mersun suutin vai pumppuko vikana VIKA KORJATTTU?
mersun suutin vai pumppuko vikana VIKA KORJATTTU?
niin tällainen 200d moottorilla oleva pirssi vm.93. käy väliin huonosti tyhjäkäyntiä ja käy rumasti, väliin kun polkaisee kaasua niin käy taas vähäaikaa hyvin 2 pytyn suuttimen letkun juuresta vuotaa vähän, ei siis itse letkusta, ne on uusittu, se putki liikkuu vähän, johtuisko tästä, vai sitten sen samaisen suuttimen sisällä oli ruosteenväristä naftaa ja vesipisara (saattoi toki tulla muualtakin se vesi) suodattimet vaihdettu ja siinä pikkusuotimessa on nafta kirkasta, joskus ajaessa nykii, ei aina, ajettu n.470tkm. mitä osaa tehdä, vai menikö pumppu uusiksi. niin ei ollut ilmeisesti boschin suuttimet.
niin vaihdettiin jakoketju niin rupes käymään lähes kunnolla, eli liitettiin ketju ja silleen. melko helppo homma, mutta voiko noin paljon vaikuttaa käyntiin. selkeesti tuli jakopäästä kolina ja ilmeisesti pumpun ajoitus heitteli kun vatkas tyhjäkäynti n.90 prosenttia parempi, ja yks suutinkärki siinä tuhoutui, että jouduttiin kasaan se suihku kahdesta erilaisesta. en tiennyt paremmin selittää vikaa kun ei ole oma auto. kiitos kuitenkin.
niin vaihdettiin jakoketju niin rupes käymään lähes kunnolla, eli liitettiin ketju ja silleen. melko helppo homma, mutta voiko noin paljon vaikuttaa käyntiin. selkeesti tuli jakopäästä kolina ja ilmeisesti pumpun ajoitus heitteli kun vatkas tyhjäkäynti n.90 prosenttia parempi, ja yks suutinkärki siinä tuhoutui, että jouduttiin kasaan se suihku kahdesta erilaisesta. en tiennyt paremmin selittää vikaa kun ei ole oma auto. kiitos kuitenkin.
Viimeksi muokannut artom, Ma 20.07.2009 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kuulostaisi ilmavaivalta tai suuttimen kärjen rikkoutumiselta. Katsopa ensi töiksesi koneen käydessä näkyykö polttoaineen karkeasuodattimessa ilmakuplimista.
Toiseksi tarkista kaikki polttoaineletkut ja niiden liitokset - ilma ei tarvitse kovinkaan kummoista rakoa päästäkseen järjestelmään.
Kolmanneksi lainaa tai osta pitkä 27 mm. hylsy ja avaa suutinletkut ja irrota suuttimet ja tarkasta, jos näyttää hyvältä käytä koeponnistuksessa. Kootessasi kiristä hyvin ja huolella kaikki liitokset.
Jos ei moisella vikaoireet poistu, tulit ainakin tsekanneeksi suuttimet ja polttoaineputket!
Toiseksi tarkista kaikki polttoaineletkut ja niiden liitokset - ilma ei tarvitse kovinkaan kummoista rakoa päästäkseen järjestelmään.
Kolmanneksi lainaa tai osta pitkä 27 mm. hylsy ja avaa suutinletkut ja irrota suuttimet ja tarkasta, jos näyttää hyvältä käytä koeponnistuksessa. Kootessasi kiristä hyvin ja huolella kaikki liitokset.
Jos ei moisella vikaoireet poistu, tulit ainakin tsekanneeksi suuttimet ja polttoaineputket!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
miten ohitetaan tää esilämmitysyksikkö, kai letkut liittämällä mutta mistä, ilmavaiva, mutta riittääkö se suuttimen letkun vuotaminen, tai ei letku kun se ohut putki siinä suuttimessa, se on kuten sanoin löysä, ja vuotaa ulos vähä, elikkä on oikee hylsy olemassa, mutta se suutin kärki, se auto toimii matka ajossa hyvin, mutta joskus pienemmillä kiekoilla nykii vähän, ja tosiaan välillä käy rumasti, kolisee kalisee ja vatkaa. tarkoitit kai sitä karkeasuodatinta mikä on se kirkas muovinen purkki. niin siitä ruosteeesta saattoi olla että se likos siitä kun se suutin purettiin, se oli tosiaan ruosteessa ympäriinsä.
