevan savua, jos ei saa ilmaa. Tosin vikatilakin tulee sitte jossain kohtaa. Mulla kävi näin. Tällöinhän ei sitten ota enää 3000 kierrosta enempää.
Ei mulla kuitenkaan alavääntö mitenkään "hukassa" ollut. Viivettä tosin oli ennenkuin alkoi kiihtyyn ja savupölly oli mahtava. EGR:n laiton jälkeen huomasi todella selkeästi eron.
Kilsat oli jotain 290 000, kun toi vika korjattiin.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: E320cdi alavääntö hukassa
Kyllähän sitä savua tulee jonkin verran, mutta mikä on normaalia? Kyllä tämä kiertää tappiin asti, mutta hitaasti. Pitäiskö tyhjäkäynnilla tulla alipaine turbon siipiä liikuttelevalle alipainekellolle? Mulla ei tule.jukka-tre kirjoitti:Savuttaako?Tomppa11 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun auton laittaa käyntiin niin alavääntö on ok ja toimii hyvin. Sitten kun on ajellut vähän aikaa niin alavääntö häviää, kierroksilla menee edelleen. Jos autolla kiihdyttelee kokoajan niin alavääntöä riittää niin kauan kun lopettaa sen kiihdyttelyn.
Ostin vasta auton ja vika ollut kokoajan.
Pienillä kierroksilla oleva vika voisi viitata EGR:ään.
Luulis tulevan savua, jos ei saa ilmaa. Tosin vikatilakin tulee sitte jossain kohtaa. Mulla kävi näin. Tällöinhän ei sitten ota enää 3000 kierrosta enempää.
Ei mulla kuitenkaan alavääntö mitenkään "hukassa" ollut. Viivettä tosin oli ennenkuin alkoi kiihtyyn ja savupölly oli mahtava. EGR:n laiton jälkeen huomasi todella selkeästi eron.
Kilsat oli jotain 290 000, kun toi vika korjattiin.
.
Pitää tulla.
Ahtimen siipien perusasento on siivet auki.
Kun auto käynnistetään, niin siipien pitäisi mennä toiseen äärilaitaan, eli kiinni.
Autossasi on kaksi venttilliä, jotka ohjaavat sitä alipainetta, seuraa letkuja.
Vika voi olla juuri siinä ahdinta ohjaavassa alipaineventtiilissä.
Alaväännön puute johtuu juuri siitä, ettei ahtimen siivet mene kiinni, eikä ahtopaine pääse siis nousemaan.
Pitää tulla.
Ahtimen siipien perusasento on siivet auki.
Kun auto käynnistetään, niin siipien pitäisi mennä toiseen äärilaitaan, eli kiinni.
Autossasi on kaksi venttilliä, jotka ohjaavat sitä alipainetta, seuraa letkuja.
Vika voi olla juuri siinä ahdinta ohjaavassa alipaineventtiilissä.
Alaväännön puute johtuu juuri siitä, ettei ahtimen siivet mene kiinni, eikä ahtopaine pääse siis nousemaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tämä Tuikun on varmaankin parempi selitys. Mulla oli alaväännössä lähinnä pieni viive ja pieni tukkoisuus tuon EGR-vian takia. Sulla kuvauksesta päätellen ehkä tosiaan eri vaivaa.tuikku kirjoitti:.
Pitää tulla.
Ahtimen siipien perusasento on siivet auki.
Kun auto käynnistetään, niin siipien pitäisi mennä toiseen äärilaitaan, eli kiinni.
Autossasi on kaksi venttilliä, jotka ohjaavat sitä alipainetta, seuraa letkuja.
Vika voi olla juuri siinä ahdinta ohjaavassa alipaineventtiilissä.
Alaväännön puute johtuu juuri siitä, ettei ahtimen siivet mene kiinni, eikä ahtopaine pääse siis nousemaan.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Sen verran tarkistelin, että ainakaan turboa lähinnä olevalle alipaineventtiilille ei tule alipainetta ollenkaan. Missähän se toinen on? Hyvä olisi varmaan se egr:kin putsata, löytyykö netistä ohjeita joilla homma nopeutuisi?tuikku kirjoitti:.
Pitää tulla.
Ahtimen siipien perusasento on siivet auki.
Kun auto käynnistetään, niin siipien pitäisi mennä toiseen äärilaitaan, eli kiinni.
Autossasi on kaksi venttilliä, jotka ohjaavat sitä alipainetta, seuraa letkuja.
Vika voi olla juuri siinä ahdinta ohjaavassa alipaineventtiilissä.
Alaväännön puute johtuu juuri siitä, ettei ahtimen siivet mene kiinni, eikä ahtopaine pääse siis nousemaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E320cdi alavääntö hukassa
EGR paskan kierätin takuilee, justiinsa äskön korjasin auton missä samat oireet/käytösTomppa11 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun auton laittaa käyntiin niin alavääntö on ok ja toimii hyvin. Sitten kun on ajellut vähän aikaa niin alavääntö häviää, kierroksilla menee edelleen. Jos autolla kiihdyttelee kokoajan niin alavääntöä riittää niin kauan kun lopettaa sen kiihdyttelyn.
Ostin vasta auton ja vika ollut kokoajan.
Ja vika koodit kannatta luetutta
onistuu vaikka tossa pihalla jos etelä suomessa kurvailet
Re: E320cdi alavääntö hukassa
Jaaha, että EGR voi sitten tehdä noin pahatkin oireet. Ja siis ilman vikatilaan menoa myös. No joo. On toi melkoinen oireyhtymä tuo EGR. Sotkee koko imusysteemin ja sillee. Voi voi.CDI203 kirjoitti:EGR paskan kierätin takuilee, justiinsa äskön korjasin auton missä samat oireet/käytösTomppa11 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun auton laittaa käyntiin niin alavääntö on ok ja toimii hyvin. Sitten kun on ajellut vähän aikaa niin alavääntö häviää, kierroksilla menee edelleen. Jos autolla kiihdyttelee kokoajan niin alavääntöä riittää niin kauan kun lopettaa sen kiihdyttelyn.
Ostin vasta auton ja vika ollut kokoajan.
Ja vika koodit kannatta luetutta
onistuu vaikka tossa pihalla jos etelä suomessa kurvailet
Noh. Mulla on uusi nytte.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
No niin, alkaa selvitä.Tomppa11 kirjoitti:Sen verran tarkistelin, että ainakaan turboa lähinnä olevalle alipaineventtiilille ei tule alipainetta ollenkaan. Missähän se toinen on? Hyvä olisi varmaan se egr:kin putsata, löytyykö netistä ohjeita joilla homma nopeutuisi?tuikku kirjoitti:.
Pitää tulla.
Ahtimen siipien perusasento on siivet auki.
Kun auto käynnistetään, niin siipien pitäisi mennä toiseen äärilaitaan, eli kiinni.
Autossasi on kaksi venttilliä, jotka ohjaavat sitä alipainetta, seuraa letkuja.
Vika voi olla juuri siinä ahdinta ohjaavassa alipaineventtiilissä.
Alaväännön puute johtuu juuri siitä, ettei ahtimen siivet mene kiinni, eikä ahtopaine pääse siis nousemaan.
Toinen alipaineventtiili (samanalainen kun ahtimella), ohjaa egr-venttiiliä.
Vika on joko siinä, tai alipainejärjestelmä vuotaa jostain, tai alipainepumppu rikki.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mistä tietää, että alipainepumppu sökö? Jarrujen tehostus toimii kyllä. Voinko vaan nyppästä alipaineletkun irti egr:ltä ja tulpata sen (testin ajaksi)?tuikku kirjoitti:No niin, alkaa selvitä.Tomppa11 kirjoitti:Sen verran tarkistelin, että ainakaan turboa lähinnä olevalle alipaineventtiilille ei tule alipainetta ollenkaan. Missähän se toinen on? Hyvä olisi varmaan se egr:kin putsata, löytyykö netistä ohjeita joilla homma nopeutuisi?tuikku kirjoitti:.
Pitää tulla.
Ahtimen siipien perusasento on siivet auki.
Kun auto käynnistetään, niin siipien pitäisi mennä toiseen äärilaitaan, eli kiinni.
Autossasi on kaksi venttilliä, jotka ohjaavat sitä alipainetta, seuraa letkuja.
Vika voi olla juuri siinä ahdinta ohjaavassa alipaineventtiilissä.
Alaväännön puute johtuu juuri siitä, ettei ahtimen siivet mene kiinni, eikä ahtopaine pääse siis nousemaan.
Toinen alipaineventtiili (samanalainen kun ahtimella), ohjaa egr-venttiiliä.
Vika on joko siinä, tai alipainejärjestelmä vuotaa jostain, tai alipainepumppu rikki.
En usko että alipainepumppu on sökö, luultavasti toinen niistä alipainepurkeista on hajalla, jolloin kummaltakin häviää alipaine. Mulla oli 290:ssä ihan vastaavasti EGR purkki hajalla, jolloin hukkaporttikaan ei toiminut. Siinä pystyi tulppaamaan EGR:n ihan tosta vaan pois, mutta CDI menee siitä vikatilaan.Tomppa11 kirjoitti:Mistä tietää, että alipainepumppu sökö? Jarrujen tehostus toimii kyllä. Voinko vaan nyppästä alipaineletkun irti egr:ltä ja tulpata sen (testin ajaksi)?tuikku kirjoitti:No niin, alkaa selvitä.Tomppa11 kirjoitti:Sen verran tarkistelin, että ainakaan turboa lähinnä olevalle alipaineventtiilille ei tule alipainetta ollenkaan. Missähän se toinen on? Hyvä olisi varmaan se egr:kin putsata, löytyykö netistä ohjeita joilla homma nopeutuisi?tuikku kirjoitti:.
Pitää tulla.
Ahtimen siipien perusasento on siivet auki.
Kun auto käynnistetään, niin siipien pitäisi mennä toiseen äärilaitaan, eli kiinni.
Autossasi on kaksi venttilliä, jotka ohjaavat sitä alipainetta, seuraa letkuja.
Vika voi olla juuri siinä ahdinta ohjaavassa alipaineventtiilissä.
Alaväännön puute johtuu juuri siitä, ettei ahtimen siivet mene kiinni, eikä ahtopaine pääse siis nousemaan.
Toinen alipaineventtiili (samanalainen kun ahtimella), ohjaa egr-venttiiliä.
Vika on joko siinä, tai alipainejärjestelmä vuotaa jostain, tai alipainepumppu rikki.