Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
JeremyH
Mersumies
Viestit: 2603 Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo
Viesti
Kirjoittaja JeremyH » Ma 20.07.2009 22:10
Huoltoliike näytti laittavan tuon minun E320:n perään Castrol saf-xo nimistä öljyä. (muistaakseni 75W-90)
Öljyt siis vaihtuivat samalla kun teetin vetonivelen stefan vaihdon
on niin mukava homma että teetin muilla
Onko tuo öljy hyvää? vai pitääkö mennä suoraan perä-öljyn vaihtoon?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
JeremyH
Mersumies
Viestit: 2603 Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo
Viesti
Kirjoittaja JeremyH » Ke 22.07.2009 18:53
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
tovayryn
Tuningspesialisti
Viestit: 2153 Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tovayryn » Ke 22.07.2009 18:59
no tuota.. muuta en tähän osaa sanoo ku että eiköhän tuolla tuo ihan normaali atf pyöri hyvin ku ei noissa missään w210:ssä oo lukkoa alunperin ja sillo tarviis sen erikoisöljyn jos on lukkoperä.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
JOHe
Vakiokalustoa
Viestit: 187 Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:47
Viesti
Kirjoittaja JOHe » Ke 22.07.2009 19:09
tovayryn kirjoitti: normaali atf pyöri hyvin ku ei noissa missään w210:ssä oo lukkoa alunperin ja sillo tarviis sen erikoisöljyn jos on lukkoperä.
tovayryn
Tuningspesialisti
Viestit: 2153 Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tovayryn » Ke 22.07.2009 20:00
erikoisöljyllä meinaan että pitää olla lukkoperä öljy, muuten leipoo kitkalevyt kii.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Malm
Mersumies
Viestit: 853 Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu
Viesti
Kirjoittaja Malm » Ke 22.07.2009 20:39
Mutta että että ATF ?
Ei suinkaan.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
tovayryn
Tuningspesialisti
Viestit: 2153 Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tovayryn » Ti 28.07.2009 13:08
eikös tuo peräöljy oo samanlaista litkua ku vaihdelaatikko öljykin? samalle ainaki haisee..?
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Malm
Mersumies
Viestit: 853 Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu
Viesti
Kirjoittaja Malm » Ti 28.07.2009 13:15
ATF on kyllä täysin lirua verrattuna peräöljyyn, jostain sivulta bongasin ATF:n viskositeetin vertauksen SAE luokkiin:
ATF Viscosity Characteristics
Product SAE Viscosity
Dexron II & Type F 5W-20
Dexron III, Mercon V & ATF Plus 4 0W-20
Peräöljyt taasen alkavat jostain 75W- ja ylöspäin.
Toki joissakin muiden merkkien (manuaali)laatikoissa käytetään enemmän peräöljyn kaltaisia öljyjä.
Molemman öljyt toki haisee hieman erikoiselta
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Mika.T
Asiantuntija
Viestit: 8789 Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47
Viesti
Kirjoittaja Mika.T » Ti 28.07.2009 16:24
Ei missään nimessä ATF:ää perään.
Manuaalilaatikoissa se toimii mutta sen puristuspainekesto on aivan olematon verrattuna oikeaan peräöljyyn. Joten se ATF "puristuu" perässä pois hampaiden välistä ja näin siellä on rauta rautaa vasten hampaat.
Esim Mobil HD-A 80w90 on hyvä öljy perään.
Vai olikos se merkinnältään HD80w90A
Nooh.. sama öljy kuitenkin.
tovayryn
Tuningspesialisti
Viestit: 2153 Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tovayryn » Ti 28.07.2009 19:55
okei. oon sit ollu hakoteillä. itellä kylläkin mersun omaa peräöljyy, mut mietin vaan että samanhajusta litkua ku atf:kin että soon samaa. anteeksi.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
napa
Mersumaanikko
Viestit: 7067 Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja napa » Ke 14.12.2011 15:17
käy.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."