w126 kaapelien veto vahvistimelle + kaiuttimille, reitit?

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w126 kaapelien veto vahvistimelle + kaiuttimille, reitit?

Viesti Kirjoittaja corepressor »

Hello :)

Tästä oli joku toinen topic jossain, varmaan itse aloitin senkin mutta kun ei löydy :lol: ... Hivenen ennakoivaa kyselyä, ettei tule mitään hassua eteen kun asennan mediat autoon!

Mitäs reittiä pitkin pojjaat olette vetäneet virrat konttiin ja RCA:t/kaiutinkaapelit? virrat varmaan pelkääjän puolelta (löytyykö sieltä muuten minkälainen läpivienti?) - entä tuo keskellä oleva CD-vaihtajan "tunneli"?

Tarkoitus on päivittää järjestelmä siten, että mm. kaiutinritilät näyttävät vakioilta. Joskin, nuo ihonväriset takaritilä-hirviöt voisi kyllä aivan mainiosti korvata näteillä kaiutinritilöillä, eikös vaan? samalla kun sinne pukkaa uudet 6,5" elementit ja tästä itse asiassa toinen kysymys: mikä olisi hyvä elementti ja korotuskaulus, millä soi? olettekos korvanneet edessä olevat 4x6:t nelituumaisilla vai millä?
sonikki
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Takuuseen en mene mutta kehtaisin väittää et myös w126:ssa löytyy sieltä lattiaverhousten alta valmiit kotelot johdotuksille ja läpiviennit paksin puolelle löytyy tod.näk. selkänojan sivuilta. Näin siis ainakin joka Mersussa mitä mä olen purkanut :P Niin ja noita koteloita oli ainakin w124:ssa ja 201:ssä molemmille puolille omat eli toiselta puolelta virrat ja toiselta rca.
Suosittelen purkamaa ainaki lattiaverhouksen ja penkit pois nii homma helpottuu mukavasti eikä jää niitä "väliaikaisia" johtoasennuksia pyörimään sinne lattioille ym. :lol:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

jarkki kirjoitti:Takuuseen en mene mutta kehtaisin väittää et myös w126:ssa löytyy sieltä lattiaverhousten alta valmiit kotelot johdotuksille ja läpiviennit paksin puolelle löytyy tod.näk. selkänojan sivuilta. Näin siis ainakin joka Mersussa mitä mä olen purkanut :P Niin ja noita koteloita oli ainakin w124:ssa ja 201:ssä molemmille puolille omat eli toiselta puolelta virrat ja toiselta rca.
Suosittelen purkamaa ainaki lattiaverhouksen ja penkit pois nii homma helpottuu mukavasti eikä jää niitä "väliaikaisia" johtoasennuksia pyörimään sinne lattioille ym. :lol:
Ajattelinkin tehdä tuon purkuoperaation nyt ensimmäistä kertaa elämässäni :lol: monasti ne tosiaan jää laittamatta kunnolla, jos nyt ei pyöri lattioilla niin vähän tungettu sinne sun tänne :lol:

Kiitos vinkistä, tuohan on hienoa jos noi läpiviennit on "helppoja". Näin olen muistaakseni jostain täältä palstalta lukenutkit.

Asiasta ihan toiseen. Paljonkohan tuo vararengas mahtaa tuolla kontissa painaa, hmm. Kaipa sen voisi nakata mäkeen sieltä. "ei ne renkaat kuitenkaan koskaan puhkee".
sonikki
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sonikki »

CBI kirjoitti:Asiasta ihan toiseen. Paljonkohan tuo vararengas mahtaa tuolla kontissa painaa, hmm. Kaipa sen voisi nakata mäkeen sieltä. "ei ne renkaat kuitenkaan koskaan puhkee".
Viimeks ku mä sanoin tuollee ja peruutin auton puolentunnin päästä ulos tallista nii arvaa puhkesko kumi? :lol: Noh mielummin mä ainaki pidän tuollasta vaahtopurnukkaa mukana ku tonnin painosta tunkki, rengasavain, vararengas-settiä tuolla pyörimässä, kuunnellaa sitte vaikka rengasliikkeen v*ttuilut jos tuota joskus joutuu käyttämää :D
Jää kyllä tosissaan voitolle ku purkaa tuon sisutan, ei varmaan ole tuossa w126:kaan mikää iso homma ja helpottaa kuitenki niin paljo. Ite vielä pesin koko lankun sisustan siinä samalla ja viel vuoden päästäki oli mukavan raikas tuoksu ku ei haissu kessu/pinttyny baumi.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

jarkki kirjoitti:
CBI kirjoitti:Asiasta ihan toiseen. Paljonkohan tuo vararengas mahtaa tuolla kontissa painaa, hmm. Kaipa sen voisi nakata mäkeen sieltä. "ei ne renkaat kuitenkaan koskaan puhkee".
Viimeks ku mä sanoin tuollee ja peruutin auton puolentunnin päästä ulos tallista nii arvaa puhkesko kumi? :lol: Noh mielummin mä ainaki pidän tuollasta vaahtopurnukkaa mukana ku tonnin painosta tunkki, rengasavain, vararengas-settiä tuolla pyörimässä, kuunnellaa sitte vaikka rengasliikkeen v*ttuilut jos tuota joskus joutuu käyttämää :D
Jää kyllä tosissaan voitolle ku purkaa tuon sisutan, ei varmaan ole tuossa w126:kaan mikää iso homma ja helpottaa kuitenki niin paljo. Ite vielä pesin koko lankun sisustan siinä samalla ja viel vuoden päästäki oli mukavan raikas tuoksu ku ei haissu kessu/pinttyny baumi.
Aivan oikeassa olet, tonninhan noi painaa. Joo, mä heitän ne hevonkuuseen. Pidän autossa aina 2 vaahtopurnukkaa, kokemusta vuodoista löytyy.. yhdellä eks-autolla tuli humautettua vahingossa n. 190km/h ohitus, taisi olla autossa liikaa tehoa. Ihmettelin pientä vatkausta ja siellähän oli sellainen parin sormen reikä :mrgreen: ... no hyvä, että oli kovimman nopeusluokan renkaat alla.. ;)

Pitäisköhän tässä riehua samalla ja purkaa koko lattia + edestä mitä jaksaa ja laittaa vielä extra-äänieristykset samalla. Ovia en jaksa nyt lähteä availemaan, enkä kattoa, myöhemmin sitten. Tuo pohja lienee aika hyvin ässässä äänieristetty jo valmiiksi, mutta kyllähän sitä aina vielä vähän lisää :lol:
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

jarkki kirjoitti:Takuuseen en mene mutta kehtaisin väittää et myös w126:ssa löytyy sieltä lattiaverhousten alta valmiit kotelot johdotuksille ja läpiviennit paksin puolelle löytyy tod.näk. selkänojan sivuilta. Näin siis ainakin joka Mersussa mitä mä olen purkanut :P Niin ja noita koteloita oli ainakin w124:ssa ja 201:ssä molemmille puolille omat eli toiselta puolelta virrat ja toiselta rca.

Tuo lattiaverhoilun purkaminen on muuten nähtävästi todella yksinkertaista tässä. Senkus ottaa pois. Muistan vaan edellisistä autoista sen itkun ja murheen kun väänsi listaa irti väärästä kohtaa, klipsit hajosivat ja listakin vielä ratkesi. Verhoiluun koskiessa se jäi repsottamaan. Johdot piti tunkea kahden miehen voimin listojen alle :lol: ja porailla sinne sun tänne mitä ihmeellisempiä reikiä.

Nyt veikkaan koko hommaan menevän tunnista kahteen ja vieläpä ihan hyvin tehtynä. Elementtien asennukset sitten erikseen, kun sellaiset jostain löydän ja modaan mahtumaan noille paikoille :roll:
Vastaa Viestiin