Ihmeelliset vanteet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
koja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 06.07.2005 15:01
Paikkakunta: Vantaa

Ihmeelliset vanteet

Viesti Kirjoittaja koja »

Onko kukaan nähnyt ennen tällaisia Italialisia Mafia vanteita.
Vanteiden tarkoitus on pitää ilmat sisemmässä renkaassa,
jos ulommaiseen ammutaan. Onkohan tällaiset laillisia Suomessa. Kuvasta näkyy millainen kaksi osainen vanne ja rengas on.
Valitettavasti näitä löytyy vain kolme. Jos jollain löytyy
samanlaisia niin mielellään ostetaan.


http://images49.fotki.com/v1504/photos/ ... 001-vi.jpg
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

hienot paripyörät :D
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Meinaatko että joudut ammuskelun uhriks? :D
W124 230 CE -90
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmeelliset vanteet

Viesti Kirjoittaja corepressor »

koja kirjoitti:Onko kukaan nähnyt ennen tällaisia Italialisia Mafia vanteita.
Vanteiden tarkoitus on pitää ilmat sisemmässä renkaassa,
jos ulommaiseen ammutaan. Onkohan tällaiset laillisia Suomessa. Kuvasta näkyy millainen kaksi osainen vanne ja rengas on.
Valitettavasti näitä löytyy vain kolme. Jos jollain löytyy
samanlaisia niin mielellään ostetaan.
Sopisi ainakin Berlusconin logiikkaan, että yksi luoti ei läpäisisi kahta rengasta.

Ei kyllä ymmärrä yhtään, miksi renkaiden pitäisi olla tuollaiset? pidonko vuoksi? voiko toi teoria pitää paikkaansa? :roll:
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

muistankohan ihan väärin että jossain 80- tai 90-luvun tekniikanmaailmassa oli tuollaiset. Muistaakseni joku oli kyselypalstalla kysellyt että mitkä nuo on. Olikohan siinä silloin selostettu juuri tuota pito-ominaisuuksia esim vesikelillä. :?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

jupehalm kirjoitti:muistankohan ihan väärin että jossain 80- tai 90-luvun tekniikanmaailmassa oli tuollaiset. Muistaakseni joku oli kyselypalstalla kysellyt että mitkä nuo on. Olikohan siinä silloin selostettu juuri tuota pito-ominaisuuksia esim vesikelillä. :?
Nyt muuten tuli mullekin sellainen "muistan lukeneeni TM:sta.." -fiilis.. ja juuri tuosta märkäpidosta! ei kuitenkaan viitsi lähteä sen vuoksi kaivelemaan, mutta kutina on sellainen että nuo olisivat juuri tuota varten aikoinaan kehitetty.
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Just samoilla ajatuksilla täälläkin...että jostain olen joskus noista lukenut ja jotenkin muistiin palaili pätkittäin, että tuolla olisi saavutettu leveän renkaan käytös muuten, mutta vesiliirto ominaisuudet pysyi tuollaisten sirkkelinterien tasolla :)
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onhan tuossa jo miehekäs "vesiura" normirenkaisiin verrattuna :)
Aika erikoiset (kalliit?) vanteet vaikka ei ehkä ulkonäöllisesti ole sieltä kirkkaimasta kärestä :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Noilla vois suamalaisella soratiellä saada aikaan hienon moukari-efektin... :shock:

Muistan vaan elävästi kun joskus lähti raktorin paripyörien välistä semmonen pari nyrkin kokoinen musa tangentin suuntaan suoraan eteenpäin - ei onneksi tullut ketään vastaan juuri silloin...
Vastaa Viestiin