W124 takajarrupiirin paineet hukassa..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hukkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 26.01.2006 20:38

W124 takajarrupiirin paineet hukassa..

Viesti Kirjoittaja hukkanen »

Niin tein tossa takasatuloille rempan ja myös pääjarrusylinteriin.Ekaks kaikki meni hyvin, mutta jonkin ajan päästä kun ilmailin niin poljin kävi "löysäksi"(aiemmin jo painetta).Ja nesteet tuntuu kirnuavan pääsylinterissä. Takapiirin paineet katos mystisesti.Vaikka palat on pois niin poljettaessa männät eivät liiku yhtään.Ja vuotoja ei ole.

Tuli tossa mieleen,et siinä jarrupääsylinterin pienemmässä männässähän oli joku venttiili.En vaan tutkinut sitä sen enempää.Mut oliskohan sillä jotain tekemistä tän asian kanssa?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Varmaankin ilmaus epäonnistui ja takana on ilmaa.

Se jarrunestekuppi pitää olla lähes täysi koko ajan ilmatessa,
muuten takajarrupiiri kuivuu ja sinne jää ilmaa.

Kokeile ilmata uudestaaan ne takajarrut täydemmän kupin kanssa.
hukkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 26.01.2006 20:38

Viesti Kirjoittaja hukkanen »

kyllä jarrunestettä on ollut puoli kuppia koko olmauksen ajan.Eli alarajaan ei ole päästetty.Lähinnä tässä ihmetyttää se ettei taakse saa painetta.Mites siinä ilmailet kun ei saa painetta aikaseks..
Ei koskaan ole ottanut noin koville jarrujen laitto.Muutama ärräpää on tullut sanottua.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

no niiden apuunpyytö ei auta!
Onko ABS?
paineilmaus poistaa ilmat
autodidakti
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

hukkanen kirjoitti:kyllä jarrunestettä on ollut puoli kuppia koko olmauksen ajan..
Ei riitä puolikuppia , pitää olla täysi kuppi.
hukkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 26.01.2006 20:38

Viesti Kirjoittaja hukkanen »

Kyllä ABS löytyy.

Täyteen ollaan laitettu jarruneste säiliö ja ei ole päästetty lähelle alarajaa ollenkaan.Alimmillaan johonkin ala- ja ylärajan välillä..
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Se säiliö pitää olla kokoajan aivan täynnä kun ilmaa. Muuten takajarrupiirin ilmaus ei onnistu.

Auto mieluiten suoralla alustalla, ei siis ylä eikä alamäessä.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Kuppi on pidettävä ilmauksen aikana lähes piri pinnassa...siis kuppi täynnä. Korkeintaan kolme polkaisua ja taas kuppi piripintaan.
Muuten teet turhaa työtä, jos katselet niitä ala-ja ylämerkin viivoja.
Kuppi on pidettävä piri pinnassa koko ajan.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

ABS on ronkeli ilmalle, jos sitä on kuplakin sinne päässyt.
Ensinnäkin putkisto kiertää ylös alas
Toiseksi ventiilien kohdat
ja voi arvata mihin ilmakuplat pyrkii.
autodidakti
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Taisin ilmaista asian jotenkin epäselvästi :), mutta todettakoon
nyt vielä, ettei kuppi saa olla juuri lainkaan vajaa.

Se kuppi on kaksiosainen ja takajarruille varattu osa on erotettu
muusta kupista kannaksella, joka katkaisee jarrunesteen
pääsyn takajarruille, kun kuppi on vajaa.

Homma onnistuu helposti, kun seuraat ohjeita.
hukkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 26.01.2006 20:38

Viesti Kirjoittaja hukkanen »

Yön yli haettu taas motivaatiota ja kohta ilmaus hommiin.Jos kaverilta hakis alipaineilmaus laitteen ja sillä turauttaa kokojärjestelmän puhtaaks...
Aikasempien autojen kanssa ei mitään vastaavia ongelmia.Kunhan pumppailu ja ilmat pihalle :D

Täytyy ny kokeilla antamillanne ohjeilla...
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

rumilus kirjoitti:Kuppi on pidettävä ilmauksen aikana lähes piri pinnassa...siis kuppi täynnä. Korkeintaan kolme polkaisua ja taas kuppi piripintaan.
Muuten teet turhaa työtä, jos katselet niitä ala-ja ylämerkin viivoja.
Kuppi on pidettävä piri pinnassa koko ajan.
juuri näin :wink:
muuten saat polokee niitä jarruja vielä joulunakin :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Itsellä on huono kokemus alipaineilmauslaitteista :arrow:
vetävät ilmaa ilmausruuuvin juuresta, eikä tiedä milloin ilma todella loppuu. Täytyy kikkailla laitteen kanssa.

Tämän kanssa kerralla kunnossa :arrow: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 934#386934
Kytkin nesteetkin on helppo vaihtaa
autodidakti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ihan tavalliseen tapaan ilmaantuu mersun ABS ilman erikoislaitteita kunhan se kuppi pidetään piripinnassa, muista kuppi piripintaan myös ilmaajalle.

Takajarrut saa ilmaantumaan vaikka vain sillainkin, että avaa ilmausruuvit siten, että tiputtelee nestettä maahan, lisäilee koko ajan nestettä kuppiin, ottaa itse kuppia ja hetken kuluttua järjestelmässä ei ole enää ilmaa :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
hukkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 26.01.2006 20:38

Viesti Kirjoittaja hukkanen »

Kiitos kaikille vaivan näöstä.
Kyllä sieltä takaa jarrut löyty.Toi piripinta juttu on kyllä ihan tosi..Ei todellakaan riitä et on ylärajassa.Olo tuntuu todella typerältä,mut pääasia,et jarrut löyty.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Älä huolestu, ei sitä tiedä moni muukaan, jos ei ole kohdalle sattunut. :roll:
En tiedä jäkevää syytä, miksi Mersun suunnittelijat on tehnyt mainitunlaisen nestekupin. Vaikkakin se on osana kaksipiirijarruja.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tämä on yksi niitä jippoja, jotka täytyy vaan tietää.
Luulisin kaikkien menneen ekalla kerralla samaan halpaan,
jos ei ollut etukäteen varoitettu. Itsellekin kävi juuri samalla tavalla.
Foorumia ahkerasti tutkimalla sitten homma kirkastui.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

rumilus kirjoitti:Älä huolestu, ei sitä tiedä moni muukaan, jos ei ole kohdalle sattunut. :roll:
En tiedä jäkevää syytä, miksi Mersun suunnittelijat on tehnyt mainitunlaisen nestekupin. Vaikkakin se on osana kaksipiirijarruja.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
parooni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 21.07.2009 21:35

Viesti Kirjoittaja parooni »

mulla on kans ilmais ongelma ei ole abs jarruja 73 vuoden pakettiratkaisu mersu ja neste ja ilma kirnuaa sylinterissä mut etujarru ei ilmaannu kuppi on ollu täys mut ei vaan ota ilmaantuakseen. aattelin jo että poltan koko roskan kunnet eksyin näille sivuille ja sain hieman lisää toivoa.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 910
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Porasin aikanaan reiän väliseinään W123.ssa puoliväliin niin oli helpompi ilmata. Kaksipiirit kyllä toimivat vaikka nestettä on vain puolessavälissä, jos toinen piiri vuiotaa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Vastaa Viestiin