W124 takajarrupiirin paineet hukassa..
W124 takajarrupiirin paineet hukassa..
Niin tein tossa takasatuloille rempan ja myös pääjarrusylinteriin.Ekaks kaikki meni hyvin, mutta jonkin ajan päästä kun ilmailin niin poljin kävi "löysäksi"(aiemmin jo painetta).Ja nesteet tuntuu kirnuavan pääsylinterissä. Takapiirin paineet katos mystisesti.Vaikka palat on pois niin poljettaessa männät eivät liiku yhtään.Ja vuotoja ei ole.
Tuli tossa mieleen,et siinä jarrupääsylinterin pienemmässä männässähän oli joku venttiili.En vaan tutkinut sitä sen enempää.Mut oliskohan sillä jotain tekemistä tän asian kanssa?
Tuli tossa mieleen,et siinä jarrupääsylinterin pienemmässä männässähän oli joku venttiili.En vaan tutkinut sitä sen enempää.Mut oliskohan sillä jotain tekemistä tän asian kanssa?
Taisin ilmaista asian jotenkin epäselvästi :), mutta todettakoon
nyt vielä, ettei kuppi saa olla juuri lainkaan vajaa.
Se kuppi on kaksiosainen ja takajarruille varattu osa on erotettu
muusta kupista kannaksella, joka katkaisee jarrunesteen
pääsyn takajarruille, kun kuppi on vajaa.
Homma onnistuu helposti, kun seuraat ohjeita.
nyt vielä, ettei kuppi saa olla juuri lainkaan vajaa.
Se kuppi on kaksiosainen ja takajarruille varattu osa on erotettu
muusta kupista kannaksella, joka katkaisee jarrunesteen
pääsyn takajarruille, kun kuppi on vajaa.
Homma onnistuu helposti, kun seuraat ohjeita.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
juuri näinrumilus kirjoitti:Kuppi on pidettävä ilmauksen aikana lähes piri pinnassa...siis kuppi täynnä. Korkeintaan kolme polkaisua ja taas kuppi piripintaan.
Muuten teet turhaa työtä, jos katselet niitä ala-ja ylämerkin viivoja.
Kuppi on pidettävä piri pinnassa koko ajan.

muuten saat polokee niitä jarruja vielä joulunakin

mullon pelkkiä romuja vaan
Itsellä on huono kokemus alipaineilmauslaitteista
vetävät ilmaa ilmausruuuvin juuresta, eikä tiedä milloin ilma todella loppuu. Täytyy kikkailla laitteen kanssa.
Tämän kanssa kerralla kunnossa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 934#386934
Kytkin nesteetkin on helppo vaihtaa

vetävät ilmaa ilmausruuuvin juuresta, eikä tiedä milloin ilma todella loppuu. Täytyy kikkailla laitteen kanssa.
Tämän kanssa kerralla kunnossa

Kytkin nesteetkin on helppo vaihtaa
autodidakti
Ihan tavalliseen tapaan ilmaantuu mersun ABS ilman erikoislaitteita kunhan se kuppi pidetään piripinnassa, muista kuppi piripintaan myös ilmaajalle.
Takajarrut saa ilmaantumaan vaikka vain sillainkin, että avaa ilmausruuvit siten, että tiputtelee nestettä maahan, lisäilee koko ajan nestettä kuppiin, ottaa itse kuppia ja hetken kuluttua järjestelmässä ei ole enää ilmaa
Takajarrut saa ilmaantumaan vaikka vain sillainkin, että avaa ilmausruuvit siten, että tiputtelee nestettä maahan, lisäilee koko ajan nestettä kuppiin, ottaa itse kuppia ja hetken kuluttua järjestelmässä ei ole enää ilmaa

Lisää tietoa: www.skg.fi
rumilus kirjoitti:Älä huolestu, ei sitä tiedä moni muukaan, jos ei ole kohdalle sattunut.![]()
En tiedä jäkevää syytä, miksi Mersun suunnittelijat on tehnyt mainitunlaisen nestekupin. Vaikkakin se on osana kaksipiirijarruja.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Porasin aikanaan reiän väliseinään W123.ssa puoliväliin niin oli helpompi ilmata. Kaksipiirit kyllä toimivat vaikka nestettä on vain puolessavälissä, jos toinen piiri vuiotaa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75