HEI!
Tuossa yks kaunis päivä päätin lähteä nauttimaan slk 200 k vm 98:tani
Ja kun kierroksia nostaa niin putkesta kuuluu "sporttinen" metallinen räminä Onkohan katti tms paskana. Jos niin mitenkähän lähenevä katsastus Onkohan kallista hubaa vaihtaa
Kiitos etukäteen vastauksista
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Katalysaattorin kunnon huomaat selvimmin kun vaikka nosturilla ollessa kopistelet nyrkillä kattia,jos sisällä romisee niin rikkihän se on ainakin osaksi.
Monesti katin rikkouduttua pillistöjen palaset vielä tukkivat pakoputken katin takapäästä.
Jos katti ei ole kokonaan kappaleina,niin voipi vielä mennä katsastuksesta läpi jos vaikka osa pillistöistä on paikoillaan.
Harvemmin se katti niin kovaa räminää päästää että sen autoon sisään kuulisi...
Yleensä tälläisissä tapauksissa siellä on joku lämpösuoja pelti löysällä. Joko katin pelti tai jokin muu pelti pakoputkessa. En nyt muista/tiedä missä kaikkialla ko. mallissa on niitä peltejä mutta käy koko pakoputki läpi. (pakosarjasta lähtien)
Ja vaikka se pelti ei käsin liikkuisikaan niin se voi silti pitää sen äänen.
Mulla kolis etummainen katti tyhjäkäynnillä ja kuulu kyllä sisälle parkissa ollessa. Ääni tuntu että olis tullu takapöntöstä mutta kolistelulla paikallistettiin etukattiin.
Mulla oli sama ongelma. Metallinen räminä korkeilla kierroksilla. Auto nosturille -> lyijyvasara käteen -> pari napakkaa lyöntiä takapönttöön alhaalta päin ja räminä loppuu. Näin minulle eräs korjaaja neuvoi ja ongelma ratkesi. On kuulemma ne sisuskalut tjsp. löysällä ja usein pari niittiä auttaa. (Kesti vuoden ja nyt rämisee taas. Pitäisi taas antaa osumaa...).