Jakopää persiillää!?? 2.3 16v cossu!!!(KUVIA)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Jakopää persiillää!?? 2.3 16v cossu!!!(KUVIA)

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Miten tuo nyt tarkistetaan 2.3 16v koneesta?

Otin venttilikopan irtia ja pyörittelin edestä katsoen myötäpäivään kampiakselin päästä.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1925762.jpg tämä kuva meinaa koneen etupäästä

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1925764.jpg tässä otettuna toiselta puolelta selventääkseni kuvaa
Viimeksi muokannut tpk_83, Ke 20.05.2009 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

onko tuossa nyt missä kampiakselissa se asennon paikka vai miten tuon nyt saa tarkasti?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tpk_83 kirjoitti:onko tuossa nyt missä kampiakselissa se asennon paikka vai miten tuon nyt saa tarkasti?
Kampiakselin hihnapyörällä on astelukuja. YKK kohta on merkitty hihnapyörään "OT" merkillä.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Mika.T kirjoitti:
tpk_83 kirjoitti:onko tuossa nyt missä kampiakselissa se asennon paikka vai miten tuon nyt saa tarkasti?
Kampiakselin hihnapyörällä on astelukuja. YKK kohta on merkitty hihnapyörään "OT" merkillä.
Mulle saa varmaan vääntää rautalangasta tuon YKK:n paikan :D

Elikkäs onkos tuo "O" merkki nyt hihnapyörässä ja "T" merkki jossain lohkossa?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Hihnapyörässä on molemmat kirjaimet vierekkäin.
OT yläkuolo kohta.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niin joo.. :D

Jäi mainihtematta että lohkossa on "nuolenkärki" jonka kohdalle se hihnapyörän "OT" merkki pitää pyörittää.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Mika.T kirjoitti:Niin joo.. :D

Jäi mainihtematta että lohkossa on "nuolenkärki" jonka kohdalle se hihnapyörän "OT" merkki pitää pyörittää.
tuota hainki just :D

pitänee huomenna yrittää löytää se kohdistus sieltä alhaalta... meinaa olla paskasta ja ahdasta
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Nyt tuli tutkittua tuota alapään merkkiä va en muuta kyl löytänyt kuin:

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928269.jpg

tuommoinen tappi tuossa ulkokehällä suunnilleen numeroitte 10-20 välissä.

onkoha tuo nyt se YKK merkki ja pitäs tulla tuon kohalle http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928267.jpg

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928268.jpg

tuo tappi kun on noin sentin päässä tuosta anturista (oisko tuo nyt kampiakselin asentotunnistin) nii edestä katsottuna oikean puoleinen nokka akseli ois kohillaan ja toinen n. 5 hammasta erikohilla...
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

olisiko tästä apua. :roll:
Kuva
Mercedes-Benz forever
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Joo hyvä kuva selittää paljo... tuota äsken kerkesin jo käyä tutkimassa silleen tuon YKK:n suunnilleen että otin tulpan pois ja laitoin ruuvimeisselin ja pyöritin sen ylös asti. oikeen (imu) puoleisen nokan kohdistusreikä oli aika lähelle kyl oikeeta kohtaa mutta vasen (pako) oli 4 hammasta alempana :shock:

oiskoha sitte hypänny ketju... vai oisko kiristin menny? voiko kiristää ite vai onko jotenki itestää säätyvä? miten tuon voi tarkistaa?

Oiskoha tuossa nyt ratkasu siihen ettei ole vetoja koneessa!
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

tuosta kuvasta vieläpä että paljoka lie pitää olla asteet tuossa kampuran kohistuksessa? tappi tais olla n15 kohilla
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kampura pitää olla 0asteen kohalla. Eli siinä "OT" merkin kohalla.

Tuossa kuvassa näkyy tuo kohdistustappi lohkossa. Tuo terävä piikki hieman ylempänä kuin tuo anturin paikka.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

nonnii.. mitäs veikkaatte mitä tuossa on käynyt että pompannu noin?
miten tuo jako laitetaan nyt takasin kohillee? kannattaako kokeilla vanhalla ketjulla vielä? mitä vaihtoon?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Paljos koneella on ajettu?

Ketju ois varmaan hyvä vaihtaa. Tuo kaarilaahain kannattaa silmämääräsesti tutkia ettei ole pahasti kulunut eikä poikki.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Mika.T kirjoitti:Paljos koneella on ajettu?

Ketju ois varmaan hyvä vaihtaa. Tuo kaarilaahain kannattaa silmämääräsesti tutkia ettei ole pahasti kulunut eikä poikki.
Hiukka vajaata 300 000 ajettu koneella. miten tuon kaarilaahaimen kunnon sais selville? pitääkö purkaa koko jakopää? miten tuo kiristin, ku luin jotain topikkia ni vois käyttää uudelleen jos "resetoi" purkaa sen ja kasaa uusiksi!?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Sanokkees että miten tuo on mahollista että tuo pakonokka voipi olla 4 pykälää edellä? eikös jos yli hyppää niin se jäis jäkleen?vai käsitänköhä iha oikein :shock: :oops:

onkoha mitään tekemistä asian kansa ku auto oli sillon ku auto oli toisesta helmasta ylhäällä ja toinen maassa... ku kytkintä ilmattii
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moi!Olikos se laahain tai kiristin rikki?Nytkö pelaa?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

atlas kirjoitti:Moi!Olikos se laahain tai kiristin rikki?Nytkö pelaa?
Eiku nyt vasta 1.kesäkuuta pääsee vaihattamaan tuon kettingin ja kiristimen ku ite en uskalla ruveta kettingin vaihtohommiin ...tänään tilasin vasta varaosapuljusta nuo osat... tiiä sitte mitä siel vois olla sökönä va näillä mennään :shock:
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

ketju tuli tänään varaosapuljuun va kiristintä ei saanu ko marmoritiskiltä tilaamalla saksasta :shock: ja samalla jotku muutki osat piti kuulemma tilata kiristimen lisäksi siihe... ihanan kallista
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

edelleen kysyn tässä pajalle pääsyä odotellessani että onko kellään hypänny kettinki nuin?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Nyt ois jakopää kasattu uusiksi ja pelaa... oli kettinki niin venynyt että hypännyt!
Vastaa Viestiin