MB C 220cdi ja viat...(vm 2001-04 hankinnassa)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

MB C 220cdi ja viat...(vm 2001-04 hankinnassa)

Viesti Kirjoittaja Budder »

Hei

Olen suunnitellut hankkivan MB 220cdi Sedan (C-korinen)vm -01-04 aj.150-230tkm, joita saa valita 8000€ - 10000€ + verot suomessa ~4000€ + muut kulut ja ohjelmointi Jyväskylän seudulla.
Saksan maalta olisi kesällä tarkoitus käydä hakemassa itse ja samalla lomareissu tehdä.
Mitä pitäisi ostohetkellä huomioida?
Olen lukenut vuotavista O-renkaista poltto-aine linjassa ja ruostumisesta etu-ovissa listoista alaspäin.
Nahka-sisusta pitää olla, niin onko vakiona lämmittimet penkeissä?
Manuaalia ja automatti-vaihteistoa olisi myös tarjolla, mutta epäilyttää automaatin kestävyys, lue vähän kokemusta minulla. Mitäs automatti tykkää kärrin vedosta?
Kiitos jos joku jaksoi vastailla kysymyksiini.
Olen huomannut että käyttäjiltä/foorumilaisilta saa oikeat vastaukset.
Viimeksi muokannut Budder, To 07.05.2009 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Lähes aina nahkapenkeissä on istuimenlämmittimet.
Mobilessa näytti olevan 550 vaihtoaehtoa ja kun laittoi ruksin
kohtaan nahkaistuimet niin vaihdoehtoja oli enää 52 kpl.

Ruostetta voi löytyä myös takaovien alareunasta sekä takuluukun kannesta.

Vietä rauhassa aikaa netissä ja tulosta juuri ennen lähtöa kiinnostavimmat yksilöt. Käytä postinumerohakua sillä Saksan on turhan iso maa kierrettäväksi.
Katso ilmoituksesta liikkeen kotisivu. Löytyy linkki osoitteen alta.
Jos ei etusivulla mitään merkkiä mainittua niin kyseessä on käytettyjen autonjen myyjä.

Tutki auto rauhassa ja koe aja myös ennen ostoa. Voivat väittää että ei ole koeajekilpiä , mutta kyllä ne löytyvät kun kertoo ettei ennen osta autoa.
Myyjä hoitaa sinulle maksusta (n 100-150 euroa) väliaikaiset kilvet niin ei tarvitse niistäkään kantaa huolta)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
simppa80
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mitä itse Hamburissa kiersin, niin kannattaa jättää ne halvimmat pois ihan suosiolla jos et sitte halua maalattua/mittarivirheellsitä/tekastulla huoltokirjalla olevaa romua hommata.. Hamburissa ainakin paljon turkkilaisia yms. "pihajobbareita" jotka kannattaa myös kiertää kaukaa. Autoista uupui paperit ja kun niistä mainitsi niin se oli kuulema tutun paikassa mistä auto siirtynyt vasta ja oli kyllä saatavissa seuraavana päivänä.. Uskoo kuka haluaa.

Lisäksi kun heti paikalle mennessä (ennen kuin autoa katsonutkaan) kysyi että onko autoa maalattu tai kolaroitu niin vastaus oli oikeastaan aina että EI. No kun tarkasti ovien reunat katsoi niin eipä se sitten pitänyt paikkaansa vaan jotakin nurkkaa oli maalattu..

Itselläni ainakin nousi karvat pystyyn niin että unohdin koko Saksasta homaamisen ja luotin enemmän ruotsalaisiin ja taidan luottaa vastedeskin. (3 autoa ruotsista).

Toisaalta Saksassa oli rajallisesti aikaa (työmatkalla) ja edullisen auton metsästys kiikarissa. Muutamassa merkkiliikkeessä kun kävin niin onhan siellä todella hienoja ja hyväkuntoisia autoja, mutta hinta onkin sitte eri..

Olen kuullut myös että Hamburi on sellanen kaupunki että sieltä noita romuja löytyy normaalia enempi kun pohjoismaalaiset tulee siitä rajan takaa paljon autoja hakemaan, tiedä sitten..

Kyllä se varmaan koeajolla/ yleisilmeessa/kilometreissä paljon näkyy se auton kunto. Käy toki ennen reissua ajamassa tollaista kohtuu vähän ajettua autoa niin tietää verrata johonkin.

Itse ihastuin heti koeajolla jämäkkyyteen ja autoon joka oli kaikin puolin siisti kuntoinen. Juuri auton katsastaneena katsastusmies sanoi että on kyllä erittäin siisti ja hyväkuntoinen, ei välyksiä yms. missään.. 8)

Olen joutunut autooni nuo korkeapainepumpuntiivisteet ja termostaatin uusimaan, lisäksi tehty isohuolto jossa myös perä ja vaihteistoöljyt vaihdettu. Kilometrejä olen ajanut vuodessa ~45th. Ja osto hetkellä autossa ei ollut kuin ~120th..

Niin ja eikös se ole oikeastaan sama ostaa 200cdi jos ohjelma menee uusiks, tulee hankintahinta vieläkin edukkaamaksi ja tehoissa mennään samoihin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Autosta...

Olen jonkin aikaa jo seurannut "sillä silmällä" autoja saksasta.
Ruotsi olisi lähempänä, mutta siellä ei ole monessakaan nahka-sisustaa, tai jos on niin hinta ei ole sama mikä saksan autoilla.
Kesä-Heinäkussa olisi tarkoitus käydä Saksan maalla, joten aikaahan on.
n. 5-päivää olen varannut aikaa ja tarkoituksena on ottaa vuokra-auto jolla liikkua.
Luvin että 220CDI-pelissä olisi vahvempi kytkin jolloin siitä saisi vähäsen enemmän vääntöä, mutta ei se 200CDI ole myöskään pois suljettu jos löytyy asiallisen kuntoinen.
Kummassakin riittää ohjelmoituna suorituskyky ja samalla taloudellisia.
Vaihdelaatikosta vielä, että kestääkö automaatti vetää peräkärriä silloin tällöin vai onko manuaali luotettavampi?
sportsman
Mersumies
Mersumies

Kyllä myös ruotsalaiset hakevat autoja Saksasta.

Autonmyyjiä on kaikenlaisia (myös Suomessa) ja jopa toisenvärisiä kuin itse ,mutta ei sitä kannnata säikähtää.
Tärkeintä on tutkia auto mitä on ostamassa riippumatta siitä mistä sen ostaa.

Kyllä automaatti myös peräkärrynvetoa kestää.
simppa80
Mersumies
Mersumies

sportsman kirjoitti:Kyllä myös ruotsalaiset hakevat autoja Saksasta.
Ja viimisin uutinen minkä olen kuullut että Saksalaiset ovat hakeneet kruuunun halvan kurssin takia autoja Ruotsista nyt viimeaikoina.. :wink:
Vauhdin Kuningas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Vauhdin Kuningas »

Ja jos niitä punaisia koeajokilpiä ei myyjältä tahdo löytyä niin aina voi ajaa ilman kilpiä, kuten minä tein :D

Ajoin Stuttgartin keskustassa yhtä mersua ilman kilpiä, tosin tajusin vasta matkalla, että ei oo tosiaan noita kilpiä kiinni. Tarkotus oli vaan testata sitä autoo (myyjän mielestä) siinä hiekkakentällä liikkeen vieressä. Pyyhkäsin siitä kylmästi kylille.

Viiden minuutin päästä alko puhelin soimaan. Siä oli myyjä pikkusen kuumana, sain pitää puhelinta aika kaukana korvasta kun se huuto kuulu aika hyvin. Paluumatkalla otettiin vielä Mersusta hyvät kuvat, ei pidetty poikien kanssa mitään kiirettä. Kun tultiin takaisin niin oli myyjältäkin jo lähteny pipo päästä, oli sillä tullu sen verran kuuma. Mikä lie ollu syynä :D :D :D

Auto on nyt Suomessa. Myyjäkin rauhottu pikkusen kun laitto sille setelit käteen. Sen joku kaveri teki ne kilvet vielä iltapäivällä, vaikka Stuttgartin rekisterikonttori oli jo suljettu. Maksoin kilvistä 120e ja niiden järjestämisestä (myyjä myös haki ne itse) 20e. Ulmissa olisi konttori ollut sillon vielä auki, mutta tuli halvemmaksi maksaa 20e kun ajaa ulmiin ja takaisin ja sitten vielä kahdella autolla takaisin Ulmiin (kämpille).

Pääasia oli taas, että oli hienoo.

Niin ja saksassa auton ostossa ei kannata pitää kiirettä. Sen auton läpi syynääminen kyllä kannattaa tehdä rauhassa. Niin ja yleensä ainakin tämmösillä pikkujobbareilla on sellainen tapa, että hinta sovitaan ensin ja sitten vasta pääset koeajolle. Riippuu tosin aika paljon myyjästä. Omaa nykyistä mersua myyjä tuli itse minulle näyttämään, käytiin rauhassa koeajolla yhdessä ja sen jälkeen alettiin puhumaan hinnasta. 400e sain siitä tinkattua pois. Kannattaa lähteä kävelemään pois jos ei pääse hinnasta sopuun. Yleensä myyjä siinä vaiheessa sitten pudottaa hintaa. Kaikista mahdollisista pikkuvioista kannattaa urputtaa, pudistella päätä ja olla vakavana. Joka ruostetäplästä tai pikkuviasta olen heti saanut hintaa aina alaspäin. Ilman syytä ne ei koskaan hintaa pudota. Jos tarjoo heti ilman syytä alakanttiin niin ne ei ota ostajaa tosissaan. Mutta kun alkaa pikkuhiljaa vika kerrallaan pudottaan hintaa niin kyllä sitä alas saa :D
W202, C220 -93 pensakone
sportsman
Mersumies
Mersumies

Otitpa sitten aikamoinen henkilökohtaisen riskin kun ajelit
ilman liikkeennevakuutusta? No jokainen tapaaplaa tavallaan..

Tuo tinkimistyyli ei kyllä oikein onnistu jos ostaa auton Saksalaiselta.
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ensin katelee sitä autoo ihan rauhassa, sitten pyytää laittaa käyntiin, sitten, kun on aikansa osottanu mielenkiintoo siihen pirssiin, niin alkaa puhuun siitä hinnasta. kyllä ne siitä sitten tiputtaa sitä. me sanottiin vaan suoraan hinta, myyjä sano, ettei riitä valtuudet tiputtaa niin paljoo. sitten se soitteli johtajalle ja vähän ajan päästä sano, että ok, sillä se lähtee.
W201 250DT 20V
w201 190E
sportsman
Mersumies
Mersumies

En tiedä onko näissä yllättäen juurikaan hinnan eroa riippuen myyjästä.

Tässä sinulle yksi ehkä hakukrieetisi täyttävä merkkiliikkeen myymänä :

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2

Tässä taas "Turkkilaisen"/Valkovenäläisen/" myymänä:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Tässä taas Saksalainen "jobbari":

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Autosta...

Arvasin että unohtui jotain...
Sedan-mallinen on hankintalistalla.
Farmari-malli ei ole oikein minun makuun vaikka joku siitä tykkääkin.
laioz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja laioz »

Joo en kyllä Stuttgartissa ite asuneena ja paikallista autokulttuuria tunteneena lähtis ilman kilpiä noinvaan ajelemaan sinne keskustaan.. hieman nimittäin kiinnittää muiden huomion, polizeista puhumattkaan..mutta onhan näitä tapauksia vaikka mitä ja lehdestäkin saa päivittäin lueskella.

Ite lueskelin paikanpäällä mobile.detä yöt ja päivät ja tietynlainen kuva tullut itselle. Ensinnäkin halvimmat romut jobbareilla on ostettu Italiasta ( 100t km ajettu, huoltokirja kateissa ) tai yksityiseltä, sillä samanlaista vaihtoautokulttuuria ei siellä tunneta kuin Suomessa. Mitään positiivista ei kyllä itselle ole mistään turkkilaisten ja muitten karvakäsien jobbarifirmoista jäänyt. Yksikin "liike" myi ainoastaan Bemareita ja Mersuja, toimistossakin oli hienosti persialaisia mattoja ja jumalattomia MB logoja seinät notkollaan. Autossa oli bensa lopussa ja ehdotti että käyn tankkaamassa koslan ja sitten se antaa kuittia vasten rahat käteen. Tietysti epäilevänä ajattelin että kun tänne asti tullut kerrankin voi sen 5e uhrata. Koeajon päätyttyä kaveri totesi että "Saat rahat takaisin kun tulet ostamaan auton" (??) Siis ettäkö en sitten muuten saisi itse ostamiani bensoja takaisin jos kerran ostan auton !? Ovelle tuli sopivasti toinen karpaasi ja ajattelin että tässei parane enää hankaluuksia sen paremmin aiheuttaa. Kun kyselin vaihteiston nykimistä, tuli vastauksena kuin apteekin hyllyltä "es ist das KOMPRESSOR", eli kyllä oli muutkin samoja vikoja ihmetelleet. Alustassa kuuluvat äänet oli tietysti ihan ominaisuus kuulemma kaikissa tuon ikäisessä. Noh, jos leipä on tosiaan niin tiukassa että pitää 23 vuotiaalta pölliä 5e niin suokoot sen hänen perheelleen/haaremilleen.

Muutamia huokuttavia yksilöitä löytyi "YLLÄTTÄEN" Saksan satamakaupungeista johon tuodaan kaikki maailman romut edelleen Venäjälle tai Suomeen lähetettäväksi. "Nur export" on päivän sana. Kai sieltä ihan vehkeitäkin löytää mutta sitten pitäisi olla sillä puolen keskustelupalstaa vastaamassa minkälaisia vehkeitä mitkäkin ovat eikä kyselemässä.

Lopputuloksena ostin auton 73 vuotiaalta saksalaiselta Stuttgartin maaseudulla asuvalta herrasmieheltä, jolla se oli ollut tositteiden mukaan uudesta asti. Ei sillä ettäkö tälläisiä helmiä löytyisi edes yksi miljoonasta mutta aikaa siihen auton ettimiseen Saksasta kannattaa uhrata. Pari viikkoa kerkesin autolla huristelemaan kun ilmeni sähkövika toisessa ovessa. Tässä tapauksessa edellinen omistaja ei voi kun pyöritellä rahatukkua käsissään ja liikkeessä ostettaessa karvakäsien olisi pitänyt maksaan jokainen penni korjaamisesta. Suo siellä, vetelä täällä. Jobbarit voivat silti harhauttaa huonosti kieltä osaavaa merkitsemällä kauppakirjaan osia ja ominaisuuksia jotka sitten takuu ei tule korvaamaan, jossa tulee olla tarkkana. Normaali takuu ilmeneville vioille on vuosi, lisää tietoa löytyy Autoliiton sivuilta.

Vielä koomisin tilanne oli se että osa Stuttgartin jobbareista kävi otattamassa autostaan kuvia paikallisen Vehon (Lorinserin) tms pihalla.

Summa summarum, viisastuneena ostan auton joko yksityiseltä, rehellisen oloiselta alkuperäiseltä saksalaiselta huolellisella läpikäynnillä tai liikkeestä jos myynti-ilmoituksessa auto on kuvattu sisätiloissa. Muuten voi ruveta vituttamaan ja tulla kalliiksi. Saahan sitä harrastaa mutta itse kyllä pidän että auto on ajamista varten..
w203 220cdi Avantgarde
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

autosta vielä...

Lennot on tilattu suomesta 23.6-09 Frankfurth:iin.
Edellinen auto on myös myyty pois tieltä.
Autoliikkeestä on tarkoitus käydä katselemassa/ostamassa.
Kyllä se auto pitää koe-ajaa tietenkin ensin ennen kuin raha vaihtaa omistajaa. Mielessä vain olen arponut kummallako vaihteistolla se kannattaisi hankkia: manuaali vai automaatti?
Häkkiliikkeet on kokonaan pois suljettu koska suomestakin saa jobbareilta sutta & sekundaa...
simppa80
Mersumies
Mersumies

Re: autosta vielä...

Budder kirjoitti: Häkkiliikkeet on kokonaan pois suljettu koska suomestakin saa jobbareilta sutta & sekundaa...
Varmaan ihan viisasta niin jää riski pienemmäksi että susi tulee.. Ottasin kyllä itse faceliftin jos soppeli löytyy ja hinta ero ei suuri.

Käy ajamassa manuaalia ja automaattia niin luulen että automaatti tulee sen jälkeen.. :lol:
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Autoista vielä...

Tulevana viikon loppuna on tarkoitus käydäkkin koe-ajamass SUOMI-autoja PK-seudulla kummallakin vaihteistolla C200/220CDI.
Näin on myös vähän vertailupohjaa miltä sen kuuluisi tuntua/kulkea.
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: autosta vielä...

Viesti Kirjoittaja fokura »

simppa80 kirjoitti:
Budder kirjoitti:
Käy ajamassa manuaalia ja automaattia niin luulen että automaatti tulee sen jälkeen.. :lol:
Niinkö, no jos arvostaa vain ja ainoastaan ns. mukavuutta.
Haulla - automaattivaihteisto - löytyi 137 osumaa,
ja ne jutut ei liene yksistään mitään onnen kiljahduksia.
laioz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja laioz »

Nojoo niissä sähkölaatikoissa on ollut ongelmia sen alaetupuolella olevan pistokkeen kanssa, joka rupee joskus vuotamaan ja uittaa kapillaarilla nestettä ohjainyksikköön joka rupee sitten reistailemaan. Tietty jos kysyy edellisen öljynvaihdon ajankohdan niin tällöin se liikkeessä on samalla tsekattu.

Muuten manuaalissakin on käsittääkseni ongelman mahdollisuuksia, tuon ikäiset autot on kuitenkin joskus kohtalaisesti ajettuja ja Saksan kaupungissa ajellessa käsittääkseni sellainenkin osa kuin "kytkin" saattaa jopa kulua.

Ite en kyllä enää tässä iässä kehtaa manuaalilla ajella

E: käy muuten sitten huollattamassa se auto, Lorinserilla on 25e vikakoodien tarkistus, huoltohinnat ja osat on toisekseen paljon halvempia kuin Suomessa joten mieti samalla auton läpikäyntiä paikallisella korjaamolla. Se summa ei ole paljoa sitten varmuudesta että auton sähköosat on suuremmalla varmuudella kunnossa.
w203 220cdi Avantgarde
Vastaa Viestiin