w124 ilmastointi viheltää eikä jäähdytä
w124 ilmastointi viheltää eikä jäähdytä
W124:n ilmastointi viheltää/sihisee matkustamossa kun sitä käyttää, eikä minusta jäähdytä kovin tehokkaasti vaikka säätimet ovat täysin kylmällä. Ääni tulee keskisuuttimien suunnalta, eikä riipu tuulettimen nopeudesta. Kun kaasua painaa, äänen sävy muuttuu hiukan. Ääni loppuu kokonaan, kun ilmastoinnin sammuttaa.
Autoon on kuukausi sitten tehty ilmastointihuolto, ja ainetta lisätty hiukan - tyhjä se ei ollut.
Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Toivottavasti ei vehje ole vakavasti hajalla.
Autoon on kuukausi sitten tehty ilmastointihuolto, ja ainetta lisätty hiukan - tyhjä se ei ollut.
Mistäköhän vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Toivottavasti ei vehje ole vakavasti hajalla.
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Helppo nakki
No se on ainakin helppo tarkistaa Mutta se tarkoittaa sitten, että se vuotaa jostakin
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Tuohan se laittaakin perhosia vatsaan - jos näissä autoissa on jotain moitittavaa, niin se on tuo viimeisiin vuosimalleihin ympätty lisävarustelista. Minun mielestäni noi tarvikkeet on vähän niinkuin runnattu paikoilleen sinne minne sopii, vaikka auto on alunperin suunniteltu ilman niiden tilantarvetta. Joskus hyvinkin hankaliin paikkoihin. Ilmastoinnin kennot esimerkkinä.Sergey kirjoitti:...vuotopaikan etsiminen, korjaus ja täyttö.
Mutta voihan tässä käydä hyvinkin!
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Laittoivatko kuukausi sitten ilmastointihuollossa väripatruunan?
Yleensä laittavat, jos lisätään ainetta, koska on syytä epäillä, että
ainetta vuotaa.
Vie samaan paikkaan takaisin, niin katsovat, mistä väri kertoo vuotavan.
Se voi olla UV-valossa näkyvää väriä.
Usein kenno vuotaa ja kuivaaja menee myös vaihtoon, jos systeemi on
ollut pitkään tyhjä.
Yleensä laittavat, jos lisätään ainetta, koska on syytä epäillä, että
ainetta vuotaa.
Vie samaan paikkaan takaisin, niin katsovat, mistä väri kertoo vuotavan.
Se voi olla UV-valossa näkyvää väriä.
Usein kenno vuotaa ja kuivaaja menee myös vaihtoon, jos systeemi on
ollut pitkään tyhjä.
Kyllä sinne tehtiin kunnon huolto, ja väriaineet mukaan. Sepä se olikin jännä juttu, että järjestelmä ei ollut ihan tyhjä - ei sinne mennyt kuin muistaakseni 170 g ainetta.JarkkoN kirjoitti:Laittoivatko kuukausi sitten ilmastointihuollossa väripatruunan?
Yleensä laittavat, jos lisätään ainetta, koska on syytä epäillä, että
ainetta vuotaa.
Vie samaan paikkaan takaisin, niin katsovat, mistä väri kertoo vuotavan.
Se voi olla UV-valossa näkyvää väriä.
Usein kenno vuotaa ja kuivaaja menee myös vaihtoon, jos systeemi on
ollut pitkään tyhjä.
Ja nyt se sitten tyhjenee. Lienee mennyt puhki, kun otettiin käyttöön keväällä taas? Jäähdyttäjän alla, apukuskin puoleisessa nurkassa oli tosin yhtenä päivänä sellainen kellanvihreä nesteläikkä. Luulin sitä jäähdyttäjän nesteeksi. Ilmastoinnin letkut näyttävät kuitenkin menevän kuskin puolelle jäähdyttimessä, joten mistäs tuo läikkä on voinut tulla ?!?
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Ilmastoinnissa on siis kaksi kennoa.
Lauhdutinkenno on siellä nokalla ja höyrystin kojelaudan sisällä.
Lauhdutinkenno on siellä nokalla ja höyrystin kojelaudan sisällä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Lauhduttimen kuva
Olisiko kenelläkään kuvaa lauhduttimen sijainnista yms. niin tietäisi mitä lähtee tiirailemaan? Autossa on turbo, ilmastointi, automaatti ja tehdasasenteinen koukku, joten niitä lauhduttimia ja jäähdyttimiä on useampia auton etunurkissa.
Jos se on siellä oikeassa etunurkassa, niin pääsekö sinne käsiksi altapäin vai eturenkaan puolelta?
Jos se on siellä oikeassa etunurkassa, niin pääsekö sinne käsiksi altapäin vai eturenkaan puolelta?
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92