w124 300TE 4 matic
w124 300TE 4 matic
noniin. taas tuli uus mersu taloon. w124 300TE 4 matic automatic vm89.
ABS:eissa ja 4maticissa on jotain häikkää. kun kääntää oikeelle, niin ABS:it ruksuttaa ja pistelee nelivetoo päälle. entinen omistaja sano, että johtuis väljästä raidetangon päästä. voisko olla? kaikki renkaat on saman kokoset, ettei varmaan johdu siitä. mistähän muusta se vois johtua?
ja huolto ohjelma on pikkasen hukassa tässä nelivedossa. lähinnä toi jakolaatikko, taikka mikskä sitä nyt sanotaan. mitä öljyä, kuinka paljon ja mikä vaihtoväli.
muuten aika selvää toi huolto hommeli.
niin, ja sit siinä on se joku 4 vedon testaus vipu moottoritilassa, mistä sen saa pois päältä, niin saako sillä ajaa sillon, kun se neliveto on kytketty pois päältä?
ja sekin kiinnostaa, että mikä loota tossa mahtaa olla?
ABS:eissa ja 4maticissa on jotain häikkää. kun kääntää oikeelle, niin ABS:it ruksuttaa ja pistelee nelivetoo päälle. entinen omistaja sano, että johtuis väljästä raidetangon päästä. voisko olla? kaikki renkaat on saman kokoset, ettei varmaan johdu siitä. mistähän muusta se vois johtua?
ja huolto ohjelma on pikkasen hukassa tässä nelivedossa. lähinnä toi jakolaatikko, taikka mikskä sitä nyt sanotaan. mitä öljyä, kuinka paljon ja mikä vaihtoväli.
muuten aika selvää toi huolto hommeli.
niin, ja sit siinä on se joku 4 vedon testaus vipu moottoritilassa, mistä sen saa pois päältä, niin saako sillä ajaa sillon, kun se neliveto on kytketty pois päältä?
ja sekin kiinnostaa, että mikä loota tossa mahtaa olla?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
jep, pitää sekin tarkistaa. kuulostaa kyllä kieltämättä erikoiselta, mutta sellasta se entinen omistaja höpisi, että johtuis siitä väljästä nivelestä. ja kyllä mää sen nivelen muutenkin vaihdan, ku ei siitä ainakaa haittaa.Malm kirjoitti:Kannattaa kattoa onko siellä liikaa öljyä jakolaatikossa, jakolaatikko on siinä vaihelaatikon persiissä kiinni. Tuskin takkuilu raidetangosta johtuu.
voiko se, että on jakolaatikko liiaksi täynnä öljyä aiheuttaa sekoiluja?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Mulla kun oli matikki niin liika öljy ei aiheuttanut sekoilua, mutta muilla se on kuulemma aiheuttanut kaikenlaista harmia, muunmuassa tuota ihmeellisissä tilanteissa nelivedon kytkeytymistä.pera8x kirjoitti:jep, pitää sekin tarkistaa. kuulostaa kyllä kieltämättä erikoiselta, mutta sellasta se entinen omistaja höpisi, että johtuis siitä väljästä nivelestä. ja kyllä mää sen nivelen muutenkin vaihdan, ku ei siitä ainakaa haittaa.Malm kirjoitti:Kannattaa kattoa onko siellä liikaa öljyä jakolaatikossa, jakolaatikko on siinä vaihelaatikon persiissä kiinni. Tuskin takkuilu raidetangosta johtuu.
voiko se, että on jakolaatikko liiaksi täynnä öljyä aiheuttaa sekoiluja?
Toki myös etupyörän laakerin välys sekä paskostuneet ABS hammaskehät navalla aiheuttaa noita ABS ongelmia.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Joo, ja jos ja kun siellä on liikaa lientä eli öljyn määrä on lisääntynyt, se luultavasti tarkoittaa että laatikkoon tihkuu hydrauliöljyä, mikä ei taas ole kovinkan hyvä asia. Lootahan kytketään "kiinni" ja eri "asentoihin" hydraulipaineella, ja näiden linjojen männät alkavat joskus vuotaa. Hydrauliöljy ei järin hyvin voitele, joten kauaa sitä ongelmaa ei kannata venyttää. Ensiapu on vaihdattaa jakovaihteiston öljyt ylitiuhaan, jolloin h-öljyn osuus ei pääse niin isoksi.Malm kirjoitti:
Mulla kun oli matikki niin liika öljy ei aiheuttanut sekoilua, mutta muilla se on kuulemma aiheuttanut kaikenlaista harmia, muunmuassa tuota ihmeellisissä tilanteissa nelivedon kytkeytymistä.
.
Myös erikokoiset renkaat voivat muuten aiheuttaa 4maticin omalaatuista käytöstä.
E: kerros uudesta autosta vähän lisää, ainahan on mahdollista että se on meikäläisen vanha.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
joo, voinhan mää kertoakkin. jos olisin ahkera hakisin tuolta autosta sen runkonumeron ja pistäisin kokonaisen listan kaikista auton varusteistaja muista. mutta tähän hätään en taida jaksaa. ehkä myöhemmin.Aku P kirjoitti:Joo, ja jos ja kun siellä on liikaa lientä eli öljyn määrä on lisääntynyt, se luultavasti tarkoittaa että laatikkoon tihkuu hydrauliöljyä, mikä ei taas ole kovinkan hyvä asia. Lootahan kytketään "kiinni" ja eri "asentoihin" hydraulipaineella, ja näiden linjojen männät alkavat joskus vuotaa. Hydrauliöljy ei järin hyvin voitele, joten kauaa sitä ongelmaa ei kannata venyttää. Ensiapu on vaihdattaa jakovaihteiston öljyt ylitiuhaan, jolloin h-öljyn osuus ei pääse niin isoksi.Malm kirjoitti:
Mulla kun oli matikki niin liika öljy ei aiheuttanut sekoilua, mutta muilla se on kuulemma aiheuttanut kaikenlaista harmia, muunmuassa tuota ihmeellisissä tilanteissa nelivedon kytkeytymistä.
.
Myös erikokoiset renkaat voivat muuten aiheuttaa 4maticin omalaatuista käytöstä.
E: kerros uudesta autosta vähän lisää, ainahan on mahdollista että se on meikäläisen vanha.
niin, farmari mersu, vm 89. 300 TE 4-matic automaatti. grafiitin harmaa maali ja sisusta kanssa harmaata nahkaa. sisusta yllättävän hienossa kunnossa. sähköikkunoita ja ilmastointia, perän korkeuden säätökin taitaa olla. ASD:kin näytti olevan, kun perämurikkaa kattelin (varmaan vakiona 4 maticissa.) ja mitähän muuta.. enpäs nyt muuta keksi. jossain kohtaa voin täräyttää eslille sen kokonaisen listan, kunhan jaksan.
vikoja tossa on pikkasen. ilmastointi pitäis huoltaa, 4 maticci kytkeytyilee liiaksi päälle, kun kääntelee oikeelle, nokkapelti vaatii maalia ja uuden maskin. ja se raidetangon sisempi nivel pitää viä vaihtaa. ja lootasta korjata se pakki ongelma. eipä tässä nyt muuta ens hätiin ole.
ei ole kyllä mikään raketti, vaikka hevosiakin on jotakin 180 vai 190. jotenkin kuvittelin, että olis ollut ees reipas. no, kai toi vanha diiseli vaan on niin ripee, että kaikki muu tuntuu sen jälkeen lussuilta...
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
noniin. nyt selvis syy 4 maticin temppuiluihin. vasemman puolen ABS anturin piuhassa oli katkoksia. välillä toimi ja välillä ei.. nyt on uutta johtoo, niin että pelaa. helppo vika oli sentään, ei tarvinnu alkaa temppuileen. tossa samalla huomasin, että etuvetarin suojakumikin oli ihan paskana. varmaan joutuu nivelen putsaileen ja uudet rasvat laittaan. ja tietenkin se suojakumi.
viälä toi pakki kuntoon, niin auto on kaikin puolin helmi!
kiitos vaan kaikille avuista ja vinkeistä
viälä toi pakki kuntoon, niin auto on kaikin puolin helmi!
kiitos vaan kaikille avuista ja vinkeistä
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Juu, ASD on kaikissa 4maticeisa, samoin perän tasonsäätö kaikissa farmareissa.pera8x kirjoitti: niin, farmari mersu, vm 89. 300 TE 4-matic automaatti. grafiitin harmaa maali ja sisusta kanssa harmaata nahkaa. sisusta yllättävän hienossa kunnossa. sähköikkunoita ja ilmastointia, perän korkeuden säätökin taitaa olla. ASD:kin näytti olevan, kun perämurikkaa kattelin (varmaan vakiona 4 maticissa.) ja mitähän muuta.. enpäs nyt muuta keksi. jossain kohtaa voin täräyttää eslille sen kokonaisen listan, kunhan jaksan.
Kerrankos sitä vähän laittamista on 20-vuotiaassa autossa...
ei ole kyllä mikään raketti, vaikka hevosiakin on jotakin 180 vai 190. jotenkin kuvittelin, että olis ollut ees reipas. no, kai toi vanha diiseli vaan on niin ripee, että kaikki muu tuntuu sen jälkeen lussuilta...
Kierroksia vaan, sillä se lähtöö
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97