EC-nappi SLK:ssa
EC-nappi SLK:ssa
SLK 200.n (vm. 2000) lämmönsäätörullien välissä on nappi jossa on kirjaimet EC. Mitä tuosta pitäisi tapahtua?
penax
penax
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Luulisin että toimii samotten kun näissä vanhemmissa.
Eli kun napissa (EC) palaa valo nin sillon EI ole ilmastointi päällä ja kun ei pala se valo niin ilmastointi on päällä riippuen lämmönsäätö rullista.
Eli jos ne on kylmällä niin ilmastointi lähtee päälle yli +5 asteen lämpötilassa.
Huurteen poistossa se toimii jos pakkasillakin.
Mutta se on jo erinappi.
Eli kun napissa (EC) palaa valo nin sillon EI ole ilmastointi päällä ja kun ei pala se valo niin ilmastointi on päällä riippuen lämmönsäätö rullista.
Eli jos ne on kylmällä niin ilmastointi lähtee päälle yli +5 asteen lämpötilassa.
Huurteen poistossa se toimii jos pakkasillakin.
Mutta se on jo erinappi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Nimenomaan näin eli valo palaa: ilmastointi on pois päältä (EC = economy? polttoaineenkulutus vähenee)Manu300cea24 kirjoitti:Luulisin että toimii samotten kun näissä vanhemmissa.
Eli kun napissa (EC) palaa valo nin sillon EI ole ilmastointi päällä ja kun ei pala se valo niin ilmastointi on päällä riippuen lämmönsäätö rullista.
Eli jos ne on kylmällä niin ilmastointi lähtee päälle yli +5 asteen lämpötilassa.
Huurteen poistossa se toimii jos pakkasillakin.
Mutta se on jo erinappi.
Eli kun valo ei pala (eli EC ei ole päällä) on ilmastointi päällä ja huurteet lähtee. Mutta miten tuo on eri nappi?? Ei SLK:ssa ainakaan ole ilmastointiin / huurteen poistoon kuin tuo yksi EC-nappi joka on siis ilmastointi päällä / pois päältä.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Muuten oikein mutta väärinSumppa124 kirjoitti:Omassa autossani tyhjäkäyntikierrokset nousee ihan aavistuksen kun napin painaa päälle joka kai viittaisi ilmastoinnin menevän päälle eikä pois. Auto on w124, voi tietysti olla erilailla uudemmissa?

Tyhjäkäynti kierrokset nousee kun napin painaa päälle, eli ilmastoinnin pois päältä. Kierrokset nousee koska ilmastointi ei ole vastustamassa moottorin pyörimistä. (moottori saa saman verran bensaa/dieseliä koko ajan mutta kun kourmitus vähenee niin kierrokset kasvaa. Sama homma kuin ajaisi tasaista nopeutta ja pitäisi kaasun samassa kohdassa koko ajan, mutta laittaisi kytkimen pohjaan. eli poistaisi vastuksen)
Nyt tuli niin pitkä selitys ettei kukaan vissiin ota tuosta tolkkua

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eri nappi sillä että siinä on muutama nuoli ylöspäin.
Ja se vanhoissa sijaitsee juuri sen EC:n napin yläpuolella.
Eli huurteenpoisto nappi.
Lähtee käyntiin ilmastointi vaikka on pakkasta.
Ja sitä kannattaa käyttää talvellakin päällä että pysyy tiivisteet hyvinä ettei pääse "kuivuu" ja näin ollen jos ei käytä karkaa kylmäaineet jos ei käytä välillä päällä vaikka on talvi.
Ja se vanhoissa sijaitsee juuri sen EC:n napin yläpuolella.
Eli huurteenpoisto nappi.
Lähtee käyntiin ilmastointi vaikka on pakkasta.
Ja sitä kannattaa käyttää talvellakin päällä että pysyy tiivisteet hyvinä ettei pääse "kuivuu" ja näin ollen jos ei käytä karkaa kylmäaineet jos ei käytä välillä päällä vaikka on talvi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Siis se ilmastoinninkompura vie koneelta tehoo varmaan useemman hevosvoiman kun ilmastointi on päällä.
Ja toisekseen moottorinohjain elektroniikka pyrkii moottorin käynnin pitämään siinä tietyllä alueella.
Siitä se käynnin notkahdus johtuu. Esim. tyhjäkäynnillä kun moottorin käy ja ilmastoinninkompura pärähtää käyntiin nii tyhjäkäynti tietysti putoo ja boxi sen yleensä korjaa kohdalleen.
Ja toisekseen moottorinohjain elektroniikka pyrkii moottorin käynnin pitämään siinä tietyllä alueella.
Siitä se käynnin notkahdus johtuu. Esim. tyhjäkäynnillä kun moottorin käy ja ilmastoinninkompura pärähtää käyntiin nii tyhjäkäynti tietysti putoo ja boxi sen yleensä korjaa kohdalleen.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter