300e -89 kaasuläpän asento tunnistin
300e -89 kaasuläpän asento tunnistin
Käyntivikaa ilmennyt tollasessa mersussa ja vika ilmeisesti kyseisessä anturissa. Mahtaako löytyä tarvikkeena mistään? Käytettynäkin kelpaa jos hinta on sopiva. Anturissa numero 3 437 224 015
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No voisin väittää että vika ei ole siinä asentotunnistimessa.(oli joskus samalaista vikaa)
Kun sitä tunnistinta ei saa erikseen ainakaan omaan autoon.
Joudut ostaa koko kaasuläppäkotelon mikä omaan monivenaan maksaa n.550ecua marmoritiskiltä.
Tarkistappas sen mikrokytkimen toiminta mikä on siinä imusarjan päällä tulipellin puolella (kaasuvipujen yhteydessä).
Koska asentotunnistin ei ole ns.potikka.
Vaan se tunnistaa tyhjäkäynnin ja osakaasun +täyskaasun.
(ei mun tietääkseen siltä väliltä).
Kun sitä tunnistinta ei saa erikseen ainakaan omaan autoon.
Joudut ostaa koko kaasuläppäkotelon mikä omaan monivenaan maksaa n.550ecua marmoritiskiltä.
Tarkistappas sen mikrokytkimen toiminta mikä on siinä imusarjan päällä tulipellin puolella (kaasuvipujen yhteydessä).
Koska asentotunnistin ei ole ns.potikka.
Vaan se tunnistaa tyhjäkäynnin ja osakaasun +täyskaasun.
(ei mun tietääkseen siltä väliltä).
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä on.jjm kirjoitti:olen sitä mikrokytkintä tutkinu kans hiukan...yleismittarilla katoin että kyllä se aikakin katkoo...eikös se ole on/off kytkin?
Ja kato että se myös toimii sillon kun kaasu on poissa ja kaasu päällä.(helvetin herkkä siitä että onko kaasu tyhjällä vai päällä)
Kaasuvaijerikin voi olla liian tiukalla että sen takia se herjaa.
Pieni säätö siihen ns. kieleen on paikallaan jos epäilee sitä että se ei katkase sitä tyhjäkäynnille.
Pihdeillä vaan kiinni siihen (kieleen) ja säätöö käsi varalla.
(toinen on että WD40:stä täyteen ja herkistelyä)
Haulla löytyy lisää tähän mikrokytkin hommaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ostin anturin paikallisesta mb varaosia myyvästä liikkeestä. Mitataanko se napojen väliltä vai miten tarkotit?atlas kirjoitti:Säädä se potikka oikein.Tyhjäkäynnillä on kahden ylimmän navan jännite oltava noin 0,7 volttia(muistelen)Mistä ostit anturin?
Käyntihäiriö korjaantuu säädöllä ja on pirun tarkka säätää.
Uutta potikkaakin löytyy ja monesti auttaa kun puhdistaa liukupinnan vanhasta.
Vedä pistoketta vähän ulos että yleismittarin pinni koskettaa napaa.Muistelen että keskimmäinen ja ylin,mittaat siis voltti lukua ja auto käymään tyhjäkäyntiä. Luku
saa vähän vaihdella mutta ei kuin noin 0.05 noin mutta tääkin liikaa.Kun käännät potikkaa äärilaidasta toiseen alkaa kone yskiä ja toises päässä kierrokset nousee .katkoo,putoaa alas kuin syöttö katkeis ja taas ylös,itsekseen.Korvaava potikka löytyy numerolla 3437224035 ja pitäs käydä 300-24 koneeseen myös.Haulla tai antamalla potikka numerolla lisää tietoa hausta.
saa vähän vaihdella mutta ei kuin noin 0.05 noin mutta tääkin liikaa.Kun käännät potikkaa äärilaidasta toiseen alkaa kone yskiä ja toises päässä kierrokset nousee .katkoo,putoaa alas kuin syöttö katkeis ja taas ylös,itsekseen.Korvaava potikka löytyy numerolla 3437224035 ja pitäs käydä 300-24 koneeseen myös.Haulla tai antamalla potikka numerolla lisää tietoa hausta.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No perkele.jarkki kirjoitti:Joo tuo mikrokytkinhän sitten ainoastaan katkaisee syötön moottorijarrutuksessa eli tyhjäkäyntiongelmista sen voi laskea heti pois... Missä jamassa sytkävehkeet on ja ootkos lisäilmaluistia vielä katsonut?
Kyllä se mikrokytkin vaan vaikutti mun mengelessä sen verta tyhjäkäyntiin että alko nostaa tyhjäkäyntikierrokset tonne 1500 luokkaan ja kun sen laitto kuntoon niin ei ole oireillu enää.
Ja senkin tiesin että se katkoo kyllä polttoaineen saantia.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä.atlas kirjoitti:On varsin vaikuttanutkin mutta vika voi silti olla eri vaikka oireet prikulleen samat.Tää potikka homma on vaan tuttua mulle ja säätämättä tekee just noin.Eikös Manu300cea24:olekin ke-jetti ruiskuna 24-vena padassa?