Ne antaa tonnilla ensin valohoitoa, jos se vaikka auttaisi vian korjauksessaartom kirjoitti:viisain tietysti kun varaa 2000€ mukaan sinne vaihdetaan varmasti turhia osia, ja kyllä ilmavuodot osaa jokainen korjata, ei tuommoista parintonnin romua kannata isolla rahalla korjauttaa

Sitten sen jälkeen ravistellaan pakoputkea, josko siellä olisi tukos.
Paras konsti on, että tutkit loogisesti tankilta alkaen kaikki polttoainekiertoon kuuluvat osat, niin eiköhän sillä jo päästä aika pitkälle.
Polttoainevuotoja ei sallita juuri nimeksikään...ei ainakaan imupuolen vuotoja. Eikä painepuolellakaan kovin suuria suihkuja saa olla, jos mielii moottorin toimivan kutakuinkin kunnolla.
kyllä vain käy kunnolla, ihmeitten ihme, ei se ole käynyt aikoihin noin hyvin, selkeesti kun kuuli jakoketjun kolinan niin samantien se alkoi käymään epätasaisesti, ja toinen nakutus alkoi kuuluun keskeltä moottoria, eli kai ajoitus ei pysynyt täysin kohdillaaan, tarkka on, niin se yksi suihku kun on nyt kasattu kahdesta vanhasta, niin pitää ääntä, kuulee selvästi että tulee sieltä, mutta onko ihmekään, täytyy käyttää kaikki säädättämässä, siis irtonaisena, niin varmasti vielä paranee, muuta ei tehty, että pakko oli olla siinä ketjussa, kai sillekin puolimilliä riittää uusimisväliksi. tietysti kun ei aluperin katottu merkkejä, ja sitten laitettiin ne kohdilleen, niin ei voi olla varma että olisko heittänyt hampaalla, kuitenkin samallalailla kulki että epäilen sitäkin, ennenkuin alettiin sitä purkaan, niin kuulosti tosiaan siltä että se mylly hajoaa justiin, oli hirveä meteli. työvoitto näin sanoakseni.
kun uusii vanhan kuluneen ketjun nokka muuttuu jopa 5 astettaartom kirjoitti:muuten käy vieläkin helvetin hyvin, eikö kukaan osaa sanoa onko tuon ketjun pituus niin millintarkkaa.
hampaan väli on melkeen 20 astetta : tuumi siitä
se mullakin edessä ketjun uusiminen ite sen tekisin tuumin vaan sitä liitosta että pitääkö olla joku erikois vekotin millä prässätän se kiinni
300 000 km
c180T 1997 330000KM
no joo, tässä ei ole nokkaakselin ajoitus kai tärkeä kun pumpun, no sama sille, jos laitat ketjun niin kuin minä niin siinä pitää olla aika tarkkana ettei hyppää hammasta, sitä se ei kestä, eihän se moottorikaan pyöri jos heittää hampaan, on aika kettumainen laittaa, tarvitsee kyllä kaverin pitään pyöriä kohdallaan ja kuitenkin jossain välissä se lipsahtaa, mutta kyllä se toimii kun laittaa rauhallisesti, se erikoisvekotin on pallopää vasara ja jokin vastin, järkeä käyttäen se kyllä onnistuu, me tehtiin niin että kun ketju oli paikallaan viimeinkin niin tietysti moottoria pitää pyöritellä pari kiekkaa ja katsoa että merkit on kohdallaan, eli vanhalla lukolla ensin, ja kun kaikki oli siinä niin sitten uusi lukko paikalleen ja naputeltiin sopivasti se lukko sillä pallopäällä kiinni , ja on pysynyt kiinni ja auto toimii hyvin, että eikun rohkeesti kokeileen, kun en tiedä minkä tason asentaja olet niin ainakin varoitan sen ketjun asennusvaiheessa jos moottori nappaa kiinni niin hiukan taaaksepäin ja ketjua pykälä johonkin suuntaan nokkaakselissa ja uudestaan kokeileen, sitä myllyä ei saa väkisin pyöritellä, menee venttiilit, sehän olis helpompi kun purkais koko jakopään, mutta tuo on nopeempi ja tulee kyllä yhtä hyvä kun on vain varovainen.