V6 320 cdi konevauriot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

V6 320 cdi konevauriot?

Viesti Kirjoittaja markoala »

On osunut mobilessa silmään pari C320cdi mallia missä lukee uusi kone ja laatikko! Onko näissä joku tyyppivika joka aiheuttaa täystuhon. Ajettu n. 200tkm ja tekniikka uusiksi :roll:
W213 220d +W242 electric drive
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jos sekä kone että laatikko on vaihdettu niin olisikohan kyse jostain ohjausongelmasta joka vie päin betonipylvästä? Ehkä vaan on jätetty kertomatta että vähän muutakin on uusittu?

V6:ssa on ollut kampiakselin laakeriliuskoissa jotain harmia, ohjeen mukaan etummainen pari vaihdetaan uuteen. Joskus näillä palstoilla kyselin tietääkö joku noista jotain ja vastaus oli täysi hiljaisuus. Jos tuo oli myöntymisen merkki niin harmi että tietäjät eivät mitään kommentoineet. Tuosta ei kyllä konerikkoa pitäisi seurata vaan sellainen ylimääräinen käyntiääni, tosin tehdas saattaa värittää noita ongelmakuvauksia.
Avatar
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 30.04.2006 17:35

e 320 cdi v6

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

ajettiinhan niillä joitain ennätyksiä mm. 1000000 mailia kaasu pohjassa keskinopeus oli muistaakseni yli 220 kmh kyseisellä matkalla ja kysymyksessä oli 3 kpl e 320 cdi autoa suoraan tuotantolinjalta jossa moottorit sinetöitiin ,että eiköhän ne kestä.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Muutamia tapauksia on tullut vastaan että 7G-Tronic automaattivaihteistoja on uusittu, mutta niissäkin ajokilometrit on olleet lähempänä puolta miljoonaa kuin kahtasataatuhatta.

V6 dieseleistä en ole kuullut mitään konevaurioista mutta onhan tuo ihan mahdollista että niissäkin sellaista tapahtuu. Syynä saattaa olla huoltojen laiminlyönti tai "yliviritys" eli moottorit ohjelmoidaan liian tehokkaiksi. Kun se maltillinen softaviritys ei kaikille riitä. Tai sitten käytetään niitä erillisiä bokseja tehonlisäykseen. Luulisi että MB:n tehdas on säätänyt nuo koneet teholtaan/kestävyydeltään optimaaliseksi eikä riskejä oteta. Sekään ei tietysti aina poista moottorivaurion mahdollisuutta.

Itse olen haaveillut tuosta V6:sta 280CDI versiota, tuntui varsin maukkaalta kun kävin erästä yksilöä koeajamassa. Hinnatkin on tippuneet mukavasti ja autoja saa jo 20 tonnin pintaan, siis Suomesta.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

eikös v6 sprintterissä ole sama moottorityyppi? firman sprintteriin on vaihdettu takuuseen kiertokangenlaakerit, kiertokanget ja runkolaakerit, ja venttiilikoneistoon on tehty jotain mitä en muista. Eli ei taida ihan mersun parhaita moottoreita olla...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pyryr kirjoitti:eikös v6 sprintterissä ole sama moottorityyppi? firman sprintteriin on vaihdettu takuuseen kiertokangenlaakerit, kiertokanget ja runkolaakerit, ja venttiilikoneistoon on tehty jotain mitä en muista. Eli ei taida ihan mersun parhaita moottoreita olla...
Ja tuon firman ajossa varmaan kaikki muut moottorit ovat toimineet moitteetta? Tuo runkolaakerointi voisi viitata tunnettuun ongelmaan tietyssä kone-erässä mutta muutoin melkein tuntuu että onkohan tuohon laitettu öljyjä huollossa ollenkaan. Aliviritetyssä V6:ssa ei oikein isoakaan koppaa vedettäessä luulisi tuollaisia vikoja tulevan kun ei muistakaan ole vastaavaa kuulunut. Vai pitääkö odotella lisää samanlaisia postauksia.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Pyryr kirjoitti:eikös v6 sprintterissä ole sama moottorityyppi? firman sprintteriin on vaihdettu takuuseen kiertokangenlaakerit, kiertokanget ja runkolaakerit, ja venttiilikoneistoon on tehty jotain mitä en muista. Eli ei taida ihan mersun parhaita moottoreita olla...
80 tkm tuommoisella tekniikalla ajanut, ei mitään ongelmaa. Tuntuu siltä, että autoa ei aja ns omistajakuljettaja/kuittikuljettaja, vaan auto heittopussina monen kuljettajan toimesta. Pari ambulanssia tiedän, missä on veivi tullut katsomaan käskijäänsä, toinen oli VW T5 ja toinen oli uusi nelipyttyinen Sprinter ja nämähän saa kohtuu ikävää käskyä heti kylmiltään.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, osalla saksalaisista tahtoo olla semmoinen ajatus, että kun se tehdas on sen koneen kasannut, ei siihen sitten enään saa sen jälkeen koskea. Jossain vaiheessa sieltä sitten loppuu öljyt/vedet ja tuloksena total balalaikka show, jonka jälkeen on hyvä, jos vanhasta koneesta saa edes ehjiä apulaitteita.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Hämärästi muistelen että näihin on tullut jokin takaisinkutsukin jossa nimenomaan höpötettiin jotain runkolaakereista, muistelenkohan ihan väärin.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Malm kirjoitti:Hämärästi muistelen että näihin on tullut jokin takaisinkutsukin jossa nimenomaan höpötettiin jotain runkolaakereista, muistelenkohan ihan väärin.
Sprinteristä en tiedä mutta henkilömalleihin on tullut takaisinkutsu, tosin rajattuun sarjaan moottoreita. Kohteena CPS sensori. Ei kovinkaan paljoa tekemistä laakereiden kanssa.

Ja kyllä noita koneita aika säälittä saa polkeakin kunhan ovat kunnossa, siis öljyt sisällä jne. Joku äärimmäinen lämpöshokki jatkuvana tms. voi jo olla haitaksi mutta vaatii apupojalta yritystä (mutta osaavathan nuo rikkoa koneen kuin koneen kun sitä oikein yrittävät).

Muistan kyllä yhden sprinterin johon tehdaskutsusta vaihdettiin kiertokanget ja lähiosat kun oli päässyt koneisiin sarja karkaisemattomia osia (mikä lie tarkalleen käsittelyvirhe ollut). Mutta tuo oli paljon ennen kuin V6 koneita olikaan. Joku vastaava virhe voi kyllä päästä koneeseen kuin koneeseen mutta tyyppiviasta ei silloin voi puhua ja kyse on aina rajallisesta määrästä yksilöitä.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Liekkö maailmasta löytyy sellaista moottorimallia jota ei saksalainen olisi autobahnilla joitakin kappaleita särkenyt. :wink:
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

Antti V kirjoitti:
Pyryr kirjoitti:eikös v6 sprintterissä ole sama moottorityyppi? firman sprintteriin on vaihdettu takuuseen kiertokangenlaakerit, kiertokanget ja runkolaakerit, ja venttiilikoneistoon on tehty jotain mitä en muista. Eli ei taida ihan mersun parhaita moottoreita olla...
80 tkm tuommoisella tekniikalla ajanut, ei mitään ongelmaa. Tuntuu siltä, että autoa ei aja ns omistajakuljettaja/kuittikuljettaja, vaan auto heittopussina monen kuljettajan toimesta. Pari ambulanssia tiedän, missä on veivi tullut katsomaan käskijäänsä, toinen oli VW T5 ja toinen oli uusi nelipyttyinen Sprinter ja nämähän saa kohtuu ikävää käskyä heti kylmiltään.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, osalla saksalaisista tahtoo olla semmoinen ajatus, että kun se tehdas on sen koneen kasannut, ei siihen sitten enään saa sen jälkeen koskea. Jossain vaiheessa sieltä sitten loppuu öljyt/vedet ja tuloksena total balalaikka show, jonka jälkeen on hyvä, jos vanhasta koneesta saa edes ehjiä apulaitteita.
Tällä firman autolla on vain yksi kuljettaja (joka on myös auton ostanutkin). eli ei oo mikää heittopussi. ja olikohan se niin että ku kilsoja oli 60tkm niin kone alkas kolkuttamaan, ja ekassa remontissa laitettiin toi eka runkolaakeri ja rullaseuraajat. ja vika ei hävinnyt, niin sit tehtiin loput remontit.

ja auto ei muutenkaan ole missään kovassa kuormituksessa, koska on lyhyt matala pakettiauto, jossa on vain sähkötavaraa perällä...
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Pyryr kirjoitti:Tällä firman autolla on vain yksi kuljettaja (joka on myös auton ostanutkin). eli ei oo mikää heittopussi. ja olikohan se niin että ku kilsoja oli 60tkm niin kone alkas kolkuttamaan, ja ekassa remontissa laitettiin toi eka runkolaakeri ja rullaseuraajat. ja vika ei hävinnyt, niin sit tehtiin loput remontit.

ja auto ei muutenkaan ole missään kovassa kuormituksessa, koska on lyhyt matala pakettiauto, jossa on vain sähkötavaraa perällä...
No se on sitten näköjään maanantai kappale. Mullakin oli edellinen matala puolikas, edellistä koria oleva 316 ja siinä ei kanssa ollut juuri kuin vikoja. Kun sitten olin kaikki viat siitä korjauttanut ja mitta siitä autosta tullut täyteen, tuli toi nykyinen, joka taas on korke ja pitkä, johon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

Tuosta mun edellisestä vielä, olen jonkin verran kuullut sen auton nyky historiaa ja siinä ei tietääkseni ole ollut enään mitään vikoja, tehoakin siellä on n 210-220 hv ja niitä tuli aina silloin tällöin kokeiltuakin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pyryr kirjoitti: Mutta alkuperäiseen kysymykseen, osalla saksalaisista tahtoo olla semmoinen ajatus, että kun se tehdas on sen koneen kasannut, ei siihen sitten enään saa sen jälkeen koskea. Jossain vaiheessa sieltä sitten loppuu öljyt/vedet ja tuloksena total balalaikka show, jonka jälkeen on hyvä, jos vanhasta koneesta saa edes ehjiä apulaitteita.
Kuulostaa siltä laakeriliuskavialta josta on olemassa huoltotiedotekin. Jotenkin muistelen että siinä oli kovin epämääräisesti mainittu mitä sarjanumeroaluetta ongelma koskee mutta sama tiedote on annettu myös Chryslerille, se joku 300C vai mikä se on kun käyttää samaa moottoria.

Tuo olisi ensimmäinen tapaus josta olen foorumeilla kuullut vaikka joskus aikoja sitten siitä yritin kysellä. Ymmärtäisin jotenkin sen että kaikki laakeriliuskat pitää vaihtaa mutta olisikohan se kansiremontti jo ihan oma juttunsa?
Pyryr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 11.12.2007 20:44

Viesti Kirjoittaja Pyryr »

DBFI kirjoitti:
Pyryr kirjoitti: Mutta alkuperäiseen kysymykseen, osalla saksalaisista tahtoo olla semmoinen ajatus, että kun se tehdas on sen koneen kasannut, ei siihen sitten enään saa sen jälkeen koskea. Jossain vaiheessa sieltä sitten loppuu öljyt/vedet ja tuloksena total balalaikka show, jonka jälkeen on hyvä, jos vanhasta koneesta saa edes ehjiä apulaitteita.
Kuulostaa siltä laakeriliuskavialta josta on olemassa huoltotiedotekin. Jotenkin muistelen että siinä oli kovin epämääräisesti mainittu mitä sarjanumeroaluetta ongelma koskee mutta sama tiedote on annettu myös Chryslerille, se joku 300C vai mikä se on kun käyttää samaa moottoria.

Tuo olisi ensimmäinen tapaus josta olen foorumeilla kuullut vaikka joskus aikoja sitten siitä yritin kysellä. Ymmärtäisin jotenkin sen että kaikki laakeriliuskat pitää vaihtaa mutta olisikohan se kansiremontti jo ihan oma juttunsa?
aivan aluksi tämän kolkutuksen takia vaihdettiin yksi runkolaakerin liuska-> kone kasaan ja ei vaikutusta. sitten otettiin kone kokonaan pois ja tehtiin silmämääräinen tarkistus alakertaan ja vaidettiin noi rullaseuraajat, josko ääni olisi johtunut niistä. taas kone kasaan-> SAMA kolkutus kuului...

sit nostettiin kone pois ja laitettiin täysin paloiks, ja vaihdettiin nuo loput laakerit ja kiertokanget ja uusittiin tietysti kannen tiivisteet. remontin jälkeen tuo ääni pikkuisen väheni, mutta koe-ajon jälkeen ääntä ei enää ollut... varinaista vikaaa ei ainakaan minun tiedossani ole...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pyryr kirjoitti: aivan aluksi tämän kolkutuksen takia vaihdettiin yksi runkolaakerin liuska-> kone kasaan ja ei vaikutusta. sitten otettiin kone kokonaan pois ja tehtiin silmämääräinen tarkistus alakertaan ja vaidettiin noi rullaseuraajat, josko ääni olisi johtunut niistä. taas kone kasaan-> SAMA kolkutus kuului...

sit nostettiin kone pois ja laitettiin täysin paloiks, ja vaihdettiin nuo loput laakerit ja kiertokanget ja uusittiin tietysti kannen tiivisteet. remontin jälkeen tuo ääni pikkuisen väheni, mutta koe-ajon jälkeen ääntä ei enää ollut... varinaista vikaaa ei ainakaan minun tiedossani ole...
Eli vikaa lähdettiin korjaamaan sillä oletuksella että vika olisi ollut noissa laakeriliuskoissa mutta kun niiden vaihtaminen ei auttanut niin vian onkin tarvinnut olla muualla. Sittenhän tuon virheellisten liuskojen aiheuttamien vikojen lukumäärä putosi taas nollaan... Kumma kun UK-foorumillakin joku "tiesi" että noita ongelmia esiintyy "yleisesti".
Vastaa Viestiin