öljystop ihmeaineet
öljystop ihmeaineet
mitäs äijät on mieltä moisista öljy stop kamoista,sen kun vaan kaataa koneeseen ja öljyvuoto loppu,onko kellään kokemusta että toimiiko yhtään niin kun pitäs vai onko ihan huuhaata mulla toi kesäauto (cadillac -63) vuotaa kampuranstefasta enkä millään viittisi alkaa mitään isoa remppaa tekemään tähän aikaan vuodesta,ajattelin kokeilla tollasta kamaa,kertokaahan mielipiteenne.
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
NÄIN MUTU:na...
En kyllä lähtitisi tuollaiseen koneeseen laittamaan mitään hokkus-pokkus aineita. Mieti mikä sinulla on sen auton käyttötarve ja paljonko sitä öljyä tulee sieltä ulos. Jos et kauheita kilometrejä ajele, niin sinuna pitäisin vaan öljykannua mukana ja sitten syksyllä stefa vaihtoon...
Terv. Juri
En kyllä lähtitisi tuollaiseen koneeseen laittamaan mitään hokkus-pokkus aineita. Mieti mikä sinulla on sen auton käyttötarve ja paljonko sitä öljyä tulee sieltä ulos. Jos et kauheita kilometrejä ajele, niin sinuna pitäisin vaan öljykannua mukana ja sitten syksyllä stefa vaihtoon...
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
onhan se tietysti noinkin,keljuttaa vaan se kun auto merkkaa aina paikan jossa se on ollut,ja varsinkin se että stefan vaihdoin tossa ennen ajokauden alkua,ja silti päästää öljyä läpi tuli vaan mieleen että jos tollasella aineella sais sen stefan sen verran turvoksiin että alkais pitämään samoin myös perän stefan vaihdoin ja sama juttu ei pidä,sinne nyt ainakin varmaan uskaltaa tollasta myrkkyä laittaa.
Vaihda koneeseen valvolinen maxlife öget.
Ehkä se siitä.
Itse kokeilin jotain tunnetun valmistajan ihme ainetta. Ei se rikkoutunutta tiivistettä korjaa. Mutta ei se enempää konettakaan rikkonut.
Ehkä se siitä.
Itse kokeilin jotain tunnetun valmistajan ihme ainetta. Ei se rikkoutunutta tiivistettä korjaa. Mutta ei se enempää konettakaan rikkonut.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Jos niissä ihme aineissa oikeasti olisi jotain tehoa niin öljy-yhtiöt sekoittaisivat niitä heti öljyihinsä. Esim. Nesteen labrassa on aina välillä testattavina näitä tuotteita. 80% niistä on ollut voitelua heikentäviä, 10% on ollut aika neutraaleja, lopuissa 10%:ssa on ollut jotakin hyvää, niissä mistä on etua ollut on välittömästi tutkittu niiden koostumus ja sen avulla kehitetty öljyä. Kuulemma ei ole vielä yli 40v historian aikana ole löytynyt yhtään tuotetta joka aukottomasti olisi täyttänyt lupauksensa.
Myös muut öljy-yhtiöt ovat saaneet samantapaiset tulokset.
Innostuttiinhan Nesteellä aikoinaan siitä moottorin kestävyyttä parantavasta teflon lisäaineesta, Kunnes keksittiin että ennen kuin teflon saadaan kiinnittymään niin että se suojaisi moottoria kulumiselta, pitäisi moottori lämmittä vähintään 800 asteeseen. Näin lämmintähän koneessa on vain sylinterin välittömässä läheisyydessä, jos sielläkään. Mutta kuinkas testissä kävikään, labrassahan se testattiin. Tulos oli hyvin yksinkertainen: kaikki lisäaineessa mukana ollut teflon oli jäänyt öljynsuodattimeen.
Eli jos haluatte vaihdella suodattimia useammin niin laittakaa vaan höpö höpö litkuja koneeseen. Jos haette jotain hyötyä niin valitkaa koneeseenne laadukkaat öljyt älkääkä pilatko niitä millään myrkyillä.
-63 vuoden autoissa nuo stefat on vähän kuin pari rättiä ristissä verrattuna uusiin autoihin. Joten uusissa autoissa todella hyvin toimivat öljyt ei välttämättä oikein tahdo pysyä vanhassa "rätti-tiiviste-koneessa". uudet öljythän lähes aina kehitetään uusimpiin mahdollisiin koneisiin, paitsi harvinaiset classic tuotteet.
Vaihda Cadillac:iisi hieman "huonommat" (jäykemmät) öljyt niin ei enään merkkaa reviiriä.
Nesteen moottorilaboratorioon on muuten nyt tullut muutama (4 tai 5kpl) niitä Mersun uusia ihme dieseleitä. olikos se 250CDI tms.
Ainakin yhtä kuulemma huudatetaan ilman jäähdytystä niin kauan että se ei enään pyöri. Mersu haluaa kuulemma tietää kuinka kauan heidän koneensa toimii ko. öljyllä ilman jäähdytystä ennen kuin myöntävät sille standardinsa. (koneessa on kiinni syyläri yms. mutta kone syyläri yms. on kaikki samassa suljetussa räjähdys-suoja kaapissa josta ei ulos tule muuta kuin pakoputki, ilman otto tötterö sekä tarvittavat piuhat.)
Tulipas taas kirjotettua.. huh huh...
EDIT:
eli taitaapa Harri126:n ihme aineet olla siellä suodattimessa.
Ja muistetaan se että kun öljynsuodatin menee tukkoon niin siellä suodattimen pohjassa on sellainen varo-venttiili mikä aukeaa liian suuresta paine-erosta. Tämän jälkeen likainen öljy virtaa suodattimen ohi koneeseen.
Myös muut öljy-yhtiöt ovat saaneet samantapaiset tulokset.
Innostuttiinhan Nesteellä aikoinaan siitä moottorin kestävyyttä parantavasta teflon lisäaineesta, Kunnes keksittiin että ennen kuin teflon saadaan kiinnittymään niin että se suojaisi moottoria kulumiselta, pitäisi moottori lämmittä vähintään 800 asteeseen. Näin lämmintähän koneessa on vain sylinterin välittömässä läheisyydessä, jos sielläkään. Mutta kuinkas testissä kävikään, labrassahan se testattiin. Tulos oli hyvin yksinkertainen: kaikki lisäaineessa mukana ollut teflon oli jäänyt öljynsuodattimeen.
Eli jos haluatte vaihdella suodattimia useammin niin laittakaa vaan höpö höpö litkuja koneeseen. Jos haette jotain hyötyä niin valitkaa koneeseenne laadukkaat öljyt älkääkä pilatko niitä millään myrkyillä.
-63 vuoden autoissa nuo stefat on vähän kuin pari rättiä ristissä verrattuna uusiin autoihin. Joten uusissa autoissa todella hyvin toimivat öljyt ei välttämättä oikein tahdo pysyä vanhassa "rätti-tiiviste-koneessa". uudet öljythän lähes aina kehitetään uusimpiin mahdollisiin koneisiin, paitsi harvinaiset classic tuotteet.
Vaihda Cadillac:iisi hieman "huonommat" (jäykemmät) öljyt niin ei enään merkkaa reviiriä.
Nesteen moottorilaboratorioon on muuten nyt tullut muutama (4 tai 5kpl) niitä Mersun uusia ihme dieseleitä. olikos se 250CDI tms.
Ainakin yhtä kuulemma huudatetaan ilman jäähdytystä niin kauan että se ei enään pyöri. Mersu haluaa kuulemma tietää kuinka kauan heidän koneensa toimii ko. öljyllä ilman jäähdytystä ennen kuin myöntävät sille standardinsa. (koneessa on kiinni syyläri yms. mutta kone syyläri yms. on kaikki samassa suljetussa räjähdys-suoja kaapissa josta ei ulos tule muuta kuin pakoputki, ilman otto tötterö sekä tarvittavat piuhat.)
Tulipas taas kirjotettua.. huh huh...
EDIT:
eli taitaapa Harri126:n ihme aineet olla siellä suodattimessa.
Ja muistetaan se että kun öljynsuodatin menee tukkoon niin siellä suodattimen pohjassa on sellainen varo-venttiili mikä aukeaa liian suuresta paine-erosta. Tämän jälkeen likainen öljy virtaa suodattimen ohi koneeseen.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
koneessa on 15w-40 delvacit eikös se ole jo aika paksua,mikähän ois vielä paksumpaa samoin ihmetyttää myös perä joka valuttaa öljyä stefan välistä vaikka juuri uuteen vaihdettu,siellä on sentään paksut(80w-90)peräöljyt ja ei tartte kardaanin montaa kertaa pyöriä niin jo valuu..perän huohotin järjestelmä kyllä toimii,onkohan siellä liikaa öljyä kun noin herkästi tulee pihalle,sinnehän ei pitäis saadakkaan liikaa mutta tunkilla kun nostaa niin se perämöykky kallistuu silleen etukenoon ja kun laskee taas pyörilleen niin voi öljynpinta olla liian korkealla,tuleeko se liika öljy sillon stefan välistä pihalle mitä jos kuvuu koko perä mistä sen huomaa,vai kerkeekö huomata mitään ennen kuin se on jo entinen...kyseessä siis cadillac,en tiedä että kuuluuko tää nyt ihan tälle foorumille,mutta kun tuolla käkkylä foorumilla on niin kuollutta...ja löytyyhän multa myös mersu pihasta..siinä luonnollisesti ei mitään vikaa
no eipä tuon nyt niin kovin lirua pitäisi olla...
Mutta jos siis kaikki juuri vaihtamasi tiivisteet vuotaa niin taitaa vika olla tiivisteissä/asentajassa
Nyt olen kyllä ihmeissäni ja odotan innolla jos sieltä löytyy jokin muu vika kuin väärä/viallinen tiiviste.
Mutta jos siis kaikki juuri vaihtamasi tiivisteet vuotaa niin taitaa vika olla tiivisteissä/asentajassa
Nyt olen kyllä ihmeissäni ja odotan innolla jos sieltä löytyy jokin muu vika kuin väärä/viallinen tiiviste.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Joskus kun noita stefoja vaihdellut vähän eri paikkoihin niin akseli tai muu vastaava joka stefan läpi kulkee ja yleinsä pyörii niin juuri siihen stefan kohdalle akseliin yleinsä kulunut pieni ura. Eli vaikka stefan vaihtaakin niin ei se sitä välttämättä pidä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Terve! Olivatko ne vaihtamasi stefat varmasti oikeankokoisia/ laisia? Tarkistitko stefan "huulipintaan" vastaavat pinnat akselin puolelta, oliko kulunut uraa Jos on kulunut uralle vaikka se akselin puoli, niin yleensä stefan voi asentaa hiukan eri kohtaan, joihinkin jopa kaksi peräkkäin! Katso ensiksi noi ja ellei pidä, niin saahan niitä peräöljyjä vissin sae w140 ja moottoriin w 10-60jokeri kirjoitti:koneessa on 15w-40 delvacit eikös se ole jo aika paksua,mikähän ois vielä paksumpaa samoin ihmetyttää myös perä joka valuttaa öljyä stefan välistä vaikka juuri uuteen vaihdettu,siellä on sentään paksut(80w-90)peräöljyt ja ei tartte kardaanin montaa kertaa pyöriä niin jo valuu..perän huohotin järjestelmä kyllä toimii,onkohan siellä liikaa öljyä kun noin herkästi tulee pihalle,sinnehän ei pitäis saadakkaan liikaa mutta tunkilla kun nostaa niin se perämöykky kallistuu silleen etukenoon ja kun laskee taas pyörilleen niin voi öljynpinta olla liian korkealla,tuleeko se liika öljy sillon stefan välistä pihalle mitä jos kuvuu koko perä mistä sen huomaa,vai kerkeekö huomata mitään ennen kuin se on jo entinen...kyseessä siis cadillac,en tiedä että kuuluuko tää nyt ihan tälle foorumille,mutta kun tuolla käkkylä foorumilla on niin kuollutta...ja löytyyhän multa myös mersu pihasta..siinä luonnollisesti ei mitään vikaa
tänään purin sen ja minkäänlaista uraa siinä akselissa joka stefan läpi menee ei ollut,huomenna laitan uuden stefan ja jos vielä vuotaa niin antaa vuotaa,ei kai tollanen perä ihan kokonaan kuivaksi pääse jotain öljyä luulis jäävän mikä sitte voitelee,tai sitte tosiaan jotkut todella jäykät öljyt sisään mitkä ei mahdu stefan välistä tulemaan...autolla ajetaan todella vähän,ilmottelen sit kuin kävi.
[url=http://kuvaton.com/k/][img]http://kuvaton.com/k/ts7.jpg[/img][/url]
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eikö ne jo oo sama sit laittaa uudet eikä herkistellä?JeremyH kirjoitti:Jos ne stefat on ollut varaosaliikkeen hyllyssä monta vuotta niin ne on niin kovat että ne ei pidä mitään. voitele ja notkistele niitä...
Jos ei ihan uniikkeja ole.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tarkoitin että jos ne "uudet" on ollut siellä hyllyssä jo vuosia.Manu300cea24 kirjoitti:Eikö ne jo oo sama sit laittaa uudet eikä herkistellä?JeremyH kirjoitti:Jos ne stefat on ollut varaosaliikkeen hyllyssä monta vuotta niin ne on niin kovat että ne ei pidä mitään. voitele ja notkistele niitä...
Jos ei ihan uniikkeja ole.
Vuoden 1963 Cadillacin stefoja ei vissiin osteta joka päivä
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eiköhän nekin ole ihan sitä stanu luokkaa.JeremyH kirjoitti:Tarkoitin että jos ne "uudet" on ollut siellä hyllyssä jo vuosia.Manu300cea24 kirjoitti:Eikö ne jo oo sama sit laittaa uudet eikä herkistellä?JeremyH kirjoitti:Jos ne stefat on ollut varaosaliikkeen hyllyssä monta vuotta niin ne on niin kovat että ne ei pidä mitään. voitele ja notkistele niitä...
Jos ei ihan uniikkeja ole.
Vuoden 1963 Cadillacin stefoja ei vissiin osteta joka päivä
Että jos niitä vielä löytyy niin varmaa vereksetkin on olemassa
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Niinhän sitä voisi luulla/toivoa.Manu300cea24 kirjoitti:Eiköhän nekin ole ihan sitä stanu luokkaa.
Että jos niitä vielä löytyy niin varmaa vereksetkin on olemassa
Itse ostin viime vuoden lopussa 1983 VW LT:seen uuden termostaatin motonetistä. Paketin kyljessä oli valmistus vuosi 1988. Oli tiiviste kumirengas aika kova. (tein polkupyörän sisäkumista uuden)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
TÄ Ei voi olla tottaJeremyH kirjoitti:Niinhän sitä voisi luulla/toivoa.Manu300cea24 kirjoitti:Eiköhän nekin ole ihan sitä stanu luokkaa.
Että jos niitä vielä löytyy niin varmaa vereksetkin on olemassa
Itse ostin viime vuoden lopussa 1983 VW LT:seen uuden termostaatin motonetistä. Paketin kyljessä oli valmistus vuosi 1988. Oli tiiviste kumirengas aika kova. (tein polkupyörän sisäkumista uuden)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tähän vielä hämmentäisin oman mielipiteeni. Itse laittaisin koneeseen pari purkkia vanhaa kunnon STP:tä. Omakohtaisia kokemuksia on jokunen.
Kerran oli vanha Range-Rover -73. Kone savutti ja vuoti öljyä alleen. Kone oli paljon ajettu ja varsin väljä. Pistettiin kaksi purkkia STP:tä öljyn joukkoon. Savutus lakkasi. Moottorin ääni kävi selvästi pehmeämmäksi. Öljynkulutus putosi. Myös öljyn tihkuminen väheni oleellisesti.
Kerran avattiin sellainen kone (en nyt muista mikä) jossa oli käytetty STP:tä. Kaikki koneen sisäosat olivat liukkaita. Ihan erilaisia kuin pelkää öljyä käytettäessä.
Minusta uskaltaa hyvin kokeilla vanhaan V8 koneeseen. Ei varmasti ole haittaakaan. Oletan että autolla ei ajella pakkaskaudella.
Kerran oli vanha Range-Rover -73. Kone savutti ja vuoti öljyä alleen. Kone oli paljon ajettu ja varsin väljä. Pistettiin kaksi purkkia STP:tä öljyn joukkoon. Savutus lakkasi. Moottorin ääni kävi selvästi pehmeämmäksi. Öljynkulutus putosi. Myös öljyn tihkuminen väheni oleellisesti.
Kerran avattiin sellainen kone (en nyt muista mikä) jossa oli käytetty STP:tä. Kaikki koneen sisäosat olivat liukkaita. Ihan erilaisia kuin pelkää öljyä käytettäessä.
Minusta uskaltaa hyvin kokeilla vanhaan V8 koneeseen. Ei varmasti ole haittaakaan. Oletan että autolla ei ajella pakkaskaudella.
W210 290TD T
no niin uus stefa on nyt kiinni ja 20-30km lenkki heitetty ei ainakaan vielä ollut vuotanu tippaakaan,dd-autosta(turkulainen käkkyläpaja) sain tarkat kasaamis ohjeet ja niiden mukaan mentiin,olin edellisellä kerralla ilmeisesti kiristänyt joken liian tiukalle ja siitä stefa kuulemma ottaa itteensä nyt en vetäny ihan niin tiukalle ja vielä ainakin näyttää kuivalta,jos vielä alkaa vuotaa niin ilmottelen,ja mitä ton koneen kampuran stefa vuotoon tulee niin ostin jo crc:n öljystop kamaa meinaan kyllä kokeilla vaikka noi kamat ei oikeen kannatusta saaneetkaat,jos vuoto loppuu niin raportoin
[url=http://kuvaton.com/k/][img]http://kuvaton.com/k/ts7.jpg[/img][/url]
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Luulisin et ei enää vuoda jos ei tuossa näyttäny mitään merkkejä.jokeri kirjoitti:no niin uus stefa on nyt kiinni ja 20-30km lenkki heitetty ei ainakaan vielä ollut vuotanu tippaakaan,dd-autosta(turkulainen käkkyläpaja) sain tarkat kasaamis ohjeet ja niiden mukaan mentiin,olin edellisellä kerralla ilmeisesti kiristänyt joken liian tiukalle ja siitä stefa kuulemma ottaa itteensä nyt en vetäny ihan niin tiukalle ja vielä ainakin näyttää kuivalta,jos vielä alkaa vuotaa niin ilmottelen,ja mitä ton koneen kampuran stefa vuotoon tulee niin ostin jo crc:n öljystop kamaa meinaan kyllä kokeilla vaikka noi kamat ei oikeen kannatusta saaneetkaat,jos vuoto loppuu niin raportoin
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
jep tänään taas ajelin pitkän lenkin kun oli avoauto kelit ei ollu perä vieläkään vuotanu,kai se nyt pitäis uskoa että se pitää,ja laitoin myös koneeseen sitä kamaa pitää kuulemma ajaa hetki ennen kun alkaa kunnolla vaikuttamaan,en kylläkään liikoja odota...
[url=http://kuvaton.com/k/][img]http://kuvaton.com/k/ts7.jpg[/img][/url]