automaattilaatikon öljyn määrä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

automaattilaatikon öljyn määrä?

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Kuinka tuon nyt saa tarkistettua että on tarpeeksi öljyä? Kun ohjekirjassa lukee että auto käynnissä ja D päällä? Mutta eihän siitä saa mitään selvää missä se raja kulkee eli pitäiskö tulla selvä raja? Sammuksissa kyllä näkyis selvä raja mutta onko tuohon luottamista kun kirjassa lukee että täytyy olla käynnissä auto?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Joo käynnissä sen pitää olla ja öljyn lämmin.

Joskus se tikku on kyllä erittäin vaikeasti luettavissa, varsinkin kun ensimmäisiä kertoja sitä tekee.

Auto sammuksissa öljy nousee selvästi yli max-merkin, mitäs se sulla näyttää nyt auto sammuksissa ?

EDIT: niin ja ei tartte olla D päällä, N:llä toki :)
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Mulla se näyttää sammuksissa siinä viivojen välissä olevan :roll: Pitäis ilmeisesti lisätä?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä siitä selvän saa. Mikään vaihde ei saa olla päällä, vaan niin että moottori on lämmin ja kaikki vaihteet käyty läpi. Sitten P:lle tai N:lle (muista seisontajarru) ja mittaamaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Niin juu tuli tuohon kirjoitusvirhe ja ajatuskatko, niin siellä ohjekirjassa tosiaan luki että pitää olla P :)
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Kysyn tässä samalla että miten noita automaattilaatikon öljyjä kannattaa vaihtaa? siis vaihtoväli? Toi on clk320 -00.

Ja onko siihen ihan joku mersun(vehon oma öljy)? tolla ajettu 195tkm ja en tiedä milloin vaihdettu jos ollenkaan?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

CLk silber kirjoitti:Kysyn tässä samalla että miten noita automaattilaatikon öljyjä kannattaa vaihtaa? siis vaihtoväli? Toi on clk320 -00.

Ja onko siihen ihan joku mersun(vehon oma öljy)? tolla ajettu 195tkm ja en tiedä milloin vaihdettu jos ollenkaan?
Vanhemmissa yleensä ruukataan vaihtaa 60tkm. kohdalla/välein.
Ei kai noihin uusiiinkaan mitää omaa öljyä ole?
Luulisin että sun pirssiin ei ole vaihdettu millonkaan.

Kun uusiin vehkeisiin taidetaan sanoo että ei tarvii vaihtaa millonkaan mut oon erimieltä siitäkin asiasta.
Miksi sitten koneisiin ja muualle vaihdetaan öljyt tietyn ajetunmäärän mukaan :?:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Joo mä oon ja kuullu tosta "ikiöljystä" :D :D mut tekis kyllä mieli noi litkut vaihdattaa... ei tossa mitään oireita ole,mut en tiedä onko toi niin vääntävä kone tms joskus kun vähän kiihdyttää ja laskee kaasua siis noin 30-40kmh,niin yrittää viel työntää isompaa pykälää..

Mut normaalisti kiihdyttäessä vaihtaa tosi nätisti.. siellä on ilmeisesti suodatin/suodattimia?

Mitä öljyä ja paljonko menee? kiitos :wink:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

CLk silber kirjoitti:Joo mä oon ja kuullu tosta "ikiöljystä" :D :D mut tekis kyllä mieli noi litkut vaihdattaa... ei tossa mitään oireita ole,mut en tiedä onko toi niin vääntävä kone tms joskus kun vähän kiihdyttää ja laskee kaasua siis noin 30-40kmh,niin yrittää viel työntää isompaa pykälää..

Mut normaalisti kiihdyttäessä vaihtaa tosi nätisti.. siellä on ilmeisesti suodatin/suodattimia?

Mitä öljyä ja paljonko menee? kiitos :wink:
Joo tosta uudemman käyttäytymisestä en tiedä kertoo.

Kyllä siellä varmasti suodatinkin on olemassa.
Öljystäkään en tiedä sanoo mut omaan laitoin ihan AFT220 öljyä.
(ja muuttu lootan ominaisuudet ihan erillaiseksi):wink:

Voi olla että uudempaan pitää olla ATF320 vai mikä se nyt ol joku Dextron3?
No mulla meni kaikenkaikkiaan omaan n.7 litraa kun vaihto suodattimen ja laski turbiinin tyhjäx.

Kaveri puhu sellasesta öljystä kun Fordin "Type F" että sen jälkeen ei laatikko luista. No sekin on jenkki miehiä ja väitti sen toimivan eurolootissakin.

Että varmaan joku vielä paikkaa.
:)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Kiitos näistä infoista.. mut jos jollain on tietoo tosta 99-00 lootasta,niin olis kiva saada tarkempaa tietoo,kai ne kertoo vehollakin?

Mut en haluisi maksaa heti puolia veholisää...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Manu300cea24 kirjoitti:Kaveri puhu sellasesta öljystä kun Fordin "Type F" että sen jälkeen ei laatikko luista. No sekin on jenkki miehiä ja väitti sen toimivan eurolootissakin.
Kumma kaveri sulla :shock: Mun kaveri juuri haukkui tuon öljyn helvetin syvimpään rakoon. Ei kuulemma toimi Fordissa. (F350)

Ei löytyny mun listoilta CLK:n tietoja... Mikä sen laatikon tyyppi on?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Tää peli mullekin uus tuttavuus joten en tiedä lootan tyyppiä :? mut siis 320 -00.. on tiptronicillä.. jos helpottaa yhtään :?:

Ja ksyyn teiltä viisaammilta että kuuluuko toi askin vähän niinkun lyödäkin isompaa hiljasessa kiihdytys/jarrutuksessa..? tuli mieleen että jos toi kutos pannu vääntää sillee että ei kierrokset heti laske ja loota pukkaa vähän isompaa?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

JeremyH kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Kaveri puhu sellasesta öljystä kun Fordin "Type F" että sen jälkeen ei laatikko luista. No sekin on jenkki miehiä ja väitti sen toimivan eurolootissakin.
Kumma kaveri sulla :shock: Mun kaveri juuri haukkui tuon öljyn helvetin syvimpään rakoon. Ei kuulemma toimi Fordissa. (F350)

Ei löytyny mun listoilta CLK:n tietoja... Mikä sen laatikon tyyppi on?
No ei kokemusta siitä ja sanoin vaan mitä olin kuullu.
Voi olla toikin sun sanoma kyllä oikeen kun ei ole kokemusta siitä öljystä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

CLk silber kirjoitti:Tää peli mullekin uus tuttavuus joten en tiedä lootan tyyppiä :? mut siis 320 -00.. on tiptronicillä.. jos helpottaa yhtään :?:

Ja ksyyn teiltä viisaammilta että kuuluuko toi askin vähän niinkun lyödäkin isompaa hiljasessa kiihdytys/jarrutuksessa..? tuli mieleen että jos toi kutos pannu vääntää sillee että ei kierrokset heti laske ja loota pukkaa vähän isompaa?
Kyllä se mullakin
lyö isompaa pesään kun huikan kiihdyttää ja löysää.
Sitä tavallaan pystyy hiukan huijaa vaihdoissa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Ok! joku muukin sano että se vähän on mersun lootan "ominaisuus" :D :shock: Mut tosiaan kun toi on mulle uusi tuttavuus ja isolla koneella,niin tuli mieleen ja tein tollasen huomion vaan..


Mut mut pitää vähän kuitenkin miettii,josko sinne kuitenkin uudet rasvat laitattaisi...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

CLk silber kirjoitti:Tää peli mullekin uus tuttavuus joten en tiedä lootan tyyppiä
Laita tuonne VIN koodi http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
(auton sarjanumero) niin se kertoo sen laatikon tyypin.
Transmission tekstin jälkeen kuus ekaa numeroo on se tyyppi.
Manu300cea24 kirjoitti:No ei kokemusta siitä ja sanoin vaan mitä olin kuullu.
Voi olla toikin sun sanoma kyllä oikeen kun ei ole kokemusta siitä öljystä.
No ei ole kyllä minullakaan kokemusta, mutta sopivasti vaan satuin juuri pari tuntia sitten puhumaan kaverin kanssa samasta öljystä...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

CLk silber kirjoitti:Ok! joku muukin sano että se vähän on mersun lootan "ominaisuus" :D :shock: Mut tosiaan kun toi on mulle uusi tuttavuus ja isolla koneella,niin tuli mieleen ja tein tollasen huomion vaan..


Mut mut pitää vähän kuitenkin miettii,josko sinne kuitenkin uudet rasvat laitattaisi...
Ei varmasti tee ainakaan pahaa jos sinne uudet vaihtaa :!: :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Kiitos! tuoltahan löyty autostani vaikka mitä infoa :shock:

Mut transmission nro on: 722618 01 878913
    CLk silber
    Vakiokalustoa
    Vakiokalustoa
    Viestit: 193
    Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

    Viesti Kirjoittaja CLk silber »

    Ja sitte tollanen sarja vai mikä nro tää on :423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
    Avatar
    JeremyH
    Mersumies
    Mersumies
    Viestit: 2603
    Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
    Paikkakunta: Porvoo

    Viesti Kirjoittaja JeremyH »

    Käsitääkseni Esim. Castrollin Transmax Z pitäisi olla sopivaa tuohon laatikkoon :roll:
    Litra tilavuutta en nyt löytänyt mistään :shock:

    Eri valmistajien sivuilta löytyy voiteluainesuosituksia, niitä kannattaa kurkkia mutta ei luottaa liikaa. (niissä on virheitä)
    Älä missään nimessä laita perus ATF:ää, se on manuaaleihin.
    Omat:
    E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
    E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
    Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
    Huolehdittava:
    Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

    En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
    Avatar
    Manu300cea24
    Mersumies
    Mersumies
    Viestit: 3989
    Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
    Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

    Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

    JeremyH kirjoitti:Käsitääkseni Esim. Castrollin Transmax Z pitäisi olla sopivaa tuohon laatikkoon :roll:
    Litra tilavuutta en nyt löytänyt mistään :shock:

    Eri valmistajien sivuilta löytyy voiteluainesuosituksia, niitä kannattaa kurkkia mutta ei luottaa liikaa. (niissä on virheitä)
    Älä missään nimessä laita perus ATF:ää, se on manuaaleihin.
    Eli käykö tää perus ATF vaan näihin vanhoihin lootiin?
    Jos osaan yhtään lontoon murretta niin eikös toi meinaa "automation transmission fluid" tai jotain?

    Uudempii voi olla kyllä eri kakut.
    C124 300cea24
    Ex. W123 240D
    Ex. W123 240D
    Ex E30 BMW
    Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
    jjk270cdi
    Mersumies
    Mersumies
    Viestit: 1697
    Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

    Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

    Mistäs tuota laatikko öljyä kannattaa käydä hakemassa/mistä sitä saa ja mihin hintaan? entä tuo suodatin?
    M-B V 250 cdi 2014
    M-B S213 E220d 4matic 2017
    Avatar
    veskola
    Valvoja
    Valvoja
    Viestit: 11874
    Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
    Paikkakunta: SKG
    Viesti:

    Viesti Kirjoittaja veskola »

    Perus ATF on vain vanhoihin laatikoihin. Mobil ATF220 on mineraaliöljy. Uudemissa on käytetty synteettistä öljyä, jota esimerkiksi juuri tuo Castrolin TransmaxZ on. Juuri tuon synteettisyyden vuoksi luultavasti vaihtoväliä on voitu kasvattaa "maxlife/lifetime" mittoihin.

    722.6 lootaan käy tämä halvempi vaihtoehto:

    http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... 59#p175259

    Itse kokeilen nyt Transmaxin sijaan tätä:
    http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0202

    joka on myös synteettinen. Pitää kuitenkin pitää mielessä, että ei ole hyvä sekoittaa transmaxia ja valvolinea, nehän ovat eri värisiäkin. Loota pitäisi siis saada kuivattua mikäli lähtee öljytyypin vaihdoksiin. tarkoittaa usein turbiinin tyhjentämistä huuhtelemalla. (eli letkut itsi jne.)
    Jere Koivunen kirjoitti:Mistäs tuota laatikko öljyä kannattaa käydä hakemassa/mistä sitä saa ja mihin hintaan? entä tuo suodatin?
    eli uudempiin fixuselta ja vanhempiin tietysti motoenetista tai mistä tarjoustalosta nyt halvimmalla sattuu saamaan.
    Lisää tietoa: www.skg.fi
    CLk silber
    Vakiokalustoa
    Vakiokalustoa
    Viestit: 193
    Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

    Viesti Kirjoittaja CLk silber »

    Kiitoksia taas neuvoa antavista :D Mut jos oletan että tohon omani ei ole vaihtdettu vielä ollenkaan 194tkm,niin voisin kokeilla tota castrolia..

    Ja mitä tulee niihin suodattimiin niin onko ne veho tavaraa? lienevät siellä tietävän kun menee tiskille vaikka otteen kanssa?
    nyffikaakoo
    Vakiokalustoa
    Vakiokalustoa
    Viestit: 266
    Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
    Paikkakunta: Pori

    Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

    Mulla on semmoinen hatara käsitys että automaattivaihteistoöljy on periaatteessa hydrauliikkaöljyä johon on lisätty aineita automaattivaihteiston tarpeisiin, mitä uudempi ja kalliimpi, sen enempi niitä lisäaineita. Yleensä ne on kitkaa alentavia ja lämmönsiirtoa parantavia tököttejä mitä on kehitelty, on kai niillä muitakin toimia. Mutta mitä uudempaa öljyä ja hienompaa siihen looraan laittaa niin sitä luistavammin voi käydä vaihdot joten aattelin että vanhanmallisiin autoihin ja laatikoihin vanhanmalliset öljyt, ei liian tuoretta teknologiaa...

    Luistavaan vaihteistoon saattaisi olla hyvä kokeilla ihan laittaa hydrauliikkaöljyä, näkisi sen vaikutuksen, mutta kun ei oo tähän hätään yhtään oikein luistavaa ja remontintarpeessa olevaa automaattia tontilla...

    Suodattimen saa varmaan mistä vaan varaosaliikkeestä...
    Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
    Avatar
    Simo M. A.
    Vakiokalustoa
    Vakiokalustoa
    Viestit: 264
    Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
    Paikkakunta: Kouvola

    Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

    Tuohon "sähköohjattuun" 722.6 -automaattiin ei pitäisi mennä laittamaan tavallista perus-automaattivaihteistoöljyä. Tähän laatikkoon on olemassa Mersun "oma" öljy, mutta nykyisin varmaankin myös muitakin tähän laatikkoon käyviä öljyvaihtoehtoja löytyy. Ei tuo oikea alkuperäinen Mersun "oma" öljykään taida kuitenkaan maksaa mitenkään erityisen paljoa. Alunperin tämä automaatti on suunniteltu ja tehty "huoltovapaaksi" eli huolto-ohjelmaan ei alun perin kuulunut laisinkaan öljyn vaihtoja. Joskus tuohon vanhempaan SLK:hon ilmaantui tähän 5 vaihteiseen sähköohjattuun 722.6 -automaattivaihteistoon öljyvuotoa ja samalla kun tuo korjattiin niin kysyin mikä on nykyisin suositus öljyn vaihdosta ja kerrottiin että välttämättä ei tarvitse mutta tehdaskin oli alkanut suosittelemaan vaihtoa ainakin yhden kerran esim. n. 80-120 tkm kohdalla. Uusimmissahan nyt on suositus että yhden kerran öljyt vaihdetaan tuossa 60.000km kohdalla ja sitten ei enempää tarvitse vaihtaa vaikka ajettaisiin 500.000km. Joka tapauksessa pitäisi tuossa sinunkin 722.6 -laatikossa olla juuri sitä oikeanlaista öljyä ja tarkasti oikea määrä jotta laatikko toimii halutulla tavalla. Öljytikkuahan tuossa laatikossa ei ole koska öljyn määrää ei ole tarkoitettu asiakkaan itse tarkastettavaksi tai öljyä vaihdettavaksi (tai vahingossa väärää öljyä tuonne lisättäväksi). Öljytikku on saatavilla, se pitäisi erikseen hankkia. Ei se kovin kallista ole vaihdattaa ne öljyt ihan merkkihuollossakaan, muistaakseni n. 180 eur pari vuotta sitten maksoi automaatin öljyjen vaihto suodattimineen ja öljyineen ja töineen. Laatikko pitäisi täyttää aivan max -rajalle (parantaa kuulemma vaihtojen laatua), tikussa on muistaakseni 60 ja 80 astetta Celcius kohdalla merkit millä kohdalla öljytason pitäisi olla ja testerillä voi lukea laatikon öljyn lämpötilaa ja katsoa siitä että milloin pienen paikallaan luistatuksen jälkeen öljyn lämpö on 80 astetta ja sitten siihen tikun 80 asteen rajalle se öljyn määrä. Olin vieressä katsomassa kun öljyä vaihdettiin Kuopiossa Hartikaisella ja tuossa yhteydessä katsoivat testerillä öljyn lämpötilaa ja katsoivat sen pohjalta oikean öljymäärän. Jos autolla on ajettu pitkään niin n. 80 astetta sen öljyn pitäisi olla jos ei testerillä pääse katsomaan tietoja laatikosta.
    Talvella ja sadepäivinä:

    Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

    Kesällä:

    R170 SLK 32 AMG vm. 2001
    Obsidian black metallic
    Sisusta anthracite / alpaca gray

    Ex-Mercedekset:
    W123 230E A 1980,
    R170 SLK 230 Kompressor A 1997
    Avatar
    veskola
    Valvoja
    Valvoja
    Viestit: 11874
    Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
    Paikkakunta: SKG
    Viesti:

    Viesti Kirjoittaja veskola »

    nyffikaakoo kirjoitti:Luistavaan vaihteistoon saattaisi olla hyvä kokeilla ihan laittaa hydrauliikkaöljyä, näkisi sen vaikutuksen, mutta kun ei oo tähän hätään yhtään oikein luistavaa ja remontintarpeessa olevaa automaattia tontilla...
    No kyllä siinä oikeassa ATF:ssä on juurikin niitä kitkapakkojen kitkaa lisääviä aineita, eli älkää nyt missään nimessä menkö kokeilemaan millään muulla :roll:
    Lisää tietoa: www.skg.fi
    Avatar
    JeremyH
    Mersumies
    Mersumies
    Viestit: 2603
    Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
    Paikkakunta: Porvoo

    Viesti Kirjoittaja JeremyH »

    Eli tuosta Simo M.A. :aan tekstistä voisi päätellä että öljyt kannattaa vaihtaa nykyäänkin vähintään 100tkm välein. :roll:

    Mersuhan ei anna takuuta sinne 500tkm asti, joten sitä ei myöskään kiinnosta kestääkö se laatikko sinne asti. Kunhan kestää takuu-ajan.

    500tkm kestävää öljyä ei ole olemassakaan, johan se siinä ajassa jo aika/lämpö-krakkaantuu niin liruksi ettei se voitele enään mitään eikä ketään...

    Edit: mitäs Veskola suosittelee 722.5:een?
    Omat:
    E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
    E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
    Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
    Huolehdittava:
    Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

    En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
    CLk silber
    Vakiokalustoa
    Vakiokalustoa
    Viestit: 193
    Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

    Viesti Kirjoittaja CLk silber »

    Kävin tänää veholla kysyy tota omaa asiaa,ja niillä on juuri "tuohon" mun lootaan omaa öljyä :wink:

    Ja niillä on myös mittatikku korjaamolla että näkee määrän,mut sanoivat että asiakkaalle niitä ei oo saatavilla :shock:
    Jari Ke
    Mersumaanikko
    Mersumaanikko
    Viestit: 5330
    Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

    Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

    Jere Koivunen kirjoitti:Mistäs tuota laatikko öljyä kannattaa käydä hakemassa/mistä sitä saa ja mihin hintaan? entä tuo suodatin?
    Suotimen vaihto vaatii öllypohjan irroittamisen. Kun sen tekee niin suotimen lisäksi kannattaa vaihtaa myös se ö-pohjan tiiviste. Tuo mineraalipohjainen automaattiöljy taitaa maksaa noin 7€L. Synteettinen tuplasti. Motonetti huoltoasemat autotarvikeliikkeet sieltä sitä saa.

    Jos öljyt on ollu selkeästi vähissä ja epäilee että loota on voinut luistaa kannattaisi vaihtaa kaikki öljyt ja tuo suodinkin. Tulee sit nuo epäpuhtaudet samalla pois. Ja jos hyvää tekee niin toinen öljynvaihto melko heti ensimmäisen perään varsinkin jos öljy ensimmäisellä vaihtokerralla näyttää likaiselta. Suotimen hinta taitaa olla siinä 30€ hujakoilla? Tiiviste taisi olla muutamia euroja.

    Tietty KL:ltä kannattaa kysyä pakettihintaa Öljyt+suodin+tiiviste.

    Turbiinissa on myös öljyproppu joka pitää aukaista kun öljyjä vaihtaa. Omassa sieltä tuli litratolkulla öljyä. Turbiinin propun saa kammettua näkyviin kopan aukosta sopivalla työkalulla pyörittämällä moottoria tai sitten kaveri pyörittää kampuran päästä ja toinen vahtii milloin proppu tulee näkyville.
    Vastaa Viestiin