300:teen iskarit,hui.
300:teen iskarit,hui.
Moi foorumilaiset.
Kysyisin neuvoja mistä sais ostaa tähän farkkuun normi iskarit?kyseisessä autossa nyt hydrauli toimiset ja kaikki tehtyäni todennut et järjestelmä on viallinen,enkä ala uusiin kaikkia osia.
Joten mistä saa farkkuun ihan normi iskarit taakse hommattuu?
Kysyisin neuvoja mistä sais ostaa tähän farkkuun normi iskarit?kyseisessä autossa nyt hydrauli toimiset ja kaikki tehtyäni todennut et järjestelmä on viallinen,enkä ala uusiin kaikkia osia.
Joten mistä saa farkkuun ihan normi iskarit taakse hommattuu?
Mielelläni kerron kyllä.
Eli järjestelmässä nyt ainakin toimii pumppu.Ilmaus suoritettu iskareihin ja öljy kiertää hyvin.
Mutta vaimennus vain ei toimi ja tuntuu että tämä laitteisto auton alla on ottanut totaalisen kuoleman,koska säätö yms.Toimen piteet ei saa järjestelmään minkäänlaista eloa aikaan.
Eli en viitsisi taistella kyseisen järjestelmän kanssa.
Auto aiheuttanut vain harmia minulle osto päivästä asti,mutta silti en haluaisi siitä luopua muuten mersun hyvien ominaisuuksien vuoksi.
Eli järjestelmässä nyt ainakin toimii pumppu.Ilmaus suoritettu iskareihin ja öljy kiertää hyvin.
Mutta vaimennus vain ei toimi ja tuntuu että tämä laitteisto auton alla on ottanut totaalisen kuoleman,koska säätö yms.Toimen piteet ei saa järjestelmään minkäänlaista eloa aikaan.
Eli en viitsisi taistella kyseisen järjestelmän kanssa.
Auto aiheuttanut vain harmia minulle osto päivästä asti,mutta silti en haluaisi siitä luopua muuten mersun hyvien ominaisuuksien vuoksi.
Tuolla näyttäis olevan paljon tavaraa tarjolla, kannattaisko kysyä?
http://tinyurl.com/lnw5j7
Kaveri laittoi joskus omaansa jonkin Letukan etuiskarit säätyvien tilalle.
http://tinyurl.com/lnw5j7
Kaveri laittoi joskus omaansa jonkin Letukan etuiskarit säätyvien tilalle.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Onko tavaratilan lattian alta vaihdettu ns. jousipallot joita jo edelliset tarjosivat? 100 e/kpl KL-varaosissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3088
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kaikki lyhyet iskarit käy, mutta alakiinnikke pitää värkätä itse - mikään ei tietääkseni käy suoraan.
Ladan etuaiskaria on laitettu... Käy mitan puolestaan ja vaimentaa muutaman kuukauden. Taas, alakiinnike täytyy askarrella itse.
Jos tasonsäädön poistaa, niin häviää myös kantokyky eli tarvitaan vahvistetut jouset.
Miten tasonsäätö ei toimi?
Joustaako vain ulos eikä sisään (hidastetöyssyyn ajaessa heittää perän ylös, mutta kuoppan putoaa pehmeästi)? Jos joustaa vain ulsopäin, on painekammio kuollut ja vaihdettava.
Pumppu voi olla hörpännyt ilmaa, silloin neste ei kierrä. Siiheen auttaa, jos löysää pumpulta lähtevää painelinjaa, kunnes sieltä alkaa tihkumaan puhdasta öljyä.
Jos pumppu antaa painetta, niin seuraavaana kannattaa tarkistaa tasosäätöventtiilin toimintaa. Vipu kallistuksenvakaajaan kannttaa irroittaa (kuulapään alla on 8 mm hahlot). Sitten vaan tökätään vipu ylös ja annetaan moottorin käydä - pitäisi alka nousta.
Öljynähän siinä pitäisi käyttää ZH-M, mutta ATF käy myös.
Tasonsäädön voi poistaa, mutta miksi, kun ainoa kallis osa eli iskari on erittäin pitkäikäinen eikä käytännössä kuluu, kun on jatkuvasti öljyssä.
Ladan etuaiskaria on laitettu... Käy mitan puolestaan ja vaimentaa muutaman kuukauden. Taas, alakiinnike täytyy askarrella itse.
Jos tasonsäädön poistaa, niin häviää myös kantokyky eli tarvitaan vahvistetut jouset.
Miten tasonsäätö ei toimi?
Joustaako vain ulos eikä sisään (hidastetöyssyyn ajaessa heittää perän ylös, mutta kuoppan putoaa pehmeästi)? Jos joustaa vain ulsopäin, on painekammio kuollut ja vaihdettava.
Pumppu voi olla hörpännyt ilmaa, silloin neste ei kierrä. Siiheen auttaa, jos löysää pumpulta lähtevää painelinjaa, kunnes sieltä alkaa tihkumaan puhdasta öljyä.
Jos pumppu antaa painetta, niin seuraavaana kannattaa tarkistaa tasosäätöventtiilin toimintaa. Vipu kallistuksenvakaajaan kannttaa irroittaa (kuulapään alla on 8 mm hahlot). Sitten vaan tökätään vipu ylös ja annetaan moottorin käydä - pitäisi alka nousta.
Öljynähän siinä pitäisi käyttää ZH-M, mutta ATF käy myös.
Tasonsäädön voi poistaa, mutta miksi, kun ainoa kallis osa eli iskari on erittäin pitkäikäinen eikä käytännössä kuluu, kun on jatkuvasti öljyssä.
Kiitos avustavista ja kannustavista viesteistä.
Eli pumppu on ilmattu kuten myös itse iskaritkin ja itse oire on että autoni on kuin kenguru taka päästään kun ei ole iskun vaimennusta olemassakaan.Edellinen omistaja kanssa jo kyllästynyt tähän näemmä koska takana on jo laitettu normi jouset tilalle.
Eli olen myös tuon säätö tangonkin käyttänyt irti ja notkistanut sen ja tehnyt tämän testauksen minkä nyt annoitte neuvoksi,mutta ei ole vain mitään vaikutusta perän nousuun/laskuun.Eli järjestelmä vaikuttaa pahasti kuolleelta kokonaan.
Pitänee tutkia asiaa vielä paremmin kun saan potilaan kotiin ensin tuolta kone remontista joka tuli eteen heti osto päivän illasta,kun kierto kangen laakerit päätti ottaa eläke päivät ansaitusti itselleen.
Mutta surua on lievitetty hieman ottamalla viinaa ja ostamalla toinen mersu tilalle kuljettamaan paikasta a paikkaan b.
Ostos on vm:95 c200 bensa.
Eli pumppu on ilmattu kuten myös itse iskaritkin ja itse oire on että autoni on kuin kenguru taka päästään kun ei ole iskun vaimennusta olemassakaan.Edellinen omistaja kanssa jo kyllästynyt tähän näemmä koska takana on jo laitettu normi jouset tilalle.
Eli olen myös tuon säätö tangonkin käyttänyt irti ja notkistanut sen ja tehnyt tämän testauksen minkä nyt annoitte neuvoksi,mutta ei ole vain mitään vaikutusta perän nousuun/laskuun.Eli järjestelmä vaikuttaa pahasti kuolleelta kokonaan.
Pitänee tutkia asiaa vielä paremmin kun saan potilaan kotiin ensin tuolta kone remontista joka tuli eteen heti osto päivän illasta,kun kierto kangen laakerit päätti ottaa eläke päivät ansaitusti itselleen.
Mutta surua on lievitetty hieman ottamalla viinaa ja ostamalla toinen mersu tilalle kuljettamaan paikasta a paikkaan b.
Ostos on vm:95 c200 bensa.

Niko79 kirjoitti:Kiitos avustavista ja kannustavista viesteistä.
Eli pumppu on ilmattu kuten myös itse iskaritkin ja itse oire on että autoni on kuin kenguru taka päästään kun ei ole iskun vaimennusta olemassakaan.Edellinen omistaja kanssa jo kyllästynyt tähän näemmä koska takana on jo laitettu normi jouset tilalle.
Eli olen myös tuon säätö tangonkin käyttänyt irti ja notkistanut sen ja tehnyt tämän testauksen minkä nyt annoitte neuvoksi,mutta ei ole vain mitään vaikutusta perän nousuun/laskuun.Eli järjestelmä vaikuttaa pahasti kuolleelta kokonaan.
Pitänee tutkia asiaa vielä paremmin kun saan potilaan kotiin ensin tuolta kone remontista joka tuli eteen heti osto päivän illasta,kun kierto kangen laakerit päätti ottaa eläke päivät ansaitusti itselleen.
Mutta surua on lievitetty hieman ottamalla viinaa ja ostamalla toinen mersu tilalle kuljettamaan paikasta a paikkaan b.
Ostos on vm:95 c200 bensa.
Pallot siellä taitaa olla kuolleet. Niitä vahvasti veikkaan.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Täutyypä tutkailla itse pallotkin kunnes saan joskus potilaan kotsaa tosiaan motti tohtorilta.
Pitää ootella vain tyynesti mikä on tosiaan koneen kohtalo,ku saavat koneen nostettuu nokalta pois ammatti-instituutissa.
Ainakin epäilivät et olisi kiertokangen laakerit finaalis ku olivat ottaneet kannen ylös motista ja tutkailleet sitä alustavasti.
Kaikki männät olivat ehjää,paitsi yksi liikkui sormella painaen jonni verra kuulema edellä.
Pitää ootella vain tyynesti mikä on tosiaan koneen kohtalo,ku saavat koneen nostettuu nokalta pois ammatti-instituutissa.
Ainakin epäilivät et olisi kiertokangen laakerit finaalis ku olivat ottaneet kannen ylös motista ja tutkailleet sitä alustavasti.
Kaikki männät olivat ehjää,paitsi yksi liikkui sormella painaen jonni verra kuulema edellä.
Iskareita ei tarvi ilmata erikseen.Niko79 kirjoitti:Eli pumppu on ilmattu kuten myös itse iskaritkin ja itse oire on että autoni on kuin kenguru taka päästään kun ei ole iskun vaimennusta olemassakaan.Edellinen omistaja kanssa jo kyllästynyt tähän näemmä koska takana on jo laitettu normi jouset tilalle.
Eli olen myös tuon säätö tangonkin käyttänyt irti ja notkistanut sen ja tehnyt tämän testauksen minkä nyt annoitte neuvoksi,mutta ei ole vain mitään vaikutusta perän nousuun/laskuun.Eli järjestelmä vaikuttaa pahasti kuolleelta kokonaan:
Pallothan siellä todennäkisesti on kaasuttomat oireiden perusteella.
Vaikka pallot on rikki niin kyllä perän pitäisi nousta ja laskea kun säätötangosta kääntelee koneen käydessä. Jos nyt ei sitten ne "väärät" jouset pidä jo perää yläasennossa, niin eihän se sillon enää nouse eikä laskekkaan kun jouset estää.
Pahus,aina uusia ongelmia kyseisen kapistuksen kanssa.
Aina jotakin vikaa ja vialliset yksilöt löytää tiensä minun omistukseen.
Se on vain niin että en jaksa taistella enää kyseisen auton kanssa,koska edellinen jo näemmä on aloittanut projegtin jousin vaihdolla niin se jatkukoon operaatio hydrauli iskarit mäkeen ja teen jonkun muun merkin iskareista sinne sopivat keinuttimen estäjät.
Ja en mielin surminkaan maksa 200 egeä noista kaasu palloista.
Aina jotakin vikaa ja vialliset yksilöt löytää tiensä minun omistukseen.
Se on vain niin että en jaksa taistella enää kyseisen auton kanssa,koska edellinen jo näemmä on aloittanut projegtin jousin vaihdolla niin se jatkukoon operaatio hydrauli iskarit mäkeen ja teen jonkun muun merkin iskareista sinne sopivat keinuttimen estäjät.
Ja en mielin surminkaan maksa 200 egeä noista kaasu palloista.
Kyllä farmari menettää ne hyvät jousitus/ ajo-ominaisuudet ( alustan toimivuus ) jos vaihdat
alkuperäiset komponentit tavalliisiin iskunvaimentimiin.
Farmari on hyvä ja hieno ajettava, kunhan paikat on kunnossa. En kyllä itse vaihtaisi hydraulista tasonsäätöä pois. Siitä hyvästä kannattaa maksaa hiukan enemmän, että alkuperäiskomponentit ovat kunnossa.
Ps. Minullakin on yhdessä purkuautossa kunnossaolevat pallot , joka sinun autosi tapauksessa varmaan vikana on. Olen vaan niin työtä pelkäävä, etten viitsi alkaa irroittelemaan niitä.
alkuperäiset komponentit tavalliisiin iskunvaimentimiin.
Farmari on hyvä ja hieno ajettava, kunhan paikat on kunnossa. En kyllä itse vaihtaisi hydraulista tasonsäätöä pois. Siitä hyvästä kannattaa maksaa hiukan enemmän, että alkuperäiskomponentit ovat kunnossa.
Ps. Minullakin on yhdessä purkuautossa kunnossaolevat pallot , joka sinun autosi tapauksessa varmaan vikana on. Olen vaan niin työtä pelkäävä, etten viitsi alkaa irroittelemaan niitä.

Missähän lie vuotaa, vai missä vika. Kun tahtoo seistessä hieman vetää kenolle kuskinpuolelle takaata. Tasonsäädöllä siis tämä. Säätö toimii kyllä kun auto käynnissä ja ajaa (ollut max. neljä autossa kyydissä ja trailerilla 520 bemari reilussa aisapainossa. 255/35/18 renkaat jotka raapii esim normaalisti tiukoissa mutkissa eivät ottaneet kiinni). Aivan tasaisella ei eroa hirveästi huomaa, mutta pieneen ylämäkeen kun parkkeeraa niin herkästi hakee vasenta kulmaa vähän alemmas. Ei liene silti mitään vakavaa? Ehkä kenties vain sattuu aina olemaan maasto sellainen että vetää sitä kuskin kulmaa alemmas 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Tiiän senkin et ominaisuudet siitä kärsii kyllä.
Mutta miten tää toiminto toimii ku oon suunnitellu autoni madaltaa ja kuis tää hydrauliikka järjestelmä siihen reagoi sitten.
Ja en tosiaan oo halukas laittaan mahdottomia summia tähän kii ku jo menee muutenkin ton motin räjähtämisen takii manii tähän liikaa.
Mutta miten tää toiminto toimii ku oon suunnitellu autoni madaltaa ja kuis tää hydrauliikka järjestelmä siihen reagoi sitten.
Ja en tosiaan oo halukas laittaan mahdottomia summia tähän kii ku jo menee muutenkin ton motin räjähtämisen takii manii tähän liikaa.
Mulla on madallettu hydrauliikkajärjestelmä ja ei ole tavallisia iskareita tullut ikävä. Se kaasupallojen vaihto ei ole mikään iso juttu, jos nyt ylipäätään haluaa sen auton pitää yhtä upeana kuin se on tehtaalta tullessa ollut.
En oikein ymmärrä tilannetta, että ferkun "kovan" perän vuoksi on alettu jousia vaihtamaan
Se pallossa oleva kaasu on se ainoa joustava elementti liittyen siihen iskunvaimentimeen.
En oikein ymmärrä tilannetta, että ferkun "kovan" perän vuoksi on alettu jousia vaihtamaan

Lisää tietoa: www.skg.fi
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Ääni pallojen uusimiselle, omassa hajos kans pallot muutama vuosi sitten, ei ollu paha vaihtaa. Merteilissä näyttäs olevan 101eur/kpl KL-varaosat 100eur/kpl ja Motonet 89,90eur/kpl, taitaa iskarit maksaa äkkiä saman, siihen vielä osien muokkaamiset.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Joo oliskin tämä vain kova mutta kun on kuin kenguru loikkiessan.
Ja näemmä edellinen on jo vaihtanut normit jouset koska ne ovat ihan uudet ja auton perä on normi korkeudella vaikka iskareista olekkaan mitään tietoa autossa.
Sori vaan ku multa alkaa meneen kiinnostus koko kapineeseen kun ei saanut ajaa ees puolta päivää ehjänä kun ostin auton itselleni,en tiedä viä mitä teen koko autolle ennen ku tiiän mitä sanotaan koneesta saako korjattua.
Jos mottia ei korjata niin sitten lähtee mese purkaamoon hyvin iloisella tahdilla.
Ja näemmä edellinen on jo vaihtanut normit jouset koska ne ovat ihan uudet ja auton perä on normi korkeudella vaikka iskareista olekkaan mitään tietoa autossa.
Sori vaan ku multa alkaa meneen kiinnostus koko kapineeseen kun ei saanut ajaa ees puolta päivää ehjänä kun ostin auton itselleni,en tiedä viä mitä teen koko autolle ennen ku tiiän mitä sanotaan koneesta saako korjattua.
Jos mottia ei korjata niin sitten lähtee mese purkaamoon hyvin iloisella tahdilla.
jaa no myyt sen mulle romun hinnalla niin mä laitan ne pallot sinne
Mikäs sille moottorille sitten tuli ?

Mikäs sille moottorille sitten tuli ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei muuta kun vaihdat ne pallot niin tulee kuntoon.Eli pumppu on ilmattu kuten myös itse iskaritkin ja itse oire on että autoni on kuin kenguru taka päästään kun ei ole iskun vaimennusta olemassakaan.Edellinen omistaja kanssa jo kyllästynyt tähän näemmä koska takana on jo laitettu normi jouset tilalle.
Perä on normikorkeudella vaikka tasonsäätö olisi rikki. Paitsi tietenkin jos kontti on täynnä tavaraa.Ja näemmä edellinen on jo vaihtanut normit jouset koska ne ovat ihan uudet ja auton perä on normi korkeudella vaikka iskareista olekkaan mitään tietoa autossa.
Ei sinne mitään "normi jousia" ole olemassakaan, sedanin jousilla, kuormajousilla ym. on kokeiltu eikä tule hyvä jos laittaa tavalliset iskarit jostain muusta autosta.
Takomossa mittojen ja painojen mukaan teettäen onnistuu mutta sitten hinta on jotain muuta kuin 200 euroa kun iskaritkin joutuu vaihtamaan.
Madaltaminen onnistuu tasonsäädön kanssa, pitää vaan muuttaa säätöventtiilin tangon pituutta.
Ainakin 30-40 mm madalluksella, miten lie jos madalletaan jotain 80 mm.
(Sittenhän auto on joka tapauksessa pilalla joten sama kai se toimiiko iskaritkaan)
Motista pamahti mitä ilmeisemmin alakerran laakerit,mutta en tiiä viä tän paremmin kun eivät ole viä soittaneen instituutista minulle ovatko jo saaneet koneen nokalta pois.
Väli aika tietous oli seuraavaa ku soitin ja kysyin asiaa.
Kansi oli nostettu pois jo ja sillei katsottu et yläkerta on ejä ja onkin koska edellinen on siihen tehnyt kansi,nokka akseli,vena,ja nostaja rempan.
Eli laakerit ilmeisesti menneet ku yksi mäntä liikkui kuulema pikkaste ylös alas liikettä sormi voiminkin.
Ja vaikka myisinkin tämän ni ei ihan lähde romun hinnalla ku on aikas hyvil varusteilla ja suhteellisen siisti korinenkin vaikka onkin vanha jo.
Väli aika tietous oli seuraavaa ku soitin ja kysyin asiaa.
Kansi oli nostettu pois jo ja sillei katsottu et yläkerta on ejä ja onkin koska edellinen on siihen tehnyt kansi,nokka akseli,vena,ja nostaja rempan.
Eli laakerit ilmeisesti menneet ku yksi mäntä liikkui kuulema pikkaste ylös alas liikettä sormi voiminkin.
Ja vaikka myisinkin tämän ni ei ihan lähde romun hinnalla ku on aikas hyvil varusteilla ja suhteellisen siisti korinenkin vaikka onkin vanha jo.