300 CE 24 vai 12 venttiilinen???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

300 CE 24 vai 12 venttiilinen???

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Semmosta kyselisin ku pitäis ostaa tommonen kyseinen auto että kumpi kannattaa ostaa 24 vai 12 venttiilinen kestävyyden periaatteella???
W124 230 CE -90
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 300 CE 24 vai 12 venttiilinen???

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Pena_ kirjoitti:Semmosta kyselisin ku pitäis ostaa tommonen kyseinen auto että kumpi kannattaa ostaa 24 vai 12 venttiilinen kestävyyden periaatteella???
Molemmat on varmasti lujia.
Mut 12 tappinen on halvempi pitää varaosien suhteen.

Monivenassa on se kannentiiviste ongelma että sen joutuu joskus vaihtaa jos ei ole jo vaihdettu.
Ja alapalloista sen verran monivenasessa , että jos varsinkin on sportilinen alusta nin alapallon vaihto puolelleen maksaa n.500 ekiä.
(siis osat.joutuu koko tukivarren vaihtaa)

Mut jos silti monivena kiinnostaa niin 320 on parempi vääntää mut niissä on sitä sähköjohtosarja ongelmaa kun on biologisesti hajoovaa sorttia.

Näin minä olen täältä oppinu ja varmasti tulee lisää vinkkejä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

nyt kun tuli puheeksi niin miten eroaa 300 ja 320 molemmat siis 24 venasia ja tietty litra tilavuus eri. mutta ainakin kuvista olen katsellut että 320 sessa on jo suorasytytys? ja ruiskukin taitaa olla eri, mahtaako 320 sessa olla jo jonkunlainen motronicci?
hevosvoimat ainakin samoja.
W124 E250D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14229
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Joona124 kirjoitti:nyt kun tuli puheeksi niin miten eroaa 300 ja 320 molemmat siis 24 venasia ja tietty litra tilavuus eri. mutta ainakin kuvista olen katsellut että 320 sessa on jo suorasytytys? ja ruiskukin taitaa olla eri, mahtaako 320 sessa olla jo jonkunlainen motronicci?
hevosvoimat ainakin samoja.
LH-Jetti (HFM) on ruiskuna 320:ssä KE-Jetin sijaan. Lisäksi muuttuvapituuksinen muovinen imusarja. 320 huomattavasti vääntörikkaampi moottori, tai sanotaan että voimaa taitaa tulla paremmin kaikilla kierrosalueilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

LH-Jetti (HFM) on ruiskuna 320:ssä KE-Jetin sijaan. Lisäksi muuttuvapituuksinen muovinen imusarja. 320 huomattavasti vääntörikkaampi moottori, tai sanotaan että voimaa taitaa tulla paremmin kaikilla kierrosalueilla.
ei taida ollakkaan sitten suorasytkää jos on LH-jetronicci.

mites kulutukset eroaa toisistaan?
W124 E250D
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

24 venttiilisestä ei ole kokemusta, mutta nyt olen 12 venasella ajanut joku 3-4tkm ja ei voi muuta kuin kehua moottoria. Ehkä suurin miinus oli huono alavääntö kun oli silloin tottunut bemarin 24 venttiiliseen. Toi mersun 3L 12V kone heräilee vasta siinä kun vauhtia on yli sata. 124 coupessa varmaan ihan riittävä kone vaikka olisi automaattivaihteistolla varusteltu.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ite hyppäisin suoraan 320CE malliin, koska tonnin-parin lisäsijoitus kannataa jo siksi, että pääsee eroon KE-jetistä!
Jokainen tietty ostaa mitä parhaakseen näkee, mutta onpa noiden Ke-jettien kans tullu pelleiltyä itekki "tarpeeksi" :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joona124 kirjoitti:ei taida ollakkaan sitten suorasytkää jos on LH-jetronicci.

mites kulutukset eroaa toisistaan?
Ei oo suorasytkä mut hukkakipinä :wink:

Kyllähän tuo 320 on ihan kurko moottori jos noista pitää valita.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Puhumattakaan siitä että iso osa 320 on jo E-mallia joka on mun mielestä paremman näköinen kuin tuo vanha. Automaattina ehdottomasti, tää on kruisailupeli.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Ei ole montaakaan tommosta 320CE:tä tullu vastaan missään myynnissä?? Onko ne sitten jotenki harvinaisempii??
W124 230 CE -90
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Pena_ kirjoitti:Ei ole montaakaan tommosta 320CE:tä tullu vastaan missään myynnissä?? Onko ne sitten jotenki harvinaisempii??
Eipä niitä tehty niin monta vuotta kun esim. 12 tappista.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Pena_ kirjoitti:Ei ole montaakaan tommosta 320CE:tä tullu vastaan missään myynnissä?? Onko ne sitten jotenki harvinaisempii??
Pitäskö sulle tuoda semmonen Ruotsista? :roll:
Noissahan ongelmakohta on juurikin moottorin johtosarja. Jos se on uusittu niin hyvä peli 8)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Pena_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 07.04.2008 16:25

Viesti Kirjoittaja Pena_ »

Mitä semmonen hyvä kuntonen ja hyvin varustettu maksais siel ruottin mail? :)
W124 230 CE -90
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Kurkkaa blockettiin, siellä niitä muutamia ainakin on. Ko itselläki kauhea autokuume ja 320ce:tä kattonut myös yhtenä vaihtoehtona 8) Saa nyt nähä vaihtuuko auto sitten, tuskin, mutta saahan sitä aina ikkunashoppailla :lol:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Pena_ kirjoitti:Ei ole montaakaan tommosta 320CE:tä tullu vastaan missään myynnissä?? Onko ne sitten jotenki harvinaisempii??
Valmistusmäärät:

300CE-24 (124.051) 24 463 kpl
320CE / E 320 Coupé (124.052) 13 768 kpl

(320CE muuttui merkinnältään E 320 Coupéksi 7/93)
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14229
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eldorado kirjoitti:
Pena_ kirjoitti:Ei ole montaakaan tommosta 320CE:tä tullu vastaan missään myynnissä?? Onko ne sitten jotenki harvinaisempii??
Valmistusmäärät:

300CE-24 (124.051) 24 463 kpl
320CE / E 320 Coupé (124.052) 13 768 kpl

(320CE muuttui merkinnältään E 320 Coupéksi 7/93)
Ja harvinaisuuden voi päätellä tosiaan siitä, että "vanhalla keulalla ja uudella moottorilla" konstruktiota sai 9/92-7/93 välisen ajan, kun E-mallia sai 7/93-3/96:een saakka.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jallujiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jallujiipee »

Joona124 kirjoitti:nyt kun tuli puheeksi niin miten eroaa 300 ja 320 molemmat siis 24 venasia ja tietty litra tilavuus eri. mutta ainakin kuvista olen katsellut että 320 sessa on jo suorasytytys? ja ruiskukin taitaa olla eri, mahtaako 320 sessa olla jo jonkunlainen motronicci?
hevosvoimat ainakin samoja.
Eikse oo jotain 220 €, jos ite vaihtaa. Nii, se alapallollotukivarsi siihe sportlineen??
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
Vastaa Viestiin