Tässäpä linkki autoon, jonka osto kiinnostaisi kovasti.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... w=@update=
Hyvät varusteet mutta onko tuo sähkötoiminen cdi-laatikko kestävä.
On kuitenkin jo mittarissa 460tkm.. Ilmastointi, cruise, kattoluukku, nahkat, huoltokirjakin.
Epäilyttää, tosin kyllähän mersut kestävät mutta onko kokemuksia
ko. mallista?
Mitä autosta kannattaa tarkistaa erityisesti?
Uskaltaako ostaa tämän C -Mersun?
Ensinnäkin kannattaa katsoa, millä koneella tuo oikeasti on. CDI:t tuli vasta vuoden 98 puolella. Jos on CDI, niin kannattaa ottaa koneen muovikuoret pois. Silloin näkee, jos suuttimet ovat vuotaneet. Laatikkoa kannattaa myös tutkailla tarkkaan, että se käyttäytyy hyvin, eikä tekisi pahaa, jos huoltokirjasta löytyisi maininta sen öljyjen vaihdostakin. Kaikkien varoitusvalojen pitää syttyä, kun kääntää virrat, ja etenkin SRS-valon toimintaan pitää kiinnittää huomiota; voi aiheuttaa kalliin korjauksen.
Ruosteethan noita sitten seuraavaksi haittaa: ovien yläreunojen kumitiivisteiden alta, ovien alareunat, takakontin luukun ympärystä, kaaret...
Kannattaa käyttää hakua, samat tyyppiviat koskevat sekä väyrystä että C:tä.
Ruosteethan noita sitten seuraavaksi haittaa: ovien yläreunojen kumitiivisteiden alta, ovien alareunat, takakontin luukun ympärystä, kaaret...
Kannattaa käyttää hakua, samat tyyppiviat koskevat sekä väyrystä että C:tä.
Bensakoneella (V6) sama malli vuotta nuorempana. Ajettavuudeltaan ihan näppärä. Ainakin vielä toiminut (koputtaa puuta) moitteettomasti.
Kilometrimäärästä päätellen kysyjän kärry ollut taksissa?
Kilometrimäärästä päätellen kysyjän kärry ollut taksissa?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
epäilen kans että on perinteinen C220D vielä kyseessä. Eikös cdi koneessa ole turbo, siitähän sen heti näkee onko cdi vai ei, itsellä samanlainen joskin manuaali ja karvalakki. 400k mittarissa eikä tartte mitään muuta tehä ku lisätä naftaa tankkiin.
kuvan autosta tuli mieleen, että hieman hymyilyttää tuo tarve repiä 50 euron mankka vielä nykyäänkin irti noista myytävistä autoista
kuvan autosta tuli mieleen, että hieman hymyilyttää tuo tarve repiä 50 euron mankka vielä nykyäänkin irti noista myytävistä autoista

- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Tästä autosta kaupat lienee jo tehty, mutta yleisesti:
Minua ei pelota MB:n kilometrit jos autoa on huollettu suurin piirtein säännöllisesti. Kun öljyt on oikeisiin paikkoihin vaihdettu aina tarpeeksi ajoissa, 460.000 km ei ole määrä eikä mikään. Nytkin alla on 300 tkm ajettu auto ja tuntuu, että eihän sillä ole edes vielä kunnolla vauhtiin päässyt...
Joskus ihan naurattaa kun duunikaverit ostelevat kaikenmaailman Mondeoita, joissa on 57 tkm mittarissa ja miettivät, syököhän öljyä ja mitenhän on pidetty... Harvoin kyllä näkee esimerkiksi Mondeoita, joiden mittariin olisi kertynyt esimerkiksi 600.000. Mersuja näkee ja ihan kelpo pelejä ovat usein kun on huolta pidetty edes kohtuullisesti.
Tuo C-sarjalaisen kori sai aikoinaan hieman kyseenalaisen maineen, mutta itselläni sellainen palveli moitteettomasti. 203 sen sijaan on jo todella kova C-sarjan malli.
Tää on tällasta korpifilosofiaa...
Minua ei pelota MB:n kilometrit jos autoa on huollettu suurin piirtein säännöllisesti. Kun öljyt on oikeisiin paikkoihin vaihdettu aina tarpeeksi ajoissa, 460.000 km ei ole määrä eikä mikään. Nytkin alla on 300 tkm ajettu auto ja tuntuu, että eihän sillä ole edes vielä kunnolla vauhtiin päässyt...
Joskus ihan naurattaa kun duunikaverit ostelevat kaikenmaailman Mondeoita, joissa on 57 tkm mittarissa ja miettivät, syököhän öljyä ja mitenhän on pidetty... Harvoin kyllä näkee esimerkiksi Mondeoita, joiden mittariin olisi kertynyt esimerkiksi 600.000. Mersuja näkee ja ihan kelpo pelejä ovat usein kun on huolta pidetty edes kohtuullisesti.
Tuo C-sarjalaisen kori sai aikoinaan hieman kyseenalaisen maineen, mutta itselläni sellainen palveli moitteettomasti. 203 sen sijaan on jo todella kova C-sarjan malli.
Tää on tällasta korpifilosofiaa...

Noh jos itse olisin ostamassa katsoisin ihan eka oven alanurkat sisäpuolelta ja listan välit ulkoa jos ruostetta. seisaavaksi konehuone ja etenkin kansi vuotaako nestettä yleensä takanurkka. ja paisuntasäiliö on nesteet minkälaiset kertoo paljon miten on huollettu. jos tummat ja öljyä ei hyvä homma. sitten koeajo miten tomaattiaski toimii jos vaihtaa nätisti etenkin alaspäin se on hyvä. turbo on hyvä katsoa ja kuunnella. veteleekö maantie ajossa? kilometreihin ei mersuissa kannata liiemmin tuijottaa, kone kestää kyllä, itelläni 550tkm ja hyvin toimii. siinä aluksi
Jos perävuotaa niin yleensä on vain huohotin siellä peränpäällä tukossa. ja hyvää kesää kaikille.

Itse olen nykyinen Fordimies, mutta tilanpuute rassaa fokuksessa ja huomasin tossa, että rahat saattais riittää c-mersuun (farkku) vuosimalliin noin 97-99 alle 200 tkm ajettuna. Olen katsellut, että nettiautossa on paljon 1.8-litrasia manuaalilaatikkomersuja noin 9000 eurolla. Tiedän että ne on monelle tosi mersumiehelle ihan naurettavia karvalakkipelejä, mutta pistävät mun mielestä hyvin kampoihin pari vuotta uudemmalle mondeolle. Kysymykset kuuluukin:
Onko tollanen peli luotettava? Lähinnä pelkään superkalliita tyyppivikoja tyyliin 3000 euroa. Onko manuaaliloota luotettava? Noi glykolin vuodot vaivaavat ilmeisesti vain automaattiaskia? Mites on bensakoneen toiminnan laita, eli miten se kestää kilometrejä yms.
Onko tollanen peli luotettava? Lähinnä pelkään superkalliita tyyppivikoja tyyliin 3000 euroa. Onko manuaaliloota luotettava? Noi glykolin vuodot vaivaavat ilmeisesti vain automaattiaskia? Mites on bensakoneen toiminnan laita, eli miten se kestää kilometrejä yms.