Täytyy laittaa tänne suosituksta jos joku muukin painii saman aiheen kanssa.
Asensin eilen formymercedeksestä tilaamani Bipesin mp3 adapterin ( http://www.formymercedes.com/mb_results ... P3+Adapter ) vm2000 SLKhoni jossa siis BOSEn audiosysteemit. Voin sanoa että toimii helv... äärimmäisen hyvin. Ei minkäänlaista häiriötä / hävikkiä äänessä mitä jokaisesta FM-vehkeestä pakostikin tulee. Toimintaperiaate on siis se, että kun Mersun omasta soittimesta virta pois, signaali kulkee MP3 soittimestasi vahvarille ja sitä kautta kajareihin. Ainoa miinus tässä on se ettei pannaukset ja muut auton soittimen säädöt toimi. Eli kaikki säätö tapahtuu mp3 soittimestasi. (tosin eipä ainakaan SLKn kopassa tarvitse paljoa ääntä pannailla )
Hintaa vehkeelle tuli kotiin kuljetettuna kaikkine kuluineen abt 120€. Asennukseen meni noin 1.5 tuntia josta 35 min mietin mikä olisi paras paikka tuoda 3.5mm plugi ulos kojelaudasta.
Itellä kiinni Pioneer AVH-P5000DVD ja sitä ennen Blaupunkt Seattle MP74 joka ei adapteria edes tarvi eli menee heittämällä...muutkin blaukkarin mallit osannee automaattisesti hoitaa homman :-)
Adapteri löytyy yleensä hyllystä paremmin varustellusta autoradioliikkeestä.
Kaikkea ne keksii. Ei tullut tätäkään päivää turhaan elettyä.
Mä olen nimittäin lukenut täältä (tai mese.fi) jotain threadeja jossa asiaa on puitu ja tultu siihen tulokseen että Bose ei juuri muiden kuin sille erikseen tarkoitettujen soittimien kanssa juttele.
No... tämä on itseasiassa mulle ihan hyvä systeemi koska arkikäytössä olen henkeen ja vereen CD-mies (vinyylisoitinta kun on jo vähän vaikeampi tuohon konsoliin mallata ) . tarvitsen MP3-soitinta autossa vain pidemmillä lomamatkoilla kun ei tilat riitä satojen CDiden mukana kantamiseen.
mulla on nyt tollanen adapteri, mutta miten sen saa fiksusti kiinni, kun tossa on toi mersun tuplaliitin, joka kyllä sopii suoraan mankkoihin, mutta vähän vaikea sitten tota adapteria saada siihen väliin kun pitäis saada toinen puoli liittimestäkin kiinni soittimeen.