Pitäs mennä juu ja tosiaan tavotteena olis melkeen 6:nen. Ahtimesta kun ei oikein vaan kukaan tiedä mitään (kompura karttoja ei ole saatavilla) joten tehoista on toistaiseksi turha puhua mitään. Toki onhan siihen mahdollista saada lisähappea jos vaan syötöt riittää.... Ja jos tolla ahtimella ei tule kun pelkkää alavoimaa niin melkein tietää mitä on enstalvena luvassa.jeemu kirjoitti:Kyllähän tolla sun motorilla pitäs mennä 5 rikki että heilahtaa, jos tuo jumiva siipine vaa lykää tarpeeks ilimaa.
W124 300 Turbodiesel - The end!
Paree mennäkki, ku hätyyttelen teitä 5syl ja 500Petehri kirjoitti:Pitäs mennä juu ja tosiaan tavotteena olis melkeen 6:nen. Ahtimesta kun ei oikein vaan kukaan tiedä mitään (kompura karttoja ei ole saatavilla) joten tehoista on toistaiseksi turha puhua mitään. Toki onhan siihen mahdollista saada lisähappea jos vaan syötöt riittää.... Ja jos tolla ahtimella ei tule kun pelkkää alavoimaa niin melkein tietää mitä on enstalvena luvassa.jeemu kirjoitti:Kyllähän tolla sun motorilla pitäs mennä 5 rikki että heilahtaa, jos tuo jumiva siipine vaa lykää tarpeeks ilimaa.
Voipi olla että jouvut ahtimen kokoo tai määrää lisään
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Saattaa olla että kuus on liikaa tolle ahtimelle. Ilmamäärä kyllä piisaa, mutta vaatinee 3,5bar ahtoja toteutuakseen hyvällä hyötysuhteella, eikä tuollaisiin painesuhteisiin pääse monikaan ahdin yksinään. 5 ja puol veikkaan itse, vaikka moottorin hyötysuhdetta hieman on yritetty parantaa normi OM603:sta.jeemu kirjoitti: Voipi olla että jouvut ahtimen kokoo tai määrää lisään
Toi gt42v pystyy sitten neljään baariin.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Viimeviikko tuli pidettyä ns. kesälomaa ja mersua rakentelin aina kun ehdin ja siltä tuntui.
Jotain pientä edistystä tuli.....muutama erittäin työlääksi osoittautunut homma olisi vihdoinkin valmiina.
Painekotelo hitsattuna
Myös kaasuvivusto tuli rakennettua ja siitä tuli jopa toimiva.
Uuden imusarjan kanssa ei alkuperäiset suutinputket sopineet paikoilleen joten oli pakko tehdä uudet. Yllättävän työläät tehdä kun tilaa ei ympärillä oikein ollut.
Lisää:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/?
Huomenna suutinputket menevät sinkitykseen ja imusarja pulverimaalukseen.
Ensi viikko olisi taas tarkoitus tehdä töitä, mutta jos osat tulevat mailmalta loppuviikosta niin seuraava viikko olisikin sitten taas mersun rakentelua.....jospa silloin vaikka saisi jotain aikaiseksi.
Jotain pientä edistystä tuli.....muutama erittäin työlääksi osoittautunut homma olisi vihdoinkin valmiina.
Painekotelo hitsattuna
Myös kaasuvivusto tuli rakennettua ja siitä tuli jopa toimiva.
Uuden imusarjan kanssa ei alkuperäiset suutinputket sopineet paikoilleen joten oli pakko tehdä uudet. Yllättävän työläät tehdä kun tilaa ei ympärillä oikein ollut.
Lisää:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/?
Huomenna suutinputket menevät sinkitykseen ja imusarja pulverimaalukseen.
Ensi viikko olisi taas tarkoitus tehdä töitä, mutta jos osat tulevat mailmalta loppuviikosta niin seuraava viikko olisikin sitten taas mersun rakentelua.....jospa silloin vaikka saisi jotain aikaiseksi.
Kyllä sellainen oli ajatuksena, että imusarjan ja ahtoputken väliin tulee ohut pellinsuiru joka pitää ahtoputket paikoilaan isommillakin paineilla. Sen verran laiska olen etten viitsi jokapolkaisun jälkeen alkaa sovittamaan silikoniletkuja takaisin paikoilleen.juuso he kirjoitti:todella hienoa jälkeä taas nuitten suutinputkien kanssa kuten jo osasi odottaakin, mutta mikä on tuo imusarjan tulokohdan luona olevat kierre kohdat tuleeko tohon silikooni putki ja ahtoputket toisiinsa kiinni välilätkillä
veikkaan kyllä ettei tähän moottoriin haluta kerran jo siellä olleita pakokaasu enää takaisin vois olla aika näköset ku musta tuubi tulis toista kertaa kierrokselle korostan ensimmäistä sanaa että veikkaan vaan eihän sitä koskaan tiedä mitä ne keksii.....
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
No en nyt ihan niin ajatellutkaan. näyttääpi vaan joltain suutintukilta. Liekö jotakin apupolttovälineitä.juuso he kirjoitti:veikkaan kyllä ettei tähän moottoriin haluta kerran jo siellä olleita pakokaasu enää takaisin vois olla aika näköset ku musta tuubi tulis toista kertaa kierrokselle korostan ensimmäistä sanaa että veikkaan vaan eihän sitä koskaan tiedä mitä ne keksii.....
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Juu normaalit bensasuuttimethan siihen on tulossa. Nuo tapit on vaan hitsausta varten noissa suuttimien paikoissa. Ei katos saa tarpeeksi voimaa pelkällä diiselillä joten jotain piti keksiä.
Ohjaus toteutetaan tolla DTA ruiskuboxilla millä tuota ahdintakin ohjataan joten polttoainekartat tehdään ihan niinkuin perus bensakoneisiinkin.
Tästä tullee nyt sitten varmaan semmonen hybridi.....eikös se oo päivän sana!!???
Ohjaus toteutetaan tolla DTA ruiskuboxilla millä tuota ahdintakin ohjataan joten polttoainekartat tehdään ihan niinkuin perus bensakoneisiinkin.
Tästä tullee nyt sitten varmaan semmonen hybridi.....eikös se oo päivän sana!!???
Justii. Onse prkl jos tuo vielä nipusa pysyy siis jos tolla ajetaanki eikä meinata.
Kai tuosta ny voimaa sais ilmanki, vai onko pakolämpöjen kans noin pahoja ongelmia?
Mutta penkitäppäs ilman/kans nii saajaan jotain faktaa paperilla suoemesaki, ettei vaa niitä ympäri foorumeita postattuja jenkkiläisten "mainos" lappuja
Kai tuosta ny voimaa sais ilmanki, vai onko pakolämpöjen kans noin pahoja ongelmia?
Mutta penkitäppäs ilman/kans nii saajaan jotain faktaa paperilla suoemesaki, ettei vaa niitä ympäri foorumeita postattuja jenkkiläisten "mainos" lappuja
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Systeemi on toimivaksi todettu vastaavassa kokoonpanossa jolla on jopa ajettu.
Ongelmat on yleisesti moottorin lämmöissä (palotapahtumassa) ja tuo on todettu järkeväksi ratkaisuksi. Vaikutus on positiivinen myös ahtimen heräävyyden kannalta. Myöskään palotilaan ja ahtimen pakopesään ei pitäisi kerääntyä niinpaljoa nokea koska savua ei kierroksilla pitäisi paljoa syntyä. Saattaa pysyä noi ohjainsiivetkin pidempään liikkeessä.
Kun tuo saadaan joskus säätöihin niin niillä samoilla säädöillä ei voi kyllä ilman kokeilla. Tullee romua.
Niin ja tuli muuten tuo imusarjakin pulverimaalauksesta ja suutin putket sinkistä. Ens viikolla täytys saada uus kone kasaan ja keulalle. Muitakin hassuja osia olis nurkissa joten tekemistä riittää varmasti.
Ongelmat on yleisesti moottorin lämmöissä (palotapahtumassa) ja tuo on todettu järkeväksi ratkaisuksi. Vaikutus on positiivinen myös ahtimen heräävyyden kannalta. Myöskään palotilaan ja ahtimen pakopesään ei pitäisi kerääntyä niinpaljoa nokea koska savua ei kierroksilla pitäisi paljoa syntyä. Saattaa pysyä noi ohjainsiivetkin pidempään liikkeessä.
Kun tuo saadaan joskus säätöihin niin niillä samoilla säädöillä ei voi kyllä ilman kokeilla. Tullee romua.
Niin ja tuli muuten tuo imusarjakin pulverimaalauksesta ja suutin putket sinkistä. Ens viikolla täytys saada uus kone kasaan ja keulalle. Muitakin hassuja osia olis nurkissa joten tekemistä riittää varmasti.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Hienoa, että joillakin on mielenkiintoa seurata rojektin edistymistä ja välillä kommentoidakkin jotain ettei tää mene ihan yksin rupatteluksi.
Aika tuntuu kuluvan nopeasti, kun on hauskaa. Viikko meni eikä oikein mitään tapahtunut. Pitkästä aikaa tuli sentään käytettyä auto ulkona ja pestyä pajan pölyt pois päältä ja konehuoneesta.
Nyt on mukavempi asentaa uutta palikkaa paikoilleen.
No sain sentään viikolla koneen täysin kasattua
Tuolla taas muutama kuva lisää:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/?
Ja tuli se nostettua keulallekkin.....huomenna lisää kuvia jos saan jotain näkyvää aikaiseksi.
Aika tuntuu kuluvan nopeasti, kun on hauskaa. Viikko meni eikä oikein mitään tapahtunut. Pitkästä aikaa tuli sentään käytettyä auto ulkona ja pestyä pajan pölyt pois päältä ja konehuoneesta.
Nyt on mukavempi asentaa uutta palikkaa paikoilleen.
No sain sentään viikolla koneen täysin kasattua
Tuolla taas muutama kuva lisää:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/?
Ja tuli se nostettua keulallekkin.....huomenna lisää kuvia jos saan jotain näkyvää aikaiseksi.
Olikos tuo venttiilikoppakin pulverimaalattu. Mä voisin kiikuttaa kohta muutaman osan samaan käsittelyyn, on mennyt törkeän näköiseksi Viton koppa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna