Väyrynen teki tepposet ja valutti hydrauliikkaöljyt ulos tasonsäätösysteemin putkesta. Lähempi tarkastelu osoitti, että kaikki putket on rapeassa kunnossa eli järkevintä olisi vaihtaa kaikki putket uusiin samalla vaivalla.
Pitääkö nuo putket hommata Vehon kautta vai voiko niitä teettää hydrauliikkaliikkeessä? Millainen paine putkissa on, käykö jarruputki tähän tarkoitukseen vai pitääkö olla jotain muuta putkea?
Entä liittimet, saako hyvinvarustetuista hydrauliikkaliikkeistä vai kannattaisko tehdä helmiliitoksilla?
Tasonsäätöjärjestelmän putket
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tein itse omaan S124seeni tasonsäätimeltä paineakkuihin menevät putket kupariputkista helmitiivisteillä. Hyvät tuli ja niille jotka epäilevät - kestävät paineen. Makso jotain 4 € tarvikkeet eli putket ja liittimet. Kupari siksi, että teräsputkien kanssa nyhjääminen tympi ihan tosissaan, kupariset putket ja varsinkin helmiliittimet oli suorastaan ihana asentaa.
Ja Veholta saa Saksan-tilauksena alkuperäiset teräsputket.
Ja Veholta saa Saksan-tilauksena alkuperäiset teräsputket.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Itte vaihdoin rapeat pienet rautaputket kuparinikkeli jarruputkeen. Jarrunipat käy kierteisiin. Sitten paluuputki paineilma asetaaliputkella. Eipä ruostu enää ikinä. Liittimet siihen paineilma messinkitavaraa. Paineputken lahon loppuosan korvasin kupariputkella, jatkosliitin pieni hydrauliliitin. Uskomatonta että mersu käyttää tällaisessa paikassa näin onnetonta materiaalia, ei voi kun ihmetellä. Polttoainaputketkin on samaa sontaa. Nekin vaihdoin 10mm paineilmaasetaaliputkeen.