W124 250d: nakutus, lämpöjen nousu ja öljynpaineiden lasku
No onhan se mullakin vas.etulokasuojan sisässä,vaikka ei oo turpoo.On vaan tavallinen kolmesatanen takatyöntönen.rumilus kirjoitti:Siellähän se on jos on, mutta ei ole vielä vastaan tullut muissa kuin edellämainituissa versioissa, eli Turbodiesel, 4-Matic ja Turbo 4-Matic.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
300 diesel on aivan luku toinen, onhan se OM 603 moottoorityyppiä.jsmaa kirjoitti:No onhan se mullakin vas.etulokasuojan sisässä,vaikka ei oo turpoo.On vaan tavallinen kolmesatanen takatyöntönen.rumilus kirjoitti:Siellähän se on jos on, mutta ei ole vielä vastaan tullut muissa kuin edellämainituissa versioissa, eli Turbodiesel, 4-Matic ja Turbo 4-Matic.
Tässä nyt vielä kerran tiedoksi sinullekin, että tässä topiicissa käsiteltiin vain OM 602 tyypin moottoritekniikan autoja.
Kyllä varmaan voi ollakin joissakin ulkomaan vientimalleissa ( lämpimät maat ), jos autossa on esim. automaattvaihteisto, ilmastointi, vaatii moottori jo lämpimissä olosuhteissa paremman jäähdytyksen ja siitähän huolehtii öljynlauhdutin.JarkkoN kirjoitti:Tuo 602.912 on 250 D:ssa (124.105, 106, 125, 185). Jos autossa
on se pakokaasun takaisinkierrätys, niin saattaa siinä sitten olla
öljynjäähdytinkin, jos oikein luen tätä katalogia. Vaan katsomallahan
se selviää.
Niinkuin sanottu, ei ole tullut sellaista vielä vastaan.
Ihan turha lässyttää ja spekuloida "ns. tiedoilla" kun menee sinne lokasuojalle ja katsoo onko siellä jäähdytin vain ei.
Lisää tietoa: www.skg.fi
LÄSSYTTELE SINÄ VAAN, JOS ET TIEDÄ TAI TIEDOSTA EDES MIKÄ ON JÄÄHDYTIN JA LAUHDUTIN.veskola kirjoitti:Ihan turha lässyttää ja spekuloida "ns. tiedoilla" kun menee sinne lokasuojalle ja katsoo onko siellä jäähdytin vain ei.
Sinäkin olet taputellut paskaa kun nämä autot on jo koluttu moneen kertaan tekniikan osalta.
rumilus kirjoitti:LÄSSYTTELE SINÄ VAAN, JOS ET TIEDÄ TAI TIEDOSTA EDES MIKÄ ON JÄÄHDYTIN JA LAUHDUTIN.veskola kirjoitti:Ihan turha lässyttää ja spekuloida "ns. tiedoilla" kun menee sinne lokasuojalle ja katsoo onko siellä jäähdytin vain ei.
Sinäkin olet taputellut paskaa kun nämä autot on jo koluttu moneen kertaan tekniikan osalta.
Hahahah! Täällä on selkeesti menossa joku isä-poika väittely.
Tässä olen seurannut jonkun aikaa " poitsu " Veskolan aivoituksia...en ihmettele enempää jos polte viinanhuuruisista aivoista irti lähtee sen minkä lähtee.
Tyyppi tuntuu olevan melkoinen nokkimaan eräissä asioissa...ihmettelen vaan Moderoivan henkilökunnan sivistystasoa, puhumattakaan ammattitaidosta ja osaamisesta.
Niillä tiedoilla, joka tuntuu hänellä olevan, en kyllä pullistelisi tietämyksillään, ettei kovin itseään nolaisi.
Tyyppi tuntuu olevan melkoinen nokkimaan eräissä asioissa...ihmettelen vaan Moderoivan henkilökunnan sivistystasoa, puhumattakaan ammattitaidosta ja osaamisesta.
Niillä tiedoilla, joka tuntuu hänellä olevan, en kyllä pullistelisi tietämyksillään, ettei kovin itseään nolaisi.
no joo, sanotaas jotain tähän väliin..
eli kuusnollakakkonenhan tuo kone on, suomiauto eli karvalakkimalli kaikin puolin, eli ei sähköikkunoita, ilmastointia, eikä myöskään pakokaasun takaisinkierrätystä saati öljynjäähdytintä. mun mielestä.
mut sen halusinki tietää, et onko siinä suodattimessa se valumisenesto kuten nyt tässä hyvin epävirallisesti sitä väärällä nimellä sanon. ja kaipa se estojuttu siellä on edelleen paikoillaan, miksipä siihen olis kajottu huollon aikana,siellä suodattimen allahan se josain lymyää, eikä sitä osaa ole käsittääkseni irrotettu, miksi olisi..?
mut pissapojan lämmitin kyllä löytyy vaikka suomiauto!
eli kuusnollakakkonenhan tuo kone on, suomiauto eli karvalakkimalli kaikin puolin, eli ei sähköikkunoita, ilmastointia, eikä myöskään pakokaasun takaisinkierrätystä saati öljynjäähdytintä. mun mielestä.
mut sen halusinki tietää, et onko siinä suodattimessa se valumisenesto kuten nyt tässä hyvin epävirallisesti sitä väärällä nimellä sanon. ja kaipa se estojuttu siellä on edelleen paikoillaan, miksipä siihen olis kajottu huollon aikana,siellä suodattimen allahan se josain lymyää, eikä sitä osaa ole käsittääkseni irrotettu, miksi olisi..?
mut pissapojan lämmitin kyllä löytyy vaikka suomiauto!
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Pakko sotkea väliin sen verran että: jos tarkoitat sitä kierukkaa siellä pissapojan säiliössä, niin se EI ole pissapojan lämmitin...juha1 kirjoitti:mut pissapojan lämmitin kyllä löytyy vaikka suomiauto!
Toki lämmittäähän se samalla sitä säiliössä olevaa "kusta" mutta se ei ole sen järjestelmän tarkoitus.
Vaan tarkoitus on moottorin jälkijäähdytys (<- linkin ohje on 104 moottoriseen, mutta pitäisi päteä myös momenttimoottoreihin)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
ai jaa. minä ku oon ajatellu että se lämmittää sen nesteen ja on sitä varten.. kyllä sitä pitää olla kerpeleen tyhymä..
vaan on tää voorumi hyvä asia, täsähä viisastuu kovaa vauhtia. kohta on kaikki tuttua, momentit, värähtelyt, lauhduttimet ja luistiventtiilit!
toisaalta hyvä asia että se toimii jäähdyttimenä, mut se lämmitys on kyllä kylmän tullen taas hieno asia. mukava pakkasella katsella ku muilla nesteet jäässä ja ite voi tuulilasia sulatella nesteellä..
vaan on tää voorumi hyvä asia, täsähä viisastuu kovaa vauhtia. kohta on kaikki tuttua, momentit, värähtelyt, lauhduttimet ja luistiventtiilit!
toisaalta hyvä asia että se toimii jäähdyttimenä, mut se lämmitys on kyllä kylmän tullen taas hieno asia. mukava pakkasella katsella ku muilla nesteet jäässä ja ite voi tuulilasia sulatella nesteellä..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Niinpä. Tuon jälkijäähdytys systeeminkin olen täältä voorumilta oppinutjuha1 kirjoitti:vaan on tää voorumi hyvä asia, täsähä viisastuu kovaa vauhtia. kohta on kaikki tuttua, momentit, värähtelyt, lauhduttimet ja luistiventtiilit!
Lisääkin toivoisin oppivani. Tuntuu vaan aika usein löytyvän tämän tapainen teksti:
rumilus kirjoitti:Jään taas passiiviseksi foorumilaiseksi, ettei tule liikaa paljastettua filosofisia ratkaisuja moottoritekniikan saloista.
Lauhduttimessa kaasu/(höyry) lauhtuu nesteeksi, jäähdyttimessä kaasu/neste jäähtyy mutta ei muuta olomuotoaan.romu kirjoitti:-lauhdutin
-jäähdytin
Mikä on näiden sanojen merkitys?
(kysymyshän oli osoitettu vanhalle teknokraatille, mutta vahingossa tuli vastattua tähänkin. rumilus varmaan korjaa jos jotain meni väärin)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
kun on tätä voorumia lukenu, ja toki itehän tän otsikon alulle laitoinki, ni ei voi muuta sanoa ku että kyllä vanhan kansan kunnon pilkun nu**iminen on sitten hupaisaa hommaa!
tässähän saa oikein urakalla kohta miettiä, että mitähän tyhmää sitä seuraavaksi kysyisi..
eipä silti, paljon uutta asiaa tässä topikissa mulle on tullu, mut on kyllä ollu välillä miltei vedet silmissä ku oon lukenu..
ja jos noi lukukerrat pitää paikkansa, ni on tätä näemmä moni muuki lukenu..
tässähän saa oikein urakalla kohta miettiä, että mitähän tyhmää sitä seuraavaksi kysyisi..
eipä silti, paljon uutta asiaa tässä topikissa mulle on tullu, mut on kyllä ollu välillä miltei vedet silmissä ku oon lukenu..
ja jos noi lukukerrat pitää paikkansa, ni on tätä näemmä moni muuki lukenu..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Sen takia tänne kannattaakin postailla jatkuvasti lisää kamaa, että on forumilla edes jotain lukemista
Mersut on täynnä öljynjäähdyttimiä, milläs hel*etillä se öljy muuten jäähtyisi, ilmän jäähdytintä sehän vain kuumenisi ja kuumenisi ja sitten sanoisi laakeri POKS
Mersut on täynnä öljynjäähdyttimiä, milläs hel*etillä se öljy muuten jäähtyisi, ilmän jäähdytintä sehän vain kuumenisi ja kuumenisi ja sitten sanoisi laakeri POKS
Mistäs vuodesta nyt puhut kun ei selviä, tarkistetaan sitten valokuva-albumeista onko noin todellakin tapahtunut.rumilus kirjoitti:Sinäkin olet taputellut paskaa kun nämä autot on jo koluttu moneen kertaan tekniikan osalta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Melkeinpä väittäisin että noissa vanhoissa se on vain lasinpesunesteen lämmitin. Kaikissahan tuota ei ole, tulikohan nyt sitten jossain vuosimallissa vai kuuluiko "suomi"pakettiin lämmitettävien pissapojan letkujen yms. kanssa.JeremyH kirjoitti:
Pakko sotkea väliin sen verran että: jos tarkoitat sitä kierukkaa siellä pissapojan säiliössä, niin se EI ole pissapojan lämmitin...
ei mulla kyllä nyt tule mieleen missä se öljynjäähdytin tuolla pellin alla olis.. ja on tullu kuiten usein pellin alle kurkattua..
entäs jos ajatellaan niin että öljyä on kuiten suht paljon eli 7 litraa koneessa eli se kiertää hieman hitaammin kuin pieni öljymäärä, eikös se suurempi öljytilavuuskin hieman jäähdytä öljyä, tavallaan..? ja kai se moottorin lohkokin imee öljystä lämpöä, kuten jäähdytinnestekin lohkon kautta ja sitte jäähdyttää syylärin kautta.. ja öljypohjan kautta ilma vois jäähdyttää myös itse öljyä. kuten myös ajoviimakin.
tällaista pientä pohdintaa ku en tosiaankaan ole huomannu sitä jäähdytintä.
juu, öljyn puute oli ehdolla vaurioon, eli kun joskus öljynpinta ollu alhaalla, ja vaikka sopivaan heittoon ajanu, ni on saattanu hetken pyörähtää ilman öljyä, etenki ku se viitospytty on just kauimpana jossa ehkä heikoin voiteluteho.. myönnetään että joskus on öljymäärän varoitusvalo syttynyt silloin kun kansipahvi vuoti. mutta siitäkin on jo pari vuotta aikaa ku se pahvi vaihdettiin ja sen jälkeen valo ei ole koskaan syttynyt eli öljyä ei ole tarvinu lisätä. olisko laakerit jaksaneet kuiten tuon pari vuotta ja nyt vasta poksahtaneet..?
no nyt on kuiten uudet laakerit ja ne surullisen kuuluisat liuskatkin..
täytyy nyt vaan tarkkailla öljynmäärää, saattaahan tuo nyt hieman enemmän syödä kun osat hakee paikkaansa...
entäs jos ajatellaan niin että öljyä on kuiten suht paljon eli 7 litraa koneessa eli se kiertää hieman hitaammin kuin pieni öljymäärä, eikös se suurempi öljytilavuuskin hieman jäähdytä öljyä, tavallaan..? ja kai se moottorin lohkokin imee öljystä lämpöä, kuten jäähdytinnestekin lohkon kautta ja sitte jäähdyttää syylärin kautta.. ja öljypohjan kautta ilma vois jäähdyttää myös itse öljyä. kuten myös ajoviimakin.
tällaista pientä pohdintaa ku en tosiaankaan ole huomannu sitä jäähdytintä.
juu, öljyn puute oli ehdolla vaurioon, eli kun joskus öljynpinta ollu alhaalla, ja vaikka sopivaan heittoon ajanu, ni on saattanu hetken pyörähtää ilman öljyä, etenki ku se viitospytty on just kauimpana jossa ehkä heikoin voiteluteho.. myönnetään että joskus on öljymäärän varoitusvalo syttynyt silloin kun kansipahvi vuoti. mutta siitäkin on jo pari vuotta aikaa ku se pahvi vaihdettiin ja sen jälkeen valo ei ole koskaan syttynyt eli öljyä ei ole tarvinu lisätä. olisko laakerit jaksaneet kuiten tuon pari vuotta ja nyt vasta poksahtaneet..?
no nyt on kuiten uudet laakerit ja ne surullisen kuuluisat liuskatkin..
täytyy nyt vaan tarkkailla öljynmäärää, saattaahan tuo nyt hieman enemmän syödä kun osat hakee paikkaansa...
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
voep olla tae voip olla olemattakiAM kirjoitti:Melkeinpä väittäisin että noissa vanhoissa se on vain lasinpesunesteen lämmitin. Kaikissahan tuota ei ole, tulikohan nyt sitten jossain vuosimallissa vai kuuluiko "suomi"pakettiin lämmitettävien pissapojan letkujen yms. kanssa.JeremyH kirjoitti:
Pakko sotkea väliin sen verran että: jos tarkoitat sitä kierukkaa siellä pissapojan säiliössä, niin se EI ole pissapojan lämmitin...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Öljyvalo syttyy silloin kun aletaan lähestya tilannetta, jossa öljypumppu voi alkaa haukkaamaan ilmaa ja puristamaan sitä öljykanaviin. Tuosta syttymisestä on kuitenkin vielä pitkä matka siihen, että se haukkaa ilmaa oikeasti. Jos jatkuvasti ajaa liian alhaisella öljypinnalla ja mutkikasta tietä, kaahailee, niin silloin tuo voi toteutuakkin. Ei normaaliajossa. Punaisen valon palaessa pystyy vielä ajamaan seuraavalle huoltoasemalle aivan rauhassa ja lisäämään öljyä ilman mitään vaurioita.
En mitenkään usko tuon öljymäärän vaikuttavan muuhun kuin juurikin siihen, että tietyissä revittelytilanteissa öljy pääsee kuumemaan liikaa ja menettää viskositeettinsa. Onko silloin vika sitten öljymäärässä vai öljyn heikoudessa lämpöä vastaan...oikeastaan aivan sama.
Ilman jäähdytintä öljy lähinnä kuumenee käydessään siellä lohkossa kääntymässä, öljypohjassa se ehkä ehtiikin hitusen jäähtyä, mutta aika marginaalista se taitaa olla.
Olen saanut kirjoituksistasi kuvan, että et ole kuitenkaan ihan pahimman pään revittelijä, joten oliskohan vain vaurio alkanut aikaisempien omistajien revittelyistä, pitkistä öljynvaihtoväleistä ja laakerimetallin heikkoudesta, joka on huomattu moneen kertaan. Myöhemmin tuollainen vaurio sitten tietysti etenee itsestään. Turbon laakerit kestävät revittelyä ja pitkiä vaihtovälejä, vaparin ei. Näkeehän sen jo ihan tälläinen kakkahousumaalikkopoju, kun katsoo sitä laakerin rakennetta.
En mitenkään usko tuon öljymäärän vaikuttavan muuhun kuin juurikin siihen, että tietyissä revittelytilanteissa öljy pääsee kuumemaan liikaa ja menettää viskositeettinsa. Onko silloin vika sitten öljymäärässä vai öljyn heikoudessa lämpöä vastaan...oikeastaan aivan sama.
Ilman jäähdytintä öljy lähinnä kuumenee käydessään siellä lohkossa kääntymässä, öljypohjassa se ehkä ehtiikin hitusen jäähtyä, mutta aika marginaalista se taitaa olla.
Olen saanut kirjoituksistasi kuvan, että et ole kuitenkaan ihan pahimman pään revittelijä, joten oliskohan vain vaurio alkanut aikaisempien omistajien revittelyistä, pitkistä öljynvaihtoväleistä ja laakerimetallin heikkoudesta, joka on huomattu moneen kertaan. Myöhemmin tuollainen vaurio sitten tietysti etenee itsestään. Turbon laakerit kestävät revittelyä ja pitkiä vaihtovälejä, vaparin ei. Näkeehän sen jo ihan tälläinen kakkahousumaalikkopoju, kun katsoo sitä laakerin rakennetta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
No, mutta autossa on siis ollut kannentiivistevuoto aiemmin. Jos tuossa tapauksessa on jäähdytysnestettä päässyt öljyjen sekaan ja vuoto on ollut pitkään, niin eikö se jäähdytysneste juuri pilaa öljyn voiteluominaisuuksia-eli siitä sitten on johtunut laakerien "ennenaikainen kuluminen" . Kyllä munkin mielestä OM602:lla pitäisi päästä suurempiin kilometreihin alakerran osalta, kuin juhalla on käynyt-edellyttäen, että kilsoista on 100%:nen varmuus.
kannentiiviste ku meni niin öljyä meni ykköspyttyyn, mutta mielestäni tuolloin ei kuitenkaan nesteet menneet sekaisin, jäähdytinnestettä ei kadonnut, öljy oli ainoa jota katosi. ja savut sen mukaiset.
eipä tuolla ole tullu ajettua ku pöljä, kyllähän joskus karstoja tullee hieman irroteltua korkeammalle kierrättäen mutta silloinkaan ei koskaan kylmällä koneella. eikä kovinkaan pitkäaikaisesti. toki onhan joskus tullu huiput kokeiltua joskus vuosia sitte... muistaakseni mittari näytti jopa 185, taitaa hieman jo valehdella siellä korkeammalla vaikka satasen kohdalla vielä näyttääki miltei oikeaa lukemaa. siis näin epävirallisesti sanottuna..
tänään saatiin uus starttiki paikoilleen, joten oliskohan pikkuhiljaa homma ohi tuon koneen suhteen. vaikka eihän sitä tiedä, jos huono onni jatkuu edelleen.
ja pitäis vielä käydä uudestaan näyttään leimalla tuota, käsijarrusta tosiaan jäi viimeksi kiinni ku oli ruostunu toiselta puolen se metalli liuska rummussa, kk on menny ohi jo pari vko sitten, saa nähdä ottaako kokonaan uuden maksun. onneksi ei tarvi päästöjä ottaa ja huudattaa uutta konetta..
ketuttaa tuollaiset testit joissa turhaa autoa kiusataan.. toisaalta karsii jyvät akanoista, jos hajoaa, ni yksi romu pois tien päältä, sillä meiningillä kai sitä mennään..
eipä tuolla ole tullu ajettua ku pöljä, kyllähän joskus karstoja tullee hieman irroteltua korkeammalle kierrättäen mutta silloinkaan ei koskaan kylmällä koneella. eikä kovinkaan pitkäaikaisesti. toki onhan joskus tullu huiput kokeiltua joskus vuosia sitte... muistaakseni mittari näytti jopa 185, taitaa hieman jo valehdella siellä korkeammalla vaikka satasen kohdalla vielä näyttääki miltei oikeaa lukemaa. siis näin epävirallisesti sanottuna..
tänään saatiin uus starttiki paikoilleen, joten oliskohan pikkuhiljaa homma ohi tuon koneen suhteen. vaikka eihän sitä tiedä, jos huono onni jatkuu edelleen.
ja pitäis vielä käydä uudestaan näyttään leimalla tuota, käsijarrusta tosiaan jäi viimeksi kiinni ku oli ruostunu toiselta puolen se metalli liuska rummussa, kk on menny ohi jo pari vko sitten, saa nähdä ottaako kokonaan uuden maksun. onneksi ei tarvi päästöjä ottaa ja huudattaa uutta konetta..
ketuttaa tuollaiset testit joissa turhaa autoa kiusataan.. toisaalta karsii jyvät akanoista, jos hajoaa, ni yksi romu pois tien päältä, sillä meiningillä kai sitä mennään..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Muistaakseni vain kolme kuukautta... Mutta sinun tapauksessasi siis joka tapauksessa voimassa, ilmeisestijuha1 kirjoitti:päästötesti on sentään puoli vuotta voimassa muistaakseni..
Mutta ei se paljoa lohduta kun pääset niveliä yms. vaihtamaan. Aina ne rankaisee jos on mennyt joku aika yli...
Itselläni unohtui tuon E320:n katsastus (muistin että se on joskus syksyllä, mutta se olikin kesällä) Menin kaksi viikkoa myöhässä katsastukseen. Katsastus-diktaattori hylkäsi molemmista alapallonivelistä.
Korjaamon setä sanoi että "nämähän on paremmassa kunnossa kuin tarvike osat uutena" joten menin samoilla palloilla takaisin uusinta katsastukseen. (rätillä pyyhin alapallot puhtaaksi) Leima tuli.
Jälkeenpäin jäi häiritsemään että jos niissä sittenkin oli jotain vikaa. Vaihdatin alapallot toisessa korjaamossa, jossa myöskin sanottiin "nämähän on paremmassa kunnossa kuin tarvike osat uutena"
Mitään muutosta ajettavuudessa ei ole havaittu.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Mersuissahan on sellainen ovela alapallo, jota kaikki katsastusmiehet eivät osaa tarkastaa ns. "oikein"
Lisää tietoa: www.skg.fi
Suurin oveluus taitaa olla siinä että jousi painaa alatukivartta ja ikäänkuin välyksen toiseen laitaan (palloa kupista pois). Siksipä sitä ei vääntöraudalla tunne niinkuin suurimmassa osassa autoja.veskola kirjoitti:Mersuissahan on sellainen ovela alapallo, jota kaikki katsastusmiehet eivät osaa tarkastaa ns. "oikein"
S210 220 CDI A -02