peräöljy w210:aan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

peräöljy w210:aan

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Huoltoliike näytti laittavan tuon minun E320:n perään Castrol saf-xo nimistä öljyä. (muistaakseni 75W-90)

Öljyt siis vaihtuivat samalla kun teetin vetonivelen stefan vaihdon
on niin mukava homma että teetin muilla :wink:

Onko tuo öljy hyvää? vai pitääkö mennä suoraan perä-öljyn vaihtoon?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

:shock:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no tuota.. muuta en tähän osaa sanoo ku että eiköhän tuolla tuo ihan normaali atf pyöri hyvin ku ei noissa missään w210:ssä oo lukkoa alunperin ja sillo tarviis sen erikoisöljyn jos on lukkoperä.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
JOHe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:47

Viesti Kirjoittaja JOHe »

tovayryn kirjoitti: normaali atf pyöri hyvin ku ei noissa missään w210:ssä oo lukkoa alunperin ja sillo tarviis sen erikoisöljyn jos on lukkoperä.
:o
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

erikoisöljyllä meinaan että pitää olla lukkoperä öljy, muuten leipoo kitkalevyt kii.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mutta että että ATF ? :D
Ei suinkaan.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

eikös tuo peräöljy oo samanlaista litkua ku vaihdelaatikko öljykin? samalle ainaki haisee..?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

ATF on kyllä täysin lirua verrattuna peräöljyyn, jostain sivulta bongasin ATF:n viskositeetin vertauksen SAE luokkiin:
ATF Viscosity Characteristics
Product SAE Viscosity
Dexron II & Type F 5W-20
Dexron III, Mercon V & ATF Plus 4 0W-20

Peräöljyt taasen alkavat jostain 75W- ja ylöspäin. ;)

Toki joissakin muiden merkkien (manuaali)laatikoissa käytetään enemmän peräöljyn kaltaisia öljyjä.

Molemman öljyt toki haisee hieman erikoiselta :D
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei missään nimessä ATF:ää perään.

Manuaalilaatikoissa se toimii mutta sen puristuspainekesto on aivan olematon verrattuna oikeaan peräöljyyn. Joten se ATF "puristuu" perässä pois hampaiden välistä ja näin siellä on rauta rautaa vasten hampaat.

Esim Mobil HD-A 80w90 on hyvä öljy perään.
Vai olikos se merkinnältään HD80w90A

Nooh.. sama öljy kuitenkin. :D
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

okei. oon sit ollu hakoteillä. itellä kylläkin mersun omaa peräöljyy, mut mietin vaan että samanhajusta litkua ku atf:kin että soon samaa. anteeksi. :oops:
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
mebsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 10.01.2011 11:04

Re:

Viesti Kirjoittaja mebsu »

Lyhyesti virsi kaunis - käykö tämä RedLine 75W90 GL5+ w210-mallin perään?

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0073" onclick="window.open(this.href);return false;
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja napa »

mebsu kirjoitti:Lyhyesti virsi kaunis - käykö tämä RedLine 75W90 GL5+ w210-mallin perään?

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0073" onclick="window.open(this.href);return false;
käy.

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin