s500 w140 käynnistyvyys
-
- Sisäänajossa
s500 w140 käynnistyvyys
Tervepä terve,
Oon lueskellu aiheesta mutta ajattelin nyt ihan mallikohtaisesti lähteä kyselemään josko olis kokemuksia.
Eli kylmänä tärähtää hyvin käyntiin, mutta lämpimänä jo pienenkin seisomisen jälkeen saa sahata kauan, ja yleensä hörähtää ensin ja sammuu, toisella jää käyntiin ja saattaa käydä ensin huonosti.
Kaasun kanssa starttaaminen auttaa mutta sahausaika on silti liian pitkä.
Heti sammuttamisen jälkeen lähtee nätisti mutta auton ei montaa minuuttia tarvi seistä ettei enää lähe kiltisti.
Oon vaihtanut bensansuodattimen, tulpat, ja ajanut pari pulloa fortea läpi. tosin ei tarkkaa tietoa kuinka monta litraa bensaa oli pohjalla, eli kovin vahva ei tuo seos välttämättä ollut, paljonkohan tuolla mahtaa olla kun mittarin neula on pohjassa...
Pari kertaa käyttäny virtoja päällä ennen starttia, ei tuntunu oikeen poistavan ongelmaa, pitää kokeilla vielä useemman kerran.
Mitäs niitä vianpaikkoja vois olla, hävettää niin paljon etten voi ajaa autolla juurikaan.
Auto on -95, -94 loppuvuodesta valmistettu.
Oon lueskellu aiheesta mutta ajattelin nyt ihan mallikohtaisesti lähteä kyselemään josko olis kokemuksia.
Eli kylmänä tärähtää hyvin käyntiin, mutta lämpimänä jo pienenkin seisomisen jälkeen saa sahata kauan, ja yleensä hörähtää ensin ja sammuu, toisella jää käyntiin ja saattaa käydä ensin huonosti.
Kaasun kanssa starttaaminen auttaa mutta sahausaika on silti liian pitkä.
Heti sammuttamisen jälkeen lähtee nätisti mutta auton ei montaa minuuttia tarvi seistä ettei enää lähe kiltisti.
Oon vaihtanut bensansuodattimen, tulpat, ja ajanut pari pulloa fortea läpi. tosin ei tarkkaa tietoa kuinka monta litraa bensaa oli pohjalla, eli kovin vahva ei tuo seos välttämättä ollut, paljonkohan tuolla mahtaa olla kun mittarin neula on pohjassa...
Pari kertaa käyttäny virtoja päällä ennen starttia, ei tuntunu oikeen poistavan ongelmaa, pitää kokeilla vielä useemman kerran.
Mitäs niitä vianpaikkoja vois olla, hävettää niin paljon etten voi ajaa autolla juurikaan.
Auto on -95, -94 loppuvuodesta valmistettu.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
Suuttimet vuotaa tai joku suutin on kokonaan pois pelistä. Paineetkin voi kadota harakoille.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
-
- Sisäänajossa
Mikäs on sellanen alipainekello siinä imusarjan etupuolella, heti imusarjaan tulevan vakuumiletkun jälkeen, siitäkin pitäis kai lähteä letku, mulla siinä on vain kumimutka, mutta ei letkua kiinni, eikä lähimailla mitään irtonaista letkuakaan mikä siihen vois tulla.
Joku ehdotteli että virranjakajistakin vois johtua, vois ehkä käydä kannet ja pyörijät ostamassakin, näytti motonetistä löytyvän.
Joku ehdotteli että virranjakajistakin vois johtua, vois ehkä käydä kannet ja pyörijät ostamassakin, näytti motonetistä löytyvän.
Re: s500 w140 käynnistyvyys
mastodontti kirjoitti:...tosin ei tarkkaa tietoa kuinka monta litraa bensaa oli pohjalla, eli kovin vahva ei tuo seos välttämättä ollut, paljonkohan tuolla mahtaa olla kun mittarin neula on pohjassa...
Kokemuksen arvailulla sanoisin että n.10 litraa. Kovin jyrkkään mäkeen ei silloin kannata pysäköidä!

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
-
- Sisäänajossa
Ei ole oma. Oli vaan sen verran siisti kuva, jotta piti ottaa käyttöön, Mercedesshopenin sivuilta lainattu. Valkoinen on mielestäni hieno väri isoon ässään, vaikka suurin osa haluaakin tummaa ja tummalla sisustuksella. Oma mieltymys on metalliväreinä tummanvihreä tai viininpunainen ja vaaleammalla kermanvärisellä sisustuksella. Auto saa olla vaalea ja valoisa sisältä, ei turhaa synkistelyä. 

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)