Mut offix menee ja kysynkin sellasta että,
mikä on mun omassa pirssissä kun tasakaasulla ajat ja välillä tuntuu että kulkee tahmeesti.
Ja yhen äkkiä lähtee kulkee kun sukkasillaan (vaikka et lisääkkään kaasua)?
Oire on kun ilmastoinninkompura lähtis pois päältä!
Ja ilmastointi EI ole sillon päällä eikä myöskään se ilmapumppu.
Eli ne ei sotke ollenkaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kokeilin tota säätöä ja mielestäni onnistuin siinä kun sain aika tarkkaa 0,7v tulokseksi niiltä navoilta....on tosiaan aika pienestä kiinni toi säätö. Mutta vaikka liikuttelin ääriasennosta toiseen, niin ei se käynti siitä paljoo muuttuunut...eli ei ruvennut hirveesti yskimään,aivan yläsennossa kyllä nosti kierrokset..Kylmänä vieläkin samat oireet ku polkasee kaasua...eli ei oikeen ota kierroksia ja sammuilee.atlas kirjoitti:Vedä pistoketta vähän ulos että yleismittarin pinni koskettaa napaa.Muistelen että keskimmäinen ja ylin,mittaat siis voltti lukua ja auto käymään tyhjäkäyntiä. Luku
saa vähän vaihdella mutta ei kuin noin 0.05 noin mutta tääkin liikaa.Kun käännät potikkaa äärilaidasta toiseen alkaa kone yskiä ja toises päässä kierrokset nousee .katkoo,putoaa alas kuin syöttö katkeis ja taas ylös,itsekseen.Korvaava potikka löytyy numerolla 3437224035 ja pitäs käydä 300-24 koneeseen myös.Haulla tai antamalla potikka numerolla lisää tietoa hausta.
Kuuluuko ton lisäilmaluistin mennä omia aikojaan kiinni/auki vaikka autossa on vain virrat päällä...eli auto ei käynnissä? Samaan mötikkään liittyen huomasin että jos ruiskuboksin kylkeen kopauttaa kevyesti esim. ruuvarilla, niin se vaikuttaa auton käyntiin eli kierrokset vaihtelee aina kun kopauttaa....ja myös pelkästään virrat päällä luisti rupee sehlaamaan edestakaisin kun koputtelee. Eikös se pyöreä mötikkä mikä on imusarjan päällä mihin tulee 2-napainen liitin ja kaksi isompaa letkua ole just se lisäilmaluisti? Mikä tätä lisäilmaluistia ohjaa?? Joku lämpöanturi tms?? Ja onko luisti käytössä myös silloin kun on moottori lämmin? 

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No varmaan tietoo ei ole muttta arvaillahan aina voi.jjm kirjoitti:Kuuluuko ton lisäilmaluistin mennä omia aikojaan kiinni/auki vaikka autossa on vain virrat päällä...eli auto ei käynnissä? Samaan mötikkään liittyen huomasin että jos ruiskuboksin kylkeen kopauttaa kevyesti esim. ruuvarilla, niin se vaikuttaa auton käyntiin eli kierrokset vaihtelee aina kun kopauttaa....ja myös pelkästään virrat päällä luisti rupee sehlaamaan edestakaisin kun koputtelee. Eikös se pyöreä mötikkä mikä on imusarjan päällä mihin tulee 2-napainen liitin ja kaksi isompaa letkua ole just se lisäilmaluisti? Mikä tätä lisäilmaluistia ohjaa?? Joku lämpöanturi tms?? Ja onko luisti käytössä myös silloin kun on moottori lämmin?

Ei kyllä tyhjäkäynnin pitäisi muuttua missään vaiheessa jos sitä boxia koputtaa.
Heti tulee siitä mieleen että siellä ei ole juotokset ihan kunnossa.
Kun eikös moottorinohjainlaite sitä ohjaile.
Ja lisäilmaluistin on käytössä kyllä vaikka motti on lämmin
Se pyöree mötikkä on juuri se liäilmaluistin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tietääkseen sen tyhjäkäyntimoottorin pitäis vaan asettua yhteen asentoo kun virrat käännetään päälle ennenkun moottoria käynnistellään.
Ja sit kun kone on käynnissä niin se rupee korjaamaan tyhjäkäyntiä sen mukaan mitä tarvii.
Mikä liike on varmasti pientä.
Virrat pelkästään ollessa päällä se ei saa rampata ees taas tai yleensäkkään tehdä ylimääräsiä liikkeitä.
Ja sit kun kone on käynnissä niin se rupee korjaamaan tyhjäkäyntiä sen mukaan mitä tarvii.
Mikä liike on varmasti pientä.
Virrat pelkästään ollessa päällä se ei saa rampata ees taas tai yleensäkkään tehdä ylimääräsiä liikkeitä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter