Viton pumppu 7mm elementeillä ?
Viton pumppu 7mm elementeillä ?
Onko 7mm tapeilla selvä perstuntumavaikutus verrattuna vakio 6mm pumppuun, jossa syöttö kaakossa ?
(Forumilla on kuitenkin jonkunverran keskusteltu asiasta ja kehuttu toimenpidettä.. mutta vaikuttaako se todella kulkuun vai onko pelkästään legendaa..)
Omassa pumpussa hämminkiä, joten pitää kiikuttaa hoitoon. Tekisi mieli vaihtaa tapit samalla.. Onko jollain hyvää 7mm tapeilla olevaa pumppua ylimääräisenä?(kts.ostopalsta)
Ja miten Mynädieseliin saa nykyään yhteyden?
JA YLLÄTYSYLLÄTYS, ASIALLA KIIRE, KIITOS!
(Forumilla on kuitenkin jonkunverran keskusteltu asiasta ja kehuttu toimenpidettä.. mutta vaikuttaako se todella kulkuun vai onko pelkästään legendaa..)
Omassa pumpussa hämminkiä, joten pitää kiikuttaa hoitoon. Tekisi mieli vaihtaa tapit samalla.. Onko jollain hyvää 7mm tapeilla olevaa pumppua ylimääräisenä?(kts.ostopalsta)
Ja miten Mynädieseliin saa nykyään yhteyden?
JA YLLÄTYSYLLÄTYS, ASIALLA KIIRE, KIITOS!
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
On vaikutusta. Aika paljonkin.
Sopivaa turboa on vaikea löytää 7mm max syötöllä.
Samoten voimansiirron ja kytkimen kanssa joutuu painimaan.
Ja on siinä sitten pari muutakin juttua mitä joutuu rakentamaan uusiksi.
Jos aikaa ja rahaa on rakentaa niin 7mm pumpulla vitoon saa ihan mukavasti potkua.
Jos ei niin suosittelen 6mm elementtejä.
Sopivaa turboa on vaikea löytää 7mm max syötöllä.
Samoten voimansiirron ja kytkimen kanssa joutuu painimaan.
Ja on siinä sitten pari muutakin juttua mitä joutuu rakentamaan uusiksi.
Jos aikaa ja rahaa on rakentaa niin 7mm pumpulla vitoon saa ihan mukavasti potkua.
Jos ei niin suosittelen 6mm elementtejä.
OM601-pumppu on nyt tulonpäällä 7mm tapeilla. Vito 500, Mitä oli ne pari muuta pikkujuttua, joita joutuu rakentamaan ? Uusi GT25 ja 3"putki on hollillaan, iso cooleri ymym..
Laatikosta on nyt vaihdettu kaikki laakerit(myös koneesta), joten ei (pitäisi) siellä olla vähään aikaan huolia..
Vinkkejä ja neuvoja otetaan mielellään ja kiitollisuudella vastaan !
Laatikosta on nyt vaihdettu kaikki laakerit(myös koneesta), joten ei (pitäisi) siellä olla vähään aikaan huolia..
Vinkkejä ja neuvoja otetaan mielellään ja kiitollisuudella vastaan !
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Mitämitä. gt25 liian pieni jo?? Voi juma, kun alussa oli vaihtoehtona toi garretti tai alkup.kkk, niin toi garrettihan oli kuulemma just hiton hyvä. Ja se muuten taisi olla gt20 eikä 25??
Pakosarjassa on nyt anturi paineelle ja lämmölle, joten pitää niistä katella missä mennään. Laitan nippuun ensiviikon lopulla, jos kerkeen..
Pumppu tuli tänään, siinä näyttää olevan rakennettu vivusto "sammutusakselilla". Ulkoinen syötönsäätö? Joku painekello on liitetty vivuston säätöön, se on varmaan tunnistin, joka kontrolloi ahtoa/syöttöä ?
Coolerin lopullinen kiinnitys 1-2 vk päästä. Sopii keulalle alas(palkkia ehkä joutuu muokkaamaan ja syyläriä aavistus taaksepäin) Putket tulee alkup.coolerin paikalta suurinpiirtein remmilinjaa pitkin. Turbon ilmapuolen lähtö yläviistoon, eikä alas niinkuin alkup.
Pakosarjassa on nyt anturi paineelle ja lämmölle, joten pitää niistä katella missä mennään. Laitan nippuun ensiviikon lopulla, jos kerkeen..
Pumppu tuli tänään, siinä näyttää olevan rakennettu vivusto "sammutusakselilla". Ulkoinen syötönsäätö? Joku painekello on liitetty vivuston säätöön, se on varmaan tunnistin, joka kontrolloi ahtoa/syöttöä ?
Coolerin lopullinen kiinnitys 1-2 vk päästä. Sopii keulalle alas(palkkia ehkä joutuu muokkaamaan ja syyläriä aavistus taaksepäin) Putket tulee alkup.coolerin paikalta suurinpiirtein remmilinjaa pitkin. Turbon ilmapuolen lähtö yläviistoon, eikä alas niinkuin alkup.
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Se gt20 on käytännössä sama kuin gt25 ja sen tehonkäsittelykyky loppuu jossakin 200 hp kohdalla. Eihän sitä 7 mm pumppua ole pakko vääntää täysille. Kuitenkin se toimii vajaallekin säädettynä paljon paremmin kuin 6 mm pumppu. Onahn se garretti hiton hyvä tietylle tehoalueelle
Se on tosiaan ulkoinen syötönsäätö, luulisi pumpun myyjän kertovan tuommoiset
Laita syöttö aluksi tarpeeksi pienelle ja lähdet siitä kasvattamaan vähän kerrallaan. Siinä kohtaa kun teho eli kiihtyvyysaika ei enää parane vedät hitusen takaisin päin. Aivan turha yrittää syöttää maksimia ja polttaa se kaikki lämmöksi.
No toki saman asian voi tehdä pakopainemittarin avulla mutta sen tulkitseminen ei ehkä ole ihan niin suoraviivaista. Painetta saa olla jonninverran, se kone kestää kohtuu hyvin, mutta kannetiiviste voi kyllä hajota.

Se on tosiaan ulkoinen syötönsäätö, luulisi pumpun myyjän kertovan tuommoiset

No toki saman asian voi tehdä pakopainemittarin avulla mutta sen tulkitseminen ei ehkä ole ihan niin suoraviivaista. Painetta saa olla jonninverran, se kone kestää kohtuu hyvin, mutta kannetiiviste voi kyllä hajota.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Siinä vaan on se vaara että se kansi palaa pienellä turbolla.
Syöttön rajoitus ruuville kun kuitenkin mieli tekee. Kuka sitä vajailla syöllä jaksaa ajaa
Minä heitin sen pultin ensimmäisenä mäkeen
Ja onhan vitoon saatavana isompikin ahdin kuin gt20.
Om606 hyrrä menee "heittämällä". Olis sellainen joutilaana. Yv tulemaan jos sellainen kiinnostaa.
Syöttön rajoitus ruuville kun kuitenkin mieli tekee. Kuka sitä vajailla syöllä jaksaa ajaa

Minä heitin sen pultin ensimmäisenä mäkeen

Ja onhan vitoon saatavana isompikin ahdin kuin gt20.
Om606 hyrrä menee "heittämällä". Olis sellainen joutilaana. Yv tulemaan jos sellainen kiinnostaa.
Hyvin sai yhteydensuti kirjoitti:Ja eipä vaan mynädiisseliin saa yhteyttä..

Ei siellä kannelle mitään tapahdu, kokeiltu on. Tiivisteitä menee

Lopuksi liianllinen pakopaine hajottaa sen ahtimen laakeroinnin.
"50 tkm ajettu 7mm@gt20 ja kansi ok"
Lisää tietoa: www.skg.fi
Taitaa olla sitten joku apinasuodatin linjassa, kun olen monta kertaa yrittänyt. Välillä automaatin ilmoitettua puhelun hinnan ja edelleen yhdistettäessä puhelu katkeaa muutaman kerran hälyytettyään. joskus taas keskus ilmoittaa, että tarkastakaa numero.. Nro on tarkastettu monta kertaa, eli em. suodatin tuntuu toimivan.
No toi mun 7mm on pp-diisselin tekemä, että eipä perse kestä enää toista pumppuremonttia(elementtien vaihtoa ja säätöä) vaikkakin mynäpumppu olisikin ollut varmaan parempi.
Mitenkäs liian suuri pakopaine hajoittaa ahtimen laakerit? Onko virtausnopeus liian kova(akseli pyörii liian kovilla rpm) vai käykö jotenkin muuten laakeroinnin päälle ?
Mikä on jo "liian kova pakopaine"?
Joskus muistan sellaista ohjetta, turvallista käyttöä kun pakopaine on 1,6 kertaa ahtopaine. Se taitaa ylittyä turhan hätäseen se raja ?
Jumalaut, onkohan mulla puhelimessa joku palvelulinjaesto muuten?( Ei oo tullu soiteltua edes kokeeksi mihinkään pillulinjoille ku on ollaan vielä emännän kanssa väleissä..) Täytyy kysyä soneralta, josko apinasuodatin löytyykin sieltä..
No toi mun 7mm on pp-diisselin tekemä, että eipä perse kestä enää toista pumppuremonttia(elementtien vaihtoa ja säätöä) vaikkakin mynäpumppu olisikin ollut varmaan parempi.
Mitenkäs liian suuri pakopaine hajoittaa ahtimen laakerit? Onko virtausnopeus liian kova(akseli pyörii liian kovilla rpm) vai käykö jotenkin muuten laakeroinnin päälle ?
Mikä on jo "liian kova pakopaine"?
Joskus muistan sellaista ohjetta, turvallista käyttöä kun pakopaine on 1,6 kertaa ahtopaine. Se taitaa ylittyä turhan hätäseen se raja ?
Jumalaut, onkohan mulla puhelimessa joku palvelulinjaesto muuten?( Ei oo tullu soiteltua edes kokeeksi mihinkään pillulinjoille ku on ollaan vielä emännän kanssa väleissä..) Täytyy kysyä soneralta, josko apinasuodatin löytyykin sieltä..
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Säädänkö syötön alussa pienemmälle pumpun perseestä vai toimiiko jos säädän ulkoista rajoitinta vaan pienemmälle?
Pitäisi tosiaan konetta rempan jälkeen starttaillessa saada trykiä mielellään pieneksi, että voi varmistella kaikkien muidenkin toimintaa kun polttoaineen saantia.. Seuraavassa, että miksi:
Meinaan toi koko moottorin uudelleen purkaminen paljastui pumppuviaksi( pumpun ajoitusmerkki väännetty akselilla ajoitustappi paikoillaan vituralleen edellisen omistajan toimesta, leipuri perkele). Kun huomasin ajoituksen olevan pielessä ja kokeiltuani korvakuulolla säätövaran molempiin päihin, yritin myös pyöritellä ykkösen ruiskari irrallaan, suutinputkessa kiinni ja tarkkailla ruiskutusennakkoa(20ast eykk?). Oli vaan senverran kulahtanut pumppu, että ei nostanut avaimella pyöritettäessä trykiä vaadittuun 145 bariin kun noin joka kymmenennellä kierroksella. En jaksanut enää leikkiä, pumppu tarkastettavaksi pajalle.
Löyty toinen tilalle valmiiksi isoilla tapeilla. Kokeillaan ku keritään läjäämään kone uudestaan
Syy koneen uudelleen purkuun oli:
Käy kauniisti 10-15 sek, eli jälkihehkun ajan. Sen jälkeen epäsäännöllinen helvetinmoinen kolina ja järjetön musta savu. Ei moottorimies ilkeä selvinpäin pitää käynnissä. Joka kokeilulla sama juttu.
Kone myös huohotti rajusti(joka paljastui tuoreesta hoonauksesta ja uusista renkaista johtuvaksi)
Purettaessa kaikki oli kuin uutta ja viimeisenpäälle kaikki kunnossa.
Voi olla, että pikkusen vitutti, mutta purin koneen kuitenkin varmuuden vuoksi, ettei vaan ollu jääny mitään löysälle. Eli jälkihehkunjälkeinen kolina ja kova huohottaminen.
Kootaan uudestaan kun keritään muilta kiireiltä.
Pitäisi tosiaan konetta rempan jälkeen starttaillessa saada trykiä mielellään pieneksi, että voi varmistella kaikkien muidenkin toimintaa kun polttoaineen saantia.. Seuraavassa, että miksi:
Meinaan toi koko moottorin uudelleen purkaminen paljastui pumppuviaksi( pumpun ajoitusmerkki väännetty akselilla ajoitustappi paikoillaan vituralleen edellisen omistajan toimesta, leipuri perkele). Kun huomasin ajoituksen olevan pielessä ja kokeiltuani korvakuulolla säätövaran molempiin päihin, yritin myös pyöritellä ykkösen ruiskari irrallaan, suutinputkessa kiinni ja tarkkailla ruiskutusennakkoa(20ast eykk?). Oli vaan senverran kulahtanut pumppu, että ei nostanut avaimella pyöritettäessä trykiä vaadittuun 145 bariin kun noin joka kymmenennellä kierroksella. En jaksanut enää leikkiä, pumppu tarkastettavaksi pajalle.
Löyty toinen tilalle valmiiksi isoilla tapeilla. Kokeillaan ku keritään läjäämään kone uudestaan
Syy koneen uudelleen purkuun oli:
Käy kauniisti 10-15 sek, eli jälkihehkun ajan. Sen jälkeen epäsäännöllinen helvetinmoinen kolina ja järjetön musta savu. Ei moottorimies ilkeä selvinpäin pitää käynnissä. Joka kokeilulla sama juttu.
Kone myös huohotti rajusti(joka paljastui tuoreesta hoonauksesta ja uusista renkaista johtuvaksi)
Purettaessa kaikki oli kuin uutta ja viimeisenpäälle kaikki kunnossa.
Voi olla, että pikkusen vitutti, mutta purin koneen kuitenkin varmuuden vuoksi, ettei vaan ollu jääny mitään löysälle. Eli jälkihehkunjälkeinen kolina ja kova huohottaminen.
Kootaan uudestaan kun keritään muilta kiireiltä.
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Varmaankin palvelupuehluesto tjms. käytössä. -> Puhelinkopista soittamaan
tai no pitääkö olla prepaid simmi erikseen tuota varten.
Sen ulkoisen säätimen idea on juurikin se, ettei sitä takakantta tarvitse koskaan enää aukaista. Vitossa(kin) se on kohtuu hankalaa säädellä takakannen alta ja sotkuista. Eli ulkopuolelta säädät.
Oleppa sitten tarkkana, että viripumppu tulee oikein ajoitettua. Ainakin Mynän pumput ajoitetaan eritavalla kuin tavalliset. Kysyt myyjältä tai PP:ltä ajoitusohjeen.
En tiedä mikä sen ahtimen hajottaa mutta itse ajatelin silleen kun sitä pohdin, että paine yrittää painaa sen hyrrän ulos sieltä ja laakerointi ei sitä kestä. Ainakin tuossa Petri K:n mersussa se pakohyrrä tuli aika vauhdilla pakoputken suuntaan kun akseli meni poikki. Kai se on loogista, jos akselia vedetään jatkuvasti tiettyyn suuntaan ja osat on kuumia niin se alkaa syömään sieltä jotain ja sitten on välystä hetikohta. No toisaalta pyöriihän se siellä varmaan vähän kovempaa mitä keskiveroautoilijalla. Ei se mullakaaan kovin pitkäikäinen ahdin ollut kun alkoi olla jo pitkittäisvälystä.
jaa pakopaine, no älä ihan pitkään katsele ainakaan nelosella alkavia lukemia. Ei ne hetkelliset paineet mitään haittaa. Kukaan ei oikein osaa sanoa mikä on liikaa, mutta vakioahtimella ja suurelle säädetyllä pumpulla on ajeltu yllättävän paljon ilman ongelmia.

Sen ulkoisen säätimen idea on juurikin se, ettei sitä takakantta tarvitse koskaan enää aukaista. Vitossa(kin) se on kohtuu hankalaa säädellä takakannen alta ja sotkuista. Eli ulkopuolelta säädät.
Oleppa sitten tarkkana, että viripumppu tulee oikein ajoitettua. Ainakin Mynän pumput ajoitetaan eritavalla kuin tavalliset. Kysyt myyjältä tai PP:ltä ajoitusohjeen.
En tiedä mikä sen ahtimen hajottaa mutta itse ajatelin silleen kun sitä pohdin, että paine yrittää painaa sen hyrrän ulos sieltä ja laakerointi ei sitä kestä. Ainakin tuossa Petri K:n mersussa se pakohyrrä tuli aika vauhdilla pakoputken suuntaan kun akseli meni poikki. Kai se on loogista, jos akselia vedetään jatkuvasti tiettyyn suuntaan ja osat on kuumia niin se alkaa syömään sieltä jotain ja sitten on välystä hetikohta. No toisaalta pyöriihän se siellä varmaan vähän kovempaa mitä keskiveroautoilijalla. Ei se mullakaaan kovin pitkäikäinen ahdin ollut kun alkoi olla jo pitkittäisvälystä.
jaa pakopaine, no älä ihan pitkään katsele ainakaan nelosella alkavia lukemia. Ei ne hetkelliset paineet mitään haittaa. Kukaan ei oikein osaa sanoa mikä on liikaa, mutta vakioahtimella ja suurelle säädetyllä pumpulla on ajeltu yllättävän paljon ilman ongelmia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo, no petri k ajeleekin wärtsilän laivamoottoriremonteista jääneillä öljyillä, vai mitä petri k ?
Ton pp-riisselin tekeleen ajoitusohje on 20-21 ast jykk.
Hukkaportin säädin testipumpulla avautumaan 1 barissa, mutta väliin tein bleederin tkappaleella, jossa muistaakseni reijät 1,5-2,0-1,5mm, joten toivon sen toimivan 1-1,5 barin alueella ? katotaan kuin käy..
Ton pp-riisselin tekeleen ajoitusohje on 20-21 ast jykk.
Hukkaportin säädin testipumpulla avautumaan 1 barissa, mutta väliin tein bleederin tkappaleella, jossa muistaakseni reijät 1,5-2,0-1,5mm, joten toivon sen toimivan 1-1,5 barin alueella ? katotaan kuin käy..
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Moro vaan, Petri K, näissäkin merkeissä..
Kyllä kuule itekin odotan vatsa kuralla koeajoja, työ perkele vaan haittaa harrastuksia.
Pitäisi tulla ihan priima laite, kun kaveritkin vittuilee, että täytyykö siitä uutta tehdä. On meinaan autosta vaihdettu jo kaikki vähänkin liikkuvat osat vaikkei ajettu oo vielä metriäkään.
No varmuuden vuoksi, ettei tartte myöhemmin roplata..
Kyllä kuule itekin odotan vatsa kuralla koeajoja, työ perkele vaan haittaa harrastuksia.
Pitäisi tulla ihan priima laite, kun kaveritkin vittuilee, että täytyykö siitä uutta tehdä. On meinaan autosta vaihdettu jo kaikki vähänkin liikkuvat osat vaikkei ajettu oo vielä metriäkään.
No varmuuden vuoksi, ettei tartte myöhemmin roplata..
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Sulla taitaa sentään näkyä valoa tunnelin päässä
Mulla on Viton sydän näin ankeassa kunnossa, vaikka tuonkin "rakentaminen" aloitettiin jo 2005 vuonna

...ja tuo on tuosta siis purkaantumassa, tarpeelliset osat pitäisi siirtyä toiseen runkoon.



...ja tuo on tuosta siis purkaantumassa, tarpeelliset osat pitäisi siirtyä toiseen runkoon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kiertokankien alapään parimerkinnät. Ovatko ne pumpun puolella vai takapuolella ?( Oli vaan noi remonttiin varatut liuottimet nautittu sisäisesti kun purin osat.. Eikä tietysti oo mitään Viton manuaalia, mistä tarkistaisin.;)
Ja kuinkas paljon menee moottorin tukikumeja ? Automaatti tietty hiukan niitä säästää, mutta itellä ei oo sellaisia hienouksia. Pitää laittaa vaseliinia kytkinlevyyn..?
Eipä ollu motonetin hyllyssä takakumia, olisin vaihtanu varmuuden vuoksi.
Ja kuinkas paljon menee moottorin tukikumeja ? Automaatti tietty hiukan niitä säästää, mutta itellä ei oo sellaisia hienouksia. Pitää laittaa vaseliinia kytkinlevyyn..?
Eipä ollu motonetin hyllyssä takakumia, olisin vaihtanu varmuuden vuoksi.
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Siihen Paimion Vitoon oli tehty "vahvistetut" tukikumit täyttämällä ilmaonkalot sikalla tjms. Saattaa auttaa siihen ettei kallistu tulipeltiä vasten. Itsellä on kumit ehjät (automaatti).
Lisää tietoa: www.skg.fi