Jakopää persiillää!?? 2.3 16v cossu!!!(KUVIA)
Jakopää persiillää!?? 2.3 16v cossu!!!(KUVIA)
Miten tuo nyt tarkistetaan 2.3 16v koneesta?
Otin venttilikopan irtia ja pyörittelin edestä katsoen myötäpäivään kampiakselin päästä.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1925762.jpg tämä kuva meinaa koneen etupäästä
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1925764.jpg tässä otettuna toiselta puolelta selventääkseni kuvaa
Otin venttilikopan irtia ja pyörittelin edestä katsoen myötäpäivään kampiakselin päästä.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1925762.jpg tämä kuva meinaa koneen etupäästä
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1925764.jpg tässä otettuna toiselta puolelta selventääkseni kuvaa
Viimeksi muokannut tpk_83, Ke 20.05.2009 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulle saa varmaan vääntää rautalangasta tuon YKK:n paikanMika.T kirjoitti:Kampiakselin hihnapyörällä on astelukuja. YKK kohta on merkitty hihnapyörään "OT" merkillä.tpk_83 kirjoitti:onko tuossa nyt missä kampiakselissa se asennon paikka vai miten tuon nyt saa tarkasti?

Elikkäs onkos tuo "O" merkki nyt hihnapyörässä ja "T" merkki jossain lohkossa?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Nyt tuli tutkittua tuota alapään merkkiä va en muuta kyl löytänyt kuin:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928269.jpg
tuommoinen tappi tuossa ulkokehällä suunnilleen numeroitte 10-20 välissä.
onkoha tuo nyt se YKK merkki ja pitäs tulla tuon kohalle http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928267.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928268.jpg
tuo tappi kun on noin sentin päässä tuosta anturista (oisko tuo nyt kampiakselin asentotunnistin) nii edestä katsottuna oikean puoleinen nokka akseli ois kohillaan ja toinen n. 5 hammasta erikohilla...
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928269.jpg
tuommoinen tappi tuossa ulkokehällä suunnilleen numeroitte 10-20 välissä.
onkoha tuo nyt se YKK merkki ja pitäs tulla tuon kohalle http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928267.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928268.jpg
tuo tappi kun on noin sentin päässä tuosta anturista (oisko tuo nyt kampiakselin asentotunnistin) nii edestä katsottuna oikean puoleinen nokka akseli ois kohillaan ja toinen n. 5 hammasta erikohilla...
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Joo hyvä kuva selittää paljo... tuota äsken kerkesin jo käyä tutkimassa silleen tuon YKK:n suunnilleen että otin tulpan pois ja laitoin ruuvimeisselin ja pyöritin sen ylös asti. oikeen (imu) puoleisen nokan kohdistusreikä oli aika lähelle kyl oikeeta kohtaa mutta vasen (pako) oli 4 hammasta alempana
oiskoha sitte hypänny ketju... vai oisko kiristin menny? voiko kiristää ite vai onko jotenki itestää säätyvä? miten tuon voi tarkistaa?
Oiskoha tuossa nyt ratkasu siihen ettei ole vetoja koneessa!

oiskoha sitte hypänny ketju... vai oisko kiristin menny? voiko kiristää ite vai onko jotenki itestää säätyvä? miten tuon voi tarkistaa?
Oiskoha tuossa nyt ratkasu siihen ettei ole vetoja koneessa!
Hiukka vajaata 300 000 ajettu koneella. miten tuon kaarilaahaimen kunnon sais selville? pitääkö purkaa koko jakopää? miten tuo kiristin, ku luin jotain topikkia ni vois käyttää uudelleen jos "resetoi" purkaa sen ja kasaa uusiksi!?Mika.T kirjoitti:Paljos koneella on ajettu?
Ketju ois varmaan hyvä vaihtaa. Tuo kaarilaahain kannattaa silmämääräsesti tutkia ettei ole pahasti kulunut eikä poikki.
Eiku nyt vasta 1.kesäkuuta pääsee vaihattamaan tuon kettingin ja kiristimen ku ite en uskalla ruveta kettingin vaihtohommiin ...tänään tilasin vasta varaosapuljusta nuo osat... tiiä sitte mitä siel vois olla sökönä va näillä mennäänatlas kirjoitti:Moi!Olikos se laahain tai kiristin rikki?Nytkö pelaa?
