SLK: Käy huonosti kylmänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pippuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa

SLK: Käy huonosti kylmänä

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Moro!

Elikkäs tämmönen vika ilmestyny. Yön yli seisseenä, autoa käynnistäessä aina ensimmäisellä kerralla sammuu ellei heti ala kaasuttaa, tyhjäkäynti seilaa ja käy sammumispisteessä, kunnes kone lämpiää ja sen jälkeen ei käyntiongelmia. Ilmamäärä mittaria puhdisteltu herkkien sähköosien puhdistusaineella, ei vaikutusta. Ilmamäärä mittari täysin sökö, vai missä vika?

Autona siis slk 200 -98 ( ei kompressori)
joopi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja joopi »

Morjens Pippuri,

Mulla on kärryssä (SLK230 facelift) suht saman kuuloisia ongelmia jonka korjausta on etsitty kissojen ja koirien kanssa.

Mun viassa on se ero että kaasua ei tarvii painella eikä kone meinaa sammua. Kylmänä liikkeelle lähtiessä kaasu hyppelehtii aika rankasti noin 15sec. sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Ongelma on ollut autossa suht kauan sen takia ettei se vaikuta päivittäiseen käyttöön (toisin kuin ilmeisesti sinulla).

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=slk
Tuolla on jotain tarinaa mun ongelmasta ja läjä korjausehdoituksia.

Auto on menossa pajalle ensi maanantaina. Jos vika korjaantuu, laitan tänne tietoa siitä mitä sille tehtiin.
M-B SLK 230K facelift -00
postimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja postimies »

Itsellä oli samanlainen vika R170 SLK 200:ssa. Auto lähti hyvin käyntiin, mutta kävi pari minuuttia todella epätasaisesti. Ilmamassa-anturin puhdistin, mutta vika ei poistunut. Käytin autoa letkun päässä ja ohjelma kertoi vian olevan ko. anturissa. Tilasin uuden anturin ja vika poistui. Tätä ennen kävin läpi K40-boxin (YJ-rele) juotokset, jolla ei ollut vaikutusta asiaan tällä kertaa.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
JarkkoN
Mersumies
Mersumies

Re: SLK: Käy huonosti kylmänä

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Lämpötila-anturit?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
sportsman
Mersumies
Mersumies

Re:

Viesti Kirjoittaja sportsman »

joopi kirjoitti:Morjens Pippuri,

Mulla on kärryssä (SLK230 facelift) suht saman kuuloisia ongelmia jonka korjausta on etsitty kissojen ja koirien kanssa.

Mun viassa on se ero että kaasua ei tarvii painella eikä kone meinaa sammua. Kylmänä liikkeelle lähtiessä kaasu hyppelehtii aika rankasti noin 15sec. sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Ongelma on ollut autossa suht kauan sen takia ettei se vaikuta päivittäiseen käyttöön (toisin kuin ilmeisesti sinulla).

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=slk
Tuolla on jotain tarinaa mun ongelmasta ja läjä korjausehdoituksia.

Auto on menossa pajalle ensi maanantaina. Jos vika korjaantuu, laitan tänne tietoa siitä mitä sille tehtiin.

Mikä ilmeni ed. vian syyksi ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin