Sergeyn S124 E220CDI ;)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Sergeyn S124 E220CDI ;)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Päivityksiä:

Väyrynen tällä hetkellä, sivulta 3. E220T sivulta 10.
Kuva

-------------------------------------------------------------------------------------------

Nojoo

Tulipa tässä saatua tarjous Audista ja se vissiin lähtee parin viikonpäästä pihasta, joten piti saada uusi ja parempi tilalle. Kävin koeajamassa kaksi 300TDT:tä yhden 250TD:n ja sitten yhden 320TE:n kaikki 93 tai uudempia... Kaameassa kunnossa olivat autot.

300TDT:t unohdettiin 300m ajolenkin aikana. Moottorit nakutti kaasuttaessa, perä heittelehti miten sattuu ja auto pomppi kuin hullu.

250TDT osoittautuikin 250TD:ksi ja siinä oli omituisia ruostevaurioita. Myös uudet nahkapenkit herätti kysymysmerkkejä. Vesivaurioita oli niinkin korkealla kuin kaijuttimen ritilöissä ja katossa! Oletan että se on niitä 1998 keskieuroopan tulvien uhreja.

Mutta heti aluksi Tukholman Södermalmilla koeajettiin 290tkm ajettu 320TE 1993 joka varsin mukavilla varusteilla kuten ilmastointi, sähköheebelit, orto-istuin ja musta nahkasisus. Vikojakin on... etupuskuri ja takaluukun kahvat halki, pari naarmua.... ruostepaikkoja kuten lokareiden päät vähän pehmeät. Tunkin reijät oli yllättäen suht ehjät (ei siis saanut leathermania läpi)! Mutta suurin vika oli se, että tasonsäätö ei toiminut, ja auton perä pomppi kuin viimistä päivää... oli siis ilman iskareita. Eikun koeajamaan turbodieseleitä... Huonolla menestyksellä.

Petteri Kivimäen puhelimeen ääniyhteys ja hän selvitti mitä vikaa siinä tasonsäädössä voisi olla, ja sitten Veholta hydrauliikkaöljyä kaksi purnukkaa ja eikun takaisin Södermalmille. Ja yllättäen tasonsäätö toimi! Mutta miinuksena suuri vuoto tässä banjossa (oranssilla merkitty tiiviste). Mutta vuotoa ei siis ollut missään muualla kuin tuo liitos. Tuurilla se siis tarkoittaa sitä että uusi kupari väliin niin se pelaa taas kuten pitääkin.

Autolla oli Blocketissa 10000kr hintalappu, mutta tasonsäädön vian takia sain tinkastua hinnan 6500kr sisältäen uudehkot Nokian Hakka4 nastarenkaat. Alla olevat väykyn renkaat on kaksi hyvää Michelin NRE ja kaksi heikohkoa Pilot primacyä. Pikku vikaa on monenmoista kuten ikkunanostimen hampaita puuttuu, takaoven kahvan tanko irti jne. Mutta yleisesti ottaen auto on tosi siisti. Ja tietysti 199 väriltään ;)

Huomioitavaa on se että autossa on Englannin ja ruotsinkielinen käyttöohjekirja autoon sekä oma kirja vetokoukulle! Autossa on myös vaihdettu takalaakerit vastikään kuittien mukaan (ja uudet mutterit on näemmä navoissa). Ilmamassamittari (Luftmassemätare) on kans vaihdettu 2 vuotta sitten.

Heti eka huomio on se, että auto on vähintään yhtä pirteä kuin 300CE-24 joten kai tuossa moottorissa on vähän jotain puhtia enemmän kun painoakin sentään vähän enämpi sekä lastiakin kyydissä reilu 150 kiloa. EN tosin menis heti kättelyssä allekirjoittamaan sen ylivertaisuutta. Pöllömpi ei huomaa mitään eroa käytöksessä.

Ja loppuun tietty tärkeimmät eli hätäkuvat reissusta ja tuosta klo 23.30 aikaan. Tästä siis tulee meille uusi pakettiauto/hinuri/reissupeli kunhan saa vaan fiksattua hilut kuosiin. Vikoja on, mutta niitä voi odotaakin 600 euron arvoiselta romulta.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

VIN WDB1240921F260637
Model 320 TE / E 320 / E36 AMG
Chassis 1240921F260637
Engine 104992 12 022572
Transmission 722369 03 858839
Order 0 3 227 00449
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Delivery date 25.05.93
Dealer Nuernberg branch (227)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
291 airbag for front passenger
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
300 storage box in front tray (с 01.05.1988)
404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set (с 01.10.1989)
541 double roller blind used as luggage and passenger guard (с 01.01.1980)
550 trailer coupling (с 01.03.1965)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
586 Behr air conditioner, and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
724 cargo anchorage (с 01.04.1979)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
855 telephone TELE-AID, Nokia, D-net
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 07.01.2014 01:08. Yhteensä muokattu 30 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hienoa, että projektiosastolle tulee bensamoottorisia kulkupelejä noiden nokivasaroiden lisäksi ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No yrityshän oli kova saaha tiisseli mutta bensa o näemmä mun kohtalo. Ja sitäpaitti ei se diesel säväytä nii paljo. Pakettiautossa menettelee ja sitävartenhan tätä oltiinkin hakemassa. Äitini mies kävi viikolla koeajamassa vielä 5 muuta turboa. Mutta hyviä ei vaan ollut, eka 300tdt oli 1800€ hintainen aivan loppuun kaluttu pommi ja toinen oli 2800€ eikä sekään kyllä... Moottoriltaan se toimi kuin ajatus mutta siinä oli vaan huono fiilis muuten. Molemmat oli sportlinejä ja tämä 320 ei ole.

Ymmärrän kyllä miksi noita halutaan piristellä, ei se mikään väkevä ruutipaketti enää 400 tonnia ajettuna ole... Tai liekkö koskaan ollukaan ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

asiaan Kuuluuko tuossa banjopultissa olla kaksi tiivistettä? Eli järjestys:

Pultti
tiiviste (oranssi)
banjo
tiiviste (keltainen)
paineakku

Mulla ei näetsään ole kuin yksi tiiviste, eli tuo "alin" oranssi eli banjopultin kantaa vasten oleva. ELi kuuluuko keltaista edes olla, siitä se nimittäin vuotaa.

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Kuva

Selvennykseksi, kyseessä siis osa 4 ja P4 liitos
Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Aika siisti 600e autoksi. :shock: Luultavasti kuuluu olla tiivisteprikat molemmin puolin, ainakin kaikissa vastaavissa liitoksissa joita itse olen joutunut ropaamaan on ollut. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

Just väykkyyn vaihdoin pallukat ja mun mielestä siellä oli kaks kupari tiivistettä siis molemmin puolis panjoa :oops:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tasonsäätö toimii taas... JIPII! eli kun ei ollu kuparitiivistettä missää, ja muistin että mulla oli metalliromulavalla jotai "taidetta" 1mm kuparilevystä, niin porasin siihe reijän ja sitten peltisaksilla liksuttelin ympyrän irti. Sitten grillatessa samalla hehkutin sen pehmeeksi. Se toinen olemassaoleva prikka oi ihan kova ja naarmuinen niin otin leathermanin timanttiviilalla sen tasaiseksi ja hehkutin pehmeeksi sen kans. Paikalleen laitoin ja ei vuoda enää! Eli halpa oli korjaus :) EN uskonut että se olisi korjautunut joten laitoin systeemiin ATF:ää kokeilun ajaksi. Mistä systeemin saa tyhjäksi? Vai kelpaako ATF olla siellä? No jokatapaukses perä on nyt 5cm korkeemmalla kuin ennen...

takavasemman oven kahvan tangot oli irti oven sisältä ja laitoin ne paikalleen ja johan oviki taas toimii.

takaluukun lukkomekanismi oli vähä vinksallaan ja sitä sai vähä rymistellä että se meni kii, säädin sen kohdilleen.

Flektin sulake sulanut sulaketaulun pohjasta läpi, korjasin senkin... Sama vika oli mulla coupessa, eli tuttua hommaa.

Polttimot vaihdettu. Renkaat vaihdettu. Öljyt ja suodatin vaihdettu. Ilmansuodatin vaihdettu.

Tähti oli poikki, ja hyllystä otin varatähden. E-look keulatähti on siis hakusessa, jos jollaki on ylimääränen, myy se mulle jalkoineen (coupen konepellistä otin varaosan)

Huomenna haen kaikki jarrupalat ja laitan ne.

Ja lopuksi pari päiväkuvaa :) Tää on tosiaan toistaiseksi löytö... Mitähän ne haluaa tullissa tästä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

On kyllä loistavassa kunnossa hintaan nähden. :shock:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

on sitä sopivaa T-aihiota täs kyl etsittykin aktiivisesti 5kk... Kiirehän mul ei oo koskaan. Onneksi on foorumi, ja te foorumilaiset, ni saa isommankin vian fiksattua ite.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

Mä tyhjäsin omasta sillain, että otin paluu letkun missä se suodin on erilliseen astiaan, auto käyntiin uutta säiliöön ennen kun imee tyhjää, vaihtu aika nätisti :oops:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Siis se joka on siinä korkissa. Pitääpä huomenissa homma tehdä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karppov66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.12.2008 23:24
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja karppov66 »

Kannattaa sit laittaa se paluu letku kunnolla astiaan ettei öljy roisku silmille ja pitkin konehuonetta :roll:
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

Myy noi talvirenkaat vanteineen mulle, saat vaihdossa ne ihanat vanteet jotka mulla oli tuolla naapurifoorumissa kaupan ( ne viispuolaiset MIM alut, jos satut muistamaan, sopii 201:een kuin nyrkki silmän ) + rahaa :roll:
S124 200T -87
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

taas puljattu. Eipä ollu hydrauliöljyy vehon edustajalla joten tilaukseen meni. Ihme hommaa.

Tuulilasinpesurin pumpun vaihdoin myös. Rasvattu kaikenmaailman juttuja. Tästä sulakehommasta mun piti otta jotai kuviaki, ja kyseessä on siis sulake numero 12 kuten coupessa. Huomaatte että tuo nasta on altapäin katsottuna pari milliä ulompana kuin muut. Näissä kun on reikä ja siinä 4mm kierre sisällä mutta ei ihan läpi asti, niin tein kierteen siis kokonaan läpi ja kiersin siihen altapäin 3mm pidemmän messinkiruuvin jonka kärkeen poralla tein pienen syvennyksen sulaketta varten.

Kuva

Antenni on aikansa elänyt ja ei oikein saa kuosiin enää. Harmi vain että se ei ole moottoriantenni vaan pelkkä teleskooppi. Kai seki pitää ostaa uusi. Mutta mikä tuo sokeripalan kokoinen nelinapainen liitin tuossa vasemmalla on? en löytänyt paikkaa millekään. AUtossa on VIN koodin mukaan nokian puhelin, olisko se sille jotain?

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

No höh,Hirsmanillehan tuo näyttäis liitin olevan,eikös liittimessä ole
kolme nastaa käytössä?Ei kun etsimään orkkis motori antenaa! :lol:

T.Jaakko.P
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

taitaa se tosiaan 3 olla käytössä. Eli sähköantennillekko se siis on! Jotenki se on tuttu kun tota w202 antennia nysväsin... Mut ei muistu mieleen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2988
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Sergey kirjoitti:EN uskonut että se olisi korjautunut joten laitoin systeemiin ATF:ää kokeilun ajaksi. Mistä systeemin saa tyhjäksi? Vai kelpaako ATF olla siellä?
ATF-ölöjyä! Eihän se ole sille hydraulilitkulle edes kaukaista sukua! Tuo hydrauliöljy ei edes ole öljyä ollenkaan, vaan "hydraulic fluid", litku siis.

Tuskin se tasonsäädön punpu itseensä ottaa, mutta ASD:n toiminnasta en olis varma..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13443
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Sergey kirjoitti:EN uskonut että se olisi korjautunut joten laitoin systeemiin ATF:ää kokeilun ajaksi. Mistä systeemin saa tyhjäksi? Vai kelpaako ATF olla siellä?
ATF-ölöjyä! Eihän se ole sille hydraulilitkulle edes kaukaista sukua! Tuo hydrauliöljy ei edes ole öljyä ollenkaan, vaan "hydraulic fluid", litku siis.

Tuskin se tasonsäädön punpu itseensä ottaa, mutta ASD:n toiminnasta en olis varma..
Noh Petteri, ATF = Automatic Transmission Fluid :wink: . Itse olen ollut siinä uskossa että ATF on hydrauliikkaöljyä jossa on kitka- ym. lisäaineita jotta se tekee tehtävänsä automaattilaatikossa (kitkapinnoilla ym.).

Siksi ATF sopii myös (vanhempiin) ohjaustehostimiin :) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mikä ASD? ;) Kumi sulaa vaivatta vain yhdellä renkaalla. Ei perään mee ku yks sähköjohto. hassua kun ei oo ASD:tä eikä ASR:ää.

Hahhah nauratti oikee ku laitoin mun mutsin ajamaan ja käskin sen painaa risteyksestä kaasu pohjaa, ni katoin 200m päästä tontilta että perkele sinisavua tulee pakoputkest mut se tuliki takarenkaista ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2988
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Automaatti Laatikko Litku, no sitten perun kauhisteluni.

En jummarra, onko ASD sitten ollut lisävaruste toisissa farkuissa (kuten mun 300TD vm. 1992) vai miten ei uudemmassa sitten ole. Varsinkin kun tuo sun mersus muuten tuntuu olevan ns. öykkärivarustuksella, kateellista mutinaa..

EDIT. No persana, ASD on lisävaruste, koodi 211. Miksi ne tohon munkin keski-eurooppalaiseen koppaanaan on semmosen tilanneet, olis nyt mielummin sonninnahkaa penkkeihin tai ilmastointia.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Vai öykkärivarustus :D eihä täs oo ees sähkötuoleja.

Etupuskurista kun puuttui pätkä alareunasta, niin kävin paikalliselta mersuharrastajalta ostamassa ehjän samanvuotisesta 50€ hintaan. Sitten tuli puheeks kun mulla on melko hapan toi apukuskin etulokari, ni sano että antaa lokarin kaupanpäälle. Eli nyt mulle tulee turpotiisselin oikee loksu ritilällä. Voi hämää jengii ja sanoo että "juu tällee ne hiljaa hyssytellen käy nää mersun 300 turpotiesselit" :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hohhoh löyty lattiaeristeiden alta hälyttimen kaukosäätimiä 2kpl ja laitoin siihen uuden patterin ja kokeilin namiskaa painaa, niin liks ovet lukkoon ja hälytin käyntiin! Cargard 950S on malli ja toimii moitteitta.

Eli nyt alkaa hirveä hälytinlaitteen purkaminen että saa paskat pois autosta. Ihan turhia tollaset helvetin jälkiasennushälyttimet. Koodi löytyy kyllä, mutta ongelmia niistä silti vain on. :twisted:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14091
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sergey kirjoitti:Hohhoh löyty lattiaeristeiden alta hälyttimen kaukosäätimiä 2kpl ja laitoin siihen uuden patterin ja kokeilin namiskaa painaa, niin liks ovet lukkoon ja hälytin käyntiin! Cargard 950S on malli ja toimii moitteitta.

Eli nyt alkaa hirveä hälytinlaitteen purkaminen että saa paskat pois autosta. Ihan turhia tollaset helvetin jälkiasennushälyttimet. Koodi löytyy kyllä, mutta ongelmia niistä silti vain on. :twisted:
Itselläni meni muistaakseni 7 h aikaa kun yhteen putkeen siivosin Boschilaisen pois farmarista. minkä verran lienee aikaa mennyt asentajalla!?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
psqwr
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 17.07.2009 13:35

Viesti Kirjoittaja psqwr »

Sergey kirjoitti:Hohhoh löyty lattiaeristeiden alta hälyttimen kaukosäätimiä 2kpl ja laitoin siihen uuden patterin ja kokeilin namiskaa painaa, niin liks ovet lukkoon ja hälytin käyntiin! Cargard 950S on malli ja toimii moitteitta.

Eli nyt alkaa hirveä hälytinlaitteen purkaminen että saa paskat pois autosta. Ihan turhia tollaset helvetin jälkiasennushälyttimet. Koodi löytyy kyllä, mutta ongelmia niistä silti vain on. :twisted:
Mitenkä on hälytinlaitteen purkaminen onnistunut? Itselläni vähän samaa ongelmaa, ihan turha jälkiasennushälytin, mistä haluaisin eroon.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oho... on jääny llukematta! Noh työ tuntui niin ylivoimaiselta etten purkanut hälytintä. Ja se on siis edelleen toiminnassa.

Mutta tälläviikolla sain tullista uusimman veropäätöksen jossa siis oli alvit yms laskettu pois. alkuperäinen päätös oli ~1300€ ja nyt se on 500€. Siihen olen tyytyväinen. Eli valittaminen kannattaa.

harmi vain että taitaa se tästäkin kansipahvi olla ehtoopuolella... öljyä kuluu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

on sulla sergey ihme tuuri noitten autojen kanssa. ite ostan aina mahdollisimman kalliin auton (eli vähä yli sen mitä on varaa) ja sit pistän siihen samanverran rahaa että saan kuntoon. Sit kyllästyn ja vaihdan taas uudempaan (tai vanhempaan) mahdollisiman kalliiseen autoon jne...

No tää edellinen auto (eka mersu) oli poikkeus sinänsä, siihen ei menny remontteihin ku tonni kolmessa vuodessa. josta pelkkä etuakseliston ja ohjauksen välystenpoisto teki yli 500 :evil:

Nykyinen taas on niin uus ettei oo kerenny vielä alkaa korjaamaan mitään
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se o kai vähä suhteellista. Tätäkin etsittiin siitä lähtien kun myin appiukolle 6/08 mun C220. eli reilu vuosi tuli haettua tätäki. Ja myyjällä oli 300TDT myynnissä ja sitä lähin hakemaan. toisin kävi.

Korjaustahan tämäkin vaatii se o selvä asia. Eli touhutonni olis tiedossa heti ku vaan viitsisi. Mut ei nyt talvel oo ollu aikaa tai säätä tai huvitusta.

Mitä ny pikkujuttuja kuten ikkunanostinta, ilmastoinnin täyttöö... Ilmastoinnin närhenmunia pitäs ronkkia sekä vaihtaa se kannentiiviste.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2283
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...saisko sergey tollasen katsastettua 1+2 pakuksi :roll: ...kun laittais samanlaiset vermeet mitä niissä taksimalleissa oli (6 hengen versio eteen kolme) :wink:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

cuuno kirjoitti::D ...saisko sergey tollasen katsastettua 1+2 pakuksi :roll: ...kun laittais samanlaiset vermeet mitä niissä taksimalleissa oli (6 hengen versio eteen kolme) :wink:
miks bensa auto tarvis katsastaa pakettiautoks? vai hyötyykö siitä nykyään jotain??
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tais käydä nii että tämä auto meni kaupaksi. Hinta oli kokonaishankintahinta*4 joten en mä voinu jättää myymättä sitä, mukaan meni tosin yhdet AMG 3 osaiset splittivanteet.

nyt tarvii ettiä taas joku hyvä ja halpa... jos täl kertaa onnistaisi sen dieselfarkun kanssa. c-sarjalaista olen ajatellut jos ei löydy ihan loppupään S124. Ja sitten ku tuo mun kammo väykkyä kohtaan...

Mua ei huvittais ostaa cdi koneella mitään joten eikös mulla jää sillon vaihtoehdoksi mikä tahansa diesel S124, S210 300 tai S202 250?

joku oikein hyvä 200CDI kans vois kelvata, ku oon lukenu sitä Juben CDI auton taivalta. Nojoo, kaikkia autoja on etsitty yli vuosi, joten kiire ei ole :D koska kiireessä ei tule koskaan mitään järkevää aikaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin