om617 turbo
om617 turbo
Onko kyseiselle koneelle mitään piristysmähdollisuuksia näin niinkun säädön puolelta? Orkkis heepelit näyttäis olevan kiinni.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
jotai pientä saa aikaan kun vaihtaa putsarin putkiston ja jos siinä on turbon pumppu niin siinä päällä on semmonen motikka mihin tulee ahtoletku niin sen motikan keskellä on ruuvi mitä ruuvataan aukipäin niin alasyötöt isonee muuta ei kannata turbon pumpulle tehä.jos vaihat sen uudemman vaparin pumpun niin se on parempi tai siis paras
ahtoja ei kannata lisätä ennenku teetät 7mm elementeillä pumpun jne jne
kokemuksesta puhun suunilleen noin mulle kävi.

ahtoja ei kannata lisätä ennenku teetät 7mm elementeillä pumpun jne jne

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
siis pumppu pitäis teettää.. Säätö ei riitä? Siis kuljettettavana ruhona on 126 280s vaihdelootal ja peräl. Ja saako siitä vakio ahtimesta "paljonkin" potkua irti? Nii ja saiskos siihen johonkin kohtaan ahtopainemittarin kiinni? Voisin heittää parit kuvat tuolta öljy "helvetistä" jossain vaiheessa.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
niin no sehän nyt on ihan minkälaisen siitä haluaa, ei siitä pelkällä säätämisellä varsinkaan noin isosa ruhosa tuu mikään tykki mutta varmaan semmonen mukavan letkeä.
vakioahtimella jos pumpun teettää niin semmonen järkevä teho vois olla jotai 140-160hp niin se motti vois kestääkki.
ite haarotin siitä letkusta mikä mennee syöttöpumppuun jos se on edelleelki turbonpumppu.laitappa vähä kuvatusta niin näkee mimmonen se on ja voi neuvoa paremmin.
vakioahtimella jos pumpun teettää niin semmonen järkevä teho vois olla jotai 140-160hp niin se motti vois kestääkki.
ite haarotin siitä letkusta mikä mennee syöttöpumppuun jos se on edelleelki turbonpumppu.laitappa vähä kuvatusta niin näkee mimmonen se on ja voi neuvoa paremmin.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
mdc666: Alota vaikka kuulerilla, sitten tosiaan pumpun päältä ruuvailua+ pumpun persiistä ruuvia auki niin paljon ku vielä kierteillään pysyy..
Ykköspytyn mäntä on näitten koneitten heikko paikka, etenkin ilman kunnollista välijäähyä.. Jokainen saa toki itse kokeilla mikäli ei halua uskoa muuten..
Ja uus mäntä sit hiukan maksaa..
Toki voi heti kättelyssä laittaa pumpun Mynään, niin ei tarvi sille sit myöhemmin enää tehdä juuri mitn..
Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä..
Ykköspytyn mäntä on näitten koneitten heikko paikka, etenkin ilman kunnollista välijäähyä.. Jokainen saa toki itse kokeilla mikäli ei halua uskoa muuten..

Ja uus mäntä sit hiukan maksaa..
Toki voi heti kättelyssä laittaa pumpun Mynään, niin ei tarvi sille sit myöhemmin enää tehdä juuri mitn..
Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä..

Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
juhaoh kirjoitti:Mikäs noiden 617A koneiden ykkösen mäntää vaivaa?Rammstein69 kirjoitti:Ykköspytyn mäntä on näitten koneitten heikko paikka, etenkin ilman kunnollista välijäähyä..
Lämpöongelmat, ilmeisesti vesitila ykkösen ympärillä on pienempi ku muiden.
Välijäähdyttämättömissä mäntä murenee, rengasurien reunat on jotain kovempaa ainetta ja se murenee tod.näk lämpörasituksen seurauksena.

Tämmösiä kokemuksia itsellä ja muutamalla tutulla..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Kiinnileikkautumistako siinä ei kuitenkaan ilmene?Rammstein69 kirjoitti:Lämpöongelmat, ilmeisesti vesitila ykkösen ympärillä on pienempi ku muiden.
Välijäähdyttämättömissä mäntä murenee, rengasurien reunat on jotain kovempaa ainetta ja se murenee tod.näk lämpörasituksen seurauksena..
Ainakin vaparissa näyttäisi, että ykkösen sylinteri pitäisi porata 15/1000 väljemmäksi kuin muut sylinterit. Oisko tuo sitten tehtaallakin huomioitu.

Tuollanenhan tuo noi pikasesti näppästynä on, perspuolta tuosta pumpusta onkin ilkeämpi säädellä kun tulee tuo tehostajan jalka eteen, mutta kommentoida saa (paitsi ylim öljyn määrää konetilas

Riittääkö tuon ykköspytyn tarkkailuun ihan lämpötila vai antaako se "väärän" lukeman? siis että nostaako ykköstä enemmän ku mittarit sanoo?
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
Tai sitten turbo työntää kuuminta ilmaa just ykköspytyn kohtaan johtuen imusarjasta. Tiedähäntä mutta on ollut kaksi turbo konetta auki ja molemmissa ykkös männässä murenemia. Männän hinta Veholla 540 € ja Tammer dieselillä 270 €.Rammstein69 kirjoitti:juhaoh kirjoitti:Mikäs noiden 617A koneiden ykkösen mäntää vaivaa?Rammstein69 kirjoitti:Ykköspytyn mäntä on näitten koneitten heikko paikka, etenkin ilman kunnollista välijäähyä..
Lämpöongelmat, ilmeisesti vesitila ykkösen ympärillä on pienempi ku muiden.
Välijäähdyttämättömissä mäntä murenee, rengasurien reunat on jotain kovempaa ainetta ja se murenee tod.näk lämpörasituksen seurauksena.![]()
Tämmösiä kokemuksia itsellä ja muutamalla tutulla..
Mutta ei tuon männän takia kannata hirteen mennä, koska yleensä männän ongelma tulee esille kun muuten tehdään koneeseen remppaa normaalin kulumisen takia.
Mutta jos tehoja on tarkoitus nostaa niin kuuleri on ihan ehdoton kuten edellä on ollut puhetta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Kyllä siellä raapaleitakin näkyy, ja varmasti leikkaileekin..juhaoh kirjoitti:Kiinnileikkautumistako siinä ei kuitenkaan ilmene?Rammstein69 kirjoitti:Lämpöongelmat, ilmeisesti vesitila ykkösen ympärillä on pienempi ku muiden.
Välijäähdyttämättömissä mäntä murenee, rengasurien reunat on jotain kovempaa ainetta ja se murenee tod.näk lämpörasituksen seurauksena..
Ainakin vaparissa näyttäisi, että ykkösen sylinteri pitäisi porata 15/1000 väljemmäksi kuin muut sylinterit. Oisko tuo sitten tehtaallakin huomioitu.
Jännempi ilmiö on tosiaan se mureneminen, joka tietysti osaltaan aiheuttaa naarmujakin..
Mdc666: pumpun takakannen ja öljynsuodatinjalan välissä mahtuu kyllä lenkkiavaimilla ainakin ruuvailemaan.. takakantta ei tarvi poistaa, ainakaan MW-pumpussa joka mulla oli..
Tarkotatko nyt jäähdytysnesteen lämpömittaria? Jos, niin se ei kerro mitään sylinterin sisäisistä lämpötiloista..
Joku viisaampi voi vastailla siihen että miten sen mittaisi, ehkä pakokanavasta..?
Mutta tosiaan paras ja helpoin lääke ongelmaan on se välijäähdytin..
Onhan sulla moottorin öljynlauhdutus pelissä mukana?
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
vakio
Ihan täysin vakiopalikat on toistaseks kiinni... on nyt vähän vielä harkinnassa että mitä uskaltais tehrä ku on kuitenki "luotettava" joka päivän kulkine tällä hetkellä.. juu ja näin järkeilinkin ettei vesimittari tiedä mistään mitään =) mutta luotan kyllä kokeneempiin tässä lämpöasiassa... on turhan kallista kokeilla, että jos vaikka sattuis kestämään... mutta tuota kuvassa olevaa korkeinta ruuvia vissiin meinasitte että pitäis veivailla? putkisto menee ainakin autosta uusiks. on jonkun sankarin rakentama... alkaa 3" ja puolesta välistä on 240d:n putki 
Ja heittäkääs sopivasta kuulerista linkki pöytään niin pistetään mietintään

Ja heittäkääs sopivasta kuulerista linkki pöytään niin pistetään mietintään
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
palataampa vielä tohon ykköspytyn lämpö ongelmaan.veikkaisin kyllä kans sitä alkuperästä imusarjaa suurimmaksi ropleemaksi koska se on nimenomaa semmonen että suurin osa paineesta menee ykköselle ja aivan suoraa ja aivan sika kuumana
omituista että mersuun on sattunu tehtaalla semmonen vipa
noissa 60- turbo moteissahan jo on suorastaan aika hyvä "imusarja" lue painekotelo

omituista että mersuun on sattunu tehtaalla semmonen vipa

noissa 60- turbo moteissahan jo on suorastaan aika hyvä "imusarja" lue painekotelo
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Öljynjäähy
Öljyn lauhdutin on toiminnassa, mutta antakaas nyt jotain kokoluokkaa mikä olis passelin kokonen välijäähy? Onkos tuon kokosesta mitään iloa vai onko vaan ilmanvastuksena 550*140*65mm*2,5"
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
Kyllä kun nälkä kasvaaa kuitenkin syödessä niin sama tehdä sinne keulan
kokonen kenno.Joka tapauksessa joudut keulaa silppuaa niin samallahan se tila tulee isollekki kennolle.Omassa 126:ssa kennon koko 360 korkeutta
Päätyjen kans 570 leveyttä ja olikohan 65 paksu ja vielä isompiki sopis jos
oikein viittii ängetä.
kokonen kenno.Joka tapauksessa joudut keulaa silppuaa niin samallahan se tila tulee isollekki kennolle.Omassa 126:ssa kennon koko 360 korkeutta
Päätyjen kans 570 leveyttä ja olikohan 65 paksu ja vielä isompiki sopis jos
oikein viittii ängetä.

____________________
W126 OM606 holset mynä
W123td veronkierto
W123 200d ikiliikkuja(eipä liikkukkaan..)
W123 hautausmaa/varaosalaani/paskaa/kaikkee pitää olla
OFF hilux
"ratkaisu on vain hetki jolloin väsyt ajattelemiseen"
W126 OM606 holset mynä
W123td veronkierto
W123 200d ikiliikkuja(eipä liikkukkaan..)
W123 hautausmaa/varaosalaani/paskaa/kaikkee pitää olla
OFF hilux
"ratkaisu on vain hetki jolloin väsyt ajattelemiseen"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: om617 turbo
Sanokeepas mikä olisi passeli ahdin tuohon vakiopakosarjaan? Tällä hetkellä kiinni on 524td bemarin väljä t03. Olen ymmärtänyt, että olisi hieman pieni ahdin tähän koneeseen?
Re: om617 turbo
T03sia noissa mersuissaki vakiona ollu, tiedä sit onko pesissä kokoeroja ym ja pienihän se mersunki vakioturbo on, mutta vakiopumpun kans aivan ok. Ja mitä orkkispumpun ruuvaukseen tulee nii ruuvaa sitä kaasuvivun rajotinpulttia niin että kääntyy pidemmälle, kone ottaa enempi sit kierroksia ja käyttökelpoinen vetoalue laajenee, tuo minusta eniten vaikuttaa jos vakiopumpussa pysyy. Älä kumminkaan ruuvaa niin paljo että liike rajoittuu jostain sisäisesti(ite nakkasin joskus koko pultin mäkeen, sit aikain takaa pumppu ei vaan yks aamu enää syöttäny polttoainetta, en sen tarkemmin tutkinu pumpun sisuksia, mutta pieni epäilys on että tuon pultin poistamisella voi olla ollu joku osuus asiassa) Anyway, ite kierrosten nostaminen on turvallista, enkä lähtis turboa vaihtaan ja kuuleria laittaan jos vakiopumpussa pysyy. Kumminki vaivaan ja rahaan nähen niin pienet vaikutukset.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: om617 turbo
No mitenkäs kun mulla on vaparikone mihin meinasin nuo ahdinkamat laittaa kiinni. Mitä pitäis pumpulle tehdä? Tarkoitus on ihan vain semmosta käyttö = alakierrosvoimaa saada lisää. Koppa w116 ja perä 3,07 ja nelilovinen manuaali. Elikkäs painoa on se reilu 1600kg, mahdollisesti joskus kärry perässä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 19:13
- Paikkakunta: Kaavi
Re: om617 turbo
Kai näistä nyt joku tietää?? Kun minä en tiiä. Ja pumppu on sitä uudempaa mallia.
Taitaa olla viksuinta soittaa suoraan pp diisselille tms. ja laittaa se paketissa heille. Onkos tässä Kuopion suunnalla mitään varteenotettavaa pajaa?
Ahtimeksi kaavailin tosiaan t03 tai sitten kkk24. Ja jonkinlainen kuuleri sinne myös napsahtaa keulille.
Taitaa olla viksuinta soittaa suoraan pp diisselille tms. ja laittaa se paketissa heille. Onkos tässä Kuopion suunnalla mitään varteenotettavaa pajaa?
Ahtimeksi kaavailin tosiaan t03 tai sitten kkk24. Ja jonkinlainen kuuleri sinne myös napsahtaa keulille.
Re: om617 turbo
eipä sillä turbolla hirviästi alakierroksille hönkää tuu, mutta käyttövoimaa kyllä. Pumppuun löytyy säätöohjeita tältä foorumilta, oliko nyt tekniikkapalstalta siitä alusta. Vakioelementeillä pumpussa riittää hönkä suunnilleen samoihin ku vakioturbokoneessa ja kierroksia suosittelen ruuvaan lisää. Mainitsemasi turbot on ihan ok vakioelementtien kans, ei ainakaan pienempää. Jos haluaa tuntuvampaa voiman lisäystä niin isommat elementit on ehdoton hankinta ja suotavaa ois sillon isompi ahdinki.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: om617 turbo
Terve!
Itsellä olisi suunnitelmissa laittaa om617 kone 407 pakun nokalle. Alkup vapari, uudella pumpulla.
Kysymys kuuluu että kehtaako tuohon laittaa pienen turbon ja välijäähdyttimen ja öljyruiskut männille?
Pumppu on vakio, ruuvattu k arvo n.3... Mietin miten mahtaa kanget ja männät tästä tykätä?
-Vesa
Itsellä olisi suunnitelmissa laittaa om617 kone 407 pakun nokalle. Alkup vapari, uudella pumpulla.
Kysymys kuuluu että kehtaako tuohon laittaa pienen turbon ja välijäähdyttimen ja öljyruiskut männille?
Pumppu on vakio, ruuvattu k arvo n.3... Mietin miten mahtaa kanget ja männät tästä tykätä?
-Vesa