
350 slc -73
350 slc -73
tuli tuommonen mese ja tarkoitus olisi tehä itelle työmaa ens talveksi.oonkohan hullu?entinen omistaja on korjannu alustan ei laittoja mut maalaus ja sisusta ja sokerina pohjalla kone jumissa.konetta oon liottanu kaikilla myrkyillä 4pv ei nytkähä.kokemusia koneen osista(hinnat)sisustoja näytti saava saksasta ja maalareita löytyy mut onko järkee?mielipiteitä 

No M116 ja M117 moottoreissahan on hyvin paljon samoja osia, joten parin M117 moottorin kokemuksella varmaan voinen jotain sanoa.
Moottorista löytyy eri hintaluokan osia.
Ne ovat:
1)Käsittämättömän kalliita
2)Hirveän kalliita
3)Kalliita
4)Jotensakin ymmärrettäviä.
Paljonhan tietysti säästää, kun penkoo silmät punasena yöt Ebay:tä ja tutkiskelee saksalaisia varaosaliikkeiden nettisivuja.
Riippuen tietysti tämän moottorin vaurioista, sekä siitä, että kuinka paljon olet itse valmis satsaamaan tuohon koneremppaan, mutta sanoisin, että hyvällä tuurilla ja tarmokkaalla, koko maapallon käsittävällä etsimisellä voit selvitä vähimmillään 1000 euron kustannuksella - mutta tällöin on selvitty vaan tiivistesarjalla ja hoonauksella ja jollain muulla välttämättömällä pikkuhilulla- tai sitten noin 9000 euron kustannuksilla, jolloin siellä on jo jonkunverran uuttakin osaa seassa. Kuten männät, öljypumput, nokka-akselit, keinuvivut nostajineen, jokunen pakoventtiili ja laakerit, sekä ehkenpä jakoketju ja laahaimet.
Männät oli noin 300 euroa kpl pari vuotta sitten, mutta tämänhetken hinta on varmasti suurempi, pakoventtiilit muistaakseni 80 euroa kpl, jakoketju ostopaikasta riippuen 90 - 280 euroa, laahaimet ei olleet montaa kymppiä kappale, Kiertokangen laakerisarja taisi olla jotain 300 euron luokkaa. Tiivistesarja taisi olla 1000 euron nurkilla. Runkolaakereiden hintaa en muista. Öljypumpun taisi saada 200 eurolla...
Sitten tietysti, kun sinulla on D-jetillinen moottori, niin sen laittaminen uusilla osilla kuntoon lisää kokonaissummaa sangen miehekkäästi.
Mutta ei tässä muuta kun onneksi olkoon vaan hankinnasta. Olet ostanut ihan mukavan sporttimersun, jonka entisöinti ei olekaan mitään maitohampaita syljeskelevien finninaamojen puuhaa.
Minulla taisi vielä varastossa olla jotain tuon koneen osia. Öljypohjia, venttiilikoppia, lohko, kampiakselia ynnä muuta vastaavaa hilua, jos tarve tulee.
Moottorista löytyy eri hintaluokan osia.
Ne ovat:
1)Käsittämättömän kalliita
2)Hirveän kalliita
3)Kalliita
4)Jotensakin ymmärrettäviä.
Paljonhan tietysti säästää, kun penkoo silmät punasena yöt Ebay:tä ja tutkiskelee saksalaisia varaosaliikkeiden nettisivuja.
Riippuen tietysti tämän moottorin vaurioista, sekä siitä, että kuinka paljon olet itse valmis satsaamaan tuohon koneremppaan, mutta sanoisin, että hyvällä tuurilla ja tarmokkaalla, koko maapallon käsittävällä etsimisellä voit selvitä vähimmillään 1000 euron kustannuksella - mutta tällöin on selvitty vaan tiivistesarjalla ja hoonauksella ja jollain muulla välttämättömällä pikkuhilulla- tai sitten noin 9000 euron kustannuksilla, jolloin siellä on jo jonkunverran uuttakin osaa seassa. Kuten männät, öljypumput, nokka-akselit, keinuvivut nostajineen, jokunen pakoventtiili ja laakerit, sekä ehkenpä jakoketju ja laahaimet.
Männät oli noin 300 euroa kpl pari vuotta sitten, mutta tämänhetken hinta on varmasti suurempi, pakoventtiilit muistaakseni 80 euroa kpl, jakoketju ostopaikasta riippuen 90 - 280 euroa, laahaimet ei olleet montaa kymppiä kappale, Kiertokangen laakerisarja taisi olla jotain 300 euron luokkaa. Tiivistesarja taisi olla 1000 euron nurkilla. Runkolaakereiden hintaa en muista. Öljypumpun taisi saada 200 eurolla...
Sitten tietysti, kun sinulla on D-jetillinen moottori, niin sen laittaminen uusilla osilla kuntoon lisää kokonaissummaa sangen miehekkäästi.
Mutta ei tässä muuta kun onneksi olkoon vaan hankinnasta. Olet ostanut ihan mukavan sporttimersun, jonka entisöinti ei olekaan mitään maitohampaita syljeskelevien finninaamojen puuhaa.
Minulla taisi vielä varastossa olla jotain tuon koneen osia. Öljypohjia, venttiilikoppia, lohko, kampiakselia ynnä muuta vastaavaa hilua, jos tarve tulee.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
auto piti olla käyntikuntonen vain ruiskuhaikkää,oli ostanu muutaman ruiskun ja pannu paikalleen mut ei ollu käyny kaikilla,ei kone vuodessa jumi nuin kiinni.otan koneen pois parinviikon päästä ja tutkin mitä se on syöny,katellaan sitten ja ostin auton puhelimes ja puihin en kehannu nousta.tyhmä pää kärsii koko ruumis
No en menisi vielä heti ensimmäisenä tempomaan konetta ylös, vaan koettaisin selvittää tarkemmin, että mistä tuo jumittuminen johtuu.
Onko venttiilikoneistossa kaikki hyvin tai onko jakoketjun hampaitten väliin tullut jotain asiaankuulumatonta?
Nuo on nuo D-jetin käyntihäiriöt niin surullisenkuuluisia. Niitä kun menee asiaan perehtymätön sorkkimaan, niin yhdeksän kymmenestä moottorista on entistä enemmän pielessä senjälkeen.
Onko venttiilikoneistossa kaikki hyvin tai onko jakoketjun hampaitten väliin tullut jotain asiaankuulumatonta?
Nuo on nuo D-jetin käyntihäiriöt niin surullisenkuuluisia. Niitä kun menee asiaan perehtymätön sorkkimaan, niin yhdeksän kymmenestä moottorista on entistä enemmän pielessä senjälkeen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.