Pitää nyt tarkkaan harkita, ostanko uuden, vai jostain käytetyn. Kun "periaatteessa" ei seuraavankaan tarviis kestää, kun puolisentoista vuotta, sitten on varmaan jo autokin vaihtunut.
Toisaalta, kun auto vaihtuu, niin vanhaa ei hävitetä... Siitä tehdään sitte kesäauto...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Tänään kävin rekisteröimässä auton omiin nimiin ja näyttämässä lokasuojaa maalaamolla.
Uusi lokari pitää kuulemma vaihtaa, mutta sellainene löytyykin varastosta, mutta väärän värisenä.
Kaikki osat korjaamista varten on nyt kasassa, mutta projekti etenee varmaankin aika hitaalla aikataululla johtuen siitä, että taas kerran työ haittaa harrastusta = 2 vapaapäivää helmikuussa
Mitä nyt olen tässä muutaman sata km ajellu tuolla niin hyvältä se tuntuu. Tataapa olla repimättömin 124 mitä minulla on ollut
Ruikutus järjestelmään pitää vielä perehtyä ja putsailla paikat + säätää/säädättää seokset sitten kun auto alkaa olla muuten iskussa!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
EN ole autoa vielä ehtinyt laittamaan yhtään, mutta maaliskuun alussa pitäis työt löysätä hieman.
Senverran olen saanut aikaiseksi, että hankkinut aikakauteen kuuluvat 8-reikä alut ja semmosen "paremman mallin" puuratin ja nupin
Maaliskuun aikana ois tämä ajatuksena saada nippuun
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tänään kerkesin vihdoin ja viimein purkailemaan 260E:stä rikkinäiset osat pois ja tarkastelemaan vaurioita lähemmin ja paljastuihan tuolta uusia juttuja
Puskuri näytti siis tältä:
Ja puskurin takaa tältä:
Puskuri irrallaan:
Elikkä lisää käsitöitä, koska tuo samainen nurkka näkyy lintatun aiemminkin, mutta auto laitetaan kuitenkin viimeisenpäälle kuntoon vaikka kustannuksia ja aikaa tämä nyt vaatii enemmän!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tänään sain auton maalaamolta ja hyvältä näyttää!
Tosiaan molemmat etulokarit on maalattu ja hanttarinpuoleinen uusittu.
Kuskinpuoleinen maalattiin siksi, koska sivuvilkku piti saada oikeaan paikkaan, entinen reikä pellitettiin umpeen ja uusi tilalle oikeaan kohtaa!
Samalla autossa olleet muutama pieni ruosteenalku hiottiin pellille, sitten happopohjamaalia, väriä ja lakkaa!
Oi että minä ootan ku huomenna pääsee niputtamaan ja sitte vielä kunnolla puunaamaan
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Pellille hiottuihin kohtiin 2 kerrosta happomönjää, uus korikitti saumoihin ja maalia päälle!
Vissiin kestäviä nuo puskurit ku tuommosen he*vetin jäykkä pelti puskurin takaa kurtussa ja puskuri täysin ehjä siltä kohtaa
Vai oisko sittenki vanhoja ruttuja? Tuo uus kolari vaan lie sattunu just samaan kohtaan...
Noh, homma on nyt kunnossa kuitenkin mutta eipä se tuokaan nurkka oiennu ihan käsin nykäsemällä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tulihan se auto vielä tästäki...
Tänään sain viimeisen kiilotuksen tehtyä, eli nyt on vedetty punainen glymi koneella pintaan, kiilotettu, sen jälkeen kultaglymi sienellä pintaan, kiilotettu 35tunnin jälkeen pois.
Oli lujassa mutta luulis olevan kestävä pinta
Huomenna vois ottaa muutaman kuvan jos vaan muistaa ottaa kameran hallille matkaan!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Semmonen siitä sitten tuli!
Se on tämänikäisessä autossa aina hieman hamillista kun kaikki osat eivät ole aivan samansävyisiä, mutta myöskin valokuva tuo sävyerot esiin aivan eri mittasuhteessa mitä ne luonnossa ovat
Kuvissa vielä alla talvirenkaat, kesärenkaat alumiinivanteilla...
Tämmöstä tälläkertaa, kuka ilmoittautuu seuraavaksi omistajaksi
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ihan ok. Nuo sävyerot kyllä häiritsee. Miten ne nuo molemmat etuovet on erivärisiä?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
juhape kirjoitti:Ihan ok. Nuo sävyerot kyllä häiritsee. Miten ne nuo molemmat etuovet on erivärisiä?
Ne on alkuperäisessä maalissa kuten kaikki muukin paitsi etuloksut ja takaovet. Takaovet on maalattu joskus, ei minun aikana.
Kuten sanottu nuo sävyerot ei ole ollenkaan noin radikaaleja luonnossa kuin valokuvassa, mutta on kuitenkin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
oma veikkaus on se että maalin paksuudella ja kunnolla on iso vaikutus asiaan. Oma auto sama juttu, paljaalla silmällä ei oikeastaan näe eroa ellei tiedä mitä hakea mutta kamera paljastaa kaiken.
Todennäköisesti uusi maalipinta sen verran parempi, että heijastaa valoa paremmin ja kamera polttaa kennolle ne kohdat kirkkaammin.. Tavallinen silmä ei tätä erota.. Tämä mutu tietoa, enhän mä mistään mitään tiedä
Joo-o, nyt tuli selvyys tämänki vehkeen käyntihäiriöihin, eli seosruuvi on väännetty jotenki "tolloksi", eli seoksia ei saa säädettyä.
Ruuvi pyörii ihan kevyesti mutta ei vaikuta mihinkään
Ilmamäärämittarin lautasta kun hitusen nostaa pihdellä siitä keskellä olevasta pultin kannasta niin alkaa käymään normaalisti.
Eipä innosta ainakaan enää just nyt laittaa...
Pitää varmaan joskus dieselöidä tai myydä tällaisenaan jollekkin. Autohan olisi aivan loisto aihio dieselöinnille, mutta ei jaksa, tulee burn outti
Jos jotakuta kiinnostaa niin ottakaapa yhteyttä. Auto on siis täysin ajokuntoinen ja pelaa/kulkee hyvin mutta tyhjäkäynti ontuu!
Viimeksi muokannut Jube, La 06.06.2009 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
mulla oli edellises w201 kans se ruuvi ruuvattu niin että se ei säätänyt mitään. Se oli vain ruuvattu irti jengoilta ja oli helppo laittaa takas. Samal katosi se tyhjäkäyntiongelma joka siinä oli!
Kertokaapa viisaammat mikä tässä maksaa?
Nyt olen putsannut tk-moottorin ja vaihtanut toimivalla seoksen säädöllä varustetun ilmamäärämittarin.
Lähtee hyvin käyntiin, käy kylmänä ihan hyvin, mutta lämpimänä alkaa käryämään aivan hemmetisti. Pakokaasu haisee "palaneelle kytkimelle" ja kun polkee kaasua niin putkesta tulee mustaa nestettä
Ja tulpat on tosiaan pikimustat kans että soppaa saa reilusti eli runsaasti.
Laihemmalle ku pyörittää seosruuvia niin jossain vaiheessa vaan sammuu eikä enää käynnisty.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
en tiiä, oha siinä 160 heppanen pumppu. Kondenssia, saanut melkeen vesivaurion tulvassa, kaadettu pakoputkeen vettä... ? Mun auto oli seissy 3v ulkosalla ennen kuin se sai taas ajonautintoa osakseen.
Annoin tämän auton tänään pikkusiskolle ensi-autoksi!
Jotain pikku päivityksiä on luvassa koska nuorisoa ei kaiketi tuo orkki-look miellytä.
16" avantgarde replicat talvivanteiksi, savunharmaat vilkut ja e-mallin takavalot sekä avantgarde ritilä maskiin. Alustaan ehkä pientä balansointia ja soitin cd-malliseksi ja kaiuttimet pykälää laadukaammaksi!
Luonnollisesti jätän kaikki alkuperäiset osat myös talteen jotta auton voi palauttaa takaisin alkuperäiskuntoon joskus jos siltä tuntuu tai jos se ylipäänsä on ehjänä talven jälkeen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ajoin autolla ennen mittausta noin 7km ihan normaalisti, eli pakoputki/kone yleensäkkään ei ollut aivan kuuma.
Testerissä kun piti hetken kierroksi 3000rpm ja löysäsi tyhjäkäynnille niin laski HC 40ppm tietämille josta taas lähti hiljalleen kipuamaan sadan tietämille.
2000rpm mittauksessa HC oli 74ppm.
Mitä sanoo arvon raati?
Laihallahan tuo käy ja sen tuntee ajossakin, mutta mikä tekeen normaalia korkeamman HC:n?
Tuolla lapullahan saa leiman, ei siinä mutta HC on kuitenkin koholla
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ajoin autolla ennen mittausta noin 7km ihan normaalisti, eli pakoputki/kone yleensäkkään ei ollut aivan kuuma.
Testerissä kun piti hetken kierroksi 3000rpm ja löysäsi tyhjäkäynnille niin laski HC 40ppm tietämille josta taas lähti hiljalleen kipuamaan sadan tietämille.
2000rpm mittauksessa HC oli 74ppm.
Mitä sanoo arvon raati?
Laihallahan tuo käy ja sen tuntee ajossakin, mutta mikä tekeen normaalia korkeamman HC:n?
Tuolla lapullahan saa leiman, ei siinä mutta HC on kuitenkin koholla
hc ja lambda arvon perusteella näyttäisi käyvän rikkaalla? oliskohan se katti ollut vaan liian kylmä kun eikö se aika kaukana pakosarjasta ole siellä putkistossa? tai katti rikki? mitä happi arvo näytti lapussa?