No niin, kantakortti on kuin pakanamaan kartta eli numeroita on viittä vaille paljon. Kyse on Kaapon Geestä, joka on siis aiemminkin valotetusti omaa sukua Puch rekisteriotteen mukaan ja alkuperäispaperin valossa Steyr-Daimler. No samaa tavaraa kumminkin teknisesti kuten M-B G.
Olisin kumminkin ollut vaille vähän maalia, pari rokkoa on, jotka hoituvat tosi helposti jopa omin käsin onneen -politiikalla. Soitin Vehoon maalarimestarille. Hän neuovoi, notta Puchin koodit eivät stemmaa Mersun kanssa. No sitten katsoin kantakortista kohdan Lacke, joka tähän astisista vehkeistä on tarjonnut aina oikean värinumeron.
Lapussa seisoo 9001. Pirssi on kolmivärinen. Ei nyt sitten aukea mistään kohdin, notta onko koodi 9001 sisältävä jollain tapaa kaikki nuo kolme sävyä? Yst.vas.vast.otetaan.
230GE, ken tietää värikoodista? R.Kurko vastaa
230GE, ken tietää värikoodista? R.Kurko vastaa
Viimeksi muokannut Kaapo, Pe 14.08.2009 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Varmaankin näin täytyy menetellä, vaika kyse on niinkin pienestä erosta kuin nokkamerkistä, niin Veho nosti kätöset pystyyn - Pukin tuontiorganisaatiota ei ole Suomessa edes olemassa (paitsi halavatun Tuntureille
) ja kuulemma koodit menevät aivan eri teille. Kantakorttikin okn tyystin erilainen kuin Mersulla. Mutta eipä mitään, tekniikan osat ovat samaa puuta eli tässä liemessä olla
Joku tiesi kertoa, että Steyrin tuotantoa on saanteissa myös Pösönä, malli P4 ja voimalaitteena Indenor-kiisseli, jota tuottaa mojovat 70 hv ja huippua 108 km/h. Se on siis jos mahdollista vielä verkkaisempi kuin 240GD. No ei näillä mitään järisyttävää teekään yli 80 km/h vauhdissa. Mutta muualla senkin edestä sitten.



Joku tiesi kertoa, että Steyrin tuotantoa on saanteissa myös Pösönä, malli P4 ja voimalaitteena Indenor-kiisseli, jota tuottaa mojovat 70 hv ja huippua 108 km/h. Se on siis jos mahdollista vielä verkkaisempi kuin 240GD. No ei näillä mitään järisyttävää teekään yli 80 km/h vauhdissa. Mutta muualla senkin edestä sitten.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jotain sentään selvisi, kun ennen lomia otin yhteyttä maan kaiketi kovimpaan G-asiantuntijaan. Muualta ei irronnut minkäänlaista vastausta, ei Veholta sen koommin kuin muiltakaan alan instasseilta tai henkilöiltä. Laitoin herralle kuvia ja kaikki sarjanumerotiedot, mitä papereista nyt löytyi.
Koska vastaus on sellaisenaan varsin ytimekäs, rohkenen laittaa sen kopipeistinä valaisemaan myös muita ehkä joskus asian kanssa tuumastelevia G-miehiä
Tervehdys,
Kuvat todella erinomaisesta yksilöstä. G:n osalta suosittelen
kulmapalojen hankintaa, sillä kyseinen kohta tulee aina kukkimaan, sillä
rakenne on ruosteelle herkkä, johtuen tuplapellityksestä ilman
kosteudenpoiston mahdollisuutta. Koska autossasi on tuollainen 3-väri
maalaus, niin kulmapalojen vaihto on helppo häivyttää alkuperäisyyden
kärsimättä. Auto on ilmeisesti ollut alkujaan kokonaan valkoinen ja
erityismaalaus on tehty Grazissa. Normaalista kyljet oli teipattu
malleista 1981 lähtien jonnekin 1987 asti. Automaattivaihteisto on
miellyttävä ratkaisu, vaikka nostaa 100 km/h keskinopeudella kulutusta
n. 1 - 1,5 L verrattuna 5 vaihteiseen manuaaliin.
Hyvää alkanutta kesää,
T. Runo K. Kurko
Puhelinkeskusteluissa tämän jälkeen päädyttiin tulokseen, että koodeja ei eri värikentille ole erikseen yksilöity, vaan oikeat värit on mallattava autoväriliikkeessä. Nykyvehkeillä saadaan kylläkin tarkka sävy aikaiseksi ilman isompaa voimistelua, kun vaan vie pirssin näytille.
Koska vastaus on sellaisenaan varsin ytimekäs, rohkenen laittaa sen kopipeistinä valaisemaan myös muita ehkä joskus asian kanssa tuumastelevia G-miehiä

Tervehdys,
Kuvat todella erinomaisesta yksilöstä. G:n osalta suosittelen
kulmapalojen hankintaa, sillä kyseinen kohta tulee aina kukkimaan, sillä
rakenne on ruosteelle herkkä, johtuen tuplapellityksestä ilman
kosteudenpoiston mahdollisuutta. Koska autossasi on tuollainen 3-väri
maalaus, niin kulmapalojen vaihto on helppo häivyttää alkuperäisyyden
kärsimättä. Auto on ilmeisesti ollut alkujaan kokonaan valkoinen ja
erityismaalaus on tehty Grazissa. Normaalista kyljet oli teipattu
malleista 1981 lähtien jonnekin 1987 asti. Automaattivaihteisto on
miellyttävä ratkaisu, vaikka nostaa 100 km/h keskinopeudella kulutusta
n. 1 - 1,5 L verrattuna 5 vaihteiseen manuaaliin.
Hyvää alkanutta kesää,
T. Runo K. Kurko
Puhelinkeskusteluissa tämän jälkeen päädyttiin tulokseen, että koodeja ei eri värikentille ole erikseen yksilöity, vaan oikeat värit on mallattava autoväriliikkeessä. Nykyvehkeillä saadaan kylläkin tarkka sävy aikaiseksi ilman isompaa voimistelua, kun vaan vie pirssin näytille.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85