190E -83 2.0 nyki ja sitten sammui -> ei käynnisty
190E -83 2.0 nyki ja sitten sammui -> ei käynnisty
Eli ongelma seuraava, autolla ajettiin aivan normaalisti kun rupesi nykimään. Olin noin 10km päästä kotoa ja pääsin kotia asti niin siihen sammuikin sit juuri sopivasti.
Mistähän vikaa alkaa tutkailemaan?
bensaa on, kipinääkin saa.
Auto jäähtyi pihassa noin 2-3tuntia jonka jälkeen käynnisty ensiyrityksellä mutta ei pysynyt käynnissä.(röpöttämällä) Tämän jälkeen ei muutoksia.
Mistähän vikaa alkaa tutkailemaan?
bensaa on, kipinääkin saa.
Auto jäähtyi pihassa noin 2-3tuntia jonka jälkeen käynnisty ensiyrityksellä mutta ei pysynyt käynnissä.(röpöttämällä) Tämän jälkeen ei muutoksia.
Eihän se lähde minnekkään, nyt ei ole edes käynnistynyt sen yhden kerran jälkeen. Surahtaa aivan normaalisti.kardaani kirjoitti:Bensaa on, mutta lähteekö se eteenpäin? Suriseeko virrat päälle laitettaessa bensapumppu? Jos ei surise, niin polttoainepumpun rele kannattaa tsekata.
On vähän ehkä kaukaa haettua mutta jos ketju on löystynyt ja jako olis pompannu?
Löyty hanskalokerosta varakipinä ja irrotin yhden tulpanjohdon ja kokeilin niin kipinä tulee kyllä. Kanteen tökkäsin.kardaani kirjoitti:Minne asti kipinä tulee eli mistä mittasit kipinän?
Ja se kans mietityttää kun bensa ei edes haise yhtää startatessa.
Pitääköhän tämä viedä jollekki jetronic inssille vai oiskoha joku pienempi vika.

EDIT: VARATULPPA, ei siis varakipinä,



Viimeksi muokannut Garash, Ke 19.08.2009 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos autossa on yj-rele, niin ota siitä sulake pois ja koita käynnistää.
Jos lähtee käyntiin niin ongelma(t) on sähköpuolella. Tosin kylmänä saattaa sahauttaa.
Mä oon varmaan hullu, mutta taas katse kääntyisi siihen lämpöanturiin.
Jos lähtee käyntiin niin ongelma(t) on sähköpuolella. Tosin kylmänä saattaa sahauttaa.
Mä oon varmaan hullu, mutta taas katse kääntyisi siihen lämpöanturiin.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Missäs tämä pahainen YJ-rele sijaitsee niin voin kokeilla sitä?
Äsken kokeiltu bensansaantia sen verran, että bensansuodattimelle tuleva letku irroitettu ja startattu, elikkä edes suodattimelle asti ei tule bensa? Että voiko se olla bensapumppu sökö vaikka se kyllä surahtaa normaalisti? Joskus kuitenkin kun auto vielä toimi niin bensapumppu inise aika pahastikkin välillä kun meni kuuntelemaan renkaan luokse. Ja sitten kolmas, mikä on se kolmas mötikkä siinä suodattimen ja pumpun luona, kenties joku alipainesysteemi?
Äsken kokeiltu bensansaantia sen verran, että bensansuodattimelle tuleva letku irroitettu ja startattu, elikkä edes suodattimelle asti ei tule bensa? Että voiko se olla bensapumppu sökö vaikka se kyllä surahtaa normaalisti? Joskus kuitenkin kun auto vielä toimi niin bensapumppu inise aika pahastikkin välillä kun meni kuuntelemaan renkaan luokse. Ja sitten kolmas, mikä on se kolmas mötikkä siinä suodattimen ja pumpun luona, kenties joku alipainesysteemi?
Joo no pitää ostaa se bensapumppu seuraavaksi ja kokeilla sitä, jos ei vielä silläkää nii alkaa nakertamaan ostaa kaikkia osia kun ei tiedä ikinä varmaks mikä siitä nyt on mennyHarri126 kirjoitti:Eiku perk*le!
Eihän sulla taidakaan olla sellaista. Sen verran varttuneempi yksilö.
Bensapumppu taitaa nyt olla ongelma, sanoo nettitohtori.

Siis tuohon autoon maksaa bensapumppu n. 25 e motonetissa. Siis eikö se nyt sähköinen pumppu ole se ainoa vaihtoehto?
Harri126 kyllä meillä on 83-mallisessa W201 2.0 E:ssä lämpöanturi ja yj-rele-en tiedä kumpaa tarkoitit. Ylijänniterele on noin vanhoissa sulakerasian takana kuljettajan puolella ja siinä on päällä 1 kpl. 10 A sulake.
Lämpöanturi on kannessa ja siihen menee vain yksi johto-jos johto on poikki, niin kone ei käy kuin röpöttämällä j atodellakin ei voi ajaa-ehkä poikkinaisenakin toimii, jos irroittaa määräjakajan alta liittimen?
Meillähän oli tuo lämpöanturin johto irti tinauksistaan viime vuonna-se näytti aivan ehjälle, mutta kun johtoa nosti liittimestä, niin huomasi, että se on irti. Johto meni poikki öljynvaihdon yhteydessä ilmansuodatinkoteloa irroitettaessa, joten ei meinannut millään tajuta, että missä vika on-vahingossa onneksi löysin ja tinasin johdon kiinni.
Yllä topicin kirjoittajalta oli jäänyt mainitsematta alussa besapumpun oudot äänet-kyllä se bensapumppu pitää vaihtaa joka tapauksessa jos se ääntää ja vika varmaan siinä onkin. Voit koittaa koputella bensapumpun kylkeen ja katsoa lähteekö surraamaan.
Jos ei vika ole tuossa, niin mietitään sitten lisää.
Harri126 kyllä meillä on 83-mallisessa W201 2.0 E:ssä lämpöanturi ja yj-rele-en tiedä kumpaa tarkoitit. Ylijänniterele on noin vanhoissa sulakerasian takana kuljettajan puolella ja siinä on päällä 1 kpl. 10 A sulake.
Lämpöanturi on kannessa ja siihen menee vain yksi johto-jos johto on poikki, niin kone ei käy kuin röpöttämällä j atodellakin ei voi ajaa-ehkä poikkinaisenakin toimii, jos irroittaa määräjakajan alta liittimen?
Meillähän oli tuo lämpöanturin johto irti tinauksistaan viime vuonna-se näytti aivan ehjälle, mutta kun johtoa nosti liittimestä, niin huomasi, että se on irti. Johto meni poikki öljynvaihdon yhteydessä ilmansuodatinkoteloa irroitettaessa, joten ei meinannut millään tajuta, että missä vika on-vahingossa onneksi löysin ja tinasin johdon kiinni.
Yllä topicin kirjoittajalta oli jäänyt mainitsematta alussa besapumpun oudot äänet-kyllä se bensapumppu pitää vaihtaa joka tapauksessa jos se ääntää ja vika varmaan siinä onkin. Voit koittaa koputella bensapumpun kylkeen ja katsoa lähteekö surraamaan.
Jos ei vika ole tuossa, niin mietitään sitten lisää.
Kaikkea se punkku teettää. Ei pitäis höpistä, jos ei tiedä.kardaani kirjoitti:Siis tuohon autoon maksaa bensapumppu n. 25 e motonetissa. Siis eikö se nyt sähköinen pumppu ole se ainoa vaihtoehto?
Harri126 kyllä meillä on 83-mallisessa W201 2.0 E:ssä lämpöanturi ja yj-rele-en tiedä kumpaa tarkoitit. Ylijänniterele on noin vanhoissa sulakerasian takana kuljettajan puolella ja siinä on päällä 1 kpl. 10 A sulake.
Lämpöanturi on kannessa ja siihen menee vain yksi johto-jos johto on poikki, niin kone ei käy kuin röpöttämällä j atodellakin ei voi ajaa-ehkä poikkinaisenakin toimii, jos irroittaa määräjakajan alta liittimen?
Meillähän oli tuo lämpöanturin johto irti tinauksistaan viime vuonna-se näytti aivan ehjälle, mutta kun johtoa nosti liittimestä, niin huomasi, että se on irti. Johto meni poikki öljynvaihdon yhteydessä ilmansuodatinkoteloa irroitettaessa, joten ei meinannut millään tajuta, että missä vika on-vahingossa onneksi löysin ja tinasin johdon kiinni.
Yllä topicin kirjoittajalta oli jäänyt mainitsematta alussa besapumpun oudot äänet-kyllä se bensapumppu pitää vaihtaa joka tapauksessa jos se ääntää ja vika varmaan siinä onkin. Voit koittaa koputella bensapumpun kylkeen ja katsoa lähteekö surraamaan.
Jos ei vika ole tuossa, niin mietitään sitten lisää.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Ei.Garash kirjoitti:Nyt on ostettu mekaaninen pumppu, erilainen mitä sähkönen. Kertokaapa viisaat saako tämän jotenkin tähän muka laiteltua?
uusi
[ [url=http://www.aijaa.com/img/t/00737/4714810.t.jpg] ][/URL]
vanha
[ [url=http://www.aijaa.com/img/t/00547/4714813.t.jpg] ][/URL]
Mekaaninen pumppu saa yleensä voimansa nokka-akselilta.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Motonetissä myivät tuollasen siihen 24,2e hintaan kun joku sanoi tuossa aikasemmassa viestissä että eikös se motonetin 25e pumppu ole, mutta tämähän on kyllä tosiaan ruiskuversio. Katselin niin sähköpumput 100e pintaan uusia, pitää varmaan käytetty hommata kun ei ole ihan satavarma että onko se vika bensapumpussa kun kuitenkin surahtaa.Sergey kirjoitti:Kuka myyjä myi mekaanisen pumpun? Onko tenavien kaasarivehkeis mekaaninen?
Irroita määräjakajan kyljestä pumpulta tuleva putki ja katso onko siellä painetta. Jos on vika luultavasti jossain muualla.Garash kirjoitti:Motonetissä myivät tuollasen siihen 24,2e hintaan kun joku sanoi tuossa aikasemmassa viestissä että eikös se motonetin 25e pumppu ole, mutta tämähän on kyllä tosiaan ruiskuversio. Katselin niin sähköpumput 100e pintaan uusia, pitää varmaan käytetty hommata kun ei ole ihan satavarma että onko se vika bensapumpussa kun kuitenkin surahtaa.Sergey kirjoitti:Kuka myyjä myi mekaanisen pumpun? Onko tenavien kaasarivehkeis mekaaninen?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna