Tuulilasin herkkä rikkoutuminen...
Tuulilasin herkkä rikkoutuminen...
Vuosi sitten vaihdatin 201:seen vm. 91 tuulilasin. Se oli ehjä 2 viikkoa ja nyt se piti vaihdattaa uuteen, ku 2 isoa halkeamaa. Matkailuautoon ( Ducato vm. 91 )vaihdettiin myös tuulilasi viime keväänä. Tänään tuli kivi edellä ajavasta autosta ja lasissa on rengasmainen särö. Onko teillä tietoa vahvemmasta tuulilasista. Nehän ennen vanhaan kesti isältä pojalle. Liekö syynä lyijypitoinen lasi, vai paksuus ja nykyajan sepeli tarttuu sivuteiltä ja liukkauden torjunnasta karkeisiin kesärenkaisiinkin.
W201, 2,5 D, vm91
mulle ainakin ne sanoi konttorilla, etteivät viitsi edes laittaa otteeseen merkintää lasista, kun se on mersun tyyppivika, että ovat ympäriinsä halki...
omassa ducatossa taas on keskellä lasia vaakatasossa n. 60 cm mittainen railo ja otteeseen tulee aina merkintä, että pitää olla vaihdettuna siihen ja siihen päivään mennessä, en kuitenkaan ole sitä vaihtanut vielä 5 vuoteen, kun ei niistä sakoteta, eikä katsastus siitä pomppaa...
omassa ducatossa taas on keskellä lasia vaakatasossa n. 60 cm mittainen railo ja otteeseen tulee aina merkintä, että pitää olla vaihdettuna siihen ja siihen päivään mennessä, en kuitenkaan ole sitä vaihtanut vielä 5 vuoteen, kun ei niistä sakoteta, eikä katsastus siitä pomppaa...
Omasta mielestäni nykyaikaiset lasit "hiekkapuhaltuvat" paljon nopeammin kuin vanhat. Farkkuun vaihdettiin lasi kolmisen vuotta sitten ja nyt on jo kunnolla puhallettu. Luulen, että johtunee lyijypitoisuuden vähenemisestä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mitä enemmän lasissa on lyijyä, sitä pehmeämpää se on. Kovempi lasi varmaan halkeaa helpommin ja naarmut / kiveniskemätkin lienevät sitämyöten terävämpiä, selvemmin havaittavia. Ihan samoista raakalaseista, tosin erisävyisistä ja paksuisista, tehdään niin John Deeren traktorin lasit kuin Bugatti Veyronin, Bentley Arnagen ja Aston Martininkin lasit, siis meillä ainakin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Bill Clinton?PM kirjoitti:Mitä enemmän lasissa on lyijyä, sitä pehmeämpää se on. Kovempi lasi varmaan halkeaa helpommin ja naarmut / kiveniskemätkin lienevät sitämyöten terävämpiä, selvemmin havaittavia. Ihan samoista raakalaseista, tosin erisävyisistä ja paksuisista, tehdään niin John Deeren traktorin lasit kuin Bugatti Veyronin, Bentley Arnagen ja Aston Martininkin lasit, siis meillä ainakin.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Jahas - mulla pomppas pari viikkoa sitten katsastuksessa, kun apumiehen puolelta särö kuulemma on tullut näkökenttään...
Vaihdatin lasin Tip_topilla 370 euroa ja tänään tuossa pihalla illan viiletessä halkesi laidasta laitaan itsekseen - ja sisäpuolelta pelkästään!
Et silleesti. Nut se on näkökentässä - hyvin arvasi katsastusmies. Harmi etten ennättänyt käydä näyttämässä ehjää lasia; meneeköhän leima vanhaksi ennenkuin saa uuden ajan...
Vaihdatin lasin Tip_topilla 370 euroa ja tänään tuossa pihalla illan viiletessä halkesi laidasta laitaan itsekseen - ja sisäpuolelta pelkästään!
Et silleesti. Nut se on näkökentässä - hyvin arvasi katsastusmies. Harmi etten ennättänyt käydä näyttämässä ehjää lasia; meneeköhän leima vanhaksi ennenkuin saa uuden ajan...
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
W211 alkuperäinen tuulilasi tuntuu kestävän paremmin kuin vanhempien mallien. Tuulilasin pintakerroksen pitäisi olla kova ja karkaistu ja sisäosan joustavan, niin silloin se kestää.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Tuskinpa kuitenkaan karkaistu...kttopar kirjoitti:W211 alkuperäinen tuulilasi tuntuu kestävän paremmin kuin vanhempien mallien. Tuulilasin pintakerroksen pitäisi olla kova ja karkaistu ja sisäosan joustavan, niin silloin se kestää.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Tarkoitan tuulilasin pinnan karkaisua, joka lisää kestävyyttä kiven iskemiin. Sama tekniikka on käytössä kampiakseleissa, joissa pinta on kovaa ja runko joustavaa ainetta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Jepjep...Harri126 kirjoitti:Bill Clinton?
Aika vähän sitä loppujenlopuks laseista tietää, vaikka niitten kanssa päivittäin onkin tekemisissä, no hionnasta, silkkipainosta ja karkaisusta sentään jotain. Tänäänkin piti tehdä laseja, jotka eivät kuulemma onnistu missään muualla maailmassa; eipä ne onnistunu enää meilläkään ilmojen lämmettyä...
Sori OT
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]