UUsimmassa Mobilidtissa juttua Pystäristä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
UUsimmassa Mobilidtissa juttua Pystäristä
KLB oli sitten kans hairahtanut pystäriin. Lehtee on tullut pikkupojasta asti luettua ja siinä kyl täytyy nostaa Bremerille hattua, et ei oo mies linjaansa muuttanut.
Isomahtava on aina saanut Mobilistin sivuilla ihan asiallista vitttuilua:)
Mut toi Bremerin väite ihmetetyttää ettei diisel pystärillä pysy "arkiajossa" liikenteen mukana ihmetttyy, samaahan se on itkenyt jo kun kertoili kahdeksankyt luvulla kanttiautoilustakin.
Stadin keskustassa ei taida montaa paikkaa olla missä sais ajaa yli neljää kymppiä, taitaa muilla vaan olla niin helvetin ylikiire, et siks ne pyyhältää ohi.
Itte ajelen Pystärillä duunimatkat päivittäin ja ihan hyvinhän tolla kerkee nekin matkat ajeleksia.
Isomahtava on aina saanut Mobilistin sivuilla ihan asiallista vitttuilua:)
Mut toi Bremerin väite ihmetetyttää ettei diisel pystärillä pysy "arkiajossa" liikenteen mukana ihmetttyy, samaahan se on itkenyt jo kun kertoili kahdeksankyt luvulla kanttiautoilustakin.
Stadin keskustassa ei taida montaa paikkaa olla missä sais ajaa yli neljää kymppiä, taitaa muilla vaan olla niin helvetin ylikiire, et siks ne pyyhältää ohi.
Itte ajelen Pystärillä duunimatkat päivittäin ja ihan hyvinhän tolla kerkee nekin matkat ajeleksia.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Juttu oli mielestäni huono. Tuo "200D on vaarallisen laiska nykyliikenteeseen" -ajatus on aika absurdi; meillä varmaan kaikki bussit ja kuorma-autot on sitten vaarallisen laiskoja liikenteeseen. Tipparelluista puhumattakaan.
Vielä enemmän ällistyttää kun KLB puhuu jutussaan pitkään miten järjetön ostos on: liian sitä ja tätä arkiajoon, liian kallis ja vaivalloinen laittaa museoajoneuvokuntoon ja ennen kaikkea liian kallis verojen ja vakuutusmaksujen vuoksi pitää "harrasteajoneuvona".
KLB ei liene kuullut vallitsevasta liikennekäytöstäpoisto -käytännöstä, joka kuten kaikki tiedäme tarkoittaa, että liikennekäytöstä poiston ajalta ei veroja makseta laisinkaan ja vakuutusmaksuakin vain osittain.
Mahtaakohan Mobilistissa kukaan lukea juttuja ennen julkaisuja..
Vielä enemmän ällistyttää kun KLB puhuu jutussaan pitkään miten järjetön ostos on: liian sitä ja tätä arkiajoon, liian kallis ja vaivalloinen laittaa museoajoneuvokuntoon ja ennen kaikkea liian kallis verojen ja vakuutusmaksujen vuoksi pitää "harrasteajoneuvona".
KLB ei liene kuullut vallitsevasta liikennekäytöstäpoisto -käytännöstä, joka kuten kaikki tiedäme tarkoittaa, että liikennekäytöstä poiston ajalta ei veroja makseta laisinkaan ja vakuutusmaksuakin vain osittain.
Mahtaakohan Mobilistissa kukaan lukea juttuja ennen julkaisuja..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Täytyykin lukea, kuulostaa oudolta. Ihan kuin ei vanhan auton saattaminen museokuntoon muulloin olisi kallista ja työlästä. W115:een saa sentään osia vielä jopa tarvikkeena, ja neuvoja on netti väärällään.Petteri Kivimäki kirjoitti:
Vielä enemmän ällistyttää kun KLB puhuu jutussaan pitkään miten järjetön ostos on: liian sitä ja tätä arkiajoon, liian kallis ja vaivalloinen laittaa museoajoneuvokuntoon ja ennen kaikkea liian kallis verojen ja vakuutusmaksujen vuoksi pitää "harrasteajoneuvona".
..
Pitäneekin koukata lehtitiskin kautta ehtoolla
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Hyvin pystyy/kehtaa pystärillä ajella arkiajot vaikkei museokuntoinen olekaan. Jos osaa ennakoida niin 200D:kin pärjää hyvin. Halutessaan voi sitten piristellä, käy vaikka laitattamassa 'uutta ohjelmaa pumppuun' jos meinaa ettei mukana pysy. Enempi on kuskista kiinni kuin autosta...
Täytyypä lukea juttu niin saa nauraa kunnolla.
Täytyypä lukea juttu niin saa nauraa kunnolla.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Minä olen hairahtanut ajamaan kaikki ajoni (yritys- ja yksityisajot) tänä kesänä pystärillä. Yli 7 000 kilsaa on tullut mittariin. Ainoa ongelma oli pakkivaihteen äkillinen katoaminen heinäkuussa saaristossa, korjasin puuttuvan vaihdevivuston klipsun akan kassista löytyneellä klemmarilla - on paikallaan edelleen..Aapo.T kirjoitti:Mää ajan bensamallilla kaikki ajoni huhtikuusta marraskuuhun, vuodessa tulee n. 6tkm
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Mulla on ollu ainoat pysäyttävät viat ruosteinen akun miinuskaapeli (aiheutti pätkimistä) ja kytkimen työsylinteri, samalla tuli koko kytkin laitatettua,
onneksi auto oli hajonnu parkkiruutuun.
Helsingin keskusta on oikeastaan aika surkean pieni, ei ole mitään ongelmaa ajella siellä. Ulkopuolella asuvat joilla harvoin autolla asiaa keskustaan varmaan kammoksuvat siellä liikkumista muutenki.
onneksi auto oli hajonnu parkkiruutuun.
Helsingin keskusta on oikeastaan aika surkean pieni, ei ole mitään ongelmaa ajella siellä. Ulkopuolella asuvat joilla harvoin autolla asiaa keskustaan varmaan kammoksuvat siellä liikkumista muutenki.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Helppohan siellä ydinkeskustassa onkin. Nämä on sitten enempi tarkkuutta vaativia paikkoja, kun mennään vähän kauemmas -- väylät on isoja ja kääntyminen haluttuun paikkaan voi tapahtua ties mistä eritasoliittymän tai alikulun kautta ,mikä herkästi sotkee ajatuksia.Aapo.T kirjoitti:Mulla on ollu ainoat pysäyttävät viat ruosteinen akun miinuskaapeli (aiheutti pätkimistä) ja kytkimen työsylinteri, samalla tuli koko kytkin laitatettua,
onneksi auto oli hajonnu parkkiruutuun.
Helsingin keskusta on oikeastaan aika surkean pieni, ei ole mitään ongelmaa ajella siellä. Ulkopuolella asuvat joilla harvoin autolla asiaa keskustaan varmaan kammoksuvat siellä liikkumista muutenki.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
KLB:lläkin ikää jo about 74 v ja vielä todella pirteässä kunnossa. Olen useaan kertaan jutellut hänen kanssaan ja toivon tosiaan että säilyy edelleen korkealla tasolla "vireys" .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ei kai siuta viel 25 vuoden päästä eläkkeellä päästetä , nippa nappa itse just saattais . Tai siis toivon et 20 vuoden päästä mutta taitaa olla in my dreams että 65-v onnistuis .Petteri Kivimäki kirjoitti:Jöö, ymmärretään. Epäilen itse olevani täysi huru-ukko sitten 25 vuoden kuluttua kun pystärillä huristelen eläkkeelle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Aikoinaan nöyryytti itse tehdas omien juttujensa mukaan, ei mikään pirssisuhari.nyffikaakoo kirjoitti:Selkee mersutrauma Breemerillä, joutunnu ehkä jonku taksikuskin nöyryyttämäksi -70 tai -80 luvulla kenties...
Sadepäiviä, kirjastoon lukemaan...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Niin, noh... Ehkä ne jutut kovapuhheisella vähäsen tuppaa laajenemaan.Mesedesi kirjoitti:Aikoinaan nöyryytti itse tehdas omien juttujensa mukaan, ei mikään pirssisuhari.nyffikaakoo kirjoitti:Selkee mersutrauma Breemerillä, joutunnu ehkä jonku taksikuskin nöyryyttämäksi -70 tai -80 luvulla kenties...
Sadepäiviä, kirjastoon lukemaan...
Tietty voishan aatella että näkökantojen suppeutta moinen, uskoisin että kaikissa muissakin autotehtaissa saisi samansortin kohtelun hän, minä tai kuka vaan suomikansalainen...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Pitää näköjään suomentaa koko juttu.
Breemeri oli yhden toisen jannun kanssa MB:n tehtaalla aikoinaan työhtarjoittelijana "Der Praktikant" nimityksellä, muistaakseni useita kuukausia, ja silloin elettiin 50-60 lukujen aikaa.
Eli hän teki siellä duunia, mutta ei saanut siitä muuta kun ruokapalkan, koska tehdas katsoi silloin niin, että jo se, että on harjoittelijana MB:n tehtaalla on kenelle hyvänsä riittävän suuri sulka hattuun.
Sitten kun tehdas alkoi valitsemaan palkallista henkilökuntaa, niin jonossa olleet jannut kyllä KLB:n ympäriltä otettiin töihin, mutta KLB itse lähetettiin takasin kotiin. Kyllähän se vituttas ketä hyvänsä.
Breemeri oli yhden toisen jannun kanssa MB:n tehtaalla aikoinaan työhtarjoittelijana "Der Praktikant" nimityksellä, muistaakseni useita kuukausia, ja silloin elettiin 50-60 lukujen aikaa.
Eli hän teki siellä duunia, mutta ei saanut siitä muuta kun ruokapalkan, koska tehdas katsoi silloin niin, että jo se, että on harjoittelijana MB:n tehtaalla on kenelle hyvänsä riittävän suuri sulka hattuun.
Sitten kun tehdas alkoi valitsemaan palkallista henkilökuntaa, niin jonossa olleet jannut kyllä KLB:n ympäriltä otettiin töihin, mutta KLB itse lähetettiin takasin kotiin. Kyllähän se vituttas ketä hyvänsä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Lisätään vielä, että jos maltatte lukea ne KLB:n kootut pikku-uutiset Mobilistista, niin yleensä merkkimme saa siellä lähes yksinomaan ylistystä, kuinka Tehdas on ensimmäisenä hoksannut vanha-autokulttuurin autotehtaana ja laajentaa sitä myös youngtimereihin, kuinka hyvä ja tilava taksiauto W123 oli ym... eli jos joku koettaa sanoa että KLB on Mersuvastainen mies niin menköön itseensä. Ei varmasti ole se Mersumyönteisinkään mutta ilman häntä ei varmaan koko lehteä (enää) tänä päivänä luettaisi.
Sanottakoon vielä, että Mobilisti on Tähdellisten ohella ainoa lehti, josta luen jokaisen jutun. No kaksipyöräisistä en välitä kyllä yhtään.
Sanottakoon vielä, että Mobilisti on Tähdellisten ohella ainoa lehti, josta luen jokaisen jutun. No kaksipyöräisistä en välitä kyllä yhtään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sinänsä TimoL on oikeassa, että kyllä KLB nykyään jo suhtautuu MB:hen myönteisemmin. Mutta jos mennään ajassa vaikkapa kymmenen vuotta taaksepäin, niin kyllä MB:stä mobilistissä kirjoiteltiin huomattavasti vähemmän ja hitusen toisenlaisella tyylillä kun tänäaikana.
Itse en nyt niin hirveän suuressa arvossaan ko. lehteä pidä. <--- Tuosta tunnustuksesta varmastikin palan helvetin tulessa säästöliekillä.
Onhan siinä ihan ookoo juttuja, mutta joku vaan on - jota en osaa sanoiksi paremmin pukea - että suhtaudun vähän innottomasti ko. tuotteeseen.
Itse en nyt niin hirveän suuressa arvossaan ko. lehteä pidä. <--- Tuosta tunnustuksesta varmastikin palan helvetin tulessa säästöliekillä.
Onhan siinä ihan ookoo juttuja, mutta joku vaan on - jota en osaa sanoiksi paremmin pukea - että suhtaudun vähän innottomasti ko. tuotteeseen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Sittenhän meitä on (ainakin) kolme. Siteeraan hieman itseäni tuolta toisesta topicista: Käsittämättömän lapsellista jenkkiautoegoilua aivan liikaa.Mesedesi kirjoitti: Itse en nyt niin hirveän suuressa arvossaan ko. lehteä pidä. <--- Tuosta tunnustuksesta varmastikin palan helvetin tulessa säästöliekillä.
Onhan siinä ihan ookoo juttuja, mutta joku vaan on - jota en osaa sanoiksi paremmin pukea - että suhtaudun vähän innottomasti ko. tuotteeseen.
Ja me jotka jenkkiautofanaatikoille moisesta purnaamme, olemme kuulemma aivan luonnollisesti kateellisia, koska saimme rystystä purren katsella kun kauneimmat ja rohkeimmat naisväen edustajista päätyivät tietysti jenkkiautojen kyytiin.
Meinasin myötähäpeästä pudota tuolilta kun tuon luin taannoisen Mobilistin 4/09 pakollisesta jenkkiautojutusta. Ihan sanatarkka sitaatti ei ole, mutta aika lähelle menee..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
No juu, en määkän tosissani KLB:tä mollaa, aivan hyviä kirjoituksia on tehnyt ja muutenkin toiminut autoharrastuksen eteen kunnioitettavasti. Tsaarinaikaista virkamieskoneistoammekin on yrittänyt kyseenalaistaa joka on jo aivan erikoiskiitoksen paikka nuoleskelevan kansamme keskuudessa.
Mitä Mobilistiin tulee, niin se on muuttunut miellyttävämmäksi viime vuosina jopa niin että hetkittäin olen harkinnut sen tilaamistakin joka on jo aika huomionarvoinen juttu. Voi olla ikäjuttuja...
Itteeni ei muutamat jenkkiautojutut ole juuri häirinneet, johtuen tietty että tykkään jenkkiautoista. Niissäkin on omaa historiaansa ja muuta tarinaa, joka kiinnostaa. Vähän miellyttävämmällä asenteella ovat kirjoiteltuja kuin jenkkiautolehdistömme markkkinajohtajalla, jonka lukeminen ei onnistu minultakaan millään ilveellä...
Mun mielestä hyvät autojutut on vähäsen kuin tekniikan historian tutkimusta samalla, yks johtaa toiseen ja aina löytyy jotain mielenkiintoista taustalta. Ruotsalaisten vanhojen autojen lehtien asennetta vähäsen ihailen, he tavallaan osaavat katsoa jokaista vanhaa autoa sellaisena että siinä on aina jotain erikoista ja hienoa, vaikka sinänsä tuotteena saattaa olla ollut katastrofikin. Ikäänkuin kuuluu asiaan, eikä siitä sen enempiä.
Ei nappaa juurikaan lukea virivirijuttuja joissa luetellaan mitä osia on ostettu ja asennettu, viilattu ja viritetty ja sitte kottero (jos ei oo heti hajonnu viivalle), menee varttimaililla sekunnin sadasosan nopeammin kuin ennen kymppitonnin sijoitusta auton tekniikkaan...
Mitä Mobilistiin tulee, niin se on muuttunut miellyttävämmäksi viime vuosina jopa niin että hetkittäin olen harkinnut sen tilaamistakin joka on jo aika huomionarvoinen juttu. Voi olla ikäjuttuja...
Itteeni ei muutamat jenkkiautojutut ole juuri häirinneet, johtuen tietty että tykkään jenkkiautoista. Niissäkin on omaa historiaansa ja muuta tarinaa, joka kiinnostaa. Vähän miellyttävämmällä asenteella ovat kirjoiteltuja kuin jenkkiautolehdistömme markkkinajohtajalla, jonka lukeminen ei onnistu minultakaan millään ilveellä...
Mun mielestä hyvät autojutut on vähäsen kuin tekniikan historian tutkimusta samalla, yks johtaa toiseen ja aina löytyy jotain mielenkiintoista taustalta. Ruotsalaisten vanhojen autojen lehtien asennetta vähäsen ihailen, he tavallaan osaavat katsoa jokaista vanhaa autoa sellaisena että siinä on aina jotain erikoista ja hienoa, vaikka sinänsä tuotteena saattaa olla ollut katastrofikin. Ikäänkuin kuuluu asiaan, eikä siitä sen enempiä.
Ei nappaa juurikaan lukea virivirijuttuja joissa luetellaan mitä osia on ostettu ja asennettu, viilattu ja viritetty ja sitte kottero (jos ei oo heti hajonnu viivalle), menee varttimaililla sekunnin sadasosan nopeammin kuin ennen kymppitonnin sijoitusta auton tekniikkaan...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
No nyt on KLB.n pystäri sitten museorekisteröity. Mutta mutta, 123n penkeillä
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00