Kuka osaa huoltaa Becker Mexico 1430 -systeemin vm. 1992?

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kokkelix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 05.03.2006 09:45
Paikkakunta: Järvenpää

Kuka osaa huoltaa Becker Mexico 1430 -systeemin vm. 1992?

Viesti Kirjoittaja kokkelix »

Tietääkö joku gurua, joka osaisi huoltaa/korjata vm. 1992 500E:n Becker Mexico 1430 -audiojärjestelmän? (mieluiten Uudellamaalla)

Pitäisin mielelläni auton alkuperäisen äänentoistojärjestelmän käytössä, mutta vehkeessä on pientä vikaa, sillä oikean puolen ääni pätkii välillä (vahvistin?) ja pakkasella radio ei aina toimi (viritinmoduuli?).


// sk
kokkelix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 05.03.2006 09:45
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kokkelix »

Moi,

eikö kukaan tosiaan tiedä ketään osaavaa henkilöä?

// sk
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1470
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Suomesta en ole varma mistä löytyy, mutta suosittelen lähettämään radion Rainer Königsille Haaniin (http://www.koenigs-klassik.de/). Itse tilasin tuolta täysin uuden etupaneelin vanhaan Mexicooni. Monet Suomestakin ovat huoltaneet Beckereitään tuolla, korjaavat ammattitaidolla ja alkuperäisillä osilla.
tonzax
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 16.03.2007 10:42

Viesti Kirjoittaja tonzax »

Itselläni taisi olla aiemmin samainen soitin ja samat ongelmat oikeassa kanavassa. Kanavan saa heräteltyä kun vääntää "nupit kaakkoon". Ongelma ei ole poistunut vaikka olen vaihtanut soittimen. Joten ongelma on joko kaiuttimessa tai takakontissa olevassa vahvistimessa. Tai jossain kaapeloinnissa.
Mersun kaiuttimet muuten soi huomattavan hyvin kun vaihdoin uuden soittimen (Becker Grand Prix 7990) ja tuli samalla kätevä bluetooth handsfree kännykälle :)
McZorro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 17.04.2008 20:11
Paikkakunta: Salonseutu

Viesti Kirjoittaja McZorro »

Oletko saanut radiosi huollettua? Olen pariin otteeseen lähettänyt sähköpostia tuolle Rainer Königsille Haaniin kuukausi sitten, mutta ei ole vastausta tullut. Tarttisin uuden paneelin tuohon mexicoon.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1470
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Powerman kirjoitti:Oletko saanut radiosi huollettua? Olen pariin otteeseen lähettänyt sähköpostia tuolle Rainer Königsille Haaniin kuukausi sitten, mutta ei ole vastausta tullut. Tarttisin uuden paneelin tuohon mexicoon.
Joo, Königsiltä lähettivät uuden paneelin, maksu hoitui PayPalilla. Olin yhteydessä osoitteeseen info@koenigs-klassik.de, kyselyyni vastattiin parissa päivässä ja paneelillakaan ei kauaa aikaa matkalla mennyt.
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Minulla oli sama ongelma: oikea kajari pätki varsin häiritsevästi.

En ole aikonut -92 malliseni Beckeriä korjata, vaan vaihdoin vähän uudemman käyttösoittimen arkiajoon. Kasetit ei enää jyrää - CDt ja MP3 auttavat.

Mutta vika ei poistunut, lienee vika ainakin meikäläisen hetekassa johdoissa? Ei varmaan liittimissä, koska ne on yritetty rassata läpi.
------
W124 300 TD -92
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

rainerb kirjoitti:Minulla oli sama ongelma: oikea kajari pätki varsin häiritsevästi.i.
Samaa ongelmaa täällä. Taitaa olla tyyppivika.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1470
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja Wikke »

rainerb kirjoitti:Minulla oli sama ongelma: oikea kajari pätki varsin häiritsevästi.

En ole aikonut -92 malliseni Beckeriä korjata, vaan vaihdoin vähän uudemman käyttösoittimen arkiajoon. Kasetit ei enää jyrää - CDt ja MP3 auttavat.

Mutta vika ei poistunut, lienee vika ainakin meikäläisen hetekassa johdoissa? Ei varmaan liittimissä, koska ne on yritetty rassata läpi.
Vika on Mersun alkuperäisissä pahvikartiokaiuttimissa. Tekevät tuota vanhetessaan. Ääni katkeaa, ja sen saa takaisin kääntämällä nupit kaakkoon. Edellisessä autossani pätki oikea etukaiutin ja nykyisessä pätkii vasen takakaiutin.

Uudet kajarit vain tilalle, ainakin Rainbow:lta, Monacorilta ja Caliberilta sai alkuperäisille paikoille passaavia kaiuttimia.
McZorro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 17.04.2008 20:11
Paikkakunta: Salonseutu

Re: Mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja McZorro »

rainerb kirjoitti:oikea kajari pätki varsin häiritsevästi
Jostain olin lukevinani että oikean etukaiuttimen johto hankutuu puhki jostain kaiuttimen lähettyviltä ja ottaa maata sieltä = pätkii...

Samaa pätkimistä olen itsekin huomannut, täytyy tutkia jospa vika löytyisi.

Suurempi murhe on soittimen ledien kanssa, jotkut palaa jotkut ei. Uusi paneeli korjaisi varmaan sen ongelman. Tällanen kiinnostaisi


http://www.koenigs-klassik-radios.de/_p ... 2007052129 Olis vähän hieno...:)

Olen päättänyt että en vaihda soitinta, alkuperäisenä haluan pitää.
McZorro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 17.04.2008 20:11
Paikkakunta: Salonseutu

Re: Mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja McZorro »

Wikke kirjoitti: Vika on Mersun alkuperäisissä pahvikartiokaiuttimissa. Tekevät tuota vanhetessaan. Ääni katkeaa, ja sen saa takaisin kääntämällä nupit kaakkoon. Edellisessä autossani pätki oikea etukaiutin ja nykyisessä pätkii vasen takakaiutin.

Uudet kajarit vain tilalle, ainakin Rainbow:lta, Monacorilta ja Caliberilta sai alkuperäisille paikoille passaavia kaiuttimia.
Ok. Eli maadoitus juttu oli hölynpölyä.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1768
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja sompio »

Wikke kirjoitti:
rainerb kirjoitti:Minulla oli sama ongelma: oikea kajari pätki varsin häiritsevästi.

En ole aikonut -92 malliseni Beckeriä korjata, vaan vaihdoin vähän uudemman käyttösoittimen arkiajoon. Kasetit ei enää jyrää - CDt ja MP3 auttavat.

Mutta vika ei poistunut, lienee vika ainakin meikäläisen hetekassa johdoissa? Ei varmaan liittimissä, koska ne on yritetty rassata läpi.
Vika on Mersun alkuperäisissä pahvikartiokaiuttimissa. Tekevät tuota vanhetessaan. Ääni katkeaa, ja sen saa takaisin kääntämällä nupit kaakkoon. Edellisessä autossani pätki oikea etukaiutin ja nykyisessä pätkii vasen takakaiutin.

Uudet kajarit vain tilalle, ainakin Rainbow:lta, Monacorilta ja Caliberilta sai alkuperäisille paikoille passaavia kaiuttimia.
Minulla pätki kanssa etukajarit ja etsin vikaa eikä sitä oikein mistään näyttänyt löytyvän. Viimmein vaihdoin kajarit ja vika hävisi eli Wikke oli oikeassa. Siispä Wikelle kaunis kiitos.
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Mielenkiintoista

Viesti Kirjoittaja rainerb »

rainerb kirjoitti:Minulla oli sama ongelma: oikea kajari pätki varsin häiritsevästi.

En ole aikonut -92 malliseni Beckeriä korjata, vaan vaihdoin vähän uudemman käyttösoittimen arkiajoon. Kasetit ei enää jyrää - CDt ja MP3 auttavat.

Mutta vika ei poistunut, lienee vika ainakin meikäläisen hetekassa johdoissa? Ei varmaan liittimissä, koska ne on yritetty rassata läpi.

Uudet Rainbown kajarit poistivat pätkimisen. Eli kajarit todella menevät vanhuuttaan piloille.
------
W124 300 TD -92
Vastaa Viestiin