Muistaakseni joku foorumilainen on toteuttanut ko. muutoksen?
Ajattelin napata tuon tuhkiksen täysin turhana pois ja koska 2-DIN -soittimista löytyy todella hyvin toimivia ja tuohon aukkoon sopivia laitteita kosketusnäytöllä ja jopa navigoinnilla, niin mikä jottei.
Löytyykö jotain jo sopivaa adapteria vai meneekö täysin DIY:ksi? ei kai tuo niin vaikeaa olisi etsiä joku öbaut sopiva adapteri, pultata tuo paikalleen ja räätälöidä ulkoasu kohdalleen.
Tuleeko ongelmia tämän suhteen? kenelläkään mielipiteitä?
Huomattavasti tyylikkäämpi ja helpompi ratkaisu on in-dash näytöllinen soitin missä se näyttö tulee sieltä soittimen sisältä
Itsellä on tuollainen ja erittäin tyytyväinen olen ollut, eikä edes houkuta kaiken maailman narkkareitakaan niin pahasti.
jarkki kirjoitti:Huomattavasti tyylikkäämpi ja helpompi ratkaisu on in-dash näytöllinen soitin missä se näyttö tulee sieltä soittimen sisältä
Itsellä on tuollainen ja erittäin tyytyväinen olen ollut, eikä edes houkuta kaiken maailman narkkareitakaan niin pahasti.
Mutta... w126:ssa tuo flippaa suoraan säätimien päälle. Vai meinasitko että tuon heittäisi sinne tuhkiksen paikalle? lisäksi tuossa parin dinin kokoluokassa olisi soitinvaihtoehtoja huomattavasti enemmän.. muistaakseni hintaluokassa 500 löytyy multimedialaitteita, joissa navi. Ääni suoraan erilliselle vaffarille. Oikeastaan en tarvitse edes CD/DVD-soitinta lainkaan, radio olisi kyllä hyvä olla.
Mulla on.
Ei paljon adaptereja tarvinnut kun meni perille saakka vain runttaamalla.
Tilaa näyttäisi olevan mut kapenee loppua kohti.
Joutui vielä "tekemään tilaa" lisää. Sitten vielä väliaikaisen kehyksen tein joka on vieläkin paikallaan
Tuo sovitus tietty riippuu soittimen syvyydestä ja millaisia liittimiä perässä roikkuu. Kaverin kanssa oli näissä isojakin eroja.
Lämmönsäädinten edessä on mullakin näyttö auki ollessaan mutta eihän tuota näyttöä tarvi aina pitää esillä kun noissa yleensä on tuo pieni apunäyttökin, eikä se muutenkaan ole iso homma nappulaa painamalla piilottaa se näyttö siksi aikaa sillon harvoin kun noihin lämmönsäätimiin tarvii kajota
Tosin päädyit sitten mihinkä tahansa ratkaisuun nii älä osta mitään kiinalaista halpis p*skaa missä on 1000 toimintoa. Itse ostin aluksi tälläisen soittimen ja eihän sitä tullut kateltua kuin viikko ja sitten ostin tuon, eli halpa tuli tässäkin tapauksessa kalliiksi. Tuo 500€:kin kuullostaa aika halvalta navi vehkeeltä jos osaa yhtään arvostaa laatua.
jarkki kirjoitti:Lämmönsäädinten edessä on mullakin näyttö auki ollessaan mutta eihän tuota näyttöä tarvi aina pitää esillä kun noissa yleensä on tuo pieni apunäyttökin, eikä se muutenkaan ole iso homma nappulaa painamalla piilottaa se näyttö siksi aikaa sillon harvoin kun noihin lämmönsäätimiin tarvii kajota
Tosin päädyit sitten mihinkä tahansa ratkaisuun nii älä osta mitään kiinalaista halpis p*skaa missä on 1000 toimintoa. Itse ostin aluksi tälläisen soittimen ja eihän sitä tullut kateltua kuin viikko ja sitten ostin tuon, eli halpa tuli tässäkin tapauksessa kalliiksi. Tuo 500€:kin kuullostaa aika halvalta navi vehkeeltä jos osaa yhtään arvostaa laatua.
Okei, sen saa noin helposti piiloon siis ... missään tapauksessa en hommaa kinkkiä tähän, rahat menee vain hukkaan. Noi 500e:n navit vaativat sitten rahaa toimiakseen navina eli ei se onni viidellä satkulla tule .. täytyypä tutkia toi soitinvaihtoehto tarkemmin.
Mulla on tähän hommaan valmiiksi turmeltu kojelauta. Eli joku on tuohon purkuässään rakennellut kahden din paikan kokoisen tilan keskelle kojelautaa siihen mittariston viereen ylös. Saa hakea koko kojelaudan ilmaiseksi pois jos irroittelee itse. Kai siitä siistimällä saa ihan siistinkin ja jää oma kojelauta ehjäksi.
kuitsi kirjoitti:Mulla on tähän hommaan valmiiksi turmeltu kojelauta. Eli joku on tuohon purkuässään rakennellut kahden din paikan kokoisen tilan keskelle kojelautaa siihen mittariston viereen ylös. Saa hakea koko kojelaudan ilmaiseksi pois jos irroittelee itse. Kai siitä siistimällä saa ihan siistinkin ja jää oma kojelauta ehjäksi.
Mitenhän joku on onnistunut sen siihen mittariston viereen tunkemaan, olisi kiva nähdä mistä ihmeestä on kyse
Tomppa kirjoitti:Täällä ainakin odotellaan mielenkiinnolla kuvia corepressor:in 2-din asennuksesta
Tomppa, se meni puihin ja jäihin, asensin 1-DIN multimediasoittimen ja jo puhtaasti siinä oli järjetön puuha saada piuhat paikalleen (3xRCA ym ym..). Kun koko paketti oli kasassa, "posket " olivat sen verran pullollaan, että ratinalusmuoveja jne. ei saanut enää järkevästi mihinkään. Onhan tuossa piuhojakin kyllä melkoinen määrä. Olisihan soittimesta voinut katkoa turhat pois, mutta ei viitsinyt
Jos 2-DIN -soittimella viedään se tuhkiksenkin tila ja mahdollisesti siirretään jotain alla olevia komponentteja, on tila todella vähissä.
Joudun vielä tekemään koko homman uusiksi, joten laitan kuvia siinä vaiheessa.