W124 300 Turbodiesel - The end!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Lukittu
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

jeemu kirjoitti:Kyllähän tolla sun motorilla pitäs mennä 5 rikki että heilahtaa, jos tuo jumiva siipine vaa lykää tarpeeks ilimaa.
Pitäs mennä juu ja tosiaan tavotteena olis melkeen 6:nen. Ahtimesta kun ei oikein vaan kukaan tiedä mitään (kompura karttoja ei ole saatavilla) joten tehoista on toistaiseksi turha puhua mitään. Toki onhan siihen mahdollista saada lisähappea jos vaan syötöt riittää....:wink: Ja jos tolla ahtimella ei tule kun pelkkää alavoimaa niin melkein tietää mitä on enstalvena luvassa. 8)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Petehri kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Kyllähän tolla sun motorilla pitäs mennä 5 rikki että heilahtaa, jos tuo jumiva siipine vaa lykää tarpeeks ilimaa.
Pitäs mennä juu ja tosiaan tavotteena olis melkeen 6:nen. Ahtimesta kun ei oikein vaan kukaan tiedä mitään (kompura karttoja ei ole saatavilla) joten tehoista on toistaiseksi turha puhua mitään. Toki onhan siihen mahdollista saada lisähappea jos vaan syötöt riittää....:wink: Ja jos tolla ahtimella ei tule kun pelkkää alavoimaa niin melkein tietää mitä on enstalvena luvassa. 8)
Paree mennäkki, ku hätyyttelen teitä 5syl ja 500 :lol:

Voipi olla että jouvut ahtimen kokoo tai määrää lisään :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

jeemu kirjoitti: Voipi olla että jouvut ahtimen kokoo tai määrää lisään :lol:
Saattaa olla että kuus on liikaa tolle ahtimelle. Ilmamäärä kyllä piisaa, mutta vaatinee 3,5bar ahtoja toteutuakseen hyvällä hyötysuhteella, eikä tuollaisiin painesuhteisiin pääse monikaan ahdin yksinään. 5 ja puol veikkaan itse, vaikka moottorin hyötysuhdetta hieman on yritetty parantaa normi OM603:sta.

Toi gt42v pystyy sitten neljään baariin. :wink: :lol:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

norsu kirjoitti:
jeemu kirjoitti: Voipi olla että jouvut ahtimen kokoo tai määrää lisään :lol:
Toi gt42v pystyy sitten neljään baariin. :wink: :lol:
Pitäskö laittaa ensitalvena tollanen gt42v ton pikkusen kaveriksi??? :D
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Viimeviikko tuli pidettyä ns. kesälomaa ja mersua rakentelin aina kun ehdin ja siltä tuntui.

Jotain pientä edistystä tuli.....muutama erittäin työlääksi osoittautunut homma olisi vihdoinkin valmiina.

Painekotelo hitsattuna

Kuva

Kuva

Myös kaasuvivusto tuli rakennettua ja siitä tuli jopa toimiva. :roll:

Kuva

Uuden imusarjan kanssa ei alkuperäiset suutinputket sopineet paikoilleen joten oli pakko tehdä uudet. Yllättävän työläät tehdä kun tilaa ei ympärillä oikein ollut.

Kuva

Kuva

Lisää:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/?

Huomenna suutinputket menevät sinkitykseen ja imusarja pulverimaalukseen.

Ensi viikko olisi taas tarkoitus tehdä töitä, mutta jos osat tulevat mailmalta loppuviikosta niin seuraava viikko olisikin sitten taas mersun rakentelua.....jospa silloin vaikka saisi jotain aikaiseksi. :roll:
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

todella hienoa jälkeä taas nuitten suutinputkien kanssa kuten jo osasi odottaakin, mutta mikä on tuo imusarjan tulokohdan luona olevat kierre kohdat tuleeko tohon silikooni putki ja ahtoputket toisiinsa kiinni välilätkillä
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

juuso he kirjoitti:todella hienoa jälkeä taas nuitten suutinputkien kanssa kuten jo osasi odottaakin, mutta mikä on tuo imusarjan tulokohdan luona olevat kierre kohdat tuleeko tohon silikooni putki ja ahtoputket toisiinsa kiinni välilätkillä
Kyllä sellainen oli ajatuksena, että imusarjan ja ahtoputken väliin tulee ohut pellinsuiru joka pitää ahtoputket paikoilaan isommillakin paineilla. Sen verran laiska olen etten viitsi jokapolkaisun jälkeen alkaa sovittamaan silikoniletkuja takaisin paikoilleen. :wink:
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Mikäs virka tuolla kiskolla on mikä menee tuolla lähellä kantta :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Mika.S kirjoitti:Mikäs virka tuolla kiskolla on mikä menee tuolla lähellä kantta :?:
En tiä....hitsailin joutessani, kun oli kivan näkösiä osia ilmestynyt pöydälle. :wink:
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Mika.S kirjoitti:Mikäs virka tuolla kiskolla on mikä menee tuolla lähellä kantta :?:
Kuka noista tietää. Hulluja nuo mersumiehet... :twisted:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

ettei vaan taida olla vesiruisku tähänkin tulossa.... :roll:
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

mahtaako se liittyä vaikka kaasujen "takaisinkierrätykseen"...tai jonkun muun aineksen?
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

veikkaan kyllä ettei tähän moottoriin haluta kerran jo siellä olleita pakokaasu enää takaisin vois olla aika näköset ku musta tuubi tulis toista kertaa kierrokselle :lol: korostan ensimmäistä sanaa että veikkaan vaan eihän sitä koskaan tiedä mitä ne keksii.....
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

onhan kaasuvivuston musta muoviosa ainakin uusi,ettei katkia kun polokasee petaalia lattiaan? nimimerkillä,tein eilen uuden rautaisen :lol:
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

juuso he kirjoitti:veikkaan kyllä ettei tähän moottoriin haluta kerran jo siellä olleita pakokaasu enää takaisin vois olla aika näköset ku musta tuubi tulis toista kertaa kierrokselle :lol: korostan ensimmäistä sanaa että veikkaan vaan eihän sitä koskaan tiedä mitä ne keksii.....
No en nyt ihan niin ajatellutkaan. näyttääpi vaan joltain suutintukilta. Liekö jotakin apupolttovälineitä.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Juu normaalit bensasuuttimethan siihen on tulossa. Nuo tapit on vaan hitsausta varten noissa suuttimien paikoissa. Ei katos saa tarpeeksi voimaa pelkällä diiselillä joten jotain piti keksiä. :wink:

Ohjaus toteutetaan tolla DTA ruiskuboxilla millä tuota ahdintakin ohjataan joten polttoainekartat tehdään ihan niinkuin perus bensakoneisiinkin.

Tästä tullee nyt sitten varmaan semmonen hybridi.....eikös se oo päivän sana!!??? :D
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

On se hurja :lol:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Justii. Onse prkl jos tuo vielä nipusa pysyy :shock: siis jos tolla ajetaanki eikä meinata.

Kai tuosta ny voimaa sais ilmanki, vai onko pakolämpöjen kans noin pahoja ongelmia?

Mutta penkitäppäs ilman/kans nii saajaan jotain faktaa paperilla suoemesaki, ettei vaa niitä ympäri foorumeita postattuja jenkkiläisten "mainos" lappuja :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Systeemi on toimivaksi todettu vastaavassa kokoonpanossa jolla on jopa ajettu. :shock:

Ongelmat on yleisesti moottorin lämmöissä (palotapahtumassa) ja tuo on todettu järkeväksi ratkaisuksi. Vaikutus on positiivinen myös ahtimen heräävyyden kannalta. Myöskään palotilaan ja ahtimen pakopesään ei pitäisi kerääntyä niinpaljoa nokea koska savua ei kierroksilla pitäisi paljoa syntyä. Saattaa pysyä noi ohjainsiivetkin pidempään liikkeessä.

Kun tuo saadaan joskus säätöihin niin niillä samoilla säädöillä ei voi kyllä ilman kokeilla. Tullee romua. :wink:

Niin ja tuli muuten tuo imusarjakin pulverimaalauksesta ja suutin putket sinkistä. Ens viikolla täytys saada uus kone kasaan ja keulalle. Muitakin hassuja osia olis nurkissa joten tekemistä riittää varmasti. :wink:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

No niin...tänään sain koneen kasauksen hieman edistymään. Uusi nokka, venttiilin nostimet ja ennakon säädin olisi paikoillaan. Jakokin olisi kohdallaan joten huomenna olisi tarkoitus koota moottori loppuun ja nostaa se vihdoinkin auton keulalle.

Kuva
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

tällain ne hommat pitää tehdä, hienoa
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Varsin mielenkiintoista seurata tätä rojektia
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Hienoa, että joillakin on mielenkiintoa seurata rojektin edistymistä ja välillä kommentoidakkin jotain ettei tää mene ihan yksin rupatteluksi.

Aika tuntuu kuluvan nopeasti, kun on hauskaa. Viikko meni eikä oikein mitään tapahtunut. :roll: Pitkästä aikaa tuli sentään käytettyä auto ulkona ja pestyä pajan pölyt pois päältä ja konehuoneesta.

Kuva

Kuva

Nyt on mukavempi asentaa uutta palikkaa paikoilleen. 8)



No sain sentään viikolla koneen täysin kasattua

Kuva

Kuva

Kuva

Tuolla taas muutama kuva lisää:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... ttori2009/?

Ja tuli se nostettua keulallekkin.....huomenna lisää kuvia jos saan jotain näkyvää aikaiseksi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olikos tuo venttiilikoppakin pulverimaalattu. Mä voisin kiikuttaa kohta muutaman osan samaan käsittelyyn, on mennyt törkeän näköiseksi Viton koppa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Oho :shock: Pirun hienoa työtä jälleen.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ei tähän voi kommentoida mitään, ku vetää sanattomaks :D *mmm*
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Kyllä on aivan uskomattoman hienoa jälkeä. 8)
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Saakeli kun on komeeta osaa tosiaan :D . Kelpaisi omankin farkun pellin alle. Heh.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tommosta raaskis ees autoon laittaa vaan naisväen (ehkä myös omaks) iloks olohuoneeseen. :shock: 8)
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Olikos tuo venttiilikoppakin pulverimaalattu
Ei kai pulverimaalilla noin kiiltävää saa millään. Enemmänkin appelsiinipintaa taitaa olla. Hienoa työtä kyllä!!
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Lukittu