dieselin öljynpaineet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

dieselin öljynpaineet

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Mersuun vaihdettiin uusi jakoketju, sen jälkeen öljyn paineet tyhjäkäynnillä
putos noin 0.5 eli uusilla öljyillä noin 1.1 (mikä ei kyllä ole mitenkään vaarallista). Ihmetyttää vain toi. En oo keksinyt muuta selitystä kun että käy nyt kuumempana, potkua ainakin löytyy pienillä kierroksilla paremmin.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Onkos öljyt ja suodatin vaihdettu samaan aikaan?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

itellä tukkeutu 190e:ssä ö-suodatin noin 12tkm jälkeen.. ja paineet ei tahtonu millään nousta 3kiloon.. tyhjäkäynnillä oli noin 0.5kiloa.. öljyjen ja suodattimen vaihto korjas asian ja taas paineet on kuumanaki tyhjäkäynnillä noin 2.5kiloa... :D sen jälkeen olen vaihtanu suodattimen joka öljynvaihdossa eikä ongelmia ole sen jälkeen ollut...
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

oon vaihtanut joka kerta myös suodattimen.
Paineet kyllä nousee tappiin 1500 kierroksilla.
Se lämpes aikasemmin mun mielestä aika heikosti, nopeesti kyllä
mutta ei hirveen kuumaks. pakosarjaan pysty koskemaan 50km:n ajon jälkeen
(leipurin kuumakestokädellä :lol: ) nyt saman matkan jälkeen pakoputkenpääkin on lämmin. mittari nousee ehkä viisarin verran korkeammalle.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Vastaa Viestiin