W210 ksenonin ohjausboksi
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
W210 ksenonin ohjausboksi
Kyseessä olis vm. 96 w210 ksenoneilla.Mikä mahtaa hajottaa kyseisten lamppujen ohjausboksin? Apparin puolelle tuli uusi boksi n. 2 kk sitten, ja nyt se meni jo rikki.Kokeiltu jo toisella niin toimii, ois vaan kiva saada jokin vinkki tähän probleemaan..
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
Re: W210 ksenonin ohjausboksi
Oikkaria ensimmäisenä epäilisin.TaunusTomi kirjoitti:Kyseessä olis vm. 96 w210 ksenoneilla.Mikä mahtaa hajottaa kyseisten lamppujen ohjausboksin? Apparin puolelle tuli uusi boksi n. 2 kk sitten, ja nyt se meni jo rikki.Kokeiltu jo toisella niin toimii, ois vaan kiva saada jokin vinkki tähän probleemaan..
Vaikka joku hiertymä tai viilto johdoissa boxin ja polttimon välillä voisi aiheuttaa oikosulun ja rikkoa boxin. Tai jostain syystä vaikkapa liittimessään löysässä oleva johto, joka on vähän tullut ulos paljastaen kuparin joka tärinässä pääsee koskettamaan runkoon?
Sytytysvaiheen korkeajännite (oliko peräti 23.000V ?) saattaa hypätä maahan ohueksi kulahtaneen eristeen läpikin, josta ei vielä silmällä paljasta kuparijohdinta edes näe, erityisesti kostealla kelillä.
Knoppitietona lisäisin, että lämpimän ja kostean ilman dielektrinen vakio voi olla hyvin alhainen, jopa vain 400 kV/m. Lämmintähän auton konehuoneessa usein on ja sadesäällä kosteaakin. Tästä seuraa että 23 kV:n jännite saattaa pahimmassa tapauksessa hypätä puhki kuluneen eristeen kohdalta paljaassa ilmassa jopa yli viisi senttiä.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
Tarvii kattella oikeen ajan ja valon kanssa jos siellä sittenkin olis jotain hiertymiä tms.. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
Laita pressu tms. lampun päälle niin ettei valo tule läpi, ja kaveri kääntelemään valoja päälle ja pois. kyllä sen pimeässä näkee että missä se sähkö loikkii. Samaan tapaan kuin heikoissa tulpan johdoissa.
jännitehän näissä on liki samaa tasoa kuin tulpissa...
Itse keksin juuri vaihtaa corollan tulpanjohdot kun nojasin konepeltiin auton käydessä. Antaa aika kipakan tärskyn kun puolasta tulee virtaa konepeltiin.
jännitehän näissä on liki samaa tasoa kuin tulpissa...
Itse keksin juuri vaihtaa corollan tulpanjohdot kun nojasin konepeltiin auton käydessä. Antaa aika kipakan tärskyn kun puolasta tulee virtaa konepeltiin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Jos jollain ylimääräisenä sellainen xenonin ohjausboxi väyryseen -97 niin ottakaa yhteyttä vaikka jaxu1986@netti.fi