Cossu getrag -> 300ce 24v
Cossu getrag -> 300ce 24v
Eli kuinka helppo homma tommonen olisi vaihtaa?
Meneekö kiinni koneeseen suoraan vai joutuuko tekemään laippaa? Entä miten käykö kiinnikkeet, entä kardaani?
Onko kukaan tehnyt tätä operaatiota kellä vois olla tietoa aiheesta.
Edit: joki varmaa kysyy et miksi vaihtaa toi zf pois. Mietiskelin vaan sitä että kestääkö tuo loota remmiahtamista, olen lukennut aiheesta ja jotku sanoo et kestää ja jotku taas et ei..
Meneekö kiinni koneeseen suoraan vai joutuuko tekemään laippaa? Entä miten käykö kiinnikkeet, entä kardaani?
Onko kukaan tehnyt tätä operaatiota kellä vois olla tietoa aiheesta.
Edit: joki varmaa kysyy et miksi vaihtaa toi zf pois. Mietiskelin vaan sitä että kestääkö tuo loota remmiahtamista, olen lukennut aiheesta ja jotku sanoo et kestää ja jotku taas et ei..
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Cossu getrag -> 300ce 24v
Sehän selviää kokeilemallaMr300 kirjoitti: Edit: joki varmaa kysyy et miksi vaihtaa toi zf pois. Mietiskelin vaan sitä että kestääkö tuo loota remmiahtamista, olen lukennut aiheesta ja jotku sanoo et kestää ja jotku taas et ei..
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ruottin puolellä oli topickia jostain kompressori/turbomersusta oikein kunnon tehoilla ja hän kyllä kehu tuota zf:n tekelettä, jopa paremmaksi kuin getrakkia, toki tämän ikäisissähän alkaa olemaan jo niitä yksilöeroja.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Re: Cossu getrag -> 300ce 24v
Tällä hetkellä mersu kokee muodonmuutosta tuning -> oldskuul.. Ja sen jälkeen ajattelin tuota tekniikka puolta.Malm kirjoitti:Sehän selviää kokeilemallaMr300 kirjoitti: Edit: joki varmaa kysyy et miksi vaihtaa toi zf pois. Mietiskelin vaan sitä että kestääkö tuo loota remmiahtamista, olen lukennut aiheesta ja jotku sanoo et kestää ja jotku taas et ei..![]()
Ruottin puolellä oli topickia jostain kompressori/turbomersusta oikein kunnon tehoilla ja hän kyllä kehu tuota zf:n tekelettä, jopa paremmaksi kuin getrakkia, toki tämän ikäisissähän alkaa olemaan jo niitä yksilöeroja.
Juu onha tämän ikäisissä tietenki yksilöeroja. Toi oma loota tuntuu viellä timmiltä ja vaihteet menee päälle hyvin.
Onko noita 300ce 24v getragilla vai onko nuo kaikki tolla zf:llä. Millaset tuntomerkit ja merkinnät on getragissa ja millaset zf.ssä
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Phm.. noh pitää sitten kokeila tuolla vakio laatikolla. kun tuo tulee ajankohtaiseksi..jarkki kirjoitti:Pelkkää hyvää olen mäki vaan kuullu ZF:stä![]()
Monivenoissa on aina ZF vaikka moni vaihdekaavion takia luulee ihan muuta...
Mutta asia kiinostaa silti, eli eikö kenelläkään olisi molempia laatikoita samassa tilassa että voisi vertailla, tai sitten ethnyt tämmöistä muutosta?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cossu getrag -> 300ce 24v
Nostetaan pikkasen...sonikki kirjoitti:Pelkkää hyvää olen mäki vaan kuullu ZF:stä![]()
Monivenoissa on aina ZF vaikka moni vaihdekaavion takia luulee ihan muuta...
Tässä uskossa minäkin olen elänyt, eli ykkönen alavasemmalla on aina Getrag...
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Mitä eroa näissä kahdessa sitten konkreettisesti on jos kerran kumpikin on kestäviksi todettu? Ja miten Getragin erottaa ZF:stä?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Cossu getrag -> 300ce 24v
getrag: pidempi kytkinakseli ja kaavio AINA ykkönen alhaalla jne ja kyljessä lukee getrag. näitä on käytetty cossu mersuissa.
zf: "uudemmissa" mersuissa nähty kuin getraggia,lyhkäsellä kytkin akselilla (vaikeempi tehä kunnon kytkin mutta ei mahdoton) kaavio mielestäni sama aina kuin getrakissa mutta jos joku väittää toista niin minä annan periksi. näitä on käytetty 300 24v bensoissa
voi olla että molempia on käytetty myös muissa paikoissa. sama kiinnitys voisi sanoa että on "kaikissa" mersun moottoreissa että senkus heittää paikalleen (sama ikäluokan meset niin sopii varmasti),Askin pituus VOI olla eri mittainen eli kardaania lyhentämällä bolt on.
zf: "uudemmissa" mersuissa nähty kuin getraggia,lyhkäsellä kytkin akselilla (vaikeempi tehä kunnon kytkin mutta ei mahdoton) kaavio mielestäni sama aina kuin getrakissa mutta jos joku väittää toista niin minä annan periksi. näitä on käytetty 300 24v bensoissa
voi olla että molempia on käytetty myös muissa paikoissa. sama kiinnitys voisi sanoa että on "kaikissa" mersun moottoreissa että senkus heittää paikalleen (sama ikäluokan meset niin sopii varmasti),Askin pituus VOI olla eri mittainen eli kardaania lyhentämällä bolt on.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cossu getrag -> 300ce 24v
Miten tuon eron sitten huomaa kömpimättä auton alle, esim. ajossa? Kummassa jäykempi kytkin, pidempi/lyhkäisempi kepin liike, täsmällisempi liikerata... tms.?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cossu getrag -> 300ce 24v
Löytyykö tähän ymmärrystä keltään?hismajestics kirjoitti:Miten tuon eron sitten huomaa kömpimättä auton alle, esim. ajossa? Kummassa jäykempi kytkin, pidempi/lyhkäisempi kepin liike, täsmällisempi liikerata... tms.?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349