Veholla tehty kaikki remontit ja tehdas maksoi alkuperäisestä puolet ja nyt tietenkin varaosatakuuseen menee kaikki jatkotoimenpiteet ja laina-auton saa aina remontin ajaksi. ketuttaa silti ihan riittävästi

Alkuun kommentoin suht' tuoreena mersumiehenä tätä mersun laatua. Auto on ollut pajalla kolme kertaa noin kolmen kuukauden aikana. Autosta vaihdettu termari, takajarrut pajalla, akku (sippas pihalle), vilkunviiksi (vilkutteli ihan miten sattuu), takalasin pesin. Näiden lisäksi kaksi outoa tärinää, jonka syy jäi epäselväksi. Autossa on myös ajotietokoneen mukaan palaneita lamppuja, jota korjaantuvat itsestään.ccmali kirjoitti:Tästä on paljon tarinaa monellakin otsikolla, mutta aika vähän on käsitelty ongelman uusiutumista. Eli onko forumilla muita, joilta ei meinaa glykolit hävitä sieltä laatikosta millään?? Minulla edelleen ison remontin ja kahden huuhtelun jälkeen 200 yksikköä glykolia ja taas uusi turbiini tulossa. Olenko tosiaan yksittäistapaus vai eikö mersumiehillä anna luonto periksi myöntää, että Mersun laatu on nykyään ihan mitä sattuu EIKÄ NIITÄ JUMALAUTA SAADA EDES KUNTOON!
Veholla tehty kaikki remontit ja tehdas maksoi alkuperäisestä puolet ja nyt tietenkin varaosatakuuseen menee kaikki jatkotoimenpiteet ja laina-auton saa aina remontin ajaksi. ketuttaa silti ihan riittävästiAuttaako tähän mikään muu kuin tuupata auto vaihdossa johonkin liikkeeseen?
Puolustelematta mitenkään Vehoa teki vaan mieli sanoa että noitten A-mallin suuttimien kanssa on ollut muillakin korjaamoilla tavallistakin enemmän ongelmia, en tiedä miksi kun en ole itse koskaan ollut osallisena kummallakaan puolella.masaf1 kirjoitti:Sitä se on Veholla. Jos siellä asioi, niin kannattaa tottua paskaan työnlaatuun.
Nimimerkki. A 170 CDI:hin vaihdettu nyt suuttimien tiivisteet jo kolme kertaa takuuseen tässä 1,5 vuoden sisällä, kun onnistuvat sössimään kerta toisensa jälkeen pk-seudulla... On vaihdettukin 1. korjauksen suorittaneesta Vantaalta Helsinkiin jne., mutta jo on Stadissakin pariin kertaan korjattu, viimeisin johtui siitä, että yksi suutin oli "valitettavasti jäänyt vahingossa vähän löysälle" ja savut tunki ohjaamoon aina kun auto oli pysähdyksissä tai liikennevaloissa tyhjäkäynnillä.
Onko tuota ongelmaa ollut muissa kun noiden 2002-2003 vuosien 211-malleissa?Budder kirjoitti:Jäähdytysnesteiden ja vaihteisto-öljyjen sekoittumisesta pääsee eroon laittamalla erillisen lauhduttimen vaihteisto-öljyille.
Tällä tavalla ne järjellä ajateltuna eivät voi sekoittua jatkossa.
(Tämä ei tietysti auta jos vahinko on jo tapahtunut)
Aijaa... Rasva + prikka on sama ku muissakin CDI:ssä ja suutinkin samannäkönen. Ne neekerinpesät pitäis vaan viitsiä putsata huolella ja tarvittaessa tasoittaa pinnat. Puhdasta huolimattomuutta toi on ollu tasan joka kerta, sanon minä. Jos ei onnistu muutaman prikan laitto huolella A-Mersuun kolmella yrittämällä, niin miks onnistuis E-Mersuun vaihteiston korjaus?DBFI kirjoitti:Puolustelematta mitenkään Vehoa teki vaan mieli sanoa että noitten A-mallin suuttimien kanssa on ollut muillakin korjaamoilla tavallistakin enemmän ongelmia, en tiedä miksi kun en ole itse koskaan ollut osallisena kummallakaan puolella.
Missä tälläisen työn voi teettää ja mitä mahtaa maksaa?Budder kirjoitti:Jäähdytysnesteiden ja vaihteisto-öljyjen sekoittumisesta pääsee eroon laittamalla erillisen lauhduttimen vaihteisto-öljyille.
Tällä tavalla ne järjellä ajateltuna eivät voi sekoittua jatkossa.
(Tämä ei tietysti auta jos vahinko on jo tapahtunut)
S211 /2003 ja noin vuoden ajelun jälkeen glykolivika tuli uudestaan. En tiedä mitä tekivät mutta laskua ei tietenkään tullut. Airmaticin takajouset (tai iskarit) on vaihdettu kahteen kertaan, comand on nyt toisen kerran korjattavana (kesti 5km ajon eka korjauksen jälkeen). Lisäksi vaikka kuinka paljon pienempiä korjauksia. Ja nämä kaikki tehty MB:n omassa liikkeessä Saksassa.kttopar kirjoitti:Autostani W211 vm 2003 meni myös glykolit laatikkoon toisen kerran. Toisella kertaa vaihdettiin vain syyläri ja öljyt kolmeen kertaan.
Joo joo, mutta kun sieltä laatikosta ei meinaa tulla ne vanhatkaan glykolit kaikki pois. Eli syylari on uusittu, laatikon oleelliset palat uusittu ja öljyt vaihdettu muutamaan kertaan, edelleen glykolia öljyssä.Budder kirjoitti:Jäähdytysnesteiden ja vaihteisto-öljyjen sekoittumisesta pääsee eroon laittamalla erillisen lauhduttimen vaihteisto-öljyille.
Tällä tavalla ne järjellä ajateltuna eivät voi sekoittua jatkossa.
(Tämä ei tietysti auta jos vahinko on jo tapahtunut)
Tosiaan tämä määrä koski Koivuhaan Vehoa (Vantaa). Tiedä sitten kuinka paljon näitä on kaikissa Vehoissa korjattu yhteensäJariN kirjoitti:
On se kumma, jos joku Veholla kehtaa väittää, että noita glykolijuttuja on ollut vain kolme, varsin hyvin tuntemassani yhden miehen automaattivaihteistoverstaassakin niitä on ollut huomattavasti enempi, ja siellä korjataan muitakin merkkejä kuin MB:tä....ja taas odottamassa yksi Vehon aikaisemmin huuhtelema ja sittemmin korkannut.
Eli ne puhuu siellä Veholla tosiaan kirkkain silmin ja päin naamaa suoraan sanoen P**KAA....
OFFTOPIC:mikablo kirjoitti:Tosiaan tämä määrä koski Koivuhaan Vehoa (Vantaa). Tiedä sitten kuinka paljon näitä on kaikissa Vehoissa korjattu yhteensä
Jonka leipää syöt sen lauluja laulat, sanoo sananlasku.dealer kirjoitti:Merkkihuolto ei myönnä mistään ongelmasta että se olisi yleinen, oli kyse sitten mistä automerkistä ja mistä viasta tahansa.
Muistuu mieleen kun kyseltiin volkkarin AAZ-koneen kampiakselin hintaa paikallisesta merkkiliikkeestä, siellä oli vanha varaosamyyjä ja huoltopäällikköilmeellä että ensimmäinen kerta kun he kuulevat kampiakselin pultin pettäneen AAZ-koneesta
![]()
Minäkin olen niitä pultin hajoamisen takia vuosien varrella remontoinut varmaan kymmenen konetta enkä ole kyseisen merkin korjaamolla töissä.
Tuo ritilä vaihtui 1.6.2004 alkaen kun taas syyläri muistaakseni 09/2003 alkaen.PaHa kirjoitti:Tuo vaihteisto tai paremminkin huono valeon jäähdytinko on jäänyt siinä mallissa pois jossa koelaudan keskiritilä sileää mallia, eli -04 mallissa? Vai jo aiemmin? Näyttäisi -04 malleja olevan vielä "hainevä" ritilälläkin.
Vilkunviiksi ongelma on ilmeisesti vielä noissa -04 vuodenkin malleissa vaivana?
Sileä ritilä on "05" vuosimallissa.PaHa kirjoitti:Tuo vaihteisto tai paremminkin huono valeon jäähdytinko on jäänyt siinä mallissa pois jossa koelaudan keskiritilä sileää mallia, eli -04 mallissa? Vai jo aiemmin? Näyttäisi -04 malleja olevan vielä "hainevä" ritilälläkin.
Vilkunviiksi ongelma on ilmeisesti vielä noissa -04 vuodenkin malleissa vaivana?
ccmali kirjoitti:Tästä on paljon tarinaa monellakin otsikolla, mutta aika vähän on käsitelty ongelman uusiutumista. Eli onko forumilla muita, joilta ei meinaa glykolit hävitä sieltä laatikosta millään?? Minulla edelleen ison remontin ja kahden huuhtelun jälkeen 200 yksikköä glykolia ja taas uusi turbiini tulossa. Olenko tosiaan yksittäistapaus vai eikö mersumiehillä anna luonto periksi myöntää, että Mersun laatu on nykyään ihan mitä sattuu EIKÄ NIITÄ JUMALAUTA SAADA EDES KUNTOON!
Veholla tehty kaikki remontit ja tehdas maksoi alkuperäisestä puolet ja nyt tietenkin varaosatakuuseen menee kaikki jatkotoimenpiteet ja laina-auton saa aina remontin ajaksi. ketuttaa silti ihan riittävästiAuttaako tähän mikään muu kuin tuupata auto vaihdossa johonkin liikkeeseen?
Muutamia laitettu tilapäisesti liikenteeseen ohitusleikattuna ekan huuhtelun jälkeen "testiin" kun on tilattu syyläri ja lauhduttimen putket. 5 ja 6-pyttysissä helppo yhdellä nipalla, 4-pyttysiin teetin sopivan hyppyletkun laatikon banjoihin. Tuskin normiajossa ilman koukkua kovin lämpiää, mutta jokakerta on uusi syyläri kuitenkin laitettu. Erillinen kenno voi kylmentää pakkasella öljyä liikaa jos vain suoraan kytketään kenno väliin. Ainakin 639 vitossa on termostaatti välissä kunon erillinen kenno vakiona.nh1131 kirjoitti:Onko haittaa jos yhdistäs vaihteiston öljyputket, eli ohittas lauhduttimen.
Ajo tyylini on rauhallinen ja emme vedä vaunua perässä. Voishan siihen laittaa jonkin moisen kierukan joka toimisi lauhduttimena. Talvella voi laatikon lämpeeminen olla hitaampaa kun vesi ei avusta lämmitysta. Tämä olisi edullinen tapa päästä ongelmasta niille joilla sitä ei vielä ole ja pelkää sen tulevan. Asiantuntija kommentteja kaivataa ennen kuin vien autoni ohitusleikkaukseen/pallolaajennukseen
Aki P kirjoitti:Muutamia laitettu tilapäisesti liikenteeseen ohitusleikattuna ekan huuhtelun jälkeen "testiin" kun on tilattu syyläri ja lauhduttimen putket. 5 ja 6-pyttysissä helppo yhdellä nipalla, 4-pyttysiin teetin sopivan hyppyletkun laatikon banjoihin. Tuskin normiajossa ilman koukkua kovin lämpiää, mutta jokakerta on uusi syyläri kuitenkin laitettu. Erillinen kenno voi kylmentää pakkasella öljyä liikaa jos vain suoraan kytketään kenno väliin. Ainakin 639 vitossa on termostaatti välissä kunon erillinen kenno vakiona.nh1131 kirjoitti:Onko haittaa jos yhdistäs vaihteiston öljyputket, eli ohittas lauhduttimen.
Ajo tyylini on rauhallinen ja emme vedä vaunua perässä. Voishan siihen laittaa jonkin moisen kierukan joka toimisi lauhduttimena. Talvella voi laatikon lämpeeminen olla hitaampaa kun vesi ei avusta lämmitysta. Tämä olisi edullinen tapa päästä ongelmasta niille joilla sitä ei vielä ole ja pelkää sen tulevan. Asiantuntija kommentteja kaivataa ennen kuin vien autoni ohitusleikkaukseen/pallolaajennukseen