Itsekin tilasin vuosi sitten tuollaiset, 5000K. Orkkiksiin verrattuna aivan surkea valoteho, paljon himmeämmät. Toinen polttimo kesti puolisen vuotta.Takuuseen olisin saanut tietty uuden mutta en enää tuollaisia halunnut Tilalle Saksasta Philipsit, pari hinta posteineen n.60€.
Voi olla että valmistaja on vaihtunut tai sitten minulle sattui joku huono pari.
Nyt kun olen päässyt ajelemaan pimeällä märällä kelillä, niin olen todennut että perun kaikki kehut koskien ko. polttimoita.
Olisi pitänyt vaan uskoa AM:ää
Kyllähän ne on jo kestänyt tuon puoli vuotta, mutta näyttää siltä että syksyksi pitää tilata uudet, todennäköisesti Philipsit.
Itselläni siis nuo 6000K polttimot.
Voin suositella putiikkia. Muistaakseni maksoin etukäteen jolloin paketti tuli kotiin asti ylihuomiseksi. En muista oliko polttimot oli osramin vai philipsin, mutta kuitenkin tismalleen samalla tuotenumerolla kuin alkuperäinen.
Niin ja suosittelen samalla pysymään mersun testaamassa värilämmössä (4300K), valoteholtaan paras eikä sokaise silmiä.
Kannattaa kuitenkin ajatella myös meidän valikoimia, hinnat halvimmasta päästä ja saatte muualta hankitun yhden polttimon hinnalla melkeinpä 2 kpl:tta meiltä. LAATU polttimoita joissa takuut pelaa!
Millaisia parannuksia muut ovat löytäneet huonojen Xenonien valotehon parannukseen ?
Omalla kohdallani polttimoiden vaihto ei oe auttanut ja alkuperäiset valoumpiot maksavat muistaakseni yli 1100 € / kpl, joten myöskään umpioiden vaihtoon en ole vielä alkanut, vaikka niillä saisi ehkä jonkinlaisen avun. Toki itse ole sitä mieltä, että W211 Xenon valojen teho ainakin vm 2004 on varmaan markkinoiden heikoin, eikä uskoisi millään, että kun auto on uutena maksanut reilusti yli 100 000 € varusteiden kanssa, että valot olisivat tuollaiset....
Tuossa lueskelin että NM Tomp oli vaihtanut sisemmän linssin kirkkaaseen (jenkeistä tilannu) ja oli valoteho parantunut mutta tuskin tuo niin paljon lisätehoa, oli ilmeisen työläs operaatio. Aloita sillä että vaidat alkuun polttimot uusiin merkkipolttimoihin, jos ovat yli 2v vanhat, Itsellä sama juttu, en ole tyytyväinen valotehoon W211 320CDI
Tuo umpio jossa päiväajovalo mukana, olis mukava nähdä livenä tai autossa kiinni ja valot päällä.
Topikki oli: W211 lähivalo umpion sisempi lasi (xenon) Sori en osannu linkittää
Uusilla polttimoilla en ole saanut mitään kovinkaan merkittävää parannusta missään ( on tullut pari kertaa jo lamppuja vaihdettua )vaiheessa ja W211 on ollut vaikeata saada tarvikkeena esim. linkissä mainitsemaani päiväajovaloumpiota, jota joku muukin kyllä Suomessa markkinoi eilen tekemäni tutkimuksen mukaan, mutta nyt olisi erittäin mukavaa, jos löytyisi joku, joka on jo ostanut linkissä mainitut umpiot ja voisi kommentoida valojen tehoa ja yleistä laatua niistä,
Toki ainakin minua kiinnostaa myös, jos jollakin muulla tavalla saisi valotehoa lisää ns. "kohtuuhintaan"..
tony kirjoitti:Tuossa lueskelin että NM Tomp oli vaihtanut sisemmän linssin kirkkaaseen (jenkeistä tilannu) ja oli valoteho parantunut mutta tuskin tuo niin paljon lisätehoa, oli ilmeisen työläs operaatio. Aloita sillä että vaidat alkuun polttimot uusiin merkkipolttimoihin, jos ovat yli 2v vanhat, Itsellä sama juttu, en ole tyytyväinen valotehoon W211 320CDI
Tuo umpio jossa päiväajovalo mukana, olis mukava nähdä livenä tai autossa kiinni ja valot päällä.
Topikki oli: W211 lähivalo umpion sisempi lasi (xenon) Sori en osannu linkittää
Laitoin tänään noihin xenon-umpioihin ne kiinan pojjan kirkkaat linssit. Eroa on ja perempaan suuntaan. Se on ihan tosi mutta tuntuu, että istuu ihan eri autoon kuin ennen.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Mitä ne linssit maksoivatkaan ja miten pitkä aika meni niihden asentamiseen ?
Entä osaatko sanoa jollain arvosteluperiaatteella, että miten paljon valojen teho mielestäsi parani ?
PEPI kirjoitti:Laitoin tänään noihin xenon-umpioihin ne kiinan pojjan kirkkaat linssit. Eroa on ja perempaan suuntaan. Se on ihan tosi mutta tuntuu, että istuu ihan eri autoon kuin ennen.