Tasonsäätöjärjestelmän putket

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 08.09.2005 09:03
Paikkakunta: Noormarkku

Tasonsäätöjärjestelmän putket

Viesti Kirjoittaja Jay »

Väyrynen teki tepposet ja valutti hydrauliikkaöljyt ulos tasonsäätösysteemin putkesta. Lähempi tarkastelu osoitti, että kaikki putket on rapeassa kunnossa eli järkevintä olisi vaihtaa kaikki putket uusiin samalla vaivalla.

Pitääkö nuo putket hommata Vehon kautta vai voiko niitä teettää hydrauliikkaliikkeessä? Millainen paine putkissa on, käykö jarruputki tähän tarkoitukseen vai pitääkö olla jotain muuta putkea?
Entä liittimet, saako hyvinvarustetuista hydrauliikkaliikkeistä vai kannattaisko tehdä helmiliitoksilla?
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3089
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tein itse omaan S124seeni tasonsäätimeltä paineakkuihin menevät putket kupariputkista helmitiivisteillä. Hyvät tuli ja niille jotka epäilevät - kestävät paineen. Makso jotain 4 € tarvikkeet eli putket ja liittimet. Kupari siksi, että teräsputkien kanssa nyhjääminen tympi ihan tosissaan, kupariset putket ja varsinkin helmiliittimet oli suorastaan ihana asentaa.

Ja Veholta saa Saksan-tilauksena alkuperäiset teräsputket.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ainakin 124:ään saa KL:stä ne "alkuperäiset" putket ja banjoliittimet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

miten eikö kupari karken tärinästä ja murtuu helposti. seosputket eri asia
e500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: To 15.07.2004 22:01
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja e500 »

Itte vaihdoin rapeat pienet rautaputket kuparinikkeli jarruputkeen. Jarrunipat käy kierteisiin. Sitten paluuputki paineilma asetaaliputkella. Eipä ruostu enää ikinä. Liittimet siihen paineilma messinkitavaraa. Paineputken lahon loppuosan korvasin kupariputkella, jatkosliitin pieni hydrauliliitin. Uskomatonta että mersu käyttää tällaisessa paikassa näin onnetonta materiaalia, ei voi kun ihmetellä. Polttoainaputketkin on samaa sontaa. Nekin vaihdoin 10mm paineilmaasetaaliputkeen.
Vastaa Viestiin