Vito liikahtaa..
No sutillekin tiedoksi. Kakkosen pakka luistelee jonkin verran Siekkisen vahvistamisen jälkeenkin eli mikään onni ja autuus se automaatti ei ole. Minulla oli kulunut pakko noin 50%:iin tässä 20 000 km aikana. Se tarkoittaa noin 40 000 km kunnostusväliä
Laatikoiden hinnat (peruskunnostamattomien) romuttamoilla on olleet ihan poskettoman törkeitä, muistelen sellaista 2400 € hintapyyntöjä kun itse katselin varalaatikkoa. Jäi ostamatta, toki ulkomailta saa halvemmalla, esimerkiksi ruotsista.
Toki automaatti noin muuten on ihan must have
Laatikoiden hinnat (peruskunnostamattomien) romuttamoilla on olleet ihan poskettoman törkeitä, muistelen sellaista 2400 € hintapyyntöjä kun itse katselin varalaatikkoa. Jäi ostamatta, toki ulkomailta saa halvemmalla, esimerkiksi ruotsista.
Toki automaatti noin muuten on ihan must have
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuossa taitaa olla mobilen halvin automaatti.
...mutta mieluummin sitä korjauttaa aina tuota samaa Siekkisellä kuin maksaa tuosta lootasta ja sitten korjauttaa sen heti alkuunsa. Peruslaatikollahan ei tee mitään, se hajoaa heti viritetyssä autossa.
...mutta mieluummin sitä korjauttaa aina tuota samaa Siekkisellä kuin maksaa tuosta lootasta ja sitten korjauttaa sen heti alkuunsa. Peruslaatikollahan ei tee mitään, se hajoaa heti viritetyssä autossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kirjoitellaanpas välillä tännekin.
Tolla Vitolla on ajettu jo monta tuhatta huoletonta, hauskaa kilometriä. Täysin ongelmitta!! Uskokaa tai älkää. (No heti alussa meni molemmat vetarit ja koska kytkin on pitkään jo luistanut, se on varmaan säästänyt näitä akseleita..
Toki ajettu yleensä maltillisella, reilusti kuristetulla syötöllä. Mutta on sitä kojelaudan palloventtiiliä(syötönohjaus) silloin tällöin avattu tarpeen tullen lippispäisten audikuskien uhitellessa...
No niin, siitä sen sitten saa, kun taivastelee huolettomia kilometrejä. Tänään tuli laatikosta öljyt pihalle....
Kattelen viikonlopun aikana taudin.
Saikos Viton askin pihalle ilman koneen irroitusta ? Muistaakseni vasemman eturipustuksen ja kehdon sivupalkkipalan joutui irroittamaan ? No, katon huomenna, ehkä
Tolla Vitolla on ajettu jo monta tuhatta huoletonta, hauskaa kilometriä. Täysin ongelmitta!! Uskokaa tai älkää. (No heti alussa meni molemmat vetarit ja koska kytkin on pitkään jo luistanut, se on varmaan säästänyt näitä akseleita..
Toki ajettu yleensä maltillisella, reilusti kuristetulla syötöllä. Mutta on sitä kojelaudan palloventtiiliä(syötönohjaus) silloin tällöin avattu tarpeen tullen lippispäisten audikuskien uhitellessa...
No niin, siitä sen sitten saa, kun taivastelee huolettomia kilometrejä. Tänään tuli laatikosta öljyt pihalle....
Kattelen viikonlopun aikana taudin.
Saikos Viton askin pihalle ilman koneen irroitusta ? Muistaakseni vasemman eturipustuksen ja kehdon sivupalkkipalan joutui irroittamaan ? No, katon huomenna, ehkä
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Manuaalin saa, ei muuta kuin asennusjuomaa ja hauskaa mieltä. Toi ei ole paha rasti alkuunkaan.
Ehkä vetareiden kannalta just toi ykkös ja kakkosvaihde kannattaa ajaa pienillä syötöillä ja sitten kolmosella nöyryyttää ne amikset...voimaa kyllä löytyy.
Ehkä vetareiden kannalta just toi ykkös ja kakkosvaihde kannattaa ajaa pienillä syötöillä ja sitten kolmosella nöyryyttää ne amikset...voimaa kyllä löytyy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eipä pidä Vitossa toi alkuperäinen kytkin ei..vaikka on uusi alkuperäisosa. Muutaman täysvedon piti alussa.
Ykkösellä ja kakkosella sitä ei just huomaa ku ne menee hätäseen ja luistonestovalo räpsyy, mutta just makeimmillaan kolmosella noin 3500-4000 rpm(max6000) alkaa kytkin luistaa. Taitaa olla vääntöhuiput tolla alueella.
Ykkösellä ja kakkosella sitä ei just huomaa ku ne menee hätäseen ja luistonestovalo räpsyy, mutta just makeimmillaan kolmosella noin 3500-4000 rpm(max6000) alkaa kytkin luistaa. Taitaa olla vääntöhuiput tolla alueella.
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
No hemmetti....kytkimeen päivitys. Tarviihan se auto saada pitämään kolmosella ja nelosella...sillain kuin automaattikin heh
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Isompaa hyrrää ja 270 dmf/kytkinsettiä paikalleen
Laatikon irrotuksessa ei kauaa nokka tuhise (ainakaan viidennellä kerralla)
Takasin laitto astetta hankalempaa jos yksin tekee.
Laatikkoa kun joutuu hieman pyörittelemään että menee paikalleen.
Akun miinus.
Vaijerit irti.
Öljyt ulos.
Vasen vetari pois.
Apurungon palkki pois.
Laatikon pultit räiks räiks irti.
Perän päällä oleva anturi kannattaa muistaa irrottaa.
Samoten kierroslukumittarin anturi (startin vieressä)
Muutama makustelu kuva aiheesta
Laatikon irrotuksessa ei kauaa nokka tuhise (ainakaan viidennellä kerralla)
Takasin laitto astetta hankalempaa jos yksin tekee.
Laatikkoa kun joutuu hieman pyörittelemään että menee paikalleen.
Akun miinus.
Vaijerit irti.
Öljyt ulos.
Vasen vetari pois.
Apurungon palkki pois.
Laatikon pultit räiks räiks irti.
Perän päällä oleva anturi kannattaa muistaa irrottaa.
Samoten kierroslukumittarin anturi (startin vieressä)
Muutama makustelu kuva aiheesta
joo, mäiskisin askin pihalle.
vika löyty siitä kun epäilinkin: kytkinkopassa, pakkiakselin päässä oleva sulkutulppa oli korkannut. saatana mikä jumppa tollasen prikan takia. piti sorvata uus POMmista, liimattu ja lukittu.
sama alkuperäinen kytkin menee paikoilleen, kun on kiirus saada auto liikenteeseen.
Vito500, kiinnostaa kyllä kovasti tollainen pitävä kytkin. Mitäs siihen tarvittiinkaan, vai onko sulla joku valmiiks räätälöity paketti valmiina? (ja mielellään sellainen, joka menee itsestään paikoilleen silloin kun laiska omistaja on vaikka nukkumassa..)
vika löyty siitä kun epäilinkin: kytkinkopassa, pakkiakselin päässä oleva sulkutulppa oli korkannut. saatana mikä jumppa tollasen prikan takia. piti sorvata uus POMmista, liimattu ja lukittu.
sama alkuperäinen kytkin menee paikoilleen, kun on kiirus saada auto liikenteeseen.
Vito500, kiinnostaa kyllä kovasti tollainen pitävä kytkin. Mitäs siihen tarvittiinkaan, vai onko sulla joku valmiiks räätälöity paketti valmiina? (ja mielellään sellainen, joka menee itsestään paikoilleen silloin kun laiska omistaja on vaikka nukkumassa..)
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Mitään valmista näihin ei ole.
270 vauhtipyörä käy suht pienillä muutoksilla etuveto vitoon.
Keskilaakeri präsissä pois ja vähän vinkua.
Ykk anturin kehä vasaralla lyttyyn niin mahtuu pyörimään.
Dmf kiinnityspultit uusiksi (mallia cdi =lyhyet)
Painelaakeriin kannattaa liittää joku iso prikka päälle niin kytkimen on helpompi toimia kunnolla.
Setti kaupassa n.1500-1700€, ei siis mikään halpa.
Tulee tehdastilauksena ~2vk
Tuon jälkeen sinne saa huoletta iskeä väkevämpää hyrrää
270 vauhtipyörä käy suht pienillä muutoksilla etuveto vitoon.
Keskilaakeri präsissä pois ja vähän vinkua.
Ykk anturin kehä vasaralla lyttyyn niin mahtuu pyörimään.
Dmf kiinnityspultit uusiksi (mallia cdi =lyhyet)
Painelaakeriin kannattaa liittää joku iso prikka päälle niin kytkimen on helpompi toimia kunnolla.
Setti kaupassa n.1500-1700€, ei siis mikään halpa.
Tulee tehdastilauksena ~2vk
Tuon jälkeen sinne saa huoletta iskeä väkevämpää hyrrää
OT: Jännä juttu minkä huomasin vasta nyt, automaatissa on tuo paineputki erilainen, se on pyöreä putki. Ilmeisesti manuaaliloota pakottaa käyttämään tuota litistettyä mallia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Riippuu ihan vaimentajasta, mulla ei pakoäänet häiritse mutta imuäänet vähän vitu**aa, semmonen tasainen suhina.
Videon lopussa on "äänitetty" pakoputken vieressä. Vanha putki / vaimennin käytössä.
http://www.youtube.com/watch?v=9jClrqxE4q0
Videon lopussa on "äänitetty" pakoputken vieressä. Vanha putki / vaimennin käytössä.
http://www.youtube.com/watch?v=9jClrqxE4q0
Lisää tietoa: www.skg.fi
3 tuuman torvi alusta loppuun. Piilteeman suora, alle metrin vaimennin lopussa. On mukava ääni, ei rätise, ei resonoi missään vaiheessa. kumeahko, matala tyhjäkäynnillä, muttei mikään nokkavikainen teini-ascona.. mukava putki !
toki hieman mölisevämpi kuin alkuperäinen kuormitettaessa, muttei todellakaan häiritsevä.
vapaavirtaussuodatin sihisee häiritsevästi, jos haluaisi kuunnella linnunlauluja ympäristöstä....
toki hieman mölisevämpi kuin alkuperäinen kuormitettaessa, muttei todellakaan häiritsevä.
vapaavirtaussuodatin sihisee häiritsevästi, jos haluaisi kuunnella linnunlauluja ympäristöstä....
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Minulla oli 603 turbon perässä 3" hormi yhdellä 25cm bilteman vaimentimella ja se tuotti aika infernaaliset äänet alle 80kmh vauhdeissa. Nyt putki on 3" viimeiselle vaimentimelle ja vaimennin on simonsin isoin 2.5" malli. Putkenpää on heti vaimentimen jälkeen ja nyt äänet on aikas sopivat. Tuollaista bilteman pitkää vaimenninta suunnittelin, mutta maavaran tuli esteeksi.
miks ei tää viteo toimi enää?vito500tkm kirjoitti:Emmietiiä mutta tuosta se veskola on innostunut
http://www.youtube.com/watch?v=JMm4AY8pVOM
Ja minä en tiedä yhtään miksi nuo nivelet ei kestä
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Häipy avaruuteen
Tuollanen löytyy vielä
http://www.youtube.com/watch?v=bvovkdm7QZA
Ja nykyään rääkätään tuota
http://www.youtube.com/watch?v=M3-NhL2ahLI
Tuollanen löytyy vielä
http://www.youtube.com/watch?v=bvovkdm7QZA
Ja nykyään rääkätään tuota
http://www.youtube.com/watch?v=M3-NhL2ahLI
Re:
CDI Viton coolerin tila ja tämän 110D:n tila ei ole vertailukelpoisia, 110D:ssä ohjaustehostimen pumppu lähinnä rajoittaa paksuussuunnassa. CDI moottorista en osaa sanoa, mutta ei muuta kun keulalta puskuri ja cooleri pois ja mittailemaan. Eiköhän se sinne puskuriin suuntaan pysty siinäkin pakusuntumaan.
Itse yritän sovittaa 100mm cooleria, mutta saa nähdä pitääkö tehostimen pumppu siirtää ilmastoinnin kompuran paikalle Tulevana viikonloppuna toivottavasti alkaa selkiytyä konehuoneen tilat ja samalla jäähdytin vaihtuu Ford merkkiseen, kapeampaan
Itse yritän sovittaa 100mm cooleria, mutta saa nähdä pitääkö tehostimen pumppu siirtää ilmastoinnin kompuran paikalle Tulevana viikonloppuna toivottavasti alkaa selkiytyä konehuoneen tilat ja samalla jäähdytin vaihtuu Ford merkkiseen, kapeampaan
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: La 15.10.2011 01:49
Re: Vito liikahtaa..
Ja toinen kyssäri että mitähän mahtaa vakio cdi vitossa (110) olla ahtopaineita? Ruuvasin tuossa painemittarin kiinni ja kertoo että parhaimmillaan ahtaa sellaset 1.7bar...
Re: Vito liikahtaa..
onkos tämä vito nykyään myynissä autoliikkeessä turussa??
ja onko ikuisuus remppa projekti jos ostaa?
ja onko ikuisuus remppa projekti jos ostaa?
heh heh huumori miehii ollaan
Re: Vito liikahtaa..
on, ihan sama mistä liikkeestä ostaa viton niin on se...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito liikahtaa..
lähinnä tarkoitin tätä kyseistä vitoa et onko jollakin tiedossa mitä remppaa tai muuta huomioitavaa autossa olisi?
esim auton rakentaja tietäisi onko autossa tällä hetkellä jotakin vikaa tai tulossa jotakin rempattavaa,
esim auton rakentaja tietäisi onko autossa tällä hetkellä jotakin vikaa tai tulossa jotakin rempattavaa,
heh heh huumori miehii ollaan
Re: Vito liikahtaa..
Mistä tuommosia voi tietää Tuskin siinä mitään semmosta vikaa on päällä, jota ei ostaessa huomaisi varsinkaan kun on autokaupassa myynnissä.
Kannentiivistehän siitä menee ennemmin tai myöhemmin. Muutoin Vitoihin tulee vikoja milloin sattuu, esimerkiksi tänään minulla ei mennyt takaikkuna kiinni etuovessa olevasta napista.
Ei ole suti käynyt forumilla 2009 jälkeen, joten tuskin saa tietoa täältä.
Kannentiivistehän siitä menee ennemmin tai myöhemmin. Muutoin Vitoihin tulee vikoja milloin sattuu, esimerkiksi tänään minulla ei mennyt takaikkuna kiinni etuovessa olevasta napista.
Ei ole suti käynyt forumilla 2009 jälkeen, joten tuskin saa tietoa täältä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vito liikahtaa..
jep,kiitos vastauksista.... mut sit ehkä se vaikein kysymys ostaisitko ite kyseisen auton n.7000€ ???
heh heh huumori miehii ollaan