123 simpukan kiristyksestä hieman!?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies

123 simpukan kiristyksestä hieman!?

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Juu tuota milläs ilveellä porukat on kiristäneet/säätäneet ruiskumallien simpukaa?? Dieselmiehet pääsevät kyllä käsiksi esillä olevaan lukitus mutteriin ja kuusiokolo säätöruuviin helpostikkin,ovat siinä esillä mutta,
tuossa ruisku vehkeessä ompi tuo imusarja tehokaasti säädön päällä,
eikä sitä tilaa sinne väliin liiemmälti jää!Joten minkäs laisella kiintoavaimella olette sen kiristyksen löysänneet ja mistä suunnasta??

Itse tuohon sain toki kiintoavaimen paikalleen alakautta edestä mutta, ei sitä juuri saanut liikuteltua/ei ollut tilaa liikuttaa.

Joten onkos tuohon hommaan joku oma avaimensa joka on jotenkin väännetty vai oliko/podinko "uskon"puutetta? :D

T.Jaakko.P
JalluA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: 123 simpukan kiristyksestä hieman!?

Viesti Kirjoittaja JalluA »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Juu tuota milläs ilveellä porukat on kiristäneet/säätäneet ruiskumallien simpukaa?? Dieselmiehet pääsevät kyllä käsiksi esillä olevaan lukitus mutteriin ja kuusiokolo säätöruuviin helpostikkin,ovat siinä esillä mutta,
tuossa ruisku vehkeessä ompi tuo imusarja tehokaasti säädön päällä,
eikä sitä tilaa sinne väliin liiemmälti jää!Joten minkäs laisella kiintoavaimella olette sen kiristyksen löysänneet ja mistä suunnasta??

Itse tuohon sain toki kiintoavaimen paikalleen alakautta edestä mutta, ei sitä juuri saanut liikuteltua/ei ollut tilaa liikuttaa.

Joten onkos tuohon hommaan joku oma avaimensa joka on jotenkin väännetty vai oliko/podinko "uskon"puutetta? :D

T.Jaakko.P
joo mun kans pitäis kiristää SL:stä simpukkaa....... ajossa tuntuu pientä välystä joten kertokaa ihmeessä.
SL- man
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies

Vieläkin kaipailtaisiin vinkkiä tuohon kiristys operaatioon,on sellanen
3-4 cm tyhjää keskellä ajossa,paikoilaan moottori sammuksissa ei välyksiä tunnu.Eli hieman vaeltelee ja joutuu korjailemaan,etenkin jos on
urainen tie ja nehän nykyään on!
Käsitääkseni tuo simpukan lievä kiristys/säätö voisi tuoda tuohon apuja?
Mutta millä ilveellä pääsis löysäämään tuon kiristys mutterin???
Ruiskumiehet heittäkää vinkki miten olette löysänneet tuon mutterin.?
Meikäläisen kädet on kohtuu pienet enkä silti saa käsille niin paljoa tilaa että avaimella mahtuis kääntämään,mikäs olis ny neuvoksi,ja huom!
tahtoo tehdä tuon säädön ite kaikessa rauhassa jotta tulis mieleinen....
Nivelistä ei välyksiä löydy,apusimpukkakin tuntuis olevan kunnossa joten....Jeesiä jos titoa/taitoa on...

T.Jaakko.P Mikkeli/Juvan seutu....
JalluA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JalluA »

Niin Jaska.... tutkin omani simpukkaa ja totesin seuraavaa:
Mun kaara on 380SL ja yläkautta simpukkaan ei pääse millään.
Eli alakautta ja silloinkin VAIN jos motorin vasemmanpuoleisen pakosarjan irrottaa. Muuten ei pääse lähellekkään. Taitaa mennä talven puhdetöiksi.
Jos jollain on parempaa tietoa niin kertokaa ny ihmeessä ???
SL- man
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies

No niin simpukkaa ompi sitten kiristetty,vaati kahden miehen kädet ni onnistu.Olin jo parin yritys kerran aikana suihkinut crctä ja silti oli tiukassa,tosin säätö jo melkein tapissa.
Tuhon omaan malliin pääsi käsiksi tulipellin puolelta imusarjan alta,sekin pirulainen oli ahdas paikka,mutta vaati kahta miestä senverta rajusti oli kiristetty.Räikkä kiintoavaimesta ja lenkkiavaimesta viritetyllä 90 asteen
kulma avaimella se sitten onnistui..Tuli parempi heti tosin säädöt on nyt käytetty loppuun.Yksin tehtynä olis tuskin onnistunut,joten kiitokset vielä kerta Kipsulle jeesistä! :D

Jos nyt joku on itse säädellyt tuon SL mersun simpukkaa niin jeesatkaa
neuvojen kera :!: :!:

T.Jaakko.P
Kipsu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

jaakko.putkisaari kirjoitti:kiitokset vielä kerta Kipsulle jeesistä! :D
No problem!
Vastaa Viestiin