peräöljy w210:aan
peräöljy w210:aan
Huoltoliike näytti laittavan tuon minun E320:n perään Castrol saf-xo nimistä öljyä. (muistaakseni 75W-90)
Öljyt siis vaihtuivat samalla kun teetin vetonivelen stefan vaihdon
on niin mukava homma että teetin muilla
Onko tuo öljy hyvää? vai pitääkö mennä suoraan perä-öljyn vaihtoon?
Öljyt siis vaihtuivat samalla kun teetin vetonivelen stefan vaihdon
on niin mukava homma että teetin muilla
Onko tuo öljy hyvää? vai pitääkö mennä suoraan perä-öljyn vaihtoon?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
no tuota.. muuta en tähän osaa sanoo ku että eiköhän tuolla tuo ihan normaali atf pyöri hyvin ku ei noissa missään w210:ssä oo lukkoa alunperin ja sillo tarviis sen erikoisöljyn jos on lukkoperä.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ATF on kyllä täysin lirua verrattuna peräöljyyn, jostain sivulta bongasin ATF:n viskositeetin vertauksen SAE luokkiin:
ATF Viscosity Characteristics
Product SAE Viscosity
Dexron II & Type F 5W-20
Dexron III, Mercon V & ATF Plus 4 0W-20
Peräöljyt taasen alkavat jostain 75W- ja ylöspäin.
Toki joissakin muiden merkkien (manuaali)laatikoissa käytetään enemmän peräöljyn kaltaisia öljyjä.
Molemman öljyt toki haisee hieman erikoiselta
ATF Viscosity Characteristics
Product SAE Viscosity
Dexron II & Type F 5W-20
Dexron III, Mercon V & ATF Plus 4 0W-20
Peräöljyt taasen alkavat jostain 75W- ja ylöspäin.
Toki joissakin muiden merkkien (manuaali)laatikoissa käytetään enemmän peräöljyn kaltaisia öljyjä.
Molemman öljyt toki haisee hieman erikoiselta
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Ei missään nimessä ATF:ää perään.
Manuaalilaatikoissa se toimii mutta sen puristuspainekesto on aivan olematon verrattuna oikeaan peräöljyyn. Joten se ATF "puristuu" perässä pois hampaiden välistä ja näin siellä on rauta rautaa vasten hampaat.
Esim Mobil HD-A 80w90 on hyvä öljy perään.
Vai olikos se merkinnältään HD80w90A
Nooh.. sama öljy kuitenkin.
Manuaalilaatikoissa se toimii mutta sen puristuspainekesto on aivan olematon verrattuna oikeaan peräöljyyn. Joten se ATF "puristuu" perässä pois hampaiden välistä ja näin siellä on rauta rautaa vasten hampaat.
Esim Mobil HD-A 80w90 on hyvä öljy perään.
Vai olikos se merkinnältään HD80w90A
Nooh.. sama öljy kuitenkin.
Re:
Lyhyesti virsi kaunis - käykö tämä RedLine 75W90 GL5+ w210-mallin perään?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0073" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0073" onclick="window.open(this.href);return false;
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
Re: Re:
käy.mebsu kirjoitti:Lyhyesti virsi kaunis - käykö tämä RedLine 75W90 GL5+ w210-mallin perään?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0073" onclick="window.open(this.href);return false;
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